O zánovní ojetiny je extrémní zájem, ve střední Evropě chybí 31 tisíc vozů
Ojetá auta
Přesto, že se trh s ojetými vozy v březnu letošního roku začal stabilizovat a dokonce překonal loňské počty nabízených ojetin, v segmentu zánovních vozů je stále patrný nedostatek. Oproti loňsku klesl počet nabízených zánovních ojetin ze 140 325 na...
A je to tu. Pokles nabídky, omezení výroby, růst cen. Takhle se na nás podepisují rok trvající vládní nařízení. Rád bych si auto koupil. Mám na to již připravené peníze, ale poslední měsíce si zkrátka netroufám, protože nevím, jak to všechno bude, a ten strach je špatná věc..slovy klasika: to by se to žilo, kdyby se to dalo žít
Bodejť by nechyběly tisíce aut, když autosalony i autobazary musely zavřít krám.
Kvůli pandemii je spousta věcí zpomalená, ať už to jsou dodací lhůty nových automobilů, tak už i možnost auto si jen zarezervovat pro projížďku. Dlouho jsem čekal na možnost výměny auta a už jsem z toho unaven, že si spíš vyberu v autobazaru než u dealera…
My jsme asi měli štěstí v neštěstí, nové auto jsme si vybírali na netu. Během víkendu jsme navštívili 3 bazary v okolí (jeden malý a dva větší). Až v tomto paradoxně největším autobazaru jsme obchod zrealizovali. Obvykle recenze moc nepíšu, ale zde se rád podepíšu pod bezproblémovou koupi vyřízení papírů. Škoda, že jsme tu nezačali rovnou, ušetřili bychom si spoustu času….
a určitě i peněz 😉
Otevření autobazarů určitě pomůže k oživění trhu, ale nic to nezmění na faktu, že aut je málo a budou tím pádem dražší. Že chybí v nabídce přes 30 tisíc aut mi přijde ještě docela málo, v reálu toho bude i víc, protože lidi se báli prodávat vlastní auta, tak nikam nešli a trh se nehýbal.
Často vídám kamiony a vlaky naložené novými auty z automobilek. A teď se mi jich poslední dobou zdálo míň a tento článek to potvrdil. Ačkoliv má samozřejmě spočtené i ojetiny, které já nepostřehnu, že se převážejí. Naštěstí teď auto řešit nemusím, ale až to přijde, už jsem se smířil s tím, že i na protiúčet budu muset mít víc hotovosti
Nedivím se že na prvních příčkách jsou české škodovky
V nejisté době vyčkávalo víc lidí, než jenom firmy, na výměnu autoparku. Takže nyní již v klidu a pohodě, navíc i s předvýběrem na webových stránkách, rovně do toho skočit a v autobazaru na protiúčet auto prodat a koupit.
Je lepší podle vás koupit novou fabii nebo zánovní octávii?
Osobně jsem měl většinou služební auto až nyní jsem stál před otázkou, jestli si koupit nové auto levnějšího rázu (dacia, hyundai) nebo jestli za obdobné peníze pořídit ojetinu. Rozhodnul jsem se pro ojetý kodiaq a rozhodně toho nápadu nelituju
Řekni, kde ty vozy jsou, kde mohou být…. Neřekl bych, že to je tak žhavé, protože pořád na mě vyskakují reklamní okna s nabídkou aut. Jako je to proto, že auto vybírám, ale zdá se mi, že vybírat je naštěstí pořád z čeho a i ceny možná díky slevám mi přijdou v pohodě.
Také se přikláním na stranu zánovního auta, budete mít auto v nějaké výbavě a já třeba osobně se do fábie nevlezu. Nebo se tak alespoň cítím, že jsem tam namačkaný. Já jsem teda šel do superba, které jsem koupil 3 roky starého jen s 48 tis km. Takové auto se dá pořídit za slušnou cenu.
Dnes je všechno na internetu, takže si člověk snáž může vybrat.
S internetem nemám dobrou zkušenost tady z toho hlediska, už jsem oslovil dva autobazary. Na jejich stránkách jsem našel auto, které vypadalo velmi dobře. Ve skutečnosti však v autobazaru nebylo.
Taky znáte z Vašeho okolí lidi, kteří kvůli koronaviru nešli ani na preventivní prohlídku nebo k zubaři?? Já docela dost. Proto si myslím, že takhle odložili i prodej/nákup auta. A to už nemluvím o zjištění, že doma na zahradě je taky hezky. Tak to je příčina, proč je aut nedostatek. A na to nepotřebuju bejt žádnej velkej ekonom.
A přesně proto je lepší se těmto bazarům vyhnout. Proto jsem vybíral ojeté auto u autorizovaného prodejce v programu škoda plus od autoopat.cz Několikapatrová budova plná ojetých vozů, které jsou prověřené a v dobrém technickém stavu.
Vybírám už nějakou dobu a původně jsem měl pocit, že si pořídím auto zcela nové, ale když jsem zjistil, že ty ceny jsou příšerné, navíc jenom v základu, tak na to prostě nemám, resp. nechci se zadlužit tak moc, abych se pak bál jakýhokoliv škrábanečku. Takže nyní koukám po zánovních cca dva roky starejch autech a hodně uvažuju o kodiaqu, jen nevím, jestli diesel nebo benzín anebo něco levnějšího, ale ještě mladšího. To teď řeším, takže tak 😉
Obchod s auty beru obdobně jako nákup v secondhandu – proč ne. Dnes už je totiž jiná doba. Šetří to životní prostředí, čas i peníze. Na nové auto zkrátka neušetřím, tak se tím netrápím a vybírám si hodně pěkná ojetá auta a jsem vysmátej.
Nejen že auta chybí, ale (a to pochopitelně s tím jde ruku v ruce), stávající nabídka je den ode dne dražší. http://www.autoweb.cz/ojetiny-prudce-zdrazuji-nektere-modely-i-pres-25-000-korun/ A zavinili jsme si to sami bohužel.
To je bohužel zákon trhu, když je něčeho málo, je to dražší než to, čeho je přehršel. Ale osobně jsem byl hloupej, když jsem se bál to během krize v zimě řešit. Mohl jsem mít auto a být vysmátej. Teď jenom koukám, jak ceny opravdu rostou před očima
auta chybí a chybět budou, protože se spousta lidí vystrašilo a v době lockdownu s autem do bazaru nešli ho prodat. A tím ztrácí auta na hodnotě, dále jich je málo v nabídce a ceny jdou nahoru
No lidi jsou opravdu hodně vyjukaný a i když teď vidím to šílenství, jak už by rádi podzimní a zimní zboží, protože se bojeji, že v září se zase všechno zavře, tak už se tomu musím snad jenom smát…
…otázka jestli se to vůbec někdy srovná, i když vyhlásíme koronavirus za součást našeho života a nebudeme počítat pozitivní případy, ekonomické škody jsou tak markantní, že nám to bude trvat hodně let, než se dostaneme na úroveň před rokem 2020
Přišlo to rychle to zdražování a není všem dnům konec, přátelé. Kdo chce auto koupit za dobrý peníze, měl by si pospíšit. Protože nový auta se taky vyrábí omezeně, jak jim chybí ty čipy, takže z toho bude spirála jako Brno 🙁
o těch čipech jsem to taky viděl a nerozumím tomu, proč to bez nich nejde, když je evidentní, že jim to dělá problémy, že ty čipy budou zlobit, tak proč se na ně nevykašlat
Taky jsem to viděl a zlatý dobrý ojetý auto! Než čekat a čekat jestli a jestli vůbec se auto vyrobí, aby hned ztratilo hodnotu, jakmile sjede z výrobní linky. Autobazar to jistí, okamžitě a vždy a dnes i online!
nakupovat novotinu je bláznovství, právě z výše uvedených důvodů (čekání, čipy, ztráta hodnoty). Lepší je zánovní nebo předváděcí auto a auto bazarové, to je bez debat
všechno se to bohužel díky té uměle vyvolané krizi propadlo a kdo ví, kdy se to plnohodnotně vrátí. Uzavření obchodů, služeb, včetně v tomto případě autobazarů mělo obrovské následky a výsledek toho uzavření? Pochybuju, že by se byl býval v autobazaru někdo nakazil, když měl tolik možností nakazit se jinde. A třeba konkrétně já a moje rodina jsme se ještě nenakazili vůbec a auto jsem v květnu v bazaru vyměnil.
Neviděl bych to tragicky, dnes je všechno online takže i výměna auta se dá takhle luxusně pořešit, to by před lety nikoho nenapadlo že to půjde z pohodlí domova. Za mě nevidím problém, jenom to, pokud to je pravda, že aut je nedostatek a jsou proto dražší