vyssi-pokuty-bohatym-vyborne-to-ty-agresivni-prachace-v-luxusnich-autech-snad-nauci.jpg

Vyšší pokuty bohatým? Výborně, to ty agresivní pracháče v luxusních autech snad naučí!

dopravní předpisy v čr

Věci veřejné potvrzují pověst strany, která se nebojí přicházet s neotřelými pohledy na samotné základy našeho právního řádu.

Diskuze

65 komentářů

    Jan Cabalka

    Vynikající článek, děkuji. Ta jejich strana se zdá býti poněkud divná. Nejdříve Huml, jehož prioritou je zrušení osoby blízké a teď tohle …

    Roman Kratochvíl

    V Německu to tak funguje, že se dávají pokuty podle příjmů.
    Známej co žije v německu říkal že tam chytly nějakého fotbalistu – schytal ohromnou pokutu (velké množství tisíc Euro), proč by to nemohlo fungovat tak i u nás ?

    Roman Kratochvíl

    V Německu to tak funguje, že se dávají pokuty podle příjmů.
    Známej co žije v německu říkal že tam chytly nějakého fotbalistu – schytal ohromnou pokutu (velké množství tisíc Euro), proč by to nemohlo fungovat tak i u nás ?

    248 F1

    Ačkoliv stále nevím, jestli mám nebo nemám s principem výše pokut podle majetkových poměrů souhlasit, dovolím si s autorem polemizovat a nabídnout tento pohled. Pokud má pokuta za spáchaný přestupek dopadnout na všechny stejně, je potřeba, aby všechny stejně \“bolela.\“ (velmi zjednodušeně řečeno) No a pokud nemajetný student dostane pětitisícovou pokutu za přestupek XY, bude ho to bolet mnohem více, než dobře situovaného podnikatele. Takže aby dobře situovaný podnikatel pocítil represivní účinek pokuty stejně jako nemajetný student, měl by zaplatit vyšší pokutu, aby mu to v poměru k jeho příjmům \“odsálo\“ stejný podíl peněz, ne?? Protože se vzrůstajícími příjmy má výše pokut k nim degresivní charakter, může se tedy pro někoho oněch pět tisíc korun zdát jako zanedbatelný pakatel bez vlivu na jeho následné chování, zatímco pro někoho jiného může mít vážný dopad na jeho finanční situace.

    Ne, nejsem horlivým zastáncem návrhu ministra Bárty, nemám nic proti dobře situovaným podnikatelům, ale neoznačuji tento návrh rovnou za úplný nesmysl, o kterém se nedá ani rozumně diskutovat.

    Subaru4ever

    Jenže proti těm, kterým na nějakém tom desetitisíci nezáleží, existuje bodový systém !!!

    i

    Tak na rozdíl od autora článku bych se odstupňování výše pokut podle bonity hříšníka nebránil. Jsou tu ale jistá ale. Napřed technická poznámka. Ještě jsem neviděl policii, aby řešila AGRESIVNÍ jízdu. Což je v běžném městském provozu například najíždění do ucpaných světelných křižovatek, stání v koloně na místech vjezdu a výjezdu z rychlostní komunikace, podjíždění kolony odstavným pruhem, jízda za předchozím vozidlem bez dodržení bezpečného odstupu, vynucování si místa v koloně po jejím předjetím rychlostí nad limit a zajetím zpět na úkor bezpečné vzdálenosti posledního předjetého, vyjížděním na hlavní bez dání přednosti v jízdě vozidlům v OBOU směrech jízdy po hlavní, změna směru jízdy a jízdních pásů bez použití blinkrů atd. Zato jsem viděl policii měřit rychlost jízdy na Chodově mezi poli. Což ovšem lze jako agresivní jízdu kvalifikovat jen těžko. A teď praktické otázky. Jakou metodikou bude spočítána pokuta referentovi ve služebním autě? Z ceny služebního Passatu nebo z ceny jeho privátní Fabie HTP? Uvědomuje si tu někdo, že třeba sanitka jako auto stojí okolo 1 mega a její výbava je taky tak za 1 mega a řidič bere v lepším případě plat na úrovni průměrného? A to nemluvím o šoférech návěsových souprav, autobusů a jeřábů, kde je autíko/souprava i za 10 mega a šofér je v podstatě socka. Je bráno v potaz, že strejda ze vsi sice jezdí felicií, co mu jí Franta vždycky před STK poladí, ale má polnosti za 15 mega? Takže závěr. Pokud tohle někde funguje, a jsou vzpomínány státy jako Finsko, Švýcarsko, Německo, Anglie…, tak to jednak nejspíš nebude kvůli banalitám typu zvýšené rychlosti o 10 km/h a za druhé to bude zřejmě řešit soudce a nikoliv policista. Nehledě na to, že u nás se ani ten soudce nedobere výše majetku dotyčného občana. Takže jak to vlastně ten Bárta myslel? Chce něco řešit, nebo jen nasrat lidi?

    Steve

    Tak ať zruší peněžní pokuty úplně a jede se jen na body – pak to bude bolet všechny stejně bez ohledu na majetek

    Čenda

    Mám automobil prémiové značky, který jako nový stál přes 25.000 západoněmeckých marek – docela krutá pálka…takže až budu příště agresivně prasit, asi budu solit, až nebudou švestkám stačit bločky…ale co, takový už je život nás arogantních zbohatlíků 🙂

    i

    Vzhledem k tomu, že marka skončila 31.12.2001, tak to snad tak horké nebude 😉

    Lukáš

    Původně jsem chtěl psát vlastní příspěvek, ale po přečtení toho vašeho již nemusím. Doslova podepisuji vše, co jste napsal. Trest musí bolet každého stejně, mluvíte mi z duše.

    Ještě bych přecijen vyjádřil zklamání nad úrovní článku. Ironie, kterou je článek protkán, bohužel není ironií vtipnou, nýbrž vcelku trapnou.
    Dále autor projevuje určitou neznalost analogíí, protože jinak by trest odnětí svobody vůbec nevytahoval. Velice snadno by se jeho argument dal vyvrátit tím, když řeknu, že starší odsouzený měl zase více svobody před odsouzením. Navíc trest odnětí svobody bolí všechny obdobně, protože rok života je rok života a čas nám měří tak nějak stejně. Kdežto peněz stejně nemáme, a tak pokud chceme, aby trest finanční bolel stejně…

    Závěrem chci řct, že jsem pravicově smýšlející člověk a velký zastánce rovné daně, nicméně zde se jedná o TREST!!!
    Ocenil bych,kdyby autor nepsal za každou cenu a ne s patra. A to jsem volil Svobodné!

    248 F1

    Sice jste elegantním \“oslím můstkem\“ posunul diskusi do jiné roviny, nicméně souhlasím, že toto by bylo spravedlivé.

    248 F1

    To ale nemění podstatu problému, protože ten stejnou měrou dopadá i na ty, kterým na nějakém tom desetitisíci záleží. Bodový systém postihuje všechny bez rozdílu, protože je ve své podstatě \“abstraktní.\“ Ovšem výše peněžité pokuty má na každého (v závislosti na jeho příjmech) jinak tvrd dopad a proto si z ní také dva lidé významně se lišící ve výši svých příjmů mohou vzít zcela jiné \“ponaučení.\“

    igi

    blázníš? z čeho by pak starosta krmil svoje pochopy??

    spidour

    A co já chudák, co má služební auto? To abych šel za zaměstnavatelem a vymodlil si změnu na Logana, co na tom, že pak dojedu na jednání 600km daleko a nebudu schopný 2 dny cokoliv dělat než odpočívat…

    Jen na závěr… trest za úspěch a majetek je třeba, všem stejně, jako za komunistů….. chce se mi z toho plakat 🙁

    igi

    nejvíce mne \“pobavila\“ navrhovaná možnost určovat výši pokut podle ceny auta které provinilec řídí.
    Chudáci tiráci, kolik stojí taková souprava? 6-10mega? :-/

    Moula

    \“nově zřízený úřad, což by zároveň vyřešilo problém, kde zaměstnat úředníky, jichž hodlá Nečas propustit až osm procent.\“

    Ty birokrate :)) to by moc neuspořil..
    Ještě, že je tenhle článek ironie, protože se to po chvíli nedalo číst.

    Jako základní myšlenka není na škodu oholit bohatší na pokutách. Ale vemte si to z druhé strany, jste fanda do aut a po dlouhé době upotíte na něco slušnějšího.. A vozit další papíry v autě – opruz.

    Tuhle možnost už mají přece dneska, každá pokuta má fin. rozsah a poldi většinou, protože jsou f klidu, dávají všem na spodní hranici. Takže je prstor kde přitvrdit.

    kalousz

    cely tento napad mi take silne zavani komunismem. ten se ma dobre, tak mu cast vezmem a bude nam vsem fajn. normalni hnus a zavistive cechacstvi. proc pak mame bodovy system? kdyby nahodou zacali v nemecku vsichni jezdit pozpatku, tak pocitam ze se k tomuto bajecnemu napadu take pridame…

    btw nejsem bohatej

    Ruppert

    \“ Navíc trest odnětí svobody bolí všechny obdobně, protože rok života je rok života a čas nám měří tak nějak stejně.\“

    To je přece nesmysl. Délka života se odvíjí od genetických předpokladů, životního prostředí a životosprávy a rozdíly to mohou být poměrně dramatické, od necelých padesáti u bezdomovce-alkoholika až po devadesát plus u dobře geneticky vybavené ženy, která dbá na zdravý životní styl. Kdyby se měla Bártova logika uplatnit i v trestním právu, musela by se výše trestu odnětí svobody opravdu odvíjet od lékařem stanovené doby dožití, protože čas nám sice měří všem stejně (podobně jako ceny v obchodech jsou pro nás všechny stejné), ale každý ho má k dispozici v jiném množství. Takže v tomhle má autor naprostou pravdu – jediný rozdíl je v tom, že v případě finanční pokuty není absurdita takového přístupu na první pohled tak viditelná.

    Kazi

    Pan autor mě tímhle článkem trochu zklamal, neodpovídá to jeho jinak dobré úrovni. Bártův návrh je populistický, není (zatím) dopracovaný a jeho realizace může být obtížná. Ale z hlediska morálního je rovnost trestu pro všechny základním kamenem demokratické společnosti. A jak může být stejná pokuta stejným trestem pro člověka s platem deset tisíc a několikanásobně víc? Autem většinou potřebují jezdit oba a oba mají stejné šance jezdit slušně. Pokuta totiž není \“ticket to ride\“ ale trest za porušení zákona (vyhlášky).

    igi

    ale ušetřil. Stačí jednou chytit Kellnera bez rozsvícených světel a má na 2 roky provozu takového úřadu…

    Jura

    Myslím, že by úplně stačilo, kdyby se o něco zvedly pokuty… Vzpomínám si, jak si to ten Čech letos jel se svou audinou chorvatskou dálnicí snad 245km/h a za pokutu asi 23 000 korun se většina z nás usmívala… Možná i proto, že u nás by za takové překročení rychlosti dostal pokutu od 5000 do 10 000 ve správním řízení… A to je, myslím, opravdu málo.

    Tom

    Souhlas

    Lukáš

    říkal jsem si, jestli někdo zkusípoužít tento zcela absurdní argument. Myslel jsem, že se k tomu nikdo nesníží, ale pletl jsem se. Jsem student 6. ročníku medicíny a viděl jsem už spoustu velmi nezdravě žijících mužů, kteří se dožili vysokého věku. Na to, co jste napsal, se velmi těžko píše vysvětlení, protože by muselo být obdobně absurdní.

    nechci se k tomu snižovat. Tak jen takový nástřel… vy víte, kdy zemřete? 😉 naštěstí to drtivá většina lidí neví a dá se tedy při vyměřování trestu vycházet z očekávané délky života.

    No hlavne by prisel o RP, coz je vic nez nejaka penezni pokuta

    No hlavne by prisel o RP, coz je vic nez nejaka penezni pokuta

    Jouda

    Ať každej platí stejnou daň a stejnou pokutu. V procentech z příjmu. Platit pokutu jako částku, která je daná je nesmysl. Sankce by se měli počítat v procentech z příjmu nebo z majetku firmy nebo člověka, aby pak byly pro všechny stejně tvrdý. Takže je to návrh, kterej jde dobrým směrem, ale je potřeba domyslet

    Jouda

    A nebou zrušit pokuty a jelo by se jenom na body, jak tady padlo. Ale obecně sankce by neměli byt daný pevnejma částkama, ale procentama. Jak to funguje teď je nespravedlivý absurdní uplně.

    jojoj34@seznam.cz

    nechat pokuty jak jsou. Udělá-li stejný přestupek znovu, pokutu zdvojnásobit, potřetí trojnásobek atd.
    Určitě by si dal každý větší pozor.

    F40

    Souhlasím,po dlouhé době jsem si na Autowebu přečetl něco opravdu zajímavého .No a Huml ať jde do pr… i se svými milovanými komoušskými esenbáky,které nedávno tak oplakával.

    Andrew

    Bohatý člověk je bohatý. Pro něj bude život vždycky jednodušší v tomhle směru. To je jako by vám v prodejně určovali cenu počítače podle toho, kolik vyděláváte a ne podle nákladů na jeho výrobu.

    Problém byl v tom, že bohatí neřešili pokuty a byli tak prakticky nepostihnutelní. S bodovým systémem postihnutelní jsou a to je důležité. Fakt, že je to bude bolet méně, na to mají právo, když jsou bohatí. Buďte bohatí taky, nestěžujte si a nezáviďte.

    Já bohatý člověk nejsem. Jezdím v Golfu a i ten je pro mě finanční zátěž na několik let dopředu. Nicméně pokud bych bohatý byl, tak bych za tuhle myšlenku někoho profackoval nebo bych se odstěhoval do jiného státu, kde se přemýšlí mozkem a ne prdelí.

    Absolutně nechápu, proč se neustále ve všech ohledech společnost snaží, aby bohatí platili více než chudí. Společnost je bohužel prolezlá závistí. Jsi úspěšný protože pracuješ a nebo si třeba jen měl štěstí a já nejsem úspěšný, protože jsem líný a o nic se nesnažím. To není fér, plať víc než já!

    jojoj34@seznam.cz

    nechat pokuty jak jsou. Udělá-li stejný přestupek znovu, pokutu zdvojnásobit, potřetí trojnásobek atd.
    Určitě by si dal každý větší pozor.

    F40

    Jenže Česko není Německo,u nás tento populistický Bártův návrh není nic jiného, než snaha přitáhnout k VV více voličů,Bárta totiž není hlupák a ví,že ZÁVIST je tím nejsilnějším pudem českého Pepíka.V tom se trochu podobá tomu zkrachovalému vepři z RAJe,jen na to jde trochu mazaněji.

    248 F1

    Jak já si tak pročítám jednotlivé příspěvky pod tímto článkem, nevidím tu nikde žádné závistivce ani levicové štváče, kteří by se \“lidem s vyššími příjmy\“ snažili za každou cenu přitížit. Naopak mi přijde, že zastánci principu vyšší příjem = vyšší pokuta zde předložili docela věcné argumenty, proč by to tak podle jejich názoru mohlo být. Jde pouze o to, který systém je spravedlivější. A myslím si, že nikdo ze zde diskutujících příznivců návrhu ministra Bárty rozhodně neumře, když návrh neprojde. Já tedy určitě ne.

    ero

    Celý ten článek byla těžká ironie, od první věty..

    Možná jsem ten váš příspěvek přecijen nepochopil, ale vy snad to vaše \“není na škodu oholit bohatší na pokutách\“ myslíte opravdu vážně?

    Pak by se mi z vás totiž chtělo blít, a to já bych dneska nerad..

    Zdeněk Machuta

    Já vím, že dnes je moderní ten \“spravedlivý\“ a \“rovný\“ přístup ke každému, takže rozumím odmítačům navrhované změny. Nechápu však v čem je nespravedlnost navrhovaného opatření. Účelem pokuty jako represivnho opatření je přece \“vychovat\“ toho kdo pochybil. A má-li represe formu finanční sankce, musí odrážet i příjem, jinak pozbývá výchovného smyslu (viz. 5000 kč pro prodavačku a ředitele ČD)
    Je-li modlou zastáncům pravice rovná daň bez progrese, jaktože vadí pokus o odstranění degrese u pokut? Degrese zde spočívá ve výchovném efektu opatření.

    PS: Červenka je prasečí nemoc a zdejší web řadí na úroveň Hromu, Blesku, AHA a Šťastného Jima.

    Jouda

    To co nevrhuješ nic nemění na tom, že je to nespravedlivý. Když budu mit na kontě milióny nějáka trojnásobná pokuta mně vadit nebude. Pevný sazby jako pokuty jsou absolutně nespravedlivý. To je lepší opravdu pokuty zrušit a byly by jenom body. Ty jsou pro každýho stejně spravedlivý.

    Lukáš

    Podepisuji. V celém rozshu včetně P.S.

    jj

    No už z toho jak se vyjadřuješ je celkem zřejmé kam patříš,… nechtěl bych tě potkat na silnici. Článek to zas tak vynikající není, je psán hodně s nadhledem a vše bagatelizuje, což tvému omezenému chápání evidentně vyhovuje.

    Jirka

    Podle mého názoru to nápad až tak špatný není, funguje to jinde, proč by to nefungovalo tady. Naopak pan Bárta má plus, že se nebojí otvírat kostlivce ve skříni. Myslím ale, že pro české řidiče by bylo mnohem výchovnější počítat výši pokuty od výkonu motoru a výče překročené rychlosti. Pro mladého cucáka, co dělá někde přičmrdávače za pár šupů a co si koupí deset let staré BMW aby byl king a je králem silnic na kterých se chová s prominutím jako debil, bude vysoká pokuta určitě výchovnější než jeho daňové přiznání. To samé by platilo na zmiňovaného krále Chorvatských dálnic, když má auto na porušování předpisů, ať platí. Nemusí kolem sebe ohrožovat ostatní když mu příroda nenadělila inteligenci posoudit jak nebezpečně jezdí, a ještě s dětmi.

    Jirka

    Podle mého názoru to nápad až tak špatný není, funguje to jinde, proč by to nefungovalo tady. Naopak pan Bárta má plus, že se nebojí otvírat kostlivce ve skříni. Myslím ale, že pro české řidiče by bylo mnohem výchovnější počítat výši pokuty od výkonu motoru a výče překročené rychlosti. Pro mladého cucáka, co dělá někde přičmrdávače za pár šupů a co si koupí deset let staré BMW aby byl king a je králem silnic na kterých se chová s prominutím jako debil, bude vysoká pokuta určitě výchovnější než jeho daňové přiznání. To samé by platilo na zmiňovaného krále Chorvatských dálnic, když má auto na porušování předpisů, ať platí. Nemusí kolem sebe ohrožovat ostatní když mu příroda nenadělila inteligenci posoudit jak nebezpečně jezdí, a ještě s dětmi.

    248 F1

    Tak já tady píšu o věcných argumentech příznivců návrhu a vy to takhle zabijete zbytečnými osobními výpady 🙁

    Zdeněk Machuta

    Vážený/á 248 F1, přečtěte si prosím i další myšlenky, které se tento \“novinář\“ nestydí publikovat a možná pochopíte. Zvláště na téma cyklistů.
    Víte, není to osobní, ani ho neznám, ale PS si prostě nemohu odpustit. Možná jsem o to horší člověk, ale na síle argumentů to nic nemění.

    Zdeněk Machuta

    Vážený/á 248 F1, přečtěte si prosím i další myšlenky, které se tento \“novinář\“ nestydí publikovat a možná pochopíte. Zvláště na téma cyklistů.
    Víte, není to osobní, ani ho neznám, ale PS si prostě nemohu odpustit. Možná jsem o to horší člověk, ale na síle argumentů to nic nemění.

    F40

    A mně je zase jasné,kam patříš ty:mezi závistivé uprděnce,kteří vidí v majitelích drahých aut třídní nepřátele.

    248 F1

    Uznávám, že to občas pan Červenka přežene, ale zrovna tento konkrétní článek nebyl až takovým pamfletem, aby si zasloužil takovouto reakci. A pokud Vás jeho názory takto pobuřují, pak vlastně nechápu, proč autoweb vůbec čtete (??).

    MiraTDi

    Ještě, že jste tam dal to PS. Jinak by Vás chudí roztrhali..

    dinoo

    diky, rozumny komentar, naprosto souhlasim,

    btw patrim na stranu podnikatelu…souhlasim take s tim, ze me neboli 5000 stejne, jako studenta

    migel

    Tak zrovna \“chudáků\“ tiráků bych se moc nezastával. Drtivá většina z nich by za svůj styl jízdy potřebovala řádně osolit!

    migel

    Vážený pane. Nesčítejte hrušky s jablky. Za svou blbost a porušení zákona jsem ochoten platit progresivní sankci, ale proč mám proboha platit daň z úspěchu? Za porušením zákona je jen lidská hloupost (souhlasím s procenty z příjmu). Za vysokými příjmy stojí většinou pot a dřina (rovná daň je na místě, každý může vydělávat víc, pokud bude makat!).

    migel

    Návrh to není až tak špatný. Problé bude jeho zavedení do praxe a provádění. Opět tu vzniká prostor pro korupci ze strany bohatých. U nás je to totiž o lidech. Je třeba začít u policie a pochopitelně také každý sám u sebe. Přiznávám, že konkrétně omezení rychlosti striktně nedodržuji. Nejezdím 50, mimo 90, ani po dálnici 130. Ale také si nemyslím, že tím někoho ohrožuji, protože rychlost volím dle momentální situace a jezdím s rozumem. Jestli někdo valí po prázdné dálnici 250, ať valí, komu to vadí? Pokud ale agresivně kličkuje mezi auty v okolí školy, přestože jede padesát, ohrožuje kdekoho, to už OK není.
    Řešením by tedy mohlo být větší rozpětí výší pokut a současně s tím objektivní a rozumné posuzování závažnosti přestupku ze strany policie. Předpokladem však je, aby byli policisté neúplatní a především \“lidští\“. Nejsou přeci hloupí a vidí s kým jednají. Jestli je to arogantní, agresivní frajer v bouráku, co si myslí, že může všechno. A nebo to bude vyplašená \“blondýna\“, s čerstvým řidičákem a ještě studentka, ve škodovce, která jenom neuhlídala tachometr. Tohle přeci mohou posoudit a k tomu přihlédnout.
    Plně souhlasím s pisatelem výše. Neviděl jsem policii řešit agresivní jízdu, ani pokutovat nebezpečné předjíždětí tiráků v kopci na dálnici, ale často měří v Chodově mezi poli 🙁 … a vo tom to je!!!

    Míra

    Přesně takhle to má fungovat, přesně ja píšeš, měřit na rovným přehledným úseku nemá žádný výchovný efekt, agrese na silnici se netrestá tudíž s tím policie souhlasí 🙁 Jinak pro rádoby \“rovné\“ spoluobčany, pokud bude dáno 1% z platu za přestupek, je to stejný trest pro všechny, tak kde je problém?? A za druhé, je to TREST!!! Nechces platit \“nespravedlivou\“ pokutu? Tak nejezdi jak hov**o!!!

    Frost

    teda nevím jak vy ale já se musím setsakra ohánět abych měl trochu víc peněz než průměr padl na to veškerý volný čas,nechlastám nekouřim a peníze nevyhazuju za blbosti a nevím proč bych měl platit větčší pokutu než mladej debil co jezdí nakalenej z hospody…

    i

    Že se mnozí z vlastníků luxusních aut chovají na silnicích agresívně, dokládají i fakta, která na včerejší (zřejmě 06.09.2010) tiskové konferenci prezentoval Josef Tesařík, jenž má na policejním prezidiu na starosti statistiku dopravní nehodovosti.

    „Řidiči mercedesů mají v ČR 5,5krát větší podíl na dopravních nehodách, než odpovídá počtu vozidel této značky v registru. Podobně na tom jsou i volva a BMW,“ uvedl Tesařík.

    i

    Že se mnozí z vlastníků luxusních aut chovají na silnicích agresívně, dokládají i fakta, která na včerejší tiskové konferenci prezentoval Josef Tesařík, jenž má na policejním prezidiu na starosti statistiku dopravní nehodovosti.

    „Řidiči mercedesů mají v ČR 5,5krát větší podíl na dopravních nehodách, než odpovídá počtu vozidel této značky v registru. Podobně na tom jsou i volva a BMW,“ uvedl Tesařík.

    Zajímavé, když jsem to sem dal poprvé, tak to zmizelo.

    pj

    toto není relevantní informace, protože majitelé dražších aut najedou zpravidla mnohem více km než majitelé š120, Favorit ap. /a že jich ještě v registru je /. Možná je tento 5 násobek ještě málo. Ale seriozně toto nikdo asi neposoudi. Tento argument 5násobku je tedy k ničemu

    i

    Možná ano, možná ne. Neumím to posoudit. Jen si kladu dvě otázky.
    1) Mít podíl na nehodě přece není totéž jako být účastníkem, jak by plynulo z prostého počtu pravděpodobnosti a najetých kilometrů?
    2) V registru jsou i fleetové Fábie, Octavie. A je jich tak málo a najedou o tolik méně, že nejsou srovnatelnou skupinou k Mercedesům, BMW a Volvům?

    Martin Ertl

    Toto je jednoznačná diskriminace. To rovnou mohou mít ti co mají vyšší příjmy i vyšší sazbu DPH pokud si něco koupí, a vůbec rovnou dvojí ceny – pro bohaté a pro chudé.
    a proč jen takto…
    Ještě mohou být jiné ceny a pokuty pro černé a pro bílé. Třeba cikáni by mohli mít všechno levnější, jelikož mají skoro vždy méně peněz než \“bílí\“.

    Myslím si, že z výše uvedeného jednoznačně vyplývá, že smýšlení tímto způsobem je již překonané. Všichni víme, kam to v minulosti vedlo – jakékoli pytlíkování lidí do protichůdných skupin = fašismus, komunismus – ve výsledku potlačování práv a svobod.
    A pokud někdo závidí že sám má málo, tak ať si to pěkně dusí v sobě a neobtěžuje tím své okolí.

    Martin Ertl

    Toto je jednoznačná diskriminace. To rovnou mohou mít ti co mají vyšší příjmy i vyšší sazbu DPH pokud si něco koupí, a vůbec rovnou dvojí ceny – pro bohaté a pro chudé.
    a proč jen takto…
    Ještě mohou být jiné ceny a pokuty pro černé a pro bílé. Třeba cikáni by mohli mít všechno levnější, jelikož mají skoro vždy méně peněz než \“bílí\“.

    Myslím si, že z výše uvedeného jednoznačně vyplývá, že smýšlení tímto způsobem je již překonané. Všichni víme, kam to v minulosti vedlo – jakékoli pytlíkování lidí do protichůdných skupin = fašismus, komunismus – ve výsledku potlačování práv a svobod.
    A pokud někdo závidí že sám má málo, tak ať si to pěkně dusí v sobě a neobtěžuje tím své okolí.

    eman

    Zatímco DPH se platí při koupi potřebného, tak pokuta se neplatí, pokud řidič dodržuje předpisy, že. Tudíž je tento problém pro většinu řidičů zřejmě velmi okrajové téma. A mimochodem, ty dvojí ceny už v podstatě jsou. Viz výprodeje čehokoliv, včetně aut, nebo snížená cena potravin před koncem jejich lhůty ke spotřebě.

    mejla

    v nektere ze severskych zemi tusim ve svedsku normalne funguje kalkulace vyse pokuty podle prijmu. nevybavuji si detaily ale kdesi jsem cetl o mnohamilonove pokute pro ridice supersportu.

    _

    Pokud ale zapomenete rozsvítit LED diody na ……..

    Blbost, správně zapojené denní svícení se zapíná automaticky se startem vozu

    Tom.p

    Vážení, já bych si to dovolil trošku zjednodušit, protože podstata argumentů nás nesouhlasících je vlastně zcela lapidární. CO JE SAKRA NĚJAKÝMU FÍZLOVI DO TOHO, KOLIK JÁ VYDĚLÁVÁM??? Ať laskavě dělá to, co má, tj. pokud už sem něco podělal, ať posuzuje jak závažně a podle toho mi dá pokutu. Jestli sem Franta z trabanta nebo Onasis junior, do toho nikomu nic neni! A tím spíš ne českým dopravákům, jejichž bukaření, vyčůranost a obecné ulehčování si práce namísto řešení skutečných problémů českých silnic je většině z nás velmi dobře známá a byla tu i opakovaně popsána. Opravdu nechápu, proč se tu všichni tak usilovně snaží hledat důvody proto, že je spravedlivé postihovat každého jinak, protože nic jiného progresívní pokuta není a v tom má autor článku (ať už si o jeho osobě myslí kdo chce co chce) naprostou pravdu!

    punmpičkář

    Taky tomu nerozumim, myslím si, že ten kdo porušuje pravidla, tak se mu sečtou body a příjde o papíry, což mi připadá dostatečně hrozný a nezáleží na tom kolik vydělává. I když možná jsem trochu naivní:) Je to klasickej populismus, na kterým si politik dělá body.

    Franta

    Vážený pane a ostatní zastáncové toho nesmyslu – napadlo vás vůbec, že život je (kromě jiného) nejen o příjmech, ale i o výdajích?? A že třeba svobodný \“chudák\“ bydlící u rodičů s příjmem 15 tisíc měsíčně na tom může ve výsledku být mnohem lépe, nežli otec tří dětí s manželkou na mateřské dovolené splácející hypotéku na byt či dům s příjmem třeba dvojnásobným??

    Danek

    Stručný,výstižný a hlavně rozumný příspěvek….

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist