zakaznici-si-dele-drzi-sva-auta.jpg

Zákazníci si déle drží svá auta

Zajímavosti o autech

Podle studie, která proběhla ve Spojených státech, se lidé nehrnou k nákupu nových aut. Může ze to sice recese, ale hlavně to, že jsou auta kvalitnější.

Diskuze

5 komentářů

    Thomas

    Mně to přijde docela normální… Když se o auto staraj a spolehlivě slouží tak nač měnit. Já mám 16 let starou Hondu Civic MA a za 179t km žádná vážná porucha, mění se jen to spotřební(řemeny, náplně, čepy, HK klouby). Tak nemám ani potřebu nutně měnit auto že mi skončila lízačka nebo půjčka tak rychle pro nový či nově ojeté abych byl in. jako sousedka co si vzala Octavii II. a její spolehlivosti se jen směju.

    Majk.Z

    Nová auta jsou kvalitnější možná na první pohled. Je sice hezké, že jsou kvalitnější materiály (resp. hezčí na pohled a omak) v interiéru, nové, neotřelé tvary atd. atd…

    Ale to je celkem k prdu, když xenony \“slepnou\“ kvůli nekvalitnímu materiálu světlometu, do 100 000 km se totálně prosedí sedačka, stačí drobný rýpanec do přístrojovky a je tam díra jak po krumpáči ( lehká nadsázka – pro rýpaly), motory kolikrát nevydrží ani 100 000 km při slušném zacházení (o odcházení spousty jiných věcí do té doby raději nemluvím) atd. atd. atd.

    Nevím, auta od konstrukčního roku výroby cca 2000 – 2002 jdou totálně do prd-le. Jsou čím dál tím poruchovější (není obava z přetechnizovanosti, to je důsledek přetechnizovanosti a je to pravda), čím dál tím sterilnější (najít auto pro zábavu ze současných vozidel je docela kumšt), čím dál tím hnusnější (nevím, mě se třeba nelíbí megaponton kovů a titěrná okénka) a tím narážím i na poslední věc, díky tomu, že se snaží ta auta vypadat lépe, jsou čím dál horší podmínky pro využívání takových aut. Např. se současnými SUV aby se člověk bál i na tu polní cestu (viz. Hyundai ix35 apod.) či se bál zaparkovat kvůli nepřehlednému (dnes tedy hlavně baculatému) tvaru auta (a k tomu blbý výhled). A také další věc, výrobci si na originalitu už ani moc nehrají. Když vidím ten samý 5-úhelníkový tvar masky od Forda přes Citroën až po Hyundai, velmi podobné tvary světel atd., tak se mi z toho chce blít.

    Ani se nedivím, že lidi už současná auta nechtějí.

    Ovšem, není to jen chyba výrobců aut (jdou po co nejširší základně potenciálních zákazníků – ovšem pak jsou ty produkty všechny stejné), ale i zmetků v různých komisích např. v EU či USA, kteří regulují od emisí až po matroš sedaček, aby se nevypustilo 0,000000001 mg nějakého sajrajtu, když si někdo do té sedačky uprdne po fazolích. Částečně díky těmto debilům máme hnusná nepřehledná auta (kdo nebude mít 5 hvězd NCAP, ten si neštrejchne), sráče, co toho moc nevydrží ani při sebelepším zacházení (uměle urychlený vývoj nám dal kraviny typu FAP aj.).

    Samozřejmě tam je i tlak na co nejlevnější auta (ale aby \“hezky\“ vypadala a měla všechny zákonem dané ptákoviny atd.) a pak dochází ke katování kostů. Tedy ty auta vydrží max. 150 tisíc a pak je lze hodit do šrotu, protože oprava vyjde dráž, než co bude prodejní cena auta.

    Škoda, že auta z 90. let už mají v drtivé většině najeto tolik, že i ony jsou za zenitem… 🙁

    ...

    Naprosto s vámi souhlasím. Bohužel, jak říkáte – sehnat teď ojetinu s rokem výroby nejpozději 2000, která by nebyla v pokročilém stádiu rozpadu, je docela kumšt. Leda na různých fórech klubů, občas tam nějaký stálý přispěvatel prodává svoje auto a v historii fóra se o něm lze leccos dočíst, včetně prováděné údržby a úprav… v bazaru je to ale sebevražda. 🙁

    Youngster

    Máš naprost pravdu …

    jan novotný

    pane Zák, napsat, že v USA před 10 lety nemela auta klimatizaci, to snad nemyslite važně .. kdyby jste napsal před padesáti lety, povrchnosti, hlouposti, čiré neznalosti, vrtání, zdvih, ma vaše auto víte, adiabatická expanze, přímý, nepřímý vstřik, vite oč běží ? … co ty školy dneska vychovávaj …

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist