Zákazníci si déle drží svá auta

Podle studie, která proběhla ve Spojených státech, se lidé nehrnou k nákupu nových aut. Může ze to sice recese, ale hlavně to, že jsou auta kvalitnější.

Obecně známé rčení, že Američané mají auta jako spotřební zboží a že je mění častěji než ponožky, není tak úplně pravda. Podle posledních propočtů si totiž průměrný Američan kupuje nové auto každých 71 měsíců, což je o rok a půl déle než před pěti lety. Tehdy byla „životnost“ auta jen 53 měsíců.

Podobný trend je patrný i na trhu ojetin, kdy jsou vozy obměňovány teprve až po 50 měsících, tedy déle než po čtyřech letech. Za tento vývoj prý ale nemůže jen ekonomická recese. Může za to především fakt, že jsou nová auta kvalitnější, vybavenější a uživatelsky příjemnější.

Je to logické. Před deseti lety ještě v autě nebylo šest airbagů, klimatizace či audiosystém a navigace standardem, dneska už to najdete prakticky všude. Zákazníci tak nemají motivaci se starého auta zbavovat a prý očekávají, až se propad jeho ceny zpomalí. Zároveň se prý bojí nových aut, že jsou moc komplikovaná a přetechnizovaná.

Dalibor Žák

22.2.2012 7:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist