Zagato Maserati Mostro (2015): retro kupé odhaleno, ukáže se na Concorso d’Eleganza Villa d’Este

(+ video) Italská karosárna Zagato dokončila další projekt unikátního vozu, tentokrát vzdává hold klasickému Maserati 450 S z roku 1957, známému jako il Mostro, tedy Monstrum.
zagato-maserati-mostro-2015-retro-kupe-odhaleno-ukaze-se-na-concorso-d-eleganza-villa-d-este-1100x618.jpgCelá galerie 7 Zdroj: archiv redakce

Původní Maserati 450 S se vyrábělo v letech 1956 až 1958 a podle dostupných informací bylo vyrobeno pouze deset aut. Pod jeho elegantní kapotou byl nejdříve 3,5litrový šestiválec, protože to ale na závody Mille Miglia, dostal se mezi přední kola vidlicový osmiválec o objemu 4,5 litru a výkonu 365 koní, který se následným testováním a laděním podařilo zvýšit na téměř 400 koní. Právě tato síla z něj udělala „Monstrum“ a svého času jej sedlali piloti jako Stirling Moss a Juan Manuel Fangio.

Právě výše zmíněnému stroji nově vzdává poctu další, s ohledem na jeho jedinečnost možná ještě unikátnější automobil z produkce věhlasné italské karosárny Zagato. Jeho základem je karbonový monokok spojený s konstrukcí vyrobenou z ocelových trubek a pomocným rámem, který je nosným prvkem pro nádrž, výfukový systém, zadní zavěšení a převodovku. Vnější panely jsou pak kompletně vyrobeny z uhlíkového kompozitu.

Pohon zadních kol zajišťuje za přední nápravou umístěný vidlicový osmiválec Maserati se suchou vanou a stavitelným motor-managementem, zatímco šestistupňová polo-automatická převodovka ve stylu transaxle umístěná vzadu společně s diferenciálem, což pomáhá lépe rozložit hmotnost. Přední i zadní devatenáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 255/40 R19, respektive 295/35 R19, jsou zavěšená na dvojitých lichoběžníkových ramenech s odpružením typu push-rod.

Detailní parametry motoru či dynamiku vozu Zagato neuvádí, Maserati Mostro však bude mít veřejnou výstavní premiéru na Concorso d’Eleganza Villa d’Este, které začíná právě dnes a karosárna má v plánu vyrobit – za předpokladu patřičného zájmu – maximálně pět kousků za nepochybně tučnou, nicméně neznámou cenovku.

22.5.2015 9:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist