Vývoj nástupce Defenderu začal

Začal nejnáročnější projekt v historii Land Roveru. Defender je i po letech nejdůležitějším modelem v nabídce a do roku 2015 potřebuje vyměnit.

Po letech hádání začal u Land Roveru vývoj další generace off-roadu, kterému značka vděčí za svou existenci. Podle zaměstnanců britské automobilky jde o nejambicióznější projekt v její historii. John Edwards, zodpovědný za značku Land Rover, už minulý týden prohlásil, že Britové „to s nástupcem Defenderu myslí vážně“. První výsledky obnovených snah slíbil předvést do dvou let. Produkčního stroje bychom se mohli dočkat v roce 2015.

Indická skupina Tata nebude šetřit penězi na vývoj. Auto dostane novou platformu a bude třeba znovu vybavit výrobní linky. Zákazníci jako vždy očekávají – a Land Rover dodá – velkou řadu karosářských variant nejméně na dvou rozvorech. V nabídce se objeví uzavřené pětidveřové a třídveřové verze, pick-up a holá šasi připravená pro velkou řadu nástaveb.Hádání zmíněné v úvodu zatím neskončilo. Naopak, projekt je teprve ve fázi plánování. Účetní, marketingoví experti, designéři a inženýři si vyměňují názory na potřebný počet variant, přesnou skladbu nabídky a plánované prodeje. Až tato fáze skončí, začnou konstruktéři a oddělení designu dělat svou práci a my se nejspíš rychle dočkáme prvního konceptu. Jak už bylo řečeno, měl by být hotový v roce 2013.

Prodeje Defenderu dávno nejsou co bývaly, ale nestojí si ani vyloženě špatně a po změnách na výrobní lince dokáže už od devadesátých let opět vydělávat peníze. Vloni prodal Land Rover osmnáct tisíc Defenderů. Podobné výsledky měla automobilka před dvaceti lety, když její Series III pomalu dodýchával stranou zájmu, příchod současného Defenderu však vdechl staromódnímu off-roadu nový život. Prodeje celá devadesátá léta rostly, až vysoko překonaly hranici třiceti tisíc kusů ročně. To však nebyl ani zdaleka rekord, tabulky psal právě Series III, který v sedmdesátých letech obsazoval i šedesát tisíc garáží za rok.Nástupce Defenderu čeká celá řada výzev. Off-roady Land Rover dávno opustily americký trh a v Africe i Austrálii, kde kdysi patřily k nejoblíbenějším, je zcela vytlačila japonská auta jako Toyota Land Cruiser. Britové tedy musí postavit stroj dost bezpečný pro přísné americké normy, a přesto spolehlivý, dostupný a extrémně odolný, pokud mají jeho plány vyjít.

autoweb.cz

19.4.2011 6:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist