Žák: Jak se žije s BMW M3 – rok první

6 fotografiíBMW M3

Ani jsem nečekal, že život s exkluzivním autem dokáže být tak snadný. A hlavně zábavný.

Diskuze

30 komentářů

    Marek

    Ahoj Dalibor.
    Velmi pekny clanok a musim sa len pridat k uvedenemu nazoru. Auta s velkym a silnym moteorom hned neznamenaju necakane problemy a spotrebu bojoveho vozidla pechoty.
    Moje zlaticko Mercedes CLK 320 r.v. 2000, W208 sice nie je taky pravoverny sportak ako M3 a ma oproti nemu len 2/3 vykon a automat, ale motor V6 3,2 (218koni,310Nm) litra akoby bol z talianskeho sportaku a nie od Mercedesu, krasne sa vytaca a ma dusu o ktorej si dnesne 5x preplnane auta mozu nechat len zdat. Tiez riadenie ma na Mercedes aj istu davku citu, co je celkom prijemne. Tiez auto pouzivam skor na okresky kde pocuvam ten skvely sound,ale kazdodenny zivot s tym autom je porovnatelny s inym autom a pri predbiehani ma ten ,,motorcek\“ vie naozaj podrzat.
    A spotreba? 8,5 l. dlhodoby priemer…priatelka sa neraz dostane pod 7litrov,ale to je uz extrem.
    Holt treba len dodat to zname americke ,,objem nicim nenahradis\“.
    Vela zdaru a kopec podobnych clankov.

    Lancer

    M3 E46 je můj dream car už řadu let, fanaticky ji miluju už od cca 2003. Takže určitě gratuluju a jsem rád, že je spolehlivá a slouží. Taky díky za tyhle články, updaty sleduju i v Evu 😉
    Tak si říkám, že příště by mohla být přiložena i audio stopa – ten zvuk šestiválce je totiž fantastickej! A v dnešní době čím dál vzácnější..
    Tak hodně pohodových kilometrů

    Vavris

    S těmi servisními náklady u výkonného sportovního auta, bych byl zdrženlivý.

    Gratuluju k výběru dobrého kousku, který nevyžaduje nenadálé investice, každopádně jak končí rozežrané a servisně nákladné sporťáky vidím všude okolo –> 3 víkendy v provozu a zbytek roku stojáky. S pořizovací cenou to většinou nekončí a na provoz trhače asfaltu to chce mít vždy v záloze tlustý budget.

    Proto jsem si sám před časem pořídil MX-5, i když by mě daleko více lákala za podobné peníze M3 E36.

    Takže sporťáky kupujte, ale s rozvahou a dostatkem sebekritiky 🙂

    honza

    Ahoj,
    super článek, kolik jste s ní najel?
    Překvapuje mě ta ta spolehlivost, co vím z BMWKlubu tak se M3 e36 celkem rozpadají, né že by to nebyli spolehlivý auta (obyč. e36 je důkaz) ale ty M3 dostávájí neuvěřitelně naložit od každýho majitele a skoro všechny jsou nějak nabořený.

    merkur

    Na volných jízdách brněnskýho okruhu jsem zepár M3 (e46) potkal a musím říct,že v zatáčkách to byla vždy bída.Ale na rovině to jede dobře.

    Juraj

    Vy věříte tomu, že si někdo koupil auto za jeden a půl mega a pak s tím za 10 let nalítá jen 145 000 km? To jste hodně naivní:). Nekupoval jste to auto u našeho \“největšího autobazaru\“? Vůbec bych se nedivil, kdyby mělo najeto o sto tisíc víc…

    Pepis

    Jasně, emtrojku používá přece každý jako typický služebák.

    Dalibor Žák, autoweb

    S jistotou kilometry znát nemůžu, ale při těch zobrazených 145 000 km auto vypadá lépe než \“nikdy nebouraná\“ Octavia 1.9 TDI s 74 000 km na tachometru, za kterou jsou lidé ochotni v bazarech vysolit neuvěřitelné částky. Ale dobře jim tak.
    A i kdyby měla moje M3 najeto půl milionu, je mi to jedno. Mám ji rád takovou, jaká je.

    Tom

    najivní seš asi ty 🙂 s M3 určitě každý najede 20tkm ročně co? až budeš mít řidičák a druhé auto jen jako víkendovku, pak to pochopíš.

    Donut

    Gratuluju k vyberu a krasnemu splneni snu..
    Cely clanek jsem proletel na jedno nadechnuti a se vsim musim naprosto souhlasit.
    Citim a zazivam vse dost podobne. Na jare jsem si i ja splnil svuj sen a koupil E46 330Ci…Auto sice o tridu (mozna dve 🙂 ) nize,ale o nic mene radostne v nem jezdim. Puvodne jsem uvazoval taktez o M3,ale presne z duvodu servisnich a financnich duvodu jsem se rozhodl sestoupit s pozadavky nize. Jsem z povahy perfekcionista a pokud vse neslape tak jak ma,nemam z toho radost.
    Mozna jsem prohloupil,na druhou stranu mam jeste kam stoupat 🙂

    Nez jsem auto koupil,vsude od nadsencu jsem cetl,ze kazda jizda se stane zabavou a clovek si hleda duvody,proc by zrovna tam mel jet autem,jenom aby se zase projel…Musim tomuto dat za pravdu.Jsou to krasne pocity a pokazde kdyz ridim,slysim,citim a vstrebavam auto okolo sebe,tak mam usmev od ucha k uchu..
    Coz kdyz se tak podivam na dnesni automobilovou produkci a globalni vnimani automobilu je a bude vice a vice vzacnejsi 🙁

    Integrale

    \“Pak se nedivte mé averzi vůči downsizovaným přeplňovaným jednotkám, které už zkrátka nenabízí takovou mechanickou vazbu s řidičem – mezi vaší nohou a tím, co se dějě v převodovce, je gumová zábrana.\“

    Chtělo by to – opět jako vždy – více zkušeností a méně unáhlených závěrů. Nějak jsem si nevšiml, že by současná WRC s turbomotory 1,6 l – tedy zcela typický dowsizingový příklad – byla pomalá nebo nezábavná.
    A pokud se podívám na součaná auta jako Mitsubishi Lancer Evo X nebo Subaru Impreza STi … gumová zábrana? U STi N14? To pardon…

    Takže – přeji Vám, že jste našel auto svých snů a mohl si jej dovolit. Měli bychom být vždy vděční, že jsme se narodili v takových podmínkách, kde je to možné a že jsme měli tolik životního štěstí, že jsme si podobné zbytnosti mohli dovolit. Vím, o čem mluvím…
    Je fajn, že jste napsal své zkušenosti. přiznávám, S tímto autem jsem jen jezdil, ale neservisoval a ty zkušenosti mne dost překvapily, protože jsem servisoval 2 ks M5 (R6/321 k a V8/400 k) a upřímně – zadarmo drahý!
    Ale rozhodně, ROZHODNĚ není dobré dělat obecné závěry na základě jedné malé zkušenosti. Protože například moje zkušenost je, že proti Lanceru Evo IX R4 je tahle M3 – s prominutím – totální komerční sračka. Není to myšleno nijak sprostě nebo hanlivě, je to prostě reakce na nešťastné závěry uvedené v článku.

    joky

    ahoj!
    naprosto souhlasim. taky jsem koukal po e36 a e46 m3, ale nakonec jsem z praktickych (cti rodinnych) duvodu sahl po e39 540iT/6 z r 2000 se 127tkm. Porizka zhruba 200tis, dalsich 70tis jsem investoval za par oprav (altik, vodni pumpa, niveau, xenon…) a 40tis za samosvor od quaife. auto je az na elektricky ovl. kufr a navigaci v plne palbe. to vse za cenu prumerne fabie.
    pokazde, kdyz si do auta sednu a nastartuju, tak se musim usmat a to same pri kazdem vytoceni motoru a zrychleni.
    prumer spotrebu mam 11l, ale nepamatuju si, ze by me nekdo nekdy predjel. pri klidne jizde v poho 8l.
    nechapu, co vsichni vidi na octaviich tdi, kdyz za cenu pulky nove octavky mohou mit auto snu.

    Integrale

    To já bych se teda hodně divil, kdyby s původním motorem mělo najeto o 100 000 km víc a ještě se pohybovalo vlastní silou po vozovce bez doprovosu kouřových signálů viditelných na stovky metrů dalko. Nemám zkušenosti sice s M3 E46, ale s nějakými \“emky\“ již ano a můžu Vám odpřisáhnout, že něco takového bylo ještě nedávno u BMW řady M rovno zázraku.

    Integrale

    Ale dá se to udělat – základ je docela dobrý, jen je potřeba vyhodit sériový podvozek a nahradit jej něčím normálním (pro civil stačí třeba OSRAV za pár šušňů), chce to kompletně udělat brzdovou soustavu (s čtyřpístkovýma Brembama to i opakovaně brzdí), nastavit rozumnou geometrii – a ono to pak jede docela gut. Řízení… no, s tím nejde nic, no…
    Oni ti Němci nejsou úplně blbí, ale vědí, že to stejně kupují samí lajfstajláci, pro který je dobrýho podvozku nebo pořádných brzd škoda. Jednak je to zbytečný zvyšování výrobních nákladů, který ty kravaťáci neocení, a druhak je to kontraproduktivní, protože jak to auto kopíruje povrch silnice oni nepoznají, ale na zaskřípání přístrojovky jsou alergičtí (páč to je jediný, co u auta zvládnou posoudit) – a kdyby tam fabrika dala sportovní odpružení a nastavení, tak by to vrzalo jak wéercéčko a metroši by si stěžovali, že to je křáp. S řízením je to stejný – ostrý převod by znamenal, že je řízení citlivý na dálnici při rovný jízdě…

    Dalibor Žák, autoweb

    Já bych srovnával srovnatelné a netahal bych sem speciály WRC či Imprezu, což zrovna dobré příklady downsizingu v osobních autech nejsou. Co třeba srovnání BMW X1 xDrive28i s šestiválcem a nově s přeplňovaným čtyřválcem, ať zůstaneme u stejné značky?
    Pochopitelně, BMW M3 je totální komerční sračka a výplod marketingu, který nemá a neměl v nabídce BMW co dělat! To teprve X6 M, to je ten poctivý tradiční sporťák.

    Integrale

    S tím srovnáváním fakt opatrně. Důvodem \“jalovosti\“ dnešních motorů není žádný downsizing (dokonce naopak), ale prostá lidská blbost, která vyrobila teorii o globálním oteplování. Ač se v těch emisních normách od Euro2 skutečně nežádoucí sloučeniny (NOx a SOx) mění minimálně, zásadní změny se týkají CO2 a mají tedy přímý vliv na chování motorů stavěných podle těchto norem.
    KAŽDÝ motor, pokud poběží s výfukem, katem a pod motormanagementem mapovaným na splnění Euro5 bude naprostá jalovice ve srovnání s tím samým motorem, osazeným výfukem a motormanagementem plnícím Euro2. A je úplně fuk, jestli to bude malý turbo nebo velký zážeh, akorát ty turbomotory se líp \“mrví\“, protože vyhovění normám lze zajistit doprasením mapování elektronické regulace plnění (i třeba takové, která po 20 000 km \“náhodou\“ selže, nebo která bude mít více módů, naopak umí líp \“proplachovat\“ katy apod.). Naopak turbomotory jsou právě z hlediska možnosti \“hrát si s výkonem\“ v celém spektru otáček mnohem efektivněji a přitom levněji, než atmosférické motory. Dokáží mít mnohem vyšší výkony v nižším a středním pásmu otáček, přičemž adekvátní část paliva spálí jen v případě zátěže (v malých zátěžích – např. při ustálené jízdě po rovné dálnici – turbo moc tlaku nedává, šetří se palivo) a mají nižší třecí odpory i menší moment setrvačnosti při menší náročnosti na vyvážení jednotlivých dílů než velké víceválcové atmosféráky, jejich válci prostě musí směs protéci tak jako tak (nebo se musí válce vypínat, což je z hlediska práce motoru dost mizérie). Přeplňování není nepřítel, spíš nechápu, že již 15-20 let nejsou na trhu téměř výhradně malé turbomotory místo větších atmosfér.
    BMW navíc není zrovna šťastný příklad výrobce sportovních automobilů.

    supola

    Auto je pecka, ale majitel histerickej idiot. Sice možná umí řídit, ale chová se jako většina majitelů BMW se znáčkem M (ať už pravým, nebo ne). Nepřeji vám ho potkat v provozu!

    Pepis

    S tebou maj doma asi veselo, co?

    Karel

    Pak nabouráš do sloupu a bude se ti smát ten majitel Fabie. BTW: Ve Fabii by jsi při tomhle typu střetu třeba přežil.

    Donut

    Osobni zkusenost???

    gtfo

    Tak, teď jsem se opravdu pobavil. Očividně jsi nikdy m3 e46 neřídil a vůbec plácáš samé BLÁBOLY. Podvozek jakej? Osrav?? Hehe, tak tím to určitě vylepšíš. Brzdy že opakovaně nebrzdí?! Hm, další totální úlet. Čím jezdíš? McLaren F1? Přenastavit geometrii? Proboha, jak? Máš asi větší zkušenosti než ubohá divize M.

    Jinak od článku jsem očekával trochu více informací.

    lol ty si Karel:D chceš říct že by si při bouračce radši seděl ve Fabii než v pětkovým mohutným bávu což je prakticky auto starší nicméně daleko před fabii jak bezpečnostníma prvkama tak vším ostatním?

    nezaujaty

    tak som zvedavy aku zivotnost budu mat tie 1.4 litrove 2x preplnovane minimotory narocne na mazanie ked ho parkrat dobre ponahanas. 2,5-3,5litrovy 6valec od bmw je na neutahanie. ak sa iba premiestnujes tak ti vyhovuje octavia tdi ale to musis zabudnut na nejake jazdne vlastnosti lebo ta nema ani na focusa. bmw robi a upravuje auta urcite lepsie ako ty

    priemer

    to je zaujimave hlavne preto ze v ceskej republike su nahradne diely na skodovku drahsie ako napr na forda

    Radek

    Nemám takovou raketu jako Ty, ale mě těch mých 101 koníků stačí až nad hlavu. Své vozidlo mám vytuněné pouze samolepkou Grossglockner – Hochalpenstrassen a pro zvětšení výkonu by kopla i nějaká ze zeleného pekla.To by potom byla raketa.Přeji Ti mnoho krásných zážitků na silnici v Tvém BMW.Palec nahoru.

    tak na tohle nevím co bych napsal:D BMW nevyrábí ani tak sportovní automobily jako zábavné automobily. zadokolka s motorem vepředu je auto které je paráda mít sám na víkend. 3,2 z M3 je snad nejlepší motor jaký kdy kdo vyrobil, dostat 100 koní výkonu z jednoho litru je poměrně úctyhodné. Osobně jsme fanoušek vysokých objemů, protože se na nich zkrátka nemá co posrat, turbo a kompresor nejsou z tohohle hlediska šťastná volba. ta 1,4 turbokompresorová sračka je sotva dělaná na to aby naběhala půl mega kilometrů bez problémů. to radši budu mít dvou a půl litr se stejným výkonem než oturbenou jednašestku. a co se těch WRC názorů týká…pochop že ty motory ikdyž 1,6 jsou dělaný úplně jinak než silniční verze:D ty nemaj se silničníma motorama nic společného a taky jsou dělaný na to aby vydrželi tři, čtyři závody pak jdou na kompletní generálku a výbrus, protože aby dosáhli výkonu, které z nich ždímou musej zvednout tlak a zlepšit účinnost spalování. motor se víc namáhá a časem se prostě speče.

    BoMaWe

    Mám rovnaké resp. podobné pocity, ako z duše to čítam. Mám BMW M 3 E46 cabrio, ten pocit sa nedá popísať, iba prežiť…Odporúčam všetkým skrblíkom, majte svoje prachy c cudzej banke, ja mám svoje BMW doma…

    Integrale

    Tak pokud někdo o těch jednopístkách s kotouči síly cédéčka umí prohlásit, že to brzdí, tak je veškerá další diskuse zcela mimo, protože to nenéí technik ale lifestyležrout.
    A když nevím, co je O.S.R.A.V., tak do toho nežvaním…

    Integrale

    Není přece nejmenší problém napíchnout ŘJ toho auta na komp a kilometry zjistíme za 5 minut.

    Integrale

    Zahoďte ty propekty a zkuste někdy na autě vyměnit alespoň brzdové destičky. 100 koní z litru je pro mě setsakramtsky málo, ale primárně záleží na hmotnosti auta, jeho turhosti, řízení, podvozku, brzdách… Porsche 997 s výkonem 400 koní nám na Bohemii jezdilo časy srovnatelný s Hondou Civic Type-R. Na Zemi platí trohu jiná pravidla než v prospektech!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist