Nissan Micra 160SR: Něco pro závodnice

Dnešní doba už je taková: ať se snažíte prodat cokoli, dejte tomu nálepku „sportovní“. Nic nezkazíte. Nebo ano?

Pokud dáte takovou nálepku na auto, které sportovní jízdní vlastnosti nevidělo ani ve snu, příliš si nepomůžete. Jenže každý, kdo se někdy projel s úplně obyčejným Nissanem Micra tuší, že i něj tahle poučka platit nebude.

I ta nejslabší verze Micry má totiž podvozek udělaný tak dobře, že se ho mnozí motorističtí novináři, mně nevyjímaje, nebáli označit za zábavný. Malé auto je agilní v tom nejlepším smyslu slova, zatáčí hbitě a přesně a nedělá mu potíže zůstat ve stopě, kterou zvolíte.

Micra cení zoubky

Co se tedy změnilo ve verzi 160SR? Nenechte se zmást číselným označením, tentokrát nejde o přepis výkonu v koňských silách (160 koní by už zřejmě bylo až příliš), ale o objem – pod kapotou najdete motor o objemu 1,6 litru a výkonu 110 koní v 6000 otáčkách. Sice se nijak neliší od šestnáctistovek, používaných ve větších Nissanech, ale to vůbec nevadí. Teď má totiž na práci jen něco málo přes tunu lehké vozítko a navíc – červené pole otáčkoměru sice začíná v 6500 otáčkách, ale omezovač vám dovolí krátké výlety až k sedmi tisícům a motor pořád čile táhne.

Podvozek se také dočkal sportovního přeladění, pod kterým jsou podepsaní stejní lidé, kteří pro Evropu ladili Nissana 350Z. Vzhledem ke krátkému rozvoru to ale není žádné dálniční letadlo. Auto je při vyšších rychlostech trochu nejisté a jeho zaoblené tvary navíc zvyšují citlivost na boční vítr. Cestovní rychlost kolem 140 km/h je ale zcela bezproblémová a pořád máte dost výkonu k předjíždění.

Tu pravou zábavu si užijete spíš někde na hodně točité silnici. Volant je tužší než u běžné Micry a poskytuje o stupínek lepší zpětnou vazbu. Navíc je citlivý a přesný a když budete motor držet v otáčkách, užijete si opravdu spoustu dobré zábavy.

Za příplatek se nabízí ještě tzv. handling and steering pack, díky kterému je podvozek ještě tvrdší a ostřejší. Podle informací kolegů, kteří se s ním projeli, už je to ale skoro až zbytečné a na většině českých silnic až příliš nekomfortní.

Praktická stránka věci

Micra boduje také relativní praktičností. Uvnitř je překapivá spousta prostoru a výbava také není z nejchudších. Když oželíte zadní dveře a rozhodnete se pro třídveřovou verzi, ušetříte ještě 15 tisíc.

Naskýtá se otázka, jaká je vlastně cílová skupina téhle zvláštní kombinace. Spoilery a zejména šedivě metalízová, šestnáctipalcová litá kola dodávají autu sportovní, až zlověstný nádech, ale co si budeme povídat – tvarově je Micra výrazně „holčičí“ auto. Při nejlepší vůli si nedokážu představit, že by si 160SR koupil chlap, který chce trochu ostřejší mini. Pokud nebude mít nějakých 100 tisíc navíc na silnější a schopnější Fiestu ST, nebo přece jen zábavnějšího Mini Coopera, může pořád ještě sáhnout např. po Citroënu C2 VTS.

Jako ideální cílová skupina se tedy jeví aktivní mladé ženy, které to s volantem umí a chtějí se v autě nejen přepravovat, ale i bavit. Jednu takovou znám a musím konstatovat, že 160SR jí opravdu sluší.

Honza Koubek

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyNissan Micra 160SR: Něco pro závodnice
0-100 km/h (s)9,8
Motor
Konstrukcečtyřválec, 1598 cm3
Zdvihový objem (cm3)1598
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110 koní v 6000 ot./min.
Točivý moment (Nm)153 Nm při 4400 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)183
Spotřeba paliva (l/100 km)8,7/5,4/6,6 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)1076
Zavazadlový prostor (l)0.1
Ceny
Základní cena modelu425 900 Kč
10.3.2006 4:38

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist