zak-budeme-chtit-stara-nova-auta.jpg

Žák: Budeme chtít stará nová auta?

BMW M3

Dostaneme se do situace, kdy budou současná auta (nebo ta z blízké budoucnosti) neprodejná?

Diskuze

36 komentářů

    Karel

    Musím s Váma ve všem souhlasit,po prodeji skoro nového Peugeotu 407 jsem koupil 9 let staré BMW 330i,už jsem neměl ty nervy se stále strachovat,kde se to zase pokazí.K.

    Myslím, že šikovní restaurátoři budou mít víc a víc zakázek. http://www.bartholland.com/

    Hanes

    Jak dobře budou prodejné vozy s motory TSI? Třeba taková Octavia nebo Golf s 1.2 TSI a dejme tomu nájezdem lehce pod sto tisíc?
    Možná tak dobrý kauf pro neznalé…

    PJ

    Já si myslím, že se auta brzy nebudou kupovat, ale půjčovat. Prostě vám firma na dva roky půjčí auto a pak si ho za poplatek budete moci nechat vyměnit za \“nové\“. Kupovat se budou jen stará auta s \“hodnotou\“. Ta nová se budou všechna dělat s tzv. \“modulů\“ a když se něco po*ere, tak se prostě modul vymění, proč ho také opravovat, že?
    Doufám, že se toho já už nedožiju a taky doufám, že mi EU za pár let nezakáže jezdit Mustangem 1967, protože vypoušní moc bordelu do vzduchu…

    Petr K.

    Zas tak zlé to nebude. Podobné černé scénáře se předpovídali už před deseti, dokonce i dvaceti lety. Ještě dnes si pomatuji, jak tehdejší mechanici chodili kolem Siery a brečeli, že tohle už v garáži nespraví 😀 A co hospodské řeči ala: Počítač v autě? Kdo to kdy viděl?! Zlatý karburátor, co já jen s tou řídící jednotkou motoru budu jednou dělat…!!!
    Jenže se ukázalo, že i ten nejlepší karburátor nedosahuje ani zlomku spolehlivosti průměrného elektronicky řízeného vstřikování. A tak to šlo dál: \“Tempomat? To je tak na zabití. Na plyn si vždycky budu šlapat jen já sám!\“ \“ABS?! To mi jako nějaký počítač bude povolovat brzdu?!\“
    A tak by se dalo pokračovat dalších několik stránek. Jasně, souhlasím, že někdy je té výbavy trochu moc a ne vždycky dává smysl. Ale prosím, páni novináři, páni řidiči, poučte se z historie…

    Petr K.

    To bylo spíš značkou a rukama, co to auto vyráběli, než moderní technikou. 😀

    JJ

    Už dávno se starší auta prodávají dráž než novější modely .. vemte si třeba Passata B4 1,9TDi to auto je nezničitelné a v pěkném stavu za jeho cenu koupíte hezkou B5 🙂

    no ono je problém v tom že nová auta nejsou nezbytně lepší než jejich předchůdci. podívejte se na staré BMW e36 M3 vs nové M3 které bude mít přeplňovaný čtyřválec a pár kilo navrh..no co to je? je snad nová STI lepší než stará japonská STi impreza s RHD? sáhne snad drifter radši po staré 200SX nebo si snad radši vezme nové 370Z? máte pravdu, že technika pokročila, ale podle mě je to spíš naobtíž…proč BMW E46 má poloviční poloosu než E36 ikdyž se ví, že praská? sám mercedes uznal že od dob W124 nic tak spolehlivého nevyrobil, jak je to možné při dnešních technologiích? neměla by být auta odolnější, vyspělejší? bohužel doba udělala z aut konzumní záležitost, auta nejsou stavěná s rezervami a pro sichr, ale s takovou přesností, aby vydržela záruční dobu. Motory nevydrží tolik, nejsou stavěny už tak bytelně a nenechají si líbit nárusty výkonu…proto dám přednost RB26DETT ze skylinu R33,r34 před GT-R, proto mám radši staré lehké STI, proto mám radši Evolutiony do 6 generace, proto radši sednu do M3 E36, protože žádné nové auto mi nic takového nenabídne, rozhodně ne v míře poměru cena/výkon.

    Jose

    Já bych to neviděl tak černě.
    Špatně prodejné samozřejmě budou elektromobily a hybridy – prostě proto, že životnost baterie je krátká a její cena vysoká.

    Ale jinak? Předně doufám, že nikdo nebude mít auto staré 14 či více let!
    Přiblížíme se Západu. První majitel 3 roky, druhý další 3 a maximálně třetí na další 3 a pak šrot.

    Berte to takto: televize, lednička či pračka před 20ti lety také byla drahá věc, která se stále dokola opravovala a udržovala. Dnes kterékoli z těchto zařízení se buď opravuje (či spíše kus za kus mění) v záruce, nebo po záruce v případě závažnějšího problému vyhazuje, protože oprava by byla cenově srovnatelná s nákupem nového kusu, který ovšem bude lepší, vybavenější, chytřejší, s nižší spotřebou, atd… Moje 4 roky stará TV stála skoro 100 tisíc. Dnes je za 20tisíc TV s lepším obrazem, více funkcemi a hlavně čtvrtinovou spotřebou. Je mi líto tu starou vyhodit, protože stála balík. Ale až klekne, rozhodně se s ní nepotáhnu do servisu (ani se mi nevejde do auta). Půjde z domu.

    A u aut to samé – teď nedávno vyšel článek, že nový Golf nás vlastně stojí polovinu toho, co ten před před minulý. Platy vzrostly, cena klesla. Nový je navíc prostornější, úspornější, komfortnější, bezpečnější, vybavenější.
    Bude jeho předpředchůdce někdo udržovat při životě?

    Nebo jinak: nedávno jsem si koupil nové auto (střední třída). Ceny šly dolů, takže mi prodej starého stačil na 50% akontaci (pohybuji se v cenách bez DPH). A 50% mám na 4 letý leasing. Když si ale spočtu, kolik v průměru měsíčně ušetřím na palivu, pojistce, servisu, atd… tak se to v podstatě vyrovná těm leasingovým splátkám. Tzn. to nové je skoro zadarmo.

    Jistě, ne každé auto skončí nejpozději po 9letech ve šrotu. Stále tu bude skupina lidí buď chudých, nebo prostě takových, pro které je auto naprosto marginální prioritu. Díky jiným prioritám (ať je to cestování, nebo cigarety) prostě budou chtít auto s co nejnižší pořizovací cenou. Na tuto minoritu ale určitě nějaký ten ojetý logan či rapid zbyde.

    ..

    Mě přijde, že to není už nai tak hudba budocnosti-co si mám koupit místo BMW e46 až doslouží-e90?-kvalita zpracování i materiálů je horší, obsahuje daleko víc poruchové elektroniky,e87?-platí to samé co pro e90, e60?-radši nekomentovat, současná f20?-hnusný jak prdel a o foukaný čtyřválec nebo nedejbože tříválec nestojím, F30-ohlasy zatím nic moc a ostatní automobilky jsou na tom stejně nebo hůř

    Rado1

    …ale pre vacsinu ludi nedostupny.
    Do e36 som za 4 roky dal na servis stvrt miliona.A keby to bolo len zelezo ako napravy, motor. Ale stale viac a viac elektrika. Cin na plosaku sa skratka za 15 rokov zacne rozpadat. Takze mam teraz nudnu e90. Sice placem za tou starou motokarou, ale jazdim…

    Tomek

    a máte už nějaké zkušenosti s tím, jak vypadá TSI po 100 nebo 150 tkm ?

    Tomek

    skoro každý, ať už jako student nebo ve své první práci byl rád, že si našetřil na 10-15 let staré auto. Někteří lidé a není jich málo na to nemají a nebudou mít nikdy …. buď opravdu žijí od výplaty k výplatě, nebo dávají peníze jinam.

    Hanes

    Nestačí zkušenosti, jak se sype po 20ti tisících?

    XXX

    co je výhodnější. Pro někoho je to jako nevej mob. prostě musí mít to nový, aby to nepadalo \“blbě\“, já mám auto přes 10 let a poslední roky si říkám jak se něco vy..re tak už ho konečně měním, ale potvora drží a drží :D, ale je pravda že za těch víc jak 10 let už jsem třeba musel na každém světlometu vyměnit H4ku (jednou).
    Já si prostě auto \“po někom\“ nekoupím, to už mám za sebou, ale nikomu to nevymlouvám, kdo chce auto měnit co pár let, je to jistě lepší volba.

    Steve

    No jo jenže když to odejde tempomat nebo ABS tak se pořád rozjedeš a kvůli prvnímu ani do servisu nemusíš (pokud tu funkci oželíš) kvůli druhému by jsi asi měl, ale jezdit se s tím dá pořád. Ale dneska ti montujou do auta desítky čidel a pak se ti stane, že přijdeš ráno k autu a ono odmítne nastartovat, protože jedno čidlo zjistilo, že máš podhuštěnou jednu pneumatiku a sháníš odtah na benzíknu aby jsi to mohl dofouknout. True Story – Peugeot. A to přemýšlím co by se stalo, kdyby to čidlo bylo vadné a dofouknutí nepomohlo, tak kvůli takové prkotině a zbytečnosti vysolíš za odtah a opravu x tisíc… To je problém čidel a jejich propojení na startování…

    lojza

    Ehm, tak Subo Impreza z roku 1994 stále prochází bez problému STK a vyjma běžných věcí => pneu, řemeny, destičky, kotouče, filtry, stírátka stěračů, žárovky…zatím potřebovalo jen střední a zadní výfuk, tlumiče pérování, lamelu spojky a výpustný šroub chladiče. Vzhledem k tomu, že není brzdou provozu, nýbrž ostatní brzdí spíš jej, zejména módní SUV v zatáčkách, nevidím nejmenší důvod se ho zbavovat dřív, než ho zastaví STK. A to nikoliv kvůli chudobě, z fleku bych si mohl jít koupit nové, ale protože mně vyhovuje, že mi do jízdy nekecá žádný asistent. Účinek posilovače řízení nepřehluší informace od kol, ABS neruší brzdění na kočičích hlavách, a všechna ostatní hejblata, jako jsou třeba stěrače, klimatizace, nebo zpětná zrcátka, reagují pouze na povel, nikoliv z vůle řídící jednotky. Jistě, určitě by se i dnes našlo auto v podobném holobytu, akorát že jeho jízdní vlastnosti by odpovídaly dnešnímu trendu. Tedy nic moc.

    jose a.

    Zdravím. Třeba to s těma opravama elektroniky nebude zas tak zlý. Pokud výrobce záměrně nevyrobí uložení kliky a ostatních komponent v motoru \“z papíru\“ (aby to vydrželo ty 4-5let), tak ty posraný čidla jdou určitýma úpravama softwaru odstavit (třeba za cenu horších emisí).Otázka pak je,jak půjde v budoucnu ošulit emisní kontrola. Takže si myslím,že ojetá auta za 10let budou provozuneschopný nikoliv z technických nýbrž z \“legislativních\“důvodů, což je bohužel pokrytecký účel Velkýho Bratra (rozuměj státu),aby \“oživil\“ trh s novými vozy ve stylu \“novou fábii do každý rodiny\“;-]
    Tož-ať se nám to stane co nejpozdějc…

    Michal

    Samozřejmě že starší auta budeme chtít, zejména s nástupem Euro 6., kdy bude DPF součástí i benzinových motorů, \“díky\“ EU.

    merlin

    Tak už som tiež dospel do poznania, že nové auto NEchcem.
    Všetky tie \“serepetičky\“ ako adaptivný tempomat, kontrola cestných pruhov, pískajúce bezpečnostné pásy, vypínanie motora v križovatke, automatické pripojovanie náprav a valcov motora, rôzny radcovia, ako a kedy mám radiť a podobne… ma teda pekne štvú a to ani nehovorím o prípadoch, keď sa rozbijú.
    Ale že nie som úplný odporca pokroku – \“hlúpy\“ tempomat, klimatizáciu, rádio, ABS/ESP, navigáciu a automatickú prevodovku pri tom vnímam stále ako užitočných pomocníkov a v aute ich radšej mám, než nemám.
    Žiaľ posledné také autá sa prestali vyrábať niekedy okolo roku 2006 (mám ojazdené Subaru Legacy z tohoto roku). A zatiaľ som nikde nevidel zodpovedajúcu náhradu – asi mi neostane nič iné, ako ho udržiavať až do doby, než ho EU nezakáže.

    Marty

    Mám uplně stejnej problém. Jezdim bez pár měsíců 12 let starou e39 a jak psalo spoustu lidí nade mnou, nevyměním, dokud nás moje smrt nerozdělí. To auto je nesmrtelný. Mám ho pět let a měnil sem jen termostat a silentbloky na nápravách. Nechám si ho i potom, co ho ty ho.ada v EU zakážou.

    nečteš a nevíš! tsi jsou střepy!

    XXX

    Tak nevém po pravdě co je tak špatně. Že nechci auto po někom jiném (když vidím jak se těm co koupí vojetinu po pár letech větišnou se.ou) anebo že mi auto drží a nic se ne..re, a nebo v čem je problém??? A nebo že by to odklepal nějaký konkrétní člověk většinou za sebe, co 😉 ?

    Drtikol

    Dle páně Tržila jsou stará auta nebezpečná a protože jen on víc co chtěj ovčané, tak auta cca. 14 let a starší půjdou rovnou do šrotu. No není ten Tržil blb? Je to polda, tak si to vlasně odpovídá samo. Panebože dej nám vládu co nás nebude chtít mermomocí spasit!

    Kuban

    to je důvod proč vývoj automobilů už delší dobu neuznávám. To na co zde autor naráží mne trápí už řadu let a díky tomu vím, že dokud nebude třeba, nové auto už si prostě nepořídím! O podvozkové díly nouze nebude nikdy, ale co s agregátem?

    Vdyť jen kvůli nějakému malému atypickému čidýlku můžete mít neprodejný vrak (trocha nadsázky)… Kam se na to právě hrabou elektromotory!!! 3dílné malé válečky do kterého vede jeden malý svazek drátů a hotovo!!! Jedna baterka, nebo sada, které budou vždy k dostání, pokud se průmysl rozjede…. navíc zde je vždy prostor pro vývoj a motoru je to jedno z čeho ten proud pod napětím vycucne…. A můžeme si za to sami, že o to nežádáme… A že kupujeme ty sračky překomplikované motory…. Ano, i já jsem zastánce velikých bytelných jednoduchých motorů, aspoň 3litry v 6ti válcích a jíné, ale díky EU a pd už na tu dobu můžeme zapomenout… A jak říkám, SPALOVACÍM MOTORŮM od založení euro norem přestalo přát… Na druhou stranu dobře, protože automobilkám je kladen důvod hledat jiné řešení, ale debilní kupci raději budou nadále kupovat choulostivější a komplikovanější řešení…. proč ne, dobře nám tak.

    Kuban

    Až na to, že elektromotoru je jedno z čeho dostane proud… Těch řešení je nespočet a budou mít tak nebo tak svou budoucnost dříve či později a až se rozšíří, ceny budou jinde…. Jenže co chceš dělat se spalovacím motorem? U benzínu ok, tam třeba nasereš nějakej plyn, ale dízl? Veliké prd… jakmile ti dojde zdroj, seš totálně v koncích..

    Integrale

    K čemu je výrobci jako dobré, že si jeho 20 let stariou káru opravíte před barákem svépomocí? Co z toho má? To do fašismu nepatří…
    Automobilky potřebují prodávat, aby mohly vyrábět. A protože vývoj je drahý, snaží se zákazníky přesvědčit, že si má koupit nové auto, protože:
    budou mu ho sousedi závidět, je to cool, je to in, je to normální, zvýší jeho image, je v záruce (5 let).
    Jenže to je k ničemu, protože jakákoli racionalita se omezuje pouze na tu záruku (stojí mi 5 let záruky za 300 000 Kč? Vrazím do toho svýho starýho střepu 300 000 Kč na jeho servisu? Spíš naopak, do toho nového…).
    Navíc ve fašismu jsou automobilky (jako všechny korporace) svázány se státy, a tak se i státy snaží nutit občany k nákupům stále novějších – a stále neefektivnějších – automobilů různými restrikcemi starých aut (například Bursíkovným, šrotovným a podobnými prasárnami). Upřímně řečeno, je opravdu málo důvodů ke koupi nového auta. Už jen emisní normy: všichni víme, že změřit umíme max. Euro2. Benzinová auta, která splňují normu Euro2 ji obvykle bez problémů a velkých výdajů plní celý svůj život. Zatímco Euro5 plní prvních pár měsíců a za pár let nezvládnou vejít se fakticky – tedy měřitelně – ani do Euro2. A nafta? Čím vyšší Euro, tím dřív Vás zabije. Raději nerozebírat.
    Nechť se autor podívá, jak dopadl třeba Fiat, který se od druhé poloviny 90. let snažil prodávat levná a servisně nenáročná auta. Dneska nemá co prodávat. Není proč, není komu. Punto s 30 let stejným motorem Fire 1.2 opraví každá bába v důchodu a teplákách. U trojky museli alespoň odstranit nálitky se značkami pro rozvoďák doufaje, že nám nacpou alespoň fixační přípravky. Nestalo se, stačí si udělat risky ručně a jede se dál…
    není nejmenší důvod to vyhodit spolu s 200 000 Kč za nové, které bude v nejlepším případě plnit svoji roli úplně stejně. Imidž je naprd. Akorát na vyhazování peněz oknem.
    Odstavec o autorově penisu, tedy o M3 E46 jako příkladu snadno servisovatelného vozidla lze pak pojmout jako vtip. Zvláště právě nutnost přivolat \“oživující značkový servis\“ i v případě naprosté banality, jako například \“došel benzin\“ je naprosto trapná. Ať ten křáp zkusí roztlačit, když v zimě baterka neotočí motorem… Ano, jsou i servisně dražší auta než M3 e46, ale je jich poměrně málo. Já chápu, že se autor má snahu něčím chlubit, ale nemohl by si ž konečně koupit nějaký pořádný auto, aby to nebylo tak trapný?

    Integrale

    Věřte tomu, že u mnoha jiných značek se cín ani po 15, ani po 25 letech nezačne rozpadat a nezačne rozpadat, ani když budete prosit. Zkuste se někdy poohlídnout i po autě a ne jen po BMW!

    Integrale

    A představte si, že ta čidla jdou někdy i vyměnit! No fakt!
    Ale jinak máte pravdu, stát se bude legislativně snažit občany dohnat k nákupu nových aut, s vymakanějšíma fízlovacíma a autobonzáckýma systémama. To je prostě reálný eurofašismus, s tím se musíme naučit žít (nebo to poslat na smetiště dějin).

    neodborník

    Bez peněz do hospody nelez! V tomhle státě je ale hlavní snahou vobyčejnejch lidí mít všechno zadarmo, nebo za korunu a ono to tak v reálném životě není, nebylo a nebude. Holt občas něco musím nechat spravit a zaplatit za to – zadarmo ani kuře nehrabe,znáte tohle přísloví ? Vím, autor by si chtěl opravovat sám a měl by to \“zadarmo\“ (cení si svoji práci na nulu, není lepší jít pracovat za peníze a vydělanými penězi zaplatit opravu ?).

    Kuban

    To co automobilky potřebují mě je jako koncovému zákazníkovi u zadku. Kvůli jejich potřebám nový vůz nekoupím a až nebudu sám, bude muset automobilka brzo své potřeby změnit….

    Takže nevím co obhajuješ. Automobilka vyrábí to co trh je schopen koupit… Nic víc, nic míň.

    Zalezi na mnoha vecech, treba na vykonu ekonomiky.
    Mozna budeme tak bohati, ze si kazdy rok koupime nejake hogofogo nove auto ktere uz v autosalonu bude mit seznam zavad jak telefonni seznam, sice cesta do pekla, ale na paradni kobyle… Takhle to bezpochyby chce EU se vsemi temi ekolimity, pokutami za CO2 atd.

    Ja to vidim realisticky. fenomenalni uspech Hyu / Kia / Dacia /Chevrolet stoji na tom, ze lidi maji predrazenych nesmylnych technologii po krk a kupuji prave jednoducha a spolehliva auta jako jsou i30,ceed,Lodgy a Cruze.

    vypadaji tak, ze maji vymeneny rozvodovy retez, napinak odolny proti preskoceni a prehrany software v ridici jednotce a i tak to muze preskocit. Teda v lepsim pripade, pokud majitel rval, ze mu to chrasti a byl dost drzy a asertivni a trval u aut. servisu na reseni vymenou vadnych dilu. Pokud pri prodeji nepujde dolozit, ze tato vymena byla provedena, bude cena TSI s jakymkoliv najezdem limitne blizka nule

    Fikus

    Ja mel felicie dve. U felicie se sralo naprosto vsechno, takze clovek musel neco opravovat porad, nebo se smirit s tim, ze neco proste nebude fungovat nikdy. Bohuzel vcetne zminovane ridici jednotky. Ta odesla u obou mych felicii a zdaleka jsem nebyl vyjimka. A tu si clovek fakt sam neopravi. Dnes je nejlepsi volba japonske nebo korejske auto s benzinovou atmosferou, kdo ma dost penez, pak jeste mercedes s atmosferickym benzinem.

    elektromobily dneska jezdi z nejakych 70% na elektrinu z uhelnych elektraren. Zavislost na fosilnim palivu naprosto totalni, protoze jsme se vlastni blbosti dobrovolne odrizli od jadra..

    Štěpán

    Já bych nové auto nechtěl. S takovými auty jsou akorát starosti. Bratr má 3 roky starou Octavii a pořád s ní má nějaký problém. Nejhorší je, že si ale nic neopraví sám, protože většinou je nějaký problém v elektrice. Já mám 20 starého Golfa a kromě tankování a běžné údržby nedělám nic. Teď jsem měl teda menší investici navíc, protože jsem si objednal z https://www.auto-klic24.cz/ vystřelovací klíč, který se mi vždy líbil.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist