zak-proc-uz-netouzim-po-porsche-911.jpg

Žák: Proč už netoužím po Porsche 911

Porsche

Ono se to velmi těžko obhajuje, ale snad mě pochopíte.

Diskuze

26 komentářů

    qwertz

    Dobry den Dalibore. Rikal jsem si co je to za prizdisracsky test nove 911. Z Vaseho psani je citit velke nadseni pro rizeni a Topgearovsky styl vyjadrovani. Jelikoz mam podobne postizeni, Vas test me zklamal, ovsem u tohoto prispevku na blogu jsem se i zasmal. Muj navrh a prosba v jednom: Po kazdem testu sportovniho auta se jeste vyjadrete na svuj blog a muze to byt i delsi. Palec nahoru. Pekny den.

    Jenže pane žáku, Porsche 911 je zaměřeno na stabilitu a agilitu. tomu už odpovídá koncepce, to je auto, které nahání desetiny vteřiny na okruhu. nepotřebuje jezdit bokem do zatáčky a ono i AWD s motorem uprostřed k tomu těžko donutíte, pokud jedete bokem tak jste v prdeli. porovnáváte neporovnatelné a neustále a v každém článku. M3 není nijak oslnivě rychlá a na okruhu žádný zázrak, ale je zábavná. 911 nemá být zábavná

    Dalibor Žák, autoweb

    Že nemá být 911 zábavná? Opravdu si to myslíte?

    I don\’t wanna live on this planet any more

    Drtikol

    Se vší úctou a pokorou mně vlastní, co je to za žvást? 911 nemá být zábavná? M3 není nijak moc rychlá? Na které planetě jste se narodil? Jel jste v těch autech vůbec někdy? Já neměl tu čest s novou 911, zato jsem si ale zkusil 996 i 997 a jestli to nebyla zábavná auta, tak tu sním svůj klobouk (který si budu muset nejdřív koupit). Nevím co myslíte tím AWD s motorem uprostřed (911 ho má tak nějak vzadu), ale \“jízda bokem do zatáčky\“, ač je jistě zábavná, NENÍ jediným měřítkem řidičské zábavnosti auta.

    V carreře jsem jel a M3 E36 jsem vlastnil před lety. Vyměnil jsem ho za EVO X a EVO X jsem vyměnil po 2 měsících (prostě jsme se nezžili) za EVO VII + daily car octavia. Carrera byla surové auto, za jehož volantem jsem se prostě bál, ale nepřišlo mi zábavné. U toho auta jsem nikdy tak nějak netušil co udělá. motor uprostřed je koncepce kdy je motor mezi dvěma nápravama což u 911 tak je, ale je orientován k zadní. a M3 není tak rychlé na okruhu jak by s tímto výkonem a hmotnostní mohla být. rád jsem jezdíval na okruhy do mostu na dny otevřených dveří. Správně zvolený japonec dokáže stejnou parádu s menším výkonem, větší efektivitou a ostřeji a i s nudnou předokolkovou koncepcí.

    vzteklej pes

    Nemá náhodou 911 motor tak trochu za zadní nápravou, ty odborníku přes řízení a koncepci pohonu? http://www.seriouswheels.com/pics-2008/nopq/2008-Porsche-911-GT2-Phantom-diagram-of-chassis-and-drive-assemblies-1280×960.jpg

    Drtikol

    Tady si někdo plete 911 s Caymanem, ne? 911 má motor ZA zadní nápravou a když se s ní člověk sžije, tak ví, co kdy udělá. Pravda, čtyřkolka řízená kompjůtrama jede většinou jak po kolejích, takže se člověk nemusí starat (viz GT-R, se kterým je řidičská lama na okruhu prakticky stejně rychlá, jako zkušený pilot), ale to právě nepovažuju za řidičskou zábavu…

    MK

    Zdravím Dalibore, s novou 911 jsem sice nejel, ale věřím tomu, že pocitově může být nudnější. Měl jsem tu čest během jednoho dne řídit Carreru 996, po faceliftu, s manualem a pak přesednout do mnohem silnějšího Gallarda LP560-4 s jeho pohonem všech kol a poloautomatem. Nemůžu říct, že by Lambo bylo nuda, to vůbec ne, ale spojení s autem a větší uspokojení jsem cítil z 911. Dodnes je to jedním z mých nejsilnějších zážitků za volantem. Škoda, že takových aut ubývá..

    Michal

    Tak tohle je skutečně vtip roku. 911 nemá být zábavná? A proč? Nemá snad Porsche Cayenne a Panameru na to, aby právě tyhle svou \“práci\“ odvedly a nebyly zábavné. Chápu, že většině automobilek vydělává mainstream, ale ten si 911 stejně nekoupí, pro něj tu ale je Cayenne a Panamera. Jinými slovy nevím, proč by měl někdo 911 chválit za to, že je stejně schopná a použitelná jako Golf, to raději ušetřím a půjdu do něj. a za zbylé peníze koupím třeba ojeté EVO X.

    ...

    Dobrý den Dalibore,
    musím se Vám k něčemu přiznat – Váš písemný projev mi absolutně nesedí, nelíbí se mi styl a ani obsah. Někdo výše to přirovnal k Top Gearovskému stylu, z čehož mám pocit, že TG nikdy neviděl a od jeho autorů nic nečetl.

    Nevadí mi Vaše kritika, i když mám pocit, že kritizujete vše nové a (krom Mazdy 3 sedan) už nic nestojí za to, aby jste v tom jezdil, spíš mám pocit, že Vám v recenzích chybí nadhled a vtip, kterých si u autorů vážím možná víc, než odbornosti a znalostí, snad proto, že sám nejsem žádnej odborník.

    Ale co mně překvapilo byl Váš projev \“naživo\“ v přiloženém videu. Video sice bylo krátké, ale Vaše shrnutí nové 911 bylo zajímavější a příjemnější, než text, za kterým si ani tak úplně nestojíte, takže pak musíte v blogu psát, že si vlastně myslíte něco jiného.

    Nechtěli byste zkusit více videotestů (nebo třeba videoblogů)? Dle mého pocitu, je Váš mluvený projev a schopnost vyjádřit myšlenku slovy opravdu mnohem lepší a příjemnější než textem. Chápu větší náročnost videa, ale i přes to, že by kvalita byla nižší, tak by to za to stálo.

    Díky

    Michal

    To, že Daliborovi v psaném projevu chybí jistá vyjadřovací lehkost, (třeba ve srovnání s Honzou Koubkem), je sice pravda, na druhou stranu, řidičsky zaměřených aut je stále méně a méně. Když nebudu brát v úvahu Japonce, (snad kromě Toyoty), tak evropská mainstreamová automobilka, která dělá řidičsky zajímavá auta, je Ford, (nemluvím o HH, to by tam těch značek samozřejmě bylo víc), což je jedním slovem – katastrofa. Navíc, nevím proč nechválit Mazdu 3, co do řidičských zážitků už na ni nemá snad ani ten Focus.

    Michal

    Aby nedošlo k omylu, myslel jsem to samozřejmě tak, že např. Avensis se naladěním blíží konkurentům Passat, Superb, Insignia atd., tedy autům, která řidičsky zajímavá nejsou. Jinými slovy, Toyotu jsem z oněch zábavných Japonců vyňal, protože je zaměřena spíš na komfort.

    Martin

    Možná bych si taky někdy odpustil některý výraz, ale spíš sem rád, že Dalibor piše, jak mu zobák narost. Dokonce sem přesvědčen, že dříve psal články i hezčí, barvitější, humornější. Protože bylo o čem psát. Ale přiznám se, že jeho pohled na věc naprosto sdílím a vůbec se nedivím, že jeho články jsou dnes hrubé, drzé a otrávené. Možná je to také tím, že stejně jako on jezdím v BMW z té \“lepší\“ doby, byť to nemusí být nutně M3, ale prostinká 530i. Vzhledem k tomu, že dělám to co dělám, mám také možnost se projet v prakticky jakémkoli novém voze. Nová auta JSOU bezpohlavní, nudná, mizerná a dělají vše proto, aby lidé sedali za volant pouze z povinnosti. Kdybych byl mororistický novinář, už bych nepsal ani ty vzteklý články. Dal bych výpověď. Stejně jako na tento text kouká určitě hodně lidí skrz prsty, koukají na mě lidé z mého okolí, jak jsem k autům kritický. Jenže všem pak stačí jedno svezení s mojí \“starou pixlou\“ na to, aby naprosto do puntíku pochopili, o čem je vlastně řeč.

    fanda Fanda

    to Dalibor Žák: Pokud testujete 911 s automatem a hodnotíte ji obecně jako 991 (a to kriticky např. mdlým reakcím), má to vypovídající hodnotu? Neměl byste spíš hodnotit 991 Carreru S PDK? Nebo jste jel i se sedmistupňovým manuálem a můžete z obou výsledků vyvodit závěr obecně pro 991?
    PS: každá automobilka chce prodávat auta a aby si je zákazníci kupovali, musí je s každým nástupcem zdokonalovat. A bohužel si musíme přiznat že dokonalé auto (991 je ve své třídě objektivně již skoro dokonale rychlá) je nakonec nudné auto, protože ačkoli to zní divně, zábava v autě pramení právě z projevů nedokonolasti (př. výkonové špičky vs. dokonale ploché momentové křivky).
    Otázka na závěr: Jak se prodává vámi testovaná Mazda3? Dle mého soudu ani vy byste si ji přes všechnu chválu nekoupil…

    olso

    Na inom portaly zameranom na auta pochvaluju elektricky posilovac novej 911 pre jej ukecanost, ze ani nechcel verit ze to ma posilovac eletricky. Takze kde je pravda?

    Doktor.

    Chápu Vaše pocity Dalibore, z tohoto vozidla. Sám jsem byl také hodně v rozpacích, ale dál to nechci rozvádět. Co mne však zaujalo ve Vašem článku, jak jste definoval lásku k těm čtyřem kolům. Vážím si takové upřímnosti a otevřenosti. Vítej Dalibore v klubu.

    vzteklej pes

    991 s manuálem bych vyzkoušel moc rád, ale co jsem četl a slyšel jinde, je to dost podobné. I když si myslím, že s ručním řazením by byla 991 více o řízení.
    Mazda3 2.0i se asi neprodává moc dobře, ale kdybych teď potřeboval nové auto za 450 000 korun, bral bych jí všema deseti hned. Dokonce i před Golfem. Fakt.

    Dalibor Žák, autoweb

    991 s manuálem bych vyzkoušel moc rád, ale co jsem četl a slyšel jinde, je to dost podobné. I když si myslím, že s ručním řazením bude 991 více o řízení a tudíž asi i zajímavější.

    A k Mazdě: Kdybych teď potřeboval nové auto za 450 000 korun, bral bych mazdu 3 2.0i hned. I před Golfem. Fakt.

    Subaru4ever

    Tento Daliborův epilog nad \“zesnulým automobilovým světem\“ je dost silný a moc smutný :-(… Přikláním se k názoru, že i toto \“amatérské\“ povídací video bylo naprosto špičkové – všechny řečené informace byly od srdce, byly věcné, s velkou vypovídací hodnotou. Na původním testu bylo vidět, že byl psán jakoby \“s nožem u krku\“ a hodně věcí se muselo zamlčet. O to víc mě nadchnul tento upřímný a pravdomluvný blog 🙂 … Přikláním se k dotazu, zdali Dalibora ještě vůbec ta auto-novinařina s moderními bezpohlavními \“auty\“ baví? Cítím, že už je moc moc smutný, a nevím, zdali jedna super Mazda dokáže vykompenzovat těch 20 chcíplotin, které otestuje po ní, než se (doufejme) namane zase nějaké Auto s velkým A. … Nějak tak mi poslední dobou připadá, že celý novinářský a řidičský svět už jen čeká jak na smilování boží na nějaké pořádné auto – a že to snad doufejme bude GT86/BRZ 🙂

    Vavris

    Chválí ho možná v kontextu s ostatními el.posilovači (což ostatně zaznělo i tady v testu), ale pochybuju, že by ho chválili obecně.

    El.posilovače u sportovních aut jsou pro mě ta největší zvrhlost!

    honza

    já když poslouchám to video, tak mi přijde že zakopaný pes je v izolaci. Jak tam zazní že to auto sice jede rychle, ale nepřijde ti to tak. Protože člověku přijde že jede rychle když vnímá nějaký atributy tý rychlosti, který očekává, jako je řev motoru, aerodynamický hluk, otřesy, v zatáčce třeba začínající přetáčivost a tak. Pokud to to auto nedělá, je to vlastně \“nuda\“, zvlášť jestli někomu jako ideál zábavy připadá motokára (což mě celkem připadá). Je to podobný jako v kabriu, sundejte střechu a pocitově jedete o 30 víc 🙂 protože to řve a fičí

    MK

    Upřímně by mě zajímalo, za co mám ty palce dolů. Vždyť jsem pouze popsal svou zkušenost, tam není s čím nesouhlasit.. (?) 🙂

    MK

    Me by zajimalo, za co mam ty palce dolu? Pouze jsem popsal svou zkusenost, na tom se neda s nicim nesouhlasit, to se proste stalo.. 😀

    MK

    Me by zajimalo, za co mam ty palce dolu? Pouze jsem popsal svou zkusenost, na tom se neda s nicim nesouhlasit, to se proste stalo.. 😀

    Martin Brada

    Já stejně nikdy nepochopím, proč to nesmí být v testu. To pak ty testy nemusím číst vůbec, když jsou o ničem a člověk tam to nejpodstatnější nemůže. To bych radši už žádné Porsche netestoval (protože už by asi žádné nepůjčili), než abych psal nějaké bláboly. Ale chápu, mně se to povídá, když mě o neživí. Nicméně je mi z toho špatně a sám se sobě ani nedivím, že čtu převážně jen TG, protože ten je jediný, co vše říká narovinu. Číst všude jinde testy s vědomím, že to jsou převážně jen chvályplné ódy, kde byly zamlčneny hlavní nedostatky, mě moc neba.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist