zak-je-potreba-neco-vic-nez-volant-klimatizace-a-radio.jpg

Žák: Je potřeba něco víc než volant, klimatizace a rádio?

Kia Cee'd

Už jsem se několikrát v konečném verdiktu testu auta dostal k tomu, že méně výbavy je někdy více.

Diskuze

39 komentářů

    spooon

    tak o tom už mluvím delší dobu, děsím se situace, když mi začne auto jen tak nazdařbůh na dálnici brzdit. A to je nové auto, tedy systém je plně funkční a jen blbě vyhodnotil situaci. Co se asi stane, až auto bude mít třetí majitel, čidlo se zanese, palubní počítač si bude myslet že je před čumákem náklaďák a auto na dálnici hodí plnou kotvu s kamionem za zádama? Raději nepřemýšlet. A k pípaní, Sice už starší kousek 2002 Peugeot Partner, jakmile necháte klíček v zapalování a otevřete dveře, ozve se hlasité tydydy tydydy tydydy tydydy….děkuju, nechci.

    TumaPetr

    Super, konečně to píší i samotní novináři a není to jen výsada různých výkřiků ve fórech. Abych řekl pravdu, tak jsem ani nikdy pořádně nepochopil základní funkce jako kontrolku ruční brzdy, hladový oko, otevřených dveří atd. atd. až po takový nesmysly jako elektrické nastavení zrcátek, které použiji jednou za uherák. Ty současné technologie ve stylu kontroly značek, jízdních pruhů, automatická detekce překážky, zapnuté pásy atd. vás vážně už jen řadí do polohy pasažéra a to ještě natvrdlého, který podle výrobce nedokáže sundat ruku z volantu, aby si zapnul cosi manuálně, či si nevšimne, že zatáhl ruční brzdu. Vzdal jsem i kroucení hlavou nad kapotáží celého motoru obrovským plastem, vtěsnání do čím dál menšího prostoru, šíleného přidávání kabeláže a zkrátka co největší znemožnění člověku si něco opravit sám a odkázat ho pouze na autorizovaný servis. Za článek rozhodně palec nahoru a víc takových.

    Spadja

    jo, jo, naprosto souhlasím. Mám podobnou zkušenost, jen jsem asi ještě větší puritán. Kupoval jsem si postupně modernější a lepší bavoráky, až jsem od e30 dospěl k e39 530i s velice rozsáhlou výbavou a najednou zjistil, že se autě vlastně cítím nejlépe, když jedu po dálnici, nebo dokonce postávám v zácpě, zabořený do velkého koženého křesla s vyhříváním, zalamovacím opěradlem, všemožným el. nastavením a poslouchám hudbu ze spousty reproduktorů, pozoruji aut. stěrače, místo abych blbnul na okreskách. Auto působilo dospěle, ale nebyla s ním moc zábava a také nešlo díky elektromotorům pustit sedadlo dostatečně nízko. Už mě tolik nelákalo jen tak o víkendu sednout za volant a vyrazit na projížďku. Tak jsem pohodlnou e39 prodal, vrátil se ke kořenům a pořídil si e30 325i z roku 1986. Auto nemá v podstatě žádnou výbavu, dokonce ani posilovač řízení, ale už mě to zase táhne na okresky a po různých vymoženostech z výbavy se mi opravdu nestýská. Jezdím autem, co má 170 koní a váží jen 1100 kg, takže klidně oželím i tu klimatizaci, tempomat a vyhřívání sedadel…

    vzteklej pes

    No, 170 koní z roku 1986… Když u nás byla maximálně stotřicítka. Starý bavoráky měly koule, nový stojej za starou bačkoru.

    Radek STI

    Mám na denní ježdění A8 s hromadou všech těhlech nesmyslů, vč. televize a já vlastně pořádně ani nevim čeho všeho. Přítelkyně má starou oktávku z r. 2000 – 1.9TDI/66kW. Z výbavy má okna v elektrice, manuální klimu a vyhřejvaný sedačky. A víte co? V tom autě mi vůbec nic nechybí a jezdim s nim rád.

    Lancer

    Strasne me vytaci i pipani, kdyz nezapnu bezpecnostni pasy. Toleruju to u aut, kde to zacne pipat nad 20 km/h, ale obcas jezdim RAV4, kde to pipe porad. Takze kdyz otevru vrata garaze a vjizdim dovnitr, musim se na tech 8 metru zase pripoutat, ten jekot se totiz neda vydrzet. Pipaji i otevrene dvere a dokonce to zapisti, ikdyz troubim! Prece vim, ze troubim ne? A obavam se, ze bude hur…

    Pup

    Co Favorit, toho už nemáš?

    XXX

    Tentokrát mi mluvíte opravdu z duše.
    Problém dnešní doby je, že bez různých pípačů a varovátek auto nedostane dostatečný počet hvězdiček za bezpečnost, no a člověk co si pak jen přete výsledek vytržený z kontextu se začne domnívat že je to pixla, co se při ťukanci hned zmáčne a ono třeba jen chybí varování, nezapnutých pásů.

    Nikoloki

    Zajímavé, já jsem s adaptivním tempomatem Toyoty/Lexusu naopak spokojený a protikolizní systém mi za 10000 km nadával všeho všudy jednou – když jsem z třetího, nejlevějšího pruhu přejížděl do pravého pruhu a přitom jsem se protahoval poněkud těsněji za autem v prostředním pruhu. A například kontrolku parkovací brzdy využiji také, protože když už ji zcela výjimečně zatáhnu, tak ji vinou postupující sklerózy při rozjetí samozřejmě zapomenu uvolnit …

    David

    moja 308cka ten zvuk vydave este teraz a to jej rok narodenia je 2008 😉

    Jarouš

    Mně se například velmi líbí Mercedes-Benz C coupé. Ale nelze ho mít BEZ toho barevného displeje uprostřed. Důvod si ho nekoupit. Přitom objektivní přínos těch olbřímích displejů je nulový, akorát ukáže totéž, co je na displeji mezi budíky, jenom hezky animovaně – jak pro blbečky. V přípedě navigace jsem po zkušenostech zjistil, že stačí 4palcový displej mobilního telefonu – beztak za jízdy ani na velkém displeji navigace Pioneer v předchozím autě nešlo nic pořádně hledat a člověk musel zastavit.
    Nejsem žádný fanda koncernových aut (a proto jsem si jedno takové koupil, haha), ale líbí se mi jednobarevný displej Golfu VI mezi budíky, kde si člověk nastaví vše potřebné. — A vůbec největší pitomostí je dotykové ovládání – za jízdy vskutku bezpečná záležitost…

    mara

    Taky musím pochválit článek. V golfu V upozornění na pásy řve už když otočím klíčkem, takže ani nemusí být nastartováno. Po týdnu ježdění jsem čidlo pásu musel odpojit. Z tech systemu, které budou za chvíli řídit za nás mam docela strach

    vzteklej pes

    Hele, to máš recht. Mě spousta aut dokáže vyloženě nasrat, snad kromě bavoráků a golfu. Ale nové bmw už mě taky vytáčej. Já fakt nevim, co bych si dneska koupil za nový auto. Asi toho Golfa. A to je na tom to nejsmutnější.

    Radek_STI

    Ne, ten už šel do šrotu asi před dvěma lety.. 😉

    Jarouš

    V Golfu VI pípá až po překročení cca 25km/h.

    ampersand

    To, že výrobky jsou „přefíčurované“, není přece ani novinka, ani se netýká jenom aut. Stačí podívat se na spotřební elektroniku, mobilní telefonii, fototechniku, pračky a kdovíco ještě, takže auta jsou jen součástí množiny. ***
    Smutné je, že se navzdory ohromné a zdánlivě pestré nabídce ztrácí skutečná rozmanitost. U aut tedy jednoduché levné vozy, které by posloužily základním skromným nárokům. Úspěch Dacie přece není náhoda. Teoreticky by měl zafungovat trh a nadšeně nabídnout to, oč je zájem. Jenže, zdá se mi, je to dobře prolobbované, takže pod záminkou bezpečnosti a ochrany životního prostředí se starší jednoduchá auta, která by dnes mohla být značně levná, postaví mimo zákon (viz např. Euro 5). ***
    Kdyby se třeba stále mohla dělat a prodávat Octavia I s trvanlivou a jednoduchou rotačkou TDI, určitě by se pořád dobře prodávala. Totéž Golf IV a další podobné modely. (Uvědomuju si, že dělat staré auto z doby, kdy díly byly ještě evropské, když dneska už asi jsou jiné technologie a uvnitř plno elektronických udělátek z Asie, už by snad ani nešlo – nevím.)***
    Když sleduju popularitu youngtimerů, mám dojem, že vydařená auta se někdy ve 2. polovině 80. let dostala na úroveň, která by mnoho dnešních uživatelů stále kvalitně uspokojila. Sice se je podařilo přesvědčit, že když auto nemá X, Y a Z, je špatné, zaostalé, nebezpečné apod., ale doopravdy? Jasně, že řidič drandící často přes Německo by to už nechtěl dělat v jen osmdesátikoňovém naftovém Mercedesu, ale plno lidí by pořád jednoduchou krabičku užilo. A ta bezpečnost? Lidé smějí jezdit po silnicích na kolech a motorkách, kde nejsou chráněni skoro vůbec, to nevadí, ale v autech musejí mít kdejaké ochraňovátko. Zajímavě dojemná péče! A hezky pro všechny a povinně! Jako když se cpou huse do krku šišky. Povinně konzumuj a nekecej. ***
    A tak jednoduchá levná auta nemáme. O Tatu Nana si můžeme nechat zdát. A odskákává to ta chudší část Evropy, tedy i my. Když se po WW II motorizovala zubožená západní Evropa, byly dobré i všechny ty kapotované tříkolky a vozítka s ani ne půllitrovým obsahem. Bezpečnost nula. Ale při tom hrabání se z poválečného srabu byly pro autoprůmysl potřebné, protože s drahými velkými auty by se nemohl rozjet byznys ve velkém. Teď už velký je, a tak je nutné, aby se v něm točila velká a relativně drahá auta. Stojí na něm ekonomika řady zemí a sociální smír, a tak se musí vyrábět a prodávat auta, která tento zavedený kolotoč uživí. To by tak bylo, aby někdo dělat vozítko prodávané za 4000 E/100 000 Kč!***
    Neboli souhlasím s výchozím článkem. Pro sebe ještě škrtnu vyhřívaná sedadla (nikdy jsem nepoužil, a to většinu z cca 25 000 km najezdím v zimě, ale, pravda, bývám oblečený, ne jenom v trenárkách), klimatizaci (skoro vůbec nejezdím po větších městech) i tempomat (nepotřebuju, aby mi blbec držel stovku i do kopce, když vím, že jeho vrcholem to jde hned zase dolů, takže za chvíli budu bez plynu z třeba 80 zase na 100, apod.). Nadšený nejsem ani z elektrického stahování oken, hlavně zadních (spaní v autě). ***
    Dokud nás nechají jezdit ve starších autech, která ještě byla auty pro svéprávného, samostatně uvažujícího řidiče, lze to ještě řešit. Ale i ta stárnou a tlak bude silnější.

    Pup

    Naprosto chápu, mě sice Mazda pískala až od té dvacítky, ale neustále a ještě dvakrát zvýšila frekvenci pípání. Jednou jsem to zkusil, vydrželo to prudit asi 5 minut než to přestalo. Servis to bohužel neuměl vypnout. Při popojíždění po letišti jsem to řešil zapnutím pásu spolujezdce k řidiči, naštěstí to nebylo tak chytrý aby to poznalo že tam je druhej pás. Na sedadlo spolujezdce nešlo položit nic těžšího, občas to pískalo i když se tam překulila velká PET láhev. Bezpečnost holt musí bejt, i kdyby z toho měl jednoho trefit šlak.

    PepaSFI

    kryt motoru je moje oblíbená věc. Říkám že to je jedna ze dvou nejzbytečnějších věcí na světě. Tou druhou je ta hi-tech koloběžka napříč, vozítko Segway. Stručně řečeno, k čemu je kryt motoru? Koho zajímá motor, ten nestojí o plastový lavor velký skoro jak střecha z trabanta s lesklým znakem uprostřed. A koho motor nezajímá, ten tam nekouká takže je mu celkem jedno že například typický zástupce zakrytovaných, TDI, je bez krytu ošklivý jak něco co nechtěli ani ve šrotu. Jedinou funkcí krytu je aby překážel.

    PepaSFI

    kryt motoru je moje oblíbená věc. Říkám že to je jedna ze dvou nejzbytečnějších věcí na světě. Tou druhou je ta hi-tech koloběžka napříč, vozítko Segway. Stručně řečeno, k čemu je kryt motoru? Koho zajímá motor, ten nestojí o plastový lavor velký skoro jak střecha z trabanta s lesklým znakem uprostřed. A koho motor nezajímá, ten tam nekouká takže je mu celkem jedno že například typický zástupce zakrytovaných, TDI, je bez krytu ošklivý jak něco co nechtěli ani ve šrotu. Jedinou funkcí krytu je aby překážel.

    Kiko

    Zrovna minulý týždeň som s tatkom vozil autá s kamiónom. Tá technika ma švala už pri prvom nasadnutí a 500m jazdy. Asi 5 minút mi trvalo, kým sa mi podarilo zdvihnúť podvozok na C5, aby som prešiel cez plošinu… Ktorý … Ing. u Audi vymyslel hliníkové či aké štartovacie tlačidlo, že som sa na ňom v 33C teple popálil??? Veľmi praktické (tiež u audi), že keď vystúpim na 10 sekúnd z auta, vypne sa motor a musím znova štartovať… O pípaní nezapnutého pásu ani nehovorím. U BMW 5 GT som sa skoro pos…, keď som si pri cúvaní otvoril dvere, a zrazu autom trhlo a zastavilo… Myslel som, že som nacúval do niečoho, ale omyl! To len auto zaradilo P na automate a začalo zbesilo pípať, lebo som asi mohol vypadnúť von… Potom som sadol do ocavie tour, kt. vrchol výbavy bola man. klíma. V tom aute mi nič nechýbalo, všetko išlo ako malo a hlavne nič nepípalo.

    Jenyk

    a automobilky s novými auty, nabitými nesmysly, ostrouhaly. Má to přesně to, co chci a nemá co nechci, neřve to na mne, není to nabité pastmi a kurvítky, je to poctivá strojařina a snad mi vydrží navěky, protože to co se vyrábí je strašnější a strašnější. Světlo na konci tunelu nevidět.

    audis

    Ocenuju tuto upřímnost. Nemohu si ale vzpomenout za ty desítky testů u vás, že byste tyto otravné vlastnosti v nich popisovali. Proč to tam není? nemůžete?

    Protože novými auty střídavě nejezdím, nemám šanci se všechny vámi popsané věci dozvědět a srovnat si, že u toyoty to je paranoidnější a jinde méně. Pište to prosím!

    Pište prosím např: 
    – protikolizní systém je paranoidní, pípání je hlasité a děsí. Je paranoidnější než..
    – pípání nezapnutého pásu přestane až se zapnutím pásu. Je neurvale hlasité.
    – Na zpátečku pípání v kabině.
    – Střešní okno hlučí.
    – bez zavřených dveří a zapnutého pásu se nelze rozjet (vyčteno z blogu zde, krátce zmíněno nějaké BMW, nikoliv v testu)
    – apod.

    Nešlo by to?

    igi

    Spíš by mne zajímalo – to by byla spíš otázka na pana doktora Berana – jak by se určovala vina na nehodě, např. při čelním střetu po takovém inteligentím zásahu palubní elektroniky během předjíždění.

    igi

    Jedino funkcí je, aby se do toho člověk nedostal a vozil to do servisu

    Martin

    Fajn článek. Také se přimlouvám, abyste to psali do testů. Automobilky to ve výbavě vysloveně tají. Pípání při popojíždění bez pásů je děs (aspoň, že můžu couvat k baráku s otevřenými dvěřmi).

    ppppp

    Už tu bylo řečeno vše a jsem s tím na jedné vlně. Jen připomínám proroka cimrmanologa Zdeňka Svěráka se scénou \“Stěrače stírají, klakson troubí\“ z filmu Vrchní, prchni. Jen to tehdy místo elktroniky museli obstarat rodinní příslušníci.

    ppppp

    Už tu bylo řečeno vše a jsem s tím na jedné vlně. Jen připomínám proroka cimrmanologa Zdeňka Svěráka se scénou \“Stěrače stírají, klakson troubí\“ z filmu Vrchní, prchni. Jen to tehdy místo elktroniky museli obstarat rodinní příslušníci.

    audis

    já tempomat používal poprvé ve služebáku, výborná věc. ve městě, mimo a samozřejmě dálnice. Zapnu ho klidně i na minutu výhledově ustálené jízdy ve městě. báječná věc!

    Tomas

    Ono hodně záleží na tom, jestli si necháte nove auto konfigurovat prodejcem nebo si konfiguraci navrhněte sami. Po dvou služebních Passatech bych příště určitě ne vynechal tuto výbavu: převodovka DSG, bezklíčové odemykánï auta, tempo ať, vyhřívané přední okno a sedačky, xenony, couvací asistent (pípák) neboť z moderních aut neni dozadu nic vidět, sklopné tažné zařízení, automatické rozsvěcení světel. Naopak bych se obešel bez automatického stěrače, stmívání zrcátek, počítačem řízené klimatizace, dotykového ovládání rádia, kterých se v konfiguraci nešlo zbavit.

    Pavel F.

    Velmi jednoduše. Vůči okolí je vždy zodpovědný řidič a je naprosto jedno, zda nehodu způsobil sám nebo palubní asistent. Teoreticky, pokud prokážete, že nehodu způsobil asistent, můžete žalovat automobilku. Nicméně vůči ostatním účastníkům nehody jste zodpovědny vždy Vy.

    No vida. Když se tu nekope do Policie ale píše o autech a hned to má najednou hlavu a patu.
    S článkem více, než sympatizuji. Čeho je moc, toho je příliš. Jako dlouholetý uživatel různých verzí OII (služební auta) bych se s chutí zbavil climatronicu, aut. světel a stmívacího zrcátka a které se nestmívá skoro vůbec. Naopak xenony i se svým ostřikováním mají, zvlášť v zimě, něco do sebe. Od věci nejsou ani automatické stěrače. Na ježdění do práce zbytečnost, ale když člověk najezdí 500 km za den, najednou zjistí, že je docela fajn se o ně nestarat a nechat to na automatice.

    jzk

    Honda do roku cca 2000-2002 nedávala do svých aut palubní počítač s odůvodněním, že to řidiče zbytečně rozptyluje při jízdě :D. Pak se asi změnilo vedení Hondy ….
    Tontokrát s p.Žákem souhlasím bez výhrad.

    Marty

    Tak to koukám! U blogu Dalibora Žáka není ani jeden negativní komentář! Rovněž s článkem souhlasím bez výhrad. Taky mám e39 530i jako psal někdo výše, ale jeho výbava je pouze el.okna, dvouzónová klima, kterou nepoužívám a multifunkční volant. Nikde na mě kvůlí ničemu nic nepípá, po dvanácti letetch v autě nic nevrže a i na dnešní poměry jezdí dokonale jak na dálnici, tak na okreskách a se spotřebou, kterou mi závidí i spousta \“moderních\“ 1,2 HTP! Dokud se nerozpadne, tak se ho nikdy nevzdám.

    Jan Gutbayer

    Ono je to o tom, že výbava je fajn, ale musí pracovat správně. Když \“nadstandardní prvek\“ funguje blbě, je spíš k vzteku. Když byla řeč o Volvu, vzpomínám si, jak jsem letěl po dálnici v Německu (opravdu) kolem dvou kil ve dvojkové V70 a auto z pravého naznačilo, že mi to tam pošle. Já ťuknul do brzdy, ale protože bylo vzápětí jasné, že si mě všiml a neudělá to, tak jsem nechtěl nakonec vlastně ani brzdit. Jenže asistent už si to přebral jako panické brždění, pedál mi zmizel pod nohou a auto nějakou sekundu nebo dvě brzdilo na plný céres… kolega, co spal na zadní sedačce si rozbil hubu, protože sletěl na zem a nadával mi, dokud jsem mu názorně situaci nerekonstruoval a nedokázal mu, že já nic, to auto samo.

    Stejný pocit jsem měl, když jsem testoval dva suberby I. Jeden SE (social edition) a jeden PP (plná palba)… a PP dělalo věci tak strašně trapně a blbě, že SE vedle toho bylo sympatickým i když jednoduchým vozem.

    Nicméně když věci fungují, je to fajn. Koupil jsem Astru a ta teda blimbá taky kvůli každý kravině, ale třeba dveře nebo kufr mi nevadí… otevřené dveře poznám, ale nedovřených si všimnout nemusím. Jediné, co mě štve, je upozorňování na zapomenutý blinkr, protože to otravuje i když ve skutečnosti zapomenutý není.

    Jinak výbava (a že by se dalo moje auto označit za PP) funguje excelentně a prakticky bez chyby…

    A že parkovací asistent pípá? To je snad logické ne? Jak jinak byste chtěl sdělit řidiči informaci? Ano, mergly tam mají ještě displejíčky, ale to by zvedalo ceny a pípá i ten mergl…

    Jan Gutbayer

    V Astře to pípá od 14 km/h a/nebo po nějaké minutě nebo dvou jízdy i nižší rychlostí (objeveno v garáži, kde jsem se ploužil 10 km/h. Mám ale dojem, že po nějakých 5 minutách nebo tak to přestane.

    Čičo

    Tiež si myslím, že je menší problém ten tempomat pred kopcom vypnúť ako ho pri ceste do Chorvátska nemať vôbec…
    A kto má malé deti vie, že auto s prednými oknami elektrickými a zadnými na švihadlá nie je bohviečo… 🙂

    ampersand

    Dobře, zkusím dát tempomatu šanci, uvidím. S tím stahováním oken je to individuální, psal jsem, co já, nezobecňoval. Jasně, když budu každý den používat parkovací kartu, elektrické stažení okna užiju. I ty děti jsou jasné, byť jsme dítko odchovali ve Š 105, 130 a Favoritu se švihadly a žádné utrpení nepamatuju.

    Kuban

    Redaktoři autowebu zjistili, že čím víc nadstandartní výbavy, vůz hůře jede, tlumí, není pohodlný více žere atpd!!!!

    BRAVOOOO…….
    co vás přimělo tuhle naprosto logickou věc zveřejňovat??? Ale soudě dle reakcí a sebechvály diskutujících, je to vlastně zase jen krmení pro trolly….. V tom případě to je článek hoden známky na Výbornou!!!

    Kuban

    Jde o to, že ony zmíněné asistenty které dnes automobilky tak aktivně vyvíjejí, prostě nikdy nemohou za všech okolností fungovat korektně….

    asistent nedovede odhadnout míru rizik a plynule řešení, vždy zasahuje do nejjednoduššího řešení, tedy brzda, nikdy aktivní tempomat raději nevklouzne do předjíždějícího pruhu aby nemusel brzdit jak troll, nikdy nesáhne po možnosti kličkovat… bude vždy jen brzdit…. Proto jsou tyto systémy spíše pro lidi blbější než tempomat, přičemž pevně věřím, že takoví lidé nejsou!!! …. a můžu mluvit dál, třeba kontroly jízdních pruhů, to je největší hnůj a nemůže nikdy fungovat!!!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist