zak-nejlepsi-cesta-k-zabave-nesolit.jpg

Žák: Nejlepší cesta k zábavě? Nesolit!

Mazda

Chápu, že z hlediska bezpečnosti je solení silnic přínosem. Ale je to hnus.

Diskuze

17 komentářů

    Majk.Z

    Myslím, že nejen stromy… Ovšem, myslím, že autor článku by měl dodat (a spoustu lidí si to bohužel nedomyslí – zdravý rozum je pro ně nadávka), že jen na přehledných zatáčkách. Další věc, pokud to člověk nemá vysloveně v prackách, tak je pro něj kolikrát i ta silnice dost blbé místo. Spíš než silnici, pokud to, jak říkám, člověk nemá v pazourách a rád by, je lepší opuštěné letiště. Ve své blízkosti jedno mám a vždy na konci jsou spojnice s obslužnou komunikací letiště. Bývá tam velice málo aut, tak vytáhnu starého Transita (sice ne moc \“sportovní\“ auto, ale v rámci mezí se s ním dá užít i zábava) a jdu si trénovat smyky ovládané plynem. 🙂 (a na nedostatek zatáček si člověk sice trochu stěžovat může, na trénink a zábavu to ale stačí – dělat osmičky udržet auto v permanentním smyku taky není žádná prdel). Na silnici bych si to ale asi nedovolil ani kdybych to fakt v prackách měl. Každopádně, jak napadne sníh, tak i bez blbostí rád vyjíždím, člověk se tak alespoň zdokonalí i v běžné jízdě a to letiště je jen třešnička na dortu. 🙂

    MVe

    O to místo jde především, jde o to vybrat cestu která je víceméně neježděná (opuštěná příjezdovka ke statku apod.). Nebo prostě postavit na zacatek a konec \“úseku\“ někoho s vysílačkama. Jinak to není žádná sranda. Ono se totiž na tom sněhu v těch 60-70 jak je v článku se s tim pak blbě něco dělá, když proti vám vyjede v zatáčce auto.

    Josef K.

    Na silnice pod sněhem se zatáčkami je ideální š120 nejlépe bez posilovače. Skvěle vyvážené auto pro přechod mezi nedotáčivostí a přetáčivostí. Výkon kolem 40kw na sněhu zcela stačí. Máte totéž co nabídne porsche 911.

    Gagarin_cccp

    vy jste řídil Š120 s posilovačem?:-)))

    Ondra

    A že by se s náma autor třeba podělil, kde ta silnice leží? Docela rád hledám zajímavé silnice, ale v mém okolí jsem víceméně všechny projezdil 😀

    Mikey

    Taky si myslím, těch 60 – 70 mi na zasněženou, zledovatělou silnici přijde sakra dost, a to i když ji (silnici) dotyčný zná. Kousek od místa kde bydlím je moc pěkná okreska, kde se dá v zatáčkách \“svištět\“ i 70 km/h, ale když je silnice suchá. Teď tam jezdím 40, 50 max. a je tam jedno místo, kde se nepěkně sklouznete i při 30 km/h a nebezpečně se blížíte k pomníčku-). Jinými slovy, mám rád rychlost, ale teď se dá bez starostí bavit tak na nějakém opuštěném letišti, ne na silnici, i když pravda, je to můj názor.

    Majk.Z

    Další věc, koncepce vše vzadu je pro jízdu celkem nepředvidatelný (pokud vezmu v potaz jízdy na limitu). Ovšem je třeba zdůraznit, že sice jako P911 má vše vzadu, ovšem tím podobnost končí, Porsche má jízdní vlastnosti dost vypiplané, s tím se socialistický pohrobek 60. let (kdy tato koncepce u Š120 byla spíš z důvodu úspor) nemůže rovnat. Nebo snad chcete říct, že až Porsche převezme všechny akcie Volkswagenu, že si spoustu lidí může říkat: Mám Porsche 120. Motor vzadu, náhon zadku, místa sotva pro dva a stejnou spotřebu. 🙂

    bob

    Co je na koncepci vše vzadu nepředvídatelného? Se starýma škodovka jezdím po sněhu velice často a rád a hodně, a nechtěné hodiny udělám tak 1-2 za sezonu, což při počtu provedených smyků odpovídá zlomku promile 🙂

    bob

    To do toho u Mazdy nesahá ABS? U Fabie to takhle nejde, ABS na zadní nápravě smyk při brždění pravou nohou nedovolí 🙁

    Mike

    Podle mně je zadokolka dost nevhodná třeba pro začínajícího řidiče. Ke srovnání Porsche a Š 120. To je skutečně srovnání jak z jiného světa, ale budiž. Když nebudu brát první 911, které skutečně \“neodpouštěly\“ ani malé chyby, tak s těmi současnými už se 120, ani jiné socialistické Škodovky srovnávat nedají. I když i současná 911 určitě umí \“kousnout\“, tak 40 let cizelování jízdních vlastností je znát.

    Mikey

    Fabia nikdy nebyla autem se sportovními jízdními vlastnostmi, odtud to přebuzené ABS, např. Auris od Toyoty je to samé. Přesně kvůli jisté absenci sportovnosti pro mně Škoda volbou těžko kdy bude.

    Majk.Z

    Což tak jde spíš o to, že člověk velmi těžko hledá hranici (pokud to neví), kdy jej předběhne zadek umocněný ještě tíhou na zadní nápravě či mu těžký zadek (třeba při drobném hupu) odlehčí přední kola natolik, že vycestuje po tečně.

    Majk.Z

    Což že zadokolka není vhodná pro začátečníka je taky dvojsečné. Protože když s tím začátečníkem bude hned někdo jezdit a radit co smí a nesmí, je to určitě lepší, než když se někdo naučí např. na mámině Mikře a pak si vlastní auto koupí např. BMW (či jezdí jen s předokolkami nějakou dobu). To ho pak jako \“mistra světa v trhu rakví\“ to BMW dost vytrestá už v první zatáčce na mokru. A nemluvím tu teď o lidech, kteří znají rozdíly (alespoň teoreticky) a specifika obou pohonů, ale o lidech, kteří jsou zmagořeni drifty ve filmech a touží po tom. A takových lidí je stále dost a dost. Neříkám, že se všichni takoví pak s první zadokolkou vysekají, většina má štěstí, že ten smyk nebude za tak velkým limitem auta a tedy se to dá celkem zachránit a časem se s tím naučí, jen mluvím o tom, že to je dvousečné.

    Jinak, ještě mě napadlo… Pán, který toto vlákno započal tedy svou analogií Š120 – Porsche 911 asi taky chce říci, že Favorit je to samé jako Ford Focus RS. 🙂 Obě mají \“vše vpředu\“. 🙂

    pravda...

    přesně… pán asi taky neví, že porsche má podvozek z uplně jiné dimenze… pardon, ale kyvadlovka na 120 a nezávislé zavěšení na porsche je sakra rozdíl…a taky porsche dost pracovalo na vyvážení auta, 120 jede málem po zadních protože soudruzi někde udělali chybu a velkou část váhy má vzadu…

    Josef K.

    Hlavně si nenech vyplachovat mozek. Tak velké rozdíly tam nejsou. Jel jsem v roce 1975 jako brigádník v zimně v noci v sobotu v areálu AZNP s pánem, který řídil firemní š110 jel na sněhu neskutečně rychle, neustále ve smyku a velmi jistě se proplétal mezi nově vyrobenými škodárnami, které tam parkovaly. Pokud bych to měl k něčemu přirovnat, tak jízda na sněhu ve stylu kena Blocka. Totání machr, přiznal se že jezdí soutěže, ale on to všechno předváděl s naprosto sériovou 110 s nějakými 40hp. Když jsem si pak pořídil š120, tak jsem to samozřejmě taky zkoušel, docela mi to myslím jde, ale na něj samozřejmě nemám, ten pán to byla jiná liga. Nicméně sdělení je následující : na blbnutí na sněhu je stará škodárna naprosto skvělá. Jenom se to musí umět. A v tom má většina řidičů problém.

    Majk.Z

    Určité koncepce pohonu mají některé vlastnosti společné. Proti tomu nikdo neřekne ani popel. Taky si zablbnu s Transitem (zadokolka), ale nikdy se Transit nedá porovnat s M3, stejně jako Š120 s 911 či Favorit s Focusem RS.

    Honza

    Tak asi před třiceti lety jsem si moc užíval silnici z Hradce do Broumova, ale zadem přes Nové Město. Hodně zatáček, výškově většina skoro po rovině a když nasněžilo, bylo to skvělé. Původně jsem měl starou Škodu 1202. Do kufru se muselo dát tak 250kg zátěž, těžký předek seděl jako přibitý a zadek na sněhu šel krásně plynule a pomalu do smyku. Pak jsem to jezdil se Š 100
    tam zas bylo potřeba dopředu tak 50 kg, jinak předek klouzal.Akorát byl problém vymyslet důvod proč tam jet.
    A jako perličku, kdo chce trochu adrenalinu.Vemte dodávku,připojte vlek, naložte hodně i vlek a zkuste to na sněhu. Ne na silnici!!!!
    Já to zkoušel na starém letišti na hodně uježděnéma zledovatělém sněhu

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist