Zamlžené světlomety: Známka poruchy, nebo něco běžného?
poradna
Vodní páru pod difuzorem světlometu si okamžitě spojujeme s výrazně ojetými vozy – přičemž k tomuto jevu může dojít i u nového automobilu. Specialistka z Valeo vysvětluje, jak to funguje a kdy je nutné světlomet vyměnit.
Tento problém jsem řešil u svého auta po střetu se srnou,kdy se ve skle vytvořila mikroskopická trhlinka a při chladnutí světla nasávala vlhkost do reflektoru.Vyřešil jsem to odchlípnutím gumičky klem žárovky,světlo větralo a problém vyřešen.Vozidlo Suzuki R+
Je zajímavé, že to dělají i led světla, které tolik tepla neprodukují, tudíž nepotřebují větrat. A co se týče ostatních světel, měli by mít difuzní větrání, tzn. že teplo odchází, ale vlhko by se nemělo dostat dovnitř. Tento článek si zřejmě zaplatil jistý výrobce vozidel, u kterých často dochází k mlžení světel, a častým reklamacím. Je zvláštní, že u některých vozidel dochází k mlžení a stejného vozidla ne.
petr: To je rozšírený omyl, že LED svetlá neprodukujú teplo. Produkujú ho ďaleko viacej než halogeny, natož xenony. Preto majú LED svetlá zabudované aj aktívne chladenie.
Gašpo: LED mají vyšší účinnost přeměny elektřiny na světlo a proto produkují tepla méně než žárovky. Pro potkávací světlo stačí příkon LED cca 25W, běžné H4 a H7 okolo 50W.
Většina LED světlometů nemá větrák, to mají až komplikované adaptivní a matrix systémy.
Alibismus je tvrzení o potřebě výměny obou světlometů najednou. Samozřejmě záleží na stavu přeživšího světlometu a hlavně jeho krycího skla.
Nejsou drahé??? U BMW jenom ten polyakrylátovej plast stojí 91 tisíc.
petr: Nechcem si hrať na odborníka, pretože ním nie som. Ale LED hrejú a nemá to nič spoločné s účinnosťou. Doporučujem prečítať článok:
http://www.auto.cz/xenonove-svetlomety-vs-led-jsou-diody-opravdu-lepsi-103658
Chtěl bych se jen vyjádřit k názoru, že LED světlomety nehřejí- hřejí a proto každý obsahuje chladič. Vím o čem mluvím, pracuji v jedné firmě v Mohelnici, kde se světlomety vyrábí.
Lupus: LED světlomety hřejí a zpravidla je potřeba řešit jejich pasivní či aktivní chlazení. Rozdíl je v tom, že nehřejí směrem dopředu, na kryt, který může namrzat. Proto se u nich paradoxně odvádí teplo i dovnitř.
A ještě jedna věc. Neřekl bych, že značkové světlomety nejsou tak drahé. Právě ceny full LED se pohybují v desititisících za kus, jejich poškození je tedy pěkně drahá sranda.
u noveho auta, po tyzdni som zistil ze po mycke mam zamlzene svetlomety, ba dokonca na spodnej hrane stala voda, hned som zamieril do servisu, svetlomety vymenili a od vtedy je to bez zamlzenia (uz cez dva roky)
Ono je to komplikovanější a ty světla jsou dost často v autech nevyhovující. Nebo minimálně v dlouhodobém hledisku nevyhovující. Možná rok, možná dva, pak se začnou mlžit a za pět let máte naprosto nevyhovující světla, se kterými vás z technické kontroly vyhodí, protože to bude nevyhovující. A výměna za nová LED světla se dneska dokáže i doceal prodražit.