autoweb.cz > Zajímavosti o autech > Wiesmann GT a Roadster
Wiesmann GT a Roadster
Wiesmann GT
Úspěch Roadsteru přiměl bratry Friedhelma a Martina Wiesmannovy k myšlence vyvinou na bázi Roadsteru nové fascinující kupé – GT. Tvůrci využili při při vývoji nového kupé dat, získaných při čtyřiadvacetihodinovce v roce 2002 na Nürburgringu.
Při volbě pohonu Wiesmannu GT padla volba na osmiválec BMW objemu 4,8 litru. Aby nebylo GT s větším motorem i mnohem těžší, díky hliníkovému monokoku a lehké sklolaminátové karoserii činí nárůst hmotnosti pouhých 70 kg. GT vyrostlo oproti Roadsteru ve všech směrech, což bylo nutné s ohledem na použití osmiválcového motoru od BMW objemu 4,8 litru. Výkonový poměr 3,41 kg na koně dělá z GT slušné sportovní náčiní. Větší motor si vynutil i větší rozměry, takže je GT oproti Roadsteru o 11 cm širší a 37 cm delší, o 10 litrů zvětšená nádrž (na 70 l) pak zajišťuje rozumný dojezd.
Wiesmann Roadster 2006
Od roku 1993 bylo vyrobeno již 500 Roadsterů, facelift přišel od 300. kusu v roce 2003. Při volbě Roadsteru máte na výběr ze dvou šestiválců. Buď slabší třílitr s výkonem 231 koní (výkonový poměr 4,67 kg na koně), nebo 3,2-litrový motor z BMW M3 o výkonu 343 koní, s nímž připadá na jednoho koně 3,44 kg.
Nový Roadster dostal lehce upravený zevnějšek i interiér a řadu příplatkových prvků, jako jsou šestistupňová převodovka SMG II, systém Drivelogic se 6 předvolenými stupni od komfortní po sportovní jízdu, vypínatelná stabilizace DSC, xenony, ukazatel zařazeného stupně a širší 19-palcové pneumatiky (255/30 vpředu, 295/30 vzadu).
Jan Cacek