Zamysleli jste se? Tak zemřete při nehodě!
nehoda v zahraničí
Tak nějak doslova by se dala shrnout statistika, která zkoumala souvislost úmrtí při nehodách z nepozornosti a nevěnování se řízení.
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
nehoda v zahraničí
Tak nějak doslova by se dala shrnout statistika, která zkoumala souvislost úmrtí při nehodách z nepozornosti a nevěnování se řízení.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
A to civění \“do blba\“ nebo věnování se všemu možnému se mi stává když jsem donucen se plazit pomaleji, než by bylo adekvátní. Typicky ten veledlouhý měřený úsek na Jižní spojce v Praze …
zajímalo by mě,jak z těch mrtvol dostali pravdu..
přesně, moje slova!!! lidi místo aby se věnovali řízení tak jsou nuceni čumět jak blbci na tachometry jestli náhodou nejsou pirát kdyby jeli o 3km/h víc!!! jsou nucený plazit se jak idioti a pak u toho samozřejmě chrápou, nebo naopak musejí sledovat jestli v roští není nějakej teplej zbytečnej chudák od městský s radarem čekající na piráta, nebo musej dávat pozor aby je nesejmul policejní passat 240km/h z odstavnýho pruhu…což není nic neobvyklýho. díky tomu všemu se z lidí stávají ovce a taky tak řídí čím dál větší množství lidí. poslední dobou fakt tragedie… samozřejmě se najdou takoví, co civí protože přebrali líh nebo hulení ale takoví patří samozřejmě za katr, ale najdou se a jejich čím dál víc co civí, protože myslí na práci a jsou díky tomu mimo…holt prašivá doba, kdy musíme na práci už myslet všude, jen abysme ji měli a udrželi…
Já se takle někdy zapomenu při zkoumání podezřelých passatů nebo octávek… 🙁
Já se takle někdy zapomenu při zkoumání podezřelých passatů nebo octávek… 🙁
Ošetřete si už ten refresh :-/
Tak já při svých jízdách jsem zamyšlený více jak 90% času. Pokaždé, když jsem nucen se někde plazit rychlostí, kdy mě předbíhají i nehybné předměty, v místech kde to znám lépe než ve svojí posteli, tam vždycky řídím podvědomě. Křižovatky, odbočky, přechody … všechno se děje v hlavě tak nějak na pozadí. Řízení se plně věnuji pouze v případě vyšších rychlostí (typicky nad 100 km/h) nebo v mítech, kde to neznám a musím se soustředit, abych nezabloudil. Přesto všechno se mi však za dobu mojí řidičské kariéry (10 let, kdy řídím téměř denně) nestala jedna jediná nehoda. Takže buď jsou Američané jiný živočiný druh než já a nebo bych si dovolil závěry této studie/statistiky zpochybnit, neb zřejmě nedává do souvislostí % řidičů, kteří v tomto stavu běžně řídí a nikdy neměli problém, a % řidičů, kteří se v tomto stavu vybourali. Pokud by většina řidičů, stejně jako já, 90% času řídila podvědomě (nebo chcete-li v zamyšlení), pak pokud se některý někdy vybourá (což je v čase statisticky nevyhnutelné), je zde enormní pravděpodobnost, že to bude právě ve stavu, kdy byl vybourající se řidič zamyšlen.
No, já nevím, ale u mě to funguje naopak. Ověřil jsem si např. při závodech na simulátoru, že když myslím na něco jiného, než na řízení, tak mívám o dost lepší časy a jedu mnohem líp, než když se plně soustředím. Ověřil jsem si to i v reálu na okruhu v Sosnové. Nevím, čím to je.
Jestli on spíš nebude problém v tom, že neumíte chápat psaný text. Oni nepíší, že se nabourá x% z těch co se zamyslí ale, že x% nehod bylo způsobeno tím, že se řidič zamyslel a přestal vnímat okolí*. Jinými slovy ta statistika říká to co je asi každému jasné. Nezabíjí rychlost, zabijí nepozornost a s tím související neschopnost reagovat. Jen pro policii je to těžko uchopitelné, protože to se jaksi nedá empiricky měřit.
*on je dost velký rozdíl zamyslet se nad tím co si koupím k večeři a při tom stále vnímat – reakce je sice o pár destinek pomalejší ale furt to není taková tragedie -. A nebo zamyslet se tak, že uplně přestaneš vnímat okolí, v takovém případě je reakční doba těla několik sekund a to je na silnici špatné. Jak se píše v článku je to hodně podobné mikrospánku.
Popravdě řečeno tak nějak si neumím představit že si jdu zajezdit na okruh a v průběhu jízdy dumám nad tím co mám koupit na víkend k svačině a kolečka kroužím jen tak mimochodem….
Ale jinak, proč ne 🙂