autoweb.cz > Zajímavosti o autech > YES! Roadster 3,2 Turbo
YES! Roadster 3,2 Turbo
Za sportovními auty YES! stojí dvojice bývalých studentů kolínské univerzity, kteří představili svůj první prototyp ve Frankfurtu v roce 1999. Ten vzbudil tak pozitivní ohlas, že se rozhodli založit vlastní firmu Funke & Will AG. Ručně vyráběná auta vznikají na zakázku s individuálním přístupem k zákazníkovi, který volí barvu, výbavu interiéru i technické detaily, jako je poloha sedadla, pedálů a řadicí páky.
Po sedmi letech získávání zkušeností přichází druhá generace roadsteru YES!. K hlavním přednostem verzí YES! Roadster 3,2 a 3,2 Turbo patří díky hliníkovému prostorovému rámu a kompozitové karoserii velmi nízká hmotnost, kterou se tvůrcům podařilo udržet pod úrovní 1000 kg.
Slabší verze poháněná atmosférickým šestiválcem 3,2 litru s výkonem 255 koní a točivým momentem 330 Nm zrychluje z klidu na stovku za 4,9 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 255 km/h. Přeplňovaná verze 3,2 Turbo má dokonce 355 koní a 485 Nm, což lehoučký roadster katapultuje na stovku za pouhé 3,9 sekundy a rozjede jej až na 281 km/h. Výkon je přenášen na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku.
Autorem designu je stejně jako v případě první generace Oliver Schweizer. Ve srovnání s první generací má nový roadster delší rozvor (2454 mm) a větší převisy. Vnější rozměry Roadsteru činí 3809x1804x1236 mm. Pokud jde o bezpečnost, novinkou je příplatkové ABS a dva čelní airbagy.
Jan Cacek
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | YES! Roadster 3,2 Turbo |
---|---|
0-100 km/h (s) | 3,9 |
Motor | |
Konstrukce | přeplňovaný V6, 3123 cm3 |
Zdvihový objem (cm3) | 3123 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 355 koní |
Točivý moment (Nm) | 485 Nm |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 281 |
Rozměry a hmotnosti | |
Provozní hmotnost (kg) | 980 |
Zavazadlový prostor (l) | 0.1 |