Vzdejte poctu nejostřejšímu Evu!

Kolik koní se dá dostat ze dvoulitrového čtyřválce? Zřejmě hodně, jak nám divize Mitsubishi Ralliart neustále dokola dokazuje.

Jejich poslední výtvor je pokračováním řady vyladěných Lancerů Evolution IX. Po FQ-300, 320 a 340 přichází další vývojová verze… ano, uhodli jste, FQ-360. Pod jeho kapotou se skrývá motor o stejném objemu, jaký naleznete v sériovém Evu, tedy dvoulitr. Z „pouhých“ 280 koní původního motoru se ale jeho výkon zvýšil na neuvěřitelných 366 koní!

Motor s kódovým označením 4G63 je přeplňovaný dvěma turbodmychadly a ze špičkového modelu minulé generace, Lanceru Evo VIII FQ-400 si půjčil výkonnou palivovou pumpu a vysokoprůtokový katalyzátor. K ohromujícímu výkonu pomohlo zejména přeprogramování řídicí jednotky motoru. Točivý moment se zvedl na mohutných 494 Nm, ale na rozdíl od FQ-400 je k dispozici už při 3200 otáčkách.

Minulá špičková verze totiž byla proslulá tím, že sice měla mohutný výkon, ale v každodenním provozu prakticky nebyla použitelná. Točivý moment vrcholil až v 5400 otáčkách a do té doby se v podstatě vůbec nic nedělo.

Mitsubishi Lancer fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mitsubishi Lancer fotogalerie

Podle generálního ředitele firmy Ralliart, která se stará o sportovní a závodní záležitosti Mitsubishi, Paula Brigdena, se vývojáři zaměřili především na každodenní použitelnost. „Tvrdě jsme pracovali na optimalizaci použitelnosti FQ-360,“ říká. „Chceme nabídnout ten nejlepší možný jízdní zážitek, spíš než se zaměřit na co nejvyšší výkon.“

Kdo by ale čekal, že se tahle optimalizace projeví horšími jízdními výkony, pletl by se. Auto vystřelí na stovku za 4,1 sekundy, maximální rychlost přesahuje 257 km/h. Svojí premiéru si odbyde na britském autosalonu. Nakonec jedna špatná zpráva: Až dosud byla všechna Eva FQ pouze v japonské/britské verzi s volantem napravo a nevypadá to, že by se mělo něco měnit…

Honza Koubek

17.7.2006 4:53

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist