zak-diesel-s-manualem-fuj.jpg

Žák: Diesel s manuálem? Fuj!

Mazda

Trápit se přes město se spojkou u dieselového motoru je za trest.

Diskuze

24 komentářů

    Mě zase nebaví, jet s automatem, člověk s manuálem je tak nějak líp spojen s autem, to s automatem odpadá, nehledě na to, že automaty stále papají víc než manuály a jejich údržba je dražší. Vám se to mluví, kdž auto používáte měsíc a pak jej vracíte, ovšem př představě že se mi podělá automat po záruce se mi ježí vlasy hrůzou…už jenom to že výměna oleje u automatu a munuálu je cca trojnásobek…

    Martin Jakl

    Tak to s tou spotřebou není pravda, je to velmi podobné, třeba Honda Jazz má kombinovanou s MT 5,5 a s CVT 5,4, Honda Accord 2.4 s MT 8,6 s AT 8,4. Také o spojení s autem by se dalo vážně pochybovat, většina lidí stejně zařadí tak, jak jim ukáže šipka na desce. A rozhodně se s automatem člověk na křižovatce rozjede rychleji.

    Michal

    Ono to s těmi automaty není tak horké. To si nesmíte koupit auto se silným motorem a variátorovým automatem (CVT), ten se hodí do aut, která nemají moc koní, řekněme do 100 hp. Když si koupíte klasický automat s hadrodyn. měničem a auto dostává alespoň nějakou péči, (mezi níž výměna provozních kapalin nesporně patří), nebude problém.

    Mike

    Tabulkovou spotřebou bych se moc neoháněl. Ono je to o tom, že si většina lidí myslí, že umí řadit dobře, sám bych sázel spíš na to, že opak je pravdou-). Navíc i u ojetiny je automat paradoxně lepší volba, odpadá tu totiž riziko, že by někdo špatným řazením \“odrovnal\“ převodovku, nebo týral motor. Ono i to CVT není zase tak špatné, i když je to v podstatě nejhorší z automatů, rozjedu se s ním rychleji, než kdekdo s manuálem.

    Petr

    Preferuji jednoznačně automat a plně stojím za slovy redaktora. S dieslovými auty s \“fofrklackem\“ jsem najel cca. 600 tis. km a vše bylo ok. Poslední nákup automobilu byl ale spojen s volbou dvouspojkové automatické převodovky + systému 4 motion. Nový svět jsem objevil. Kdo chce silný diesel bez sofistikovaného automatu, tak ten buď ho nezkusil nebo pluje proti technickému proudu anebo je masochista. A spotřeba, ta je identická jako u manuálu, ne-li nižší. Apropos: minulý týden za dva dny ujety 2 tis. km se 118 kW dieslem s manuálem + AWD – utvrdilo mne to v názoru, že manuál je v kombinaci s dieslem slepá ulička.

    Monty CZ

    Já taky autora chápu. Automat je pohodička a do nudneho dislu se hodi.
    Co ale nepochopím, že někteří výrobci u automatickych převodovek mají otočené polohy manualního řazení pákou. Pohybem dopředu řadit nahoru a pohybem vzad řadit dolů. Tohle mohl vymyslet jen úplnej debil co nikdy nejel s autem se sekvenčním řazením.

    Thomas

    Je jen pár značek co mají kulisu \“správně\“… Alfa Romeo u selespeed, pak by mělo být BMW jak novější nevím… a to je asi tak všechno. Zná někdo další?
    Jinak svatá pravda, to asi vymýšlel opravdu debil. Alespoň že na volantu to je správně

    Honza

    tak je to hodně subjektivní pohled, já jezdil se superbem TDI s DSG a ač uznávám nesporné kvality, stejně bych si to do auta nedal, mě to ten pocit spojení s autem bere. I když je to diesel.

    Petr

    Je to holý fakt, že sekvence funguje nelogicky, tedy jen na pár vyjímek. Ale sekvence měničem převodovky nebo pomocí pádel pod volantem je u dieslu jen placebo efekt při nákupu. Po prvních tisících kilometrů řidič volí jen drive mód. Sekvence je opodstatněná u benzínu.

    Nechápu co může být za problém jezdit po městě s manuálem v dieslu.Osobně jezdím asi 30let a nemám nejmenší problém a není mi jasné co to tady pořád někdo brečí(řazení,turbo díry….)(pokud to nemá park.asis. atd. tak je to na…)takoví ať jdou raději na metro.Myslím si že by to takový…,který má v nadpisu heslo (auta až na prvním místě)měl brát trochu rozumně řidičsky.

    Tomáš Beran

    Je fakt, že u silných dieselů bude automat asi vážně lepší – hlavně se člověk nemusí bát o spojku. Já mám BMW 330xd v manuálu, což sice na první pohled vypadalo velmi lákavě, ale dnes bych už volil automat, i když určitě s pádly pod volantem. 🙂

    Hofman

    Teda ovšem DSG není zrovna to růžové. U řady dieselů, zvlášť moderních, nejdou zrovna spojky lehce, dost tvrdě zabírají, musí se pořád na to myslet. Je to otrava.

    audis

    chtělo by to vyjmenovat, které manuály jsou velmi dobré, které dobré=průměrné a které neuspokojivé. Z hlediska hladkosti převodu a rychlosti změny převodu. V současné době málokomu dáte hodnocení velmi dobré, málo komu dobré a většinou si stěžujete (nevytýkám to, naopak). A když si představím, jak se hodnotily samočinné před 5 lety kde byl Dobrý, a dnes je neuspokojivý, potěš koště.

    jaký je z dnešního pohledu třeba Audi Tiptronic kolem roku 2000? (HDM měnič, 5 stupň., možnost manuální volby)

    ještě škodovka to má naopak. Aspoň teda roomster co jsem v něm jel. Byl to 1,6 benzín. BTW takhle hlučný motor v novém osobním aute jsem vážně nečekal.

    Agrio

    Auta dnes existují proto, abychom v nich jezdili a ne trapně běhali ( spojka, plyn, brzda) 🙂

    Jouda

    Potřebuju v autě běhat. S automatem v něm usínám. Manuál mám místo žvýkačky. Ale až budu starší, tak za sebe hodim hůl a s radostí tam zařadim D a vyrazim. Zatim jsem v kondici, tak budu běhat.

    Peterer

    přesně tak 😀

    Peterer

    Tohle je dost i o tom, kolik kilometrů najedu a kde. Pokud je to kolem šesti tisíc ročně, tak mě řazení baví a o automatu vůbec neuvažuju, ale pokud bych jezdil třeba šest tisíc km měsíčně a v autě tak trochu i žil,tak bych o automatu hodně přemýšlel…

    Jirka HKK

    Taky jsem skoncoval se všemi těmi manuály, nyní mám automat v X3 a opravdu pohodička, můžete se plně soustředit na jízdu nebo na tu vedle vás… Když se vám chce tak si můžete zařadit i manuálně.

    Jan Gutbayer

    Moje zkušenost se sekvencemi je veškerá žádná, tudíž mi + dopředu a – dozadu přijde jako naprosto logická varianta. Chci jet rychleji, na páku tlačím, chci jet pomaleji, za páku tahám… Asi je to o zvyk. S článkem jinak totální souhlas, touto proměnou jsem prošel před 6 lety a nové auto mám teď opět s automatem. Sic benzinové… ale sportovní opravdu není a když náhodou potřebuju zvýšit kontrolu nad vozem, ta sekvence dostačuje.

    Monty CZ

    Zrychluju a sila me tlaci do sedacky, tedy taham za paku ve smeru te sily. Brzdim a podrazuju tak me to tlaci ze sedacky, tedy i paku tlacim od sebe. Delat to naopak to je jak hladit kocku proti srsti.

    Monty CZ

    Zrychluju a sila me tlaci do sedacky, tedy taham za paku ve smeru te sily. Brzdim a podrazuju tak me to tlaci ze sedacky, tedy i paku tlacim od sebe. Delat to naopak to je jak hladit kocku proti srsti.

    Doktor.

    Vozidla s šaltrpákou jsou nebezpečná! Prožil jsem několikrát ve svém životě chvíle, kdy řidič ve vypjaté situaci koukal na řadící páku a zjišťoval jaký tam má vlastně zařazený rychlostní stupeň. Takto upraveným vozidlům se již léta vyhýbám. Raději bych šel pěšky i kdybych měl domluvený odvoz odvoz třeba Testarossou! Nerad bych tady, ale rozpoutal peklo, proto odvolávám slovo nebezpečná a všem s manuální převodovkou se omlouvám.

    Engin

    To je mazec, co píšeš 🙂 Kdo tě proboha vozí, že čumí na řadící páku, jakou má rychlost? 😀

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist