Žák: Diesel s manuálem? Fuj!

Trápit se přes město se spojkou u dieselového motoru je za trest.

jsem to říkal mnohokrát a včera se mi to opět potvrdilo. Jezdit s manuální převodovkou po městě je otrava a když k tomu máte navíc diesel a mizerným průběhem točivého momentu, je to dvojnásobný opruz. Nebudu jmenovat, co to bylo za auto, abyste mi zase nekydali na hlavu, jak pomlouvám Hondu Accord, ale řadit s dieselem si mi vážně nechce. Bylo by to stejné ve škodovce, bavoráku, mercedesu

Chápu, že za městem na okresce je situace jiná, ale když jsem se nad tím zpětně zamyslel, vyjel jsem z města, zařadil jsem šestku a na tu jsem pak jel půl hodiny, aniž bych potřeboval přeřadit. Takže k čemu manuál, když ho nepoužíváte mimo město, kde s ním může být zábava?

Nezavrhuji manuální převodovky jako celek, ale moderní auta už řidiče nemotivují tak, aby ho bavilo řídit (a řadit). Světlou výjimkou je nedávno testovaná Mazda 3 2.0i, která byla řidičsky skvělá. Ale co pak se tohle dá čekat od naftového kombíku? Dneska už je na trhu jen velmi málo aut, do kterých bych chtěl dobrovolně manuál a dieselový Accord k nim nepatří, jakoli je to slušné auto.Dřív jsem vážně řadil rád, ale nyní mě to už obtěžuje. Auta jsou totiž nudná, bezpohlavní a neinteraktivní. Proto vždycky musím vlézt do něčeho starého nebo staromilského, aby mě to bavilo. Každopádně to nemění nic na tom, že diesel s manuálem je divná kombinace. Automatická převodovka totiž dokáže diesel zpříjemnit a najednou to není ten satanský pohon. A pryč jsou doby, kdy byl automat pomalý, neefektivní a hloupý – dnešní automaty jsou přece skvělé. Vesměs.

22.2.2012 7:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist