zachrante-manual-volaji-americane.jpg

„Zachraňte manuál!“, volají Američané

Toyota

Americký magazín Car and Driver kopl do vosího hnízda a spouští kampaň na záchranu manuálních převodovek.

Diskuze

30 komentářů

    MANUÁL !!!

    spidour

    Už jim někdo řekl, že existuje elektronická funkce Auto-Hold, která po zastavení automaticky drží brzdu až do sešlápnutí plynového pedálu? 🙂

    Jedině manuál! Pro výletníky co nalítají stovky kilometrů denně samozřejmě automat, popřípadě pro lidi kteří nemůžou mít manuál ze zdravotních důvodů. Ale chtělo by to ještě něco – odstranit z kulis ty hnusné kožené pytle a udělat zakrytovaný chod drah ála automat. Otevřené kulisy jsou ještě jiná třída, ale ta by třeba do volva moc neseděla 🙂

    PEPAN

    V USA maj automaty hlavně proto, že za volantem žerou, pijou a telefonujou. Na řazení nějak už není čas…

    maros

    Jednoznačne manual a so všetkym co američania napisali v tom magazine suhlasim. Ľudia sa príliš často spoliehaju na auto a na všetky jeho \“schopnosti\“. Kludne nech su aj automaty ale fakt, nech je na výber aj manual. Ja som už davno rozhodnutý, že jazdiť jedine s manualom. S automatom sa vytráca pôžitok z jazdy, teda aspon ja som ho s automatom stratil.

    Brano

    Najidealnejsie je mat na busines 5-kovy bavorak s automatom a na vyblaznenie porsche cayman s maunualom (ziadne PDK!!) 🙂

    pes

    Jo, vidim to podobně. Na každej den něco pohodlnýho s automatem, na blbnutí klasiku.

    immortal

    Dlouhou dobu jsem byl zastancem manualu, pak jsem se svezl v automatu a muj nazor je nyni nasledujici. Na bezne jezdeni je idealni automat sam mam steptronic v bmw a parada. Pokud bych vsak kupoval M3, manual je jasna volba, maximalne padla, je to podle me o zvyku. Jinak napriklad v Formuli 1 je taky v podstate automat a myslim ze tam hamburgery v kokpitu nebastej 😉
    Urcite se vyroji spousta nazoru ze radost z jizdy apod, ale nikdo me nepresvedci, ze slapat ve meste na kazdym semaforu a v kolonach na spojku, radit 1,2,3, spojka atd je radost. A riku na srdce, na v nasich krajich je opravdu malo mist kde si tu opravdovou radso z jizdy muzeme uzit.

    doesn´t matter

    Jsem pro výběr. Osobně mi nejvíc chybí nabídka automatu u malých městských autíček. V ČR mají skoro všechna manuály…

    Zdenek

    Obavam se ze s nastupem dvojspojkovych prevodovek manualum odzvonilo. S manualem je vetsi sranda, s automatem pohoda, no a s DSG mate vsechny vyhody dohromady.
    Tedy ten pocit ze ridite auto jen vy uz trochu mizi, ale bohuzel elektronika je vzdy lepsi nez clovek (vyhody DSG – rychlejsi, mensi spotreba, bezpecnejsi, ekologictejsi, moznost pouziti mnoha rychlostnich stupnu atd.; nevyhody – zatim nepatrne drazsi, ztrata moznosti udelat lidskou chybu). Manual si necham jen ve svem veteranu ktery ridim ja, zadne ABS, zadna elektronicka stabilizace, a samozrejme vymackavam spojku – proste parada s kusem nostalgie.

    fuzzy

    Automat je krásná věc, ale dnes přicházející řidiči nebudou mít najezdíno s manuálem pomalu ani z autoškoly viz USA a v takovým případě pak teda sednou do svýho auta na víkendový vyblbnutí a nikdo to nebude umět pořádně řídit. Nazkoušený meziplyny, odhad na moment řazení, takový ty návyky že do zatáčky už s kvaltem a podobně, to bude hrozně chybět. Pokud nejedu hodinu na D1 stylem spojka, 1, spojka a pořád dokola, ještě se mi nestalo že by mi nezbyly síly, nebo bylo nepohodlný řadit.
    Za sebe teda určitě manuál.

    Pavel

    Mám radši 6st manual ideální pro mě. Nedavno jsme jel s Renaultem s 4st automatem a to bylo fakt peklo. i v manuálním režimu si to řadí samo…v plně automatickém režimu se to chová fakt hloupě. Ale určitě jsou dnes i lepší automaty. Pokud to bude 7st automat, který opravdu \“poslouchá\“ proč ne…ale tak nějak mi pořád k řizení auta to řazení manuální patří.

    Při úrovni jejich vzdělání se nedivím, že manuál nezvládnou.

    Míra.S

    Tady spíše zmiňovali nemožnost nastartovat motor pokud páka automatu není v poloze P. Oblíbený záběr amerických filmů, kdy chcípnou motor za jízdy a pak s hrůzou v očích nemůžou nastartovat. Ale na to už ti lenivci vymysleli stop&go kdy to samo chcípá a startuje.
    Jen čekám, kdy u nás udělají další kategorii řidičáků třeba AA1 a AA

    mako

    myslim si ze, manual patri do aut na zabavu. dotvara puto medzi autom a vodicom, ze jedno bez druhe nebude fungovat. Do aut typu fiat punto, kde to puto je v riti uz len koli samotnemu autu ako celku je to jedno, co komu vyhovuje. ja mam 350z a nebyt tam manualu tak ju nechcem. sportaky, a auta na zabavu s manualom a ostatne, suv, limuziny atd s automatom

    Olda

    Kdybys v autě trávil tolik času a kilometrů, taky bys jezdil s automatem. Mě už manuál sere a vadí mi, že se do běžných aut v Evropě téměř nedává.

    raven-il

    Elektronika, ze je vzdy chytrejsi, hehe 🙂 Mno, pan asi nikdy nejel se slusnym autem okresky.

    Nic proti automatu, je to opravdu pohodlnejsi, ale ja se svym subarkem radsi radim podle silnice a ne podle auta 😉

    Pineapple

    Tak pridam sem prispevok aj ja. Podla mojho nazoru je automat hlavne o bezpecnosti. Manual je dobry akurat tak na trening, aby ste to nezabudli. No byt otrokom manualnej prevodovky a radit hore dole ako otrok, tak to nie. Jednoducho nevidim situaciu, v ktorej by mal manual navrch oproti automatu. Mozno pomyselna \“zabava\“, no pokial poznate automat v danom aute ako svoje \“ponozky\“, tak s nim zazijete zabavy rozhodne viac nez s manualom (a to aj bez pacok pod volantom!).

    traktorista

    no, jenze chytre automaty se vyrabeji teprve az posledni dobou a predtim to bylo akrat k vzteku, protoze si to delalo co chtelo a kdyz to melo poslouchat tak si to zase delalo co chtelo

    Lukáš

    Já si nemyslím, že by manuál byl vhodnej jen do aut na zábavu (zajímalo by mě, kolik pisatelů má doopravdy auto jen na zábavu!) Já osobně mám auta dvě, jedno \“pracovní\“ do špatnýho počasí, do obchodů, školy atd. Ale i v něm jsem rád, že je s manuálem.

    Když se člověk s manuálem naučí, používá pak převodovku s motorm i k jinejm věcem, než je pouhy postupný zrychlování. Za všechny různý věci zmíním třeba brždění motorem. Nebo držení prokluzu při vyšších otáčkách, což je ideální někdy při předjíždění, kdy povolení spojky jde ruku v ruce s plynem – jde mu naproti. (Lepší než náhlý silný prošlápnutí jen plynu). Nevím,jestli to popisuju tak, aby to bylo k pochopení, ale kdo si s manuálem rozumí, tak ví. Sám bych třeba ženě doporučil spíš automat, ať se věnuje víc volantu. Ale prostě chci mít na výběr, no.

    Pineapple

    Co mas namysli poslednou dobou? Uz 6st tiptronic v A6 rv. 2006 bol perfektny. So starsimi nemam velke skusenosti.

    Mad

    Jo kdys nema Fabia RS manual tak si muzebejt jista ze si ji nekoupim

    Mad

    Jo kdys nema Fabia RS manual tak si muzebejt jista ze si ji nekoupim

    honza

    já mám u automatu pocit, že ztrácím kontrolu nad autem. Je to sice asi blbost, ale mám radši ten fofrklacek. 🙂 Jezdil jsem s pár automatama, s měničem i dvojspojkovejma a některý byly dobrý. Ale moc si vybrat, chci manuál.

    traktorista

    No, musim zaklepat, ze doposavad jsem mel tu cest jen s velmi kladne hodnocenymi manualy, vicemene spicka ve tride (honda, …).
    A moje auto zkusenost je vw polo asi 00, saab 9-3 05 a a6 allroad 03. Kdyz to ma dat pokoj tam tam drzi nizky kvalty, kdyz chci mirne pridat aby vyuzil momentu dole, tak hned radi, nedejboze zatizit motorek, a kdyz mu do toho chci kecat v manualnim rezimu, tak to bere jako nezavaznou radu. A to nemluve o tom, ze maji sipky na blbou stranu a drzi studenej motor v otackach, zadnej spec rezim nez se to ohreje nebo tak neco. Ale do kolony dobry.
    Mit zkusenost s nejakym manualnim citroenem (jednou jsem musel ujet ceratem 1 kkm a to bylo za trest) a poradnym dsg budu mit urcite opacny nazor, ale kdo uz se citi byti unaven, at zkusi hodinarsky strojek od panu z japonska nez navzdy presedla ke dvema pedalum.

    Zdeněk

    Do auta na běžné ježdění jedině automat, u auta pro radost záleží na typu. Do MX-5 by chtěl automat asi jen šílenec, u 911 bych PDK ovládané pádly klidně snesl. Jen by možná bylo dobré, aby u sportovních aut v manuálním režimu převodovka řidiče poslouchala za každých okolností a nestavěla si hlavu, že něco prostě nedovolí.

    ease

    Je to přece krásný pocit to tam lupnout tahem či tlakem a natáhnout tu ruku půlmetr od volantu..ne snad??

    mecos

    Zbytečná otázka ,automat nebo manuál. s automatem mám najeto mnoh tisíc km,a když musím občas přesednout do manualu,je to za trest! Manual udržuje při životě pouze neznalost lidí,kdo ho pozná,nechce nechce nic jineho.

    st

    Nic proti automatům. Ale manuál je manuál. Nejenže je o hodně ekonomičtější jak co se týče spotřeby, tak i provozních nákladů, tak má s ním člověk větší kontrolu nad vozidlem a tak více vtažen do „hry“. Je smutné, že u některých modelů automobilky nenabízejí jiný druh převodovky než automatický.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist