Wildcat 300STR: Land Rover Defender jinak

Sto šedesát v terénu? Žádný problém a klidně si tak můžete zajet třeba na nákup.

Výrobní linku společnosti Qt Services opustila první silniční verze speciálu Wildcat. Model 300STR je odvozený od slavného Bowleru Wildcat, s nímž každoročně startuje na dakaru hned několik soukromých posádek. Má však poznávací značky, takže s ním můžete v klidu vyrazit na golf.

Konstrukce vychází ze staršího Tomcatu, který vznikl za použití dílů Land Roveru Defender. Základem Wildcatu je trubkový rám, pokrytý panely ze sklolaminátu. Tuhé nápravy z Defenderu krotí velmi kvalitní závodní tlumiče, podobné jako na soutěžních speciálech 400NSR a 500DKR. Auto s nimi zvládne jet velmi stablně a extrémně rychle po všech površích. Zároveň je velmi pohodlné díky třiceticentimetrovému zdvihu pérování a vysoké poddajnosti podvozku.Pohon obstarává čtyřlitrový osmiválec od Roveru s výkonem kolem 270 koní. Na všechna čtyři kola putuje výkon přes pětistupňovou převodovku s redukcí. Pokud si myslíte, že jeden z nejdrsnějších dostupných off-roadů bude spíše na pomalou jízdu, mýlíte se. Wildcat 300STR zrychlí na stovku za necelých šest sekund. Přesto najdou řidiči v kabině třeba rádio s přípojkou na iPod či klimatizaci. Auto je bohužel jen dvojmístné, zato má integrovanou ochrannou klec a pětibodové pásy.

Pokud nepotřebujete jezdit po silnicích, u Qt Services vám prodají 400NSR určený pro terénní závody všech druhů a úrovní. Pro zkušené soutěžní jezdce je tu pak 500DKR, který, jak napovídá už název, je plně připraven ke startu v rally Paříž-Dakar. Slavnou rally dokončil v minulosti i na dvanáctém místě celkově a nástrahy jižní Ameriky jistě zvládne také.

Společnost Bowler Offroad prodala práva na výrobu Wildcatu Qt Services v roce 2007, aby se inženýři Bowleru mohli soustředit na vývoj nového modelu jménem Nemesis. Auto, připomínající Range Rover, dostane již plně nezávislé zavěšení kol. Základ bude opět tvořit trubkový rám, panely budou z kompozitu jménem Twin-tex. Pod kapotu dostanou zákazníci atmosférický osmiválec o objemu 4, nebo 4,4 litru, případně kompresorem přeplňovanou jednotku 4.2.

autoweb.cz

16.6.2010 7:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist