Vyroben poslední Big Block V8
Zajímavosti o autech
Legendární motor se loučí, GM ho vyráběl přes 51 let.
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Stavba dálnice D3 se zasekla: Úsek u Kaplice zpozdí bizarní situace s antimonopolním úřadem
Zajímavosti o autech
Legendární motor se loučí, GM ho vyráběl přes 51 let.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Nojo, pokrok jde dopředu… Ale big block je legenda, která přežije věky
Neprezije nic uz nase deti nebudu vediet co to je nejaky v8 abo v12.Ibaze sa najdu nejaky jedinci ktory si stiahnu z internetu zvuk v8 do svojho ekohydroelektro hybridu ale na zivo si to uz potom vypocujes tak akurat v muzeu
este ze my sme si vsetci uzili samych 7litrov v8 za poslednych 40 rokov 🙂
A to je dobre, protoze spalovaci motory jsou neefektivni … a zustanou domenou maximalne veteranu:) … tak to proste musi byt …
jasnee preto jazdi cely svet na elektro autach…
Je to hruza co se děje mam big block v Camaru 1969 a spolehlivějši motor je už jenom asi v Mustangu 2005GT ale spatky ku Camaru nepotřebuje nejakou vřemrštěnou udržbu stači před sezonou vyčistit karburator vyměnit olej a nalit benzin a vždy jsem sy jisty že nastartuju spotřeba 20/100 mně netlači a nejake emise taky ne podle mne sou to kraviny škoda že ty vyborne legendy ted upadaji.
Jako auto na normal ježděni jsem sy pořidil 2005GT Mustang mam na něm najeto 340000km a ještě nikdy se mi neporouchal jezdim s nim často a všude za jakehokoliv počasi.
Na jaře uvažuju že sy koupim na renovaci Dodge Charlger 1969 R/T tak 2 roky sy s nim budu hrat a potom zase ukažu sousedum jak krysně zni stara V8… SoRRY za gramatiku pišu to rovnou z montažní jamy…
Caw David. Vypadá to že máš vela skúseností a znalostí o americkej technike. Najviac ma trápi PREČO KARBURÁTOR ??? stále sa používa? ak ano tak chcem vedieť ten dôvod. aké ma výhody a nevýhody oproti vstrekovaniu? alebo je to len ich lenivosť? "čo urobíme aby to išlo rýchlejšie? No jasné! Dáme tam viac benzínu!" (a spotreba tvojho Camara je ešte v norme podla mňa)
a ešte ma zaujíma ventilový rozvod. aký tam bol, je? Napr Viper ma doteraz OHV, a co Big Block?
Vette ma dotěď listove pera… prostě amerika, tam tradice poráží pokrok
Spíš neumí vymyslet něco lepšího…:-D
Ahoj Eagle ventylovy rozvod u big blocku je OHV.
Karburátor vždy před sezonou profouknu všechny trysky aby tam nahodou nebylo nejake smitko.
Vie niekto vysvetliť : Aky je rozdiel medzi Small Block a Big Block Znamena to že v USA 50rokov používali dva odliatky motora vrtali doň rôzne objemy, a menily len hlavy ? Tušim aj small blocky boli v objeme 7,3 litra bol big block väčší ?
Nazdar. Rozdiel medzi Big blockom a Small blockom nie je v objeme, ale v konštrukcii – sú to proste dva rozdielne bloky motorov. Nie som si presne istý, ale malo by to byť tak nejako, ako píšeš. Big block bol asi objemnejší čo do vonkajších rozmerov bloku motora.
Ak máš záujem dozvedieť sa viac o amerikách, choď na: http://www.chrom-plameny.cz
Inak, RIP Big block, dúfam, že nám aspoň do tých veteránov benzín nezakážu, lebo aj ja mám v pláne ameriku v budúcnosti. A teda nerád by som sa na ňu iba pozeral.
Karburátor se používá protože je to do háje ta nejlepší alternativa. Jedinej důvod pro vstřikování jsou emise a spotřeba-pokud na nich nezáleží je karburátor ve všem lepší! Proč asi doteď mají dragstery a NASCARy karbec? I když v sériovkách už se nesmí v americe 30let vyrábět? Vstříkování je dobrý tak leda pro zelenýho buzíka!! Smrt moderní době! Big Blocky jsou nejlepší motory na světě moderní fordy jim nesahají ani po kolena! Tvůj mustang 2005 bude za 30 let dobrej leda k tlačení buď si jistej! BB budou šlapat pořád i po 100letech.