zak-brzdeni-hrdelni-zlocin-proti-plynulosti.jpg

Žák: Brzdění – hrdelní zločin proti plynulosti

Suzuki Swift

Někdy si říkám, že snad nikdo nečte Autoweb. Jinak by totiž lidé nedělali v provozu takové zločiny proti plynulosti, jakých jsem denně svědkem.

Diskuze

47 komentářů

    Subaru4ever

    Vytesat do každého patníku u silnice a nechat podepsat vlastní krví před převzetím prvního řidičáku!

    Ono to celé značně závisí na brzdném účinku motoru používaných aut. Když srovnám Subaru Outback 2,5 MT ročníky 2005 a 2010 (konstrukčně shodné motory), brzdí motorem úplně jinak. Kde můj starší z kopce na pětku brzdí, nový na trojku div nezrychluje. Takže s každým z nich musím jezdit úplně jinak. U nového nikdy nepoužívám neutrál, jelikož na šestku nebrzdí vůbec, kdežto u toho starého často \“plachtím\“ na neutrál, jelikož pětka by brzdila.

    Starý Outback skutečně brzdí motorem tak mocně, že brzda je naprosto zbytečná součást auta. Navíc se nebojím při brždění (s meziplynem) točit klidně 5000, takže vždy jen s obavami ve zpětném zrcátku sleduji, jak se na mě řítí auto za mnou. Většina řidičů totiž sleduje ne polohu a pohyb auta před sebou, ale jeho brzdová světla. A když na dálničním sjezdu brzdím ze 120ti na trojku bez brzd, ti za mnou se vždy nestačí divit. Nouze už mě donutila občas lehce přiťuknout brzdu, abych jim naznačil, co hodlám dělat.

    Mnoho lidí neumí tuto zásadní techniku jízdy používat. Škoda že u nás před (s)kopci nemají stejné značky jako v Rakousku: \“Schalten Sie zurück\“.

    S blížící se zimou a sněhem plynulá jízda a nepoužívání brzd ještě mnohonásobně nabývají na důležitosti. Jak to ale řidičům vysvětlit? Když srovnám, jak z extrémního kopce brzdí cvakající ABS a nebo redukovaná jednička, je účinnější způsob ihned jasný

    spooon

    kolikrát se mi povedlo dojet z prahy do liberce téměř bez použití brzd.

    V zimě to je dvakrát tak patřnější. Sám sem zažil nepříjemnou situaci, kdy na sjetých (cca 3mm) zimních, které byly nazuté na autě z bazaru, auto nechtělo při plně sešlápnuté brzdě zponmalovat. Ač se ABS snažilo co mohlo. Tak mě napadlo násilím tam narvat asi v 40km/h jedničku. A světe div se, auto začalo zpomalovat a bezpečně sem z kopce sjel.

    Arnošt

    S s autorem Subaru souhlasím, až na jednu věc. Je podstatný rozdíl mezi předním náhonem a zadním, resp. čtyřkolkou. Kdo doporočuje předokolařům na sněhu a náledí brzdit motorem nezná přední smyk. Až se mu to stane bude se hodně divit. Jezdil jsem od roku 1972 už vším možným, takže vím o čem píši. Ještě k brzdným účinkům. Nízkoobjemový přeplňovaný motor z fyzikálních důvodů brzdí minimálně (asi jako dvoutakt).

    McH

    Bohužel někteří účastníci provozu naplňují svou představu o plynulé jízdě udržením konstatní rychlosti 70 km/h všude a v obci pak bržděním zpomalit na 40.
    Za nimi se nahromadí kolona včetně náklaďáků, která se vleče klidně desítky kilometrů.

    vzteklej pes

    tohle znám ráno z silnice č.7 Louny – Praha. Vpředu jede dement 70 prostředkem a za ním souvislej štrůdl, kterej nejde předjet, protože plno lidí v tom štrůdlu prostě výkon na bezpečný předjíždění nemá

    honz

    A ten dement vepredu si rika:\“kde porad hlasej ty zacpy, ja za celou cestu ani jednu nepotkal…\“

    🙂

    Tomek

    máte pravdu, ale kdo vás tohle naučí ? A kdo vás naučí najít hranice možností vašeho auta, aby jste věděli kdy se skutečně musí brzdit ? Ne každý jezdí každý den, aby se k tomu dostal praxí ….
    V autoškole se na tyhle praktické věci zapomíná.
    A kdyby se to učilo, nemálo řidičů je velmi opatrných a stejně budou mít obavu …

    kdyby ten dement (sváteční řidič) přidal, možná by vás ohrozil …. radši ho nechte plazit se , než troubit a vyvést ho z míry. Ať se vám to líbí nebo ne , má na silnici stejná práva a neexistuje zákon o pomalé jízdě, který by to měnil …

    s těma sjetejma gumama z bazaru jsem boural … taky to nechtělo brzdit

    Honza

    A úplně nejlepší je, když za sebou jedou dva kamiony a mají mezi sebou 10 metrů

    Regis

    Zak.361 § 18
    §18 (2) Řidič nesmí

    a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,

    b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.

    subsui

    No právě. Když denně vidíte, jak se v autě tzv. autoškoly rozvaluje tzv. instruktor, samozřejmě nepřipoutaný, protože on ze zákona NEMUSÍ ( ale že je jinak totálně za Debila mu nedochází) a na místě řidiče se veze (nikoli jede) Adept s nataženýma rukama a položeným opěradlem, pak se divte. Debil nechá klidně jet Adepta levým pruhem, ačkoli pravý je volný protože on si MYSLÍ, že je to O.K..
    Už jsem viděl i situaci, kdy současně Debil i Adept za jízdy telefonovali,Debil k tomu ještě požíral jakousi bagetu či co a oba se šinuli v levém pruhu Nuseláku (tříproudá komunikace), aby to poté bez blinkru švihli přes dva pruhy a napálili to bokem do autobusu! Jel jsem ve středním pruhu a minuli mne o centimetry.

    Jak potom někomu chcete něco vysvětlovat o apexech a podobných věcech ( i když tak samozřejmých a logických)? Jezdím denně, mám najeto přes 300 tis. km, nejsem a nebudu Loeb, ale přesto si každý den zoufám nad tím, jak drtivá většina tohoto národa postrádá elementární řidičské návyky. Nejde o rychlost, jde o pohotovost, styl a přirozené vedení auta, klidně i v mírné rychlosti.

    abeceda

    Je bohužel pravdou, že mnoho lidí má za konstantu právě a jen svou rychlost, navíc podle tachometru ve voze, který z logických důvodů podměřuje.
    Jezdím nyní s osobákem v Německu, z měsíce cca 25 dnů. Řeklo by se, že tato doba není odvykací, ale věřte mi – je. … Bohužel, když se poté vrátím do republiky, třeba i jen na 3 dny, žasnu, co se to na našich dálnicích a silnicích děje. Tím nemyslím jen plynulost jízdy, ale vybržďování kamionů zbytečně před přejezdy, neohled na druhé, pravidlo zipu neexistuje a pustit někoho z vedlejší ulice jen tak do provozu? To snad někteří považují prímo za své ponížení.
    Stání na brzdě a nedávání blinkrů je bizarnost sama od sebe. V Německu se mnohdy na dálnici nedává pravý blinkr při návratu do některého z pruhů vpravo, příkladem budiž Frankfurt/M., kde jes šest pruhů jedním směrem – a funguje to, protože se s tím počítá především proto, že předjíždějící je rychlejší i po předjetí. U nás vás předjedou a vybrzdí, protože okamžitě skáče na svou 130ku.
    Naprostou zhovadilostí (promiňte výraz) je kdekoliv odbočování vpravo vzorem – zašlápnutí brzdy na hranici odbočování a vyhození blinkru, mnohdy s pohybem volantu do prava… a zuby, nebo i plechy škřípou 🙂 Jistě jste sami podobné zažili.

    Takže, brzdy si chraňme pro opravdu potřebný okamžik a jazděme jako plachtaři.
    🙂

    roseti

    Naprostý souhlas se článkem i komentářem uživatele abecedy. Plynulost na silnici je obrovsky užitečná pro všechny. Klasický příklad, kam až to vede, když se nejezdí plynule je každou neděli odpoledne na E55 u Mirošovic před sjezdem na dálnici. Já to mu říkám kochačka u Mirošovic. Nevím, z jakého důvodu zrovna zde lidi nejezdí plynule a šlapou na brzdy. Jeden ťukne do brzdy, ten za ním si myslí, že ten první brzdí a šlápne taky na brzdu, ale musí trochu víc, aby nenaboural i přes to, že to byl jen planý poplach. a ten za ním opět přibrzdí víc a za ním ještě víc, až ten třicátý zastaví úplně. A pak je zácpa a příležitost kochat se přírodou u Mirošovic. Jak je v článku napsáno, že s volvem za 3.5, tak já s kolegovou octavií 1,6 TDI jezdím Praha Tábor a zpět taky za 3,5. On tu samou trasu nezvládne pod pět. A je to tím, že nejezdí plynule. A souhlasím i se zásadně ochablou morálkou co se týče blikání. Kdy si to konečně lidi uvědomí, že blinkr se na auta nemontuje na parádu.

    Vavris

    přední smyk? Tak to si nechám vysvětlit, protože vůbec nechápu…

    Pokud je tím myšleno zablokování kol při podřazení, tak to jde účinně eliminovat meziplynem. A řekl bych že v drtivé většině aut stačí jen nekopat do spojky jak kůň..

    Vavris

    Tohle mi až tak nevadí, prostě jede trochu pod limity – daleko horší jsou případy, které jedou těch 70 pořád – obec/neobec. Když už jsem takového řidiče za značkou konec obce potřetí předjížděl, nevěřil jsem, že někdo takový může jezdit.

    Sussurate

    Souhlas se článkem i většinou komentářů. Ještě přidám jeden postřeh z našich silnic, který mě dokáže nadzvednout a který souvisí s používáním blinkrů, respektive jejich nepoužívání na kruhových objezdech. Tohle bych prohlásil jako jeden z hrdelních zločinů proti plynulosti provozu. Nechápu, co je za problém udělat pohyb levou rukou a dát tak ostatním řidičům najevo, že hodlám odbočit. Já nevím čím to je…lenost, nebo nedostatek slušnosti?

    Vavris

    Moc trefný článek. Je to přesně tak. Osobně si myslím, že na dálnici by se v ideálním případě nemělo brzdit vůbec. Samozřejmě, ideál neexistuje, obzvlášt na D1, kde je to samé zúžení a zácpa. Pokud si to však člověk vztáhne jen na obvyklý provoz, je brzdění znakem neschopnosti předvídat a sledovat provoz.
    Při minulé cestě Brno – Praha se mi podařilo za 200km pátečního večerního, ale velmi plynulého provozu, za celou cestu šlápnout na brzdu jen 5x (z toho 3x při zúžení).

    To samé platí na okresce, stačí se dívat před sebe a člověk brzdy téměř nemusí použít. Přesto velké procento lidí brzdí snad každou minutu.
    Jejich boj, plynulost je recept, jak mít o 20% nižší spotřebu při stejném rychlostním průměru..

    A těch ušetřených 20% pak můžu od srdce rád vypálit na nějakém vhodném úseku velice neplynulou, uřvanou a politicky nekorektní jízdou 😀

    m

    Nepoužívané brzdy mohou zatuhnout, zarezivět atd. To je extrém a k tomu se moje poznámka nevztahuje. Jen bych chtěl podotknout, že pokud má být brzda plně funkční, tak potřebuje být čistá a suchá. Taky patřím k těm, co jim stačí jedny destičky na 60 000 km, nicméně provoz na německých dálnicích mě vyškolil, že za nepříznivých povětrnostních podmínek déšť, mokrý sníh, mlha) není na škodu čas od času brzdu očistit lehkým sešlápnutím pedálu. Oni jsou někdy 2 metry chybějící brzdné dráhy v důsledku mokré brzdy docela drahý špás (naštěstí nebyl můj). Takže ano, nebrzdit zbytečně, ale udržovat brzdy suché a vlažné. Prostě, všeho s mírou. 🙂

    ppppp

    Zásadně nesouhlasím! Brzdit na trojku motorem nebo vlastní brzdou je nastejno, akorát se nerozsvítí brzdová světla. Je to normální prasárna! S plynulou jízdou to už nemá vůbec nic společného, je třeba jezdit tak, aby auto zpomalilo na danou rychlost bez podřazení (neplatí pro město a křižovatky). Samozřejmě, že ten vzadu brzdí podle světel, na co by jinak existovaly?

    Josef K.

    Autor se evidentně vyžívá ve využívání kinetické energie, ale počínání takových týpků je na dálnici vyloženě nebezpečné. Vezměme si popisovaný případ sjezdu z dálnice. Pan Žák bude odbočovat a nechce brzdit. Ve vzdálensti cca 300m před sjezdem vyhodí kvalt a nechá klesat rychlost tak, aby v odbočovací zákrutě jel 80km/h. Už na dálnici mu sanozřejmě klesne rychlost na 90km/h takže se stane evidentní překážkou ktrá donutí ostatní v pruhu za ním brzdit případně rychle přejíždět do levého za vzniku různých kolizních situací. To zažil určitě každý, kdo se na dálnici pohyboval. Týpků tohoto ražení v klobouku i bez něj je tam dost. Pánové si neuvědomují, že ke snížení rychlosti mají vyčleněn odbočovací souběžný pruh, na který při odbočování vyjedou ryclostí např.130km/h, aby ostatním nepřekáželi a mají 70m na to aby vcelku pohodlně snížili rychlost na cca 80km/h, které vyžaduje sjížděcí zatáčka.K tomu to tam je. Bohužel někomu asi není dáno to pochopit a myslí si, že svým skotským přístupem je kdoví jaký king a ještě o tom píše článek na web, aby demonstroval svou genialitu.

    biker

    Tak to je trochu nepovedený komentář. V pravém pruhu se moc nejezdí 130, jezdí tam povětšinou kamiony těch svých 85.
    Jinak, je pravda, že při plynulé jízdě je potřeba i pohled do zrcátek a nebrat sebe jako střed vesmíru, to ovšem autor článku (viz správný posaz za volantem a sledování zrcátek v periferním vidění) bere za samozřejmost.

    patrísek

    Opravdu souhlasím s článkem i když si myslím, že ne každý a za všech okolností přemýšlí za volantem tak jako pan Žák píše, tzn. hlavně ekonomicky! Hlavně já jsem ve svých 20letech takhle neuvažoval! Ale pobavilo mně opravdu, že právě v duchu skrytém v článku – ekonomický provoz, píše o pomalém rozjíždění z křižovatky! Když právě budu uvažovat ekonomicky, tak se se svým dieselovým téměř 2tunovým autem rozhodně budu rozjíždět pomaleji jak za mnou jedoucí \“náctiletý\“ ve svém golfu GTI, nebo i starý pán, či paní ve svém lehkém voze nejnižší třídy s benzínovým motorem. Potom je jasné, že každý má na mrštnost odjetí z křižovatky jiné podmínky a jiný pohled, zvláště v uvažovaném ekonomickém módu a nemůžeme nikomu zazlívat, že v autě před námi, které je naprosto jiné, nevystřelí z křižovatky jako my!! S pozdravem patrísek

    zároveň ale musíte svou rychlost přizpůsobit svým schopnostem. Ženu nutím jezdit pravidelně, ale i tak prostě na úzkých silnicích nemá odvahu jezdit 90 a drží si 70 … cítí se pak v pohodě. Říkám jí vždy … zůstaň v klidu a jeď si svou rychlostí, tak je to nejlepší pro všechny. Samozřejmě že nás pak na rovných úsecích většina předjede, ale zatím nikdo kupodivu nedával najevo nevůli. Asi jsou na rozdíl od diskutérů rozumnější.
    Známe případ, kdy nějakej mladej namachrovanej borec vybrzdil důchodce ve 120tce za obcí a rozbil mu ciferník, protože nejel podle jeho vkusu. Být poblíž, asi ten chlapec neodejde po svých…

    zároveň ale musíte svou rychlost přizpůsobit svým schopnostem. Ženu nutím jezdit pravidelně, ale i tak prostě na úzkých silnicích nemá odvahu jezdit 90 a drží si 70 … cítí se pak v pohodě. Říkám jí vždy … zůstaň v klidu a jeď si svou rychlostí, tak je to nejlepší pro všechny. Samozřejmě že nás pak na rovných úsecích většina předjede, ale zatím nikdo kupodivu nedával najevo nevůli. Asi jsou na rozdíl od diskutérů rozumnější.
    Známe případ, kdy nějakej mladej namachrovanej borec vybrzdil důchodce ve 120tce za obcí a rozbil mu ciferník, protože nejel podle jeho vkusu. Být poblíž, asi ten chlapec neodejde po svých…

    Dalibor Žák, autoweb

    Pan Žák rozhodně kvalt vyhazovat nebude, protože kvalt se nevyhazuje. Na neutrál se jezdilo tak maximálně ve stopětkách…

    Pan Žák taky sleduje provoz v zrcátkách a když ví, že by ostatní svou pomalejší jízdou před výjezdem z dálnice omezoval, rozhodně jede trochu rychleji a pak si přibrzdí.

    Pan Žák nemá problém přizpůsobit svůj styl jízdy ostatním účastníkům provozu, i když přiznává, že ho plno lidí lidově řečeno s..e.

    Josef K.

    Neutrál ti dnes automaticky zařadí převodovka dsg jakmile dáš nohu z plynu. Dříve měly auta namontovanou volnoběžku, aby jízda byla plynulá. Kdo chce jezdit opravdu plynule tak neutrál používá.

    Josef K.

    V pravém pruhu se jezdí běžně 130. Spousta lidí i 180.

    Cipisek

    Tohle nejde vsude. Treba ve meste je to kontraproduktivni. Delaji to taxikari v honbe za co nejnizsi spoitrebou. Nejednou jedete za autem, ktere odbocuje, brzdi jen motorem a uz 100 metru pred odbockou bezduvodne a v minimalni rychlosti brzdi vsechna auta za sebou. Ve meste by se melo brzdit az na posledni chvili pred zatackou, ale zase tak , aby to bylo ocekavane a manevr provest tak, abych minimalne zpomalil auta za sebou. Davat blinkr a zpomalovat 50 metru pred zatackou je prasarna !

    A jak bez občasného přibrždění mám jet do stoupání například na R7?

    Rejpal

    A to ještě někde mezi tou křižovatkou a další křižovatkou je několik dalších účastníků provozu, co mají na rychlé rozjíždění v křižovatce úplně jiný náhled.

    Třeba chodci čekající u přechodu mezi těmi dvěmi křižovatkami, semafor na té křižovatce druhé, rezidenti a pracující v okolních domech, …

    Kuban

    Motor neopotřebovává brzdy. Prasárna by to byla maximálně u vozů s nadměrnou setrvačností. Což je tak max 5% vozidel na trhu.

    Kuban

    nez se na dalnici nebo z mesta dostanes, si sve desticky ocistis rychleji nez si vubec myslis…..

    PS: misto mesta si muzes napsat i dědinu… ono pokud nemáš kotouče pokřivené jak myšlení českých politiků, stačí jedno jediné probrždění na první křižovatce.

    Kuban

    Ano a ti 180 rozhodně napomáhají plynulosti.

    PS: odbočovací pruhy jsou k odbočování, jen bych ocenil, kdyby sis to na D1 někdy vyzkoušel… Je mi jasné že člověk Praha-Brno bude na ostatní jen remcat….

    Máme v evropě nejkratší odbočováky a připojováky a zrovna vy budete jeden těch ridičů co by tu chtěli aspon 160+ nastálo že?

    1) když před Vámi někdo zpomaluje, tak ho předjeĎte
    2) když to nejde zpomalte a sundejte nohu z plynu
    3) pak se někdy podívejte a zjistíte, že občas to není o jeho rychlosti, ale o tom, že odbočuje mnoho aut a řidič co plynule srovnává rychlost i s dostatečným odstupem je jen přínosem, nepotřebuju magory alá \“brzdím na poslední chvíli\“ v zadní části mého auta jen proto, že zbytek světa si dožaduje absolutní výsadu držet 130 bez omezení….

    Kuban

    v tom případě bych panovi Žákovi občas neutrál doporučil. Zkuste se zamyslet- nějaká dlouhá rovinka s nepatrným klesáním, za normálních okolností sjízdné běžným řidičem s lehkým lechtáním plynového pedálu a držení konstatní 50. Proč to nerozjet na 55 a nechat ploužit k zatáčce vůz \“skoro\“ zadarmo na 45km před následující zatáčkou, kdžy vzadu ani vepředu nikoho neomezím- pokud nejedu v koloně lepiprdů…. Řádově tím ušetřím o 40% více paliva než na neutrálu.

    m

    Neměl jsem na mysli výjezd po D5 ze Stodůlek do Electro Wordu na Zličíně. Já měl na mysli něco ve stylu Drážďany – Hannover – Zwolle 🙂

    Doktor

    Pane Žáku, kam tolik pospícháte? Plynulost silničního provozu není jen o tom jak rychle vyrazíte kupředu z křižovatky.I kdyby, ne všichni mají adaptivní tempomat.Na silnicích je to čím dál tím složitější. Vlády se tady ujala bezohlednost.Už to vidím jak se nám můžou začít množit případy vyškolování méně zdatných řidičů-řidiček,kterým to tolik nejde či těch, kteří nemají takový power pod kapotou. Nejsme na závodním okruhu! Jinak se vším ostatním se stotožňuji.Přeji pevné zdraví.

    Kuban

    no právě, jenže to je právě ta tolerance o kterou se tady každý autor snaží opírat.

    Možná by bylo vhod, kdyby se autoři spíše smířili s faktem, že lidé v ČR zkrátka neprojezdí tolik km za rok jako ve zbytku světa, z toho vyplývá národní chromost v řízení.

    A proti tomuto faktu se nijak nedá bránit, neb učit se řídit můžeme poze za provozu. Chce to právě onu toleranci vůdči těm nevyježděným, nebo nemotorným.

    Pak se píšou právě takové články, které píšou lidé s plnou pusou tolerance pochopení a poučování, ale jsou to právě ti, kteří si na každé křižovatce v duchu řeknou \“co to je za blba že se neumí rozjíždět\“ \“proč vůbec zasedá za volant\“ atpd, aneb já jsem tady sám a vy všichni mi zmizte z dohledu….

    Všichni se tady baví o plynulosti, ale přitom pevně věřím, že nikdo z autorů by nedokázal jet delší dobu v těsném předpisovém plynulém závěsu za vozem jiným!!! Je to v hlavě a né jenom v té plynulosti a ohleduplnosti.

    Kuban

    A jsi si jist, že mluvíš o taxikářích? Netvrdím, že čeští taxikáři neuvažují a nejezdí jinak než němečtí, ale jezdím taxikem poměrně často a mám za to, že právě taxikáři se s jízdou příliš \“neserou\“ 😀

    Kuban

    S takovou gumou je už lepší kola úplně zablokovat a nechat auto doklouzat svou váhou. S ABS je na kluzských vozovkách běžné ,že se nedá zastavit 🙂 Tam je hlavní výhodou fakt, že se s ABS dá vůz ještě stále ovládat, otázkou je co se hodí v dané situaci víc 😀

    Kuban

    Své snahy a postřehy soustřeďte na něco užitečnějšího… Nezlobte se, ale to je naprostá pitomost.. Dlouhodobá jízda na dálnici sníží brzdnou účinnost \“nezměřitelně\“, neb je tam tolik aspektů, které brzdné účinky ovlivňují, že ta vaše \“kroze\“ za jízdy je víc než zanedbatelná veličina.

    \“mám pocit, že mi to hůř brzdí\“ a vůz na polygonu brzdil lépe než nově svezený kousek ze série…. 😉

    Kuban

    K tomu mokrému kotouči, při intenzivním brždění na plno, vznikne během chvilky tak vysoká teplota, že veškerá voda se odpaří. nemluvě o tom že i při mírném sešlápnutí se disk očistí na jednu otočku kola. A nezmiňuju ten brutálně zanedbatelný koeficient tření vlhkého disku. 🙂

    trošku flame není na škodu 😛

    Mysel

    Vy k necemu potrebujete pri jizde do kopce po R7 brzdu?! K cemu presne?

    Mysel

    Mame se tedy vsichni smirit s tim, ze jste neco prohlasil za \“fakt\“ a odvozujete z toho dalekosahle zavery? Dovolim si tak neucinit.

    lojza

    a) korozi za jízdy jsem v původním textu nikde nenašel
    b) nikde jsem také neviděl, že by m psal o mokrém kotouči
    c) každé auto nemá jen samé kotoučové brzdy
    d) můžete stručně popsat, proč se serete do něčeho, o čem víte z doslechu?

    Kuban

    Déšt-Mlha-Sníh => voda =>koroze

    Onu korozi sem si vyvodil sám, o to by až tak nešlo, protože ony zmiňované vlivy ovlivňují vlastnosti úplně stejně. => téměř nijak

    Kuban

    Dovol si co chceš, ostatně přesně tak to na silnicích vypadá!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist