Vyplatí se Volkswagenu export dieselů do USA?

Audi a VW čelí v Americe vyšetřování kvůli selhávajícím palivovým čerpadlům svých dieselů. Podle VW je příčina prostá: lidé si do aut tankují benzín.

Německé automobilky útočí ve Spojených státech na zavedenou konkurenci mimo jiné pokrokovými naftovými motory. Jenže VolkswagenAudi tou nejbolestivější cestou zjišťují, že s Američany není snadné pořízení. Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) vyšetřije sto tisíc vozů Golf, JettaA3 pro podezření na vadné palivové čerpadlo. Volkswagen se brání, že chyba je na straně uživatelů, kteří tu a tam omylem natankují benzín.

NHTSA eviduje už sto šedesát stížností na vysokotlaká čerpadla, která odešla přímo za jízdy. Problém by se však mohl týkat až 97 272 aut. Všem dosud postiženým zhasl motor a nešel znovu nastartovat, většina řidičů navíc zažila nepříjemný šok ve vysoké rychlosti. Problém podle všeho zatím způsobil jedinou lehkou nehodu, která se navíc obešla bez zranění.Stanovisko Volkswagenu je jasné: automobilka si není vědoma žádné konstrukční vady v palivových čerpadlech svých motorů, prodávaných pod značkou TDI Clean Diesel. Němci svalují vinu na špatné palivo. „Dokonce i malé množství benzínu v naftě může způsobit nedostatečné mazání čerpadla a jeho selhání,“ říká zpráva Volkswagenu pro NHTSA.

Automobilka zároveň vydala oběžník pro své servisy. Instrukce pro mechaniky říkají, aby každému autu s podezřením na selhání čerpadla odebrali vzorek nafty na rozbor. Návod dále pokračuje sdělením, že poškození způsobené natankováním benzínu nebude v žádném případě kryto zárukou.Němci infomovali NHTSA, že ví přinejmenším o sto dvaceti případech poškození palivového systému, které způsobil benzín v nádrži. Dvacet z těchto incidentů dokonce zavinili sami mechanici, případně prodejci Volkswagenu. Auta prý na benzín běží hrubě, v krajním případě vůbec nenastartují, nebo zhasnou po ujetí několika málo kilometrů.

Pokud se vám zdá případ jasný, ještě počkejte. Amerika je zemí, kde musí i airbagy vystřelovat pomalu a logika tu často ztrácí vládu nad světem. Volkswagen se přirozeně může mýlit, ale i pokud má pravdu, nikdo Němcům neslíbí, že na ně Američané nezačnou hromadně podávat žaloby. Vždyť jestli autu vadí benzín, neměla by do něj pasovat zelená pistole, no ne? Závěr bude pravděpodobně velmi prostý, Volkswagen začne standardně montovat na své nádrže chytrá hrdla, která dovnitř pustí jen správnou hubici.

autoweb.cz

17.2.2011 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist