vyplati-se-esp.jpg

Vyplatí se ESP?

Zajímavosti o autech

Často dáváme přednost komfortním prvkům výbavy před bezpečnostními, ale děláme dobře?

Diskuze

11 komentářů

    zdenek

    Vážený pane Horáku, doporučil bych Vám statisticky si zjistit, kolik procent je "kloboukářů" mezi majiteli loganů. Podívejte se také na diskusní fóra o loganu, jaké jsou tam odezvy. A opravdu to myslíte vážně, že ADAC je seriózní a NEZAUJATÁ organizace? Pokud tedy nemáte krátkou paměť nebo nedostatek informací o tom, jak "seriózní" ADAC provedl s Loganem losí test. Možná jste 100% přívrženec všeho z koncernu VW a raději, než si koupit nového Logana, tak budete za 190 tisíc shánět starou Fabii Combi či Oktávii, ale bude mít ESP? A proč jste neuvedl odkaz na uvedený test? Zkuste si nakonfigurovat nejlevnější např. Škodu Fabii s ESP (i když porovnávat její vnitřní prostornost + kufr je vůči Loganu směšné) a dostanete se na cenu 346700,-. Je to adekvátní cenové porovnání? A Fabia byla hned od počátku nabízena s ESP? Příště raději invektivy vynechte, protože já osobně denně na silnici vídám řadu "kloboukářů", ale v Loganu (a jezdí jich v JM kraji hodně) jsem ještě žádného neviděl.

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Co mění nižší cena Loganu na tom, že auto bez ESP je daleko nebezpečnější, než s ním? Já si za něj tedy opravdu raději připlatím, zejména pokud vím, že s ním bude jezdit někdo další z rodiny, kdo třeba nemá tolik řidičských zkušeností, jako já…

    zdenek

    A právě o tom to je. Připlatit si… Logana kupují zpravidla ti, kteří nemají víc než 340 tisíc na auto s ESP. Věřím tomu, že nebude trvat dlouho a ESP bude i v Loganu. Majitelé Loganů si nekupují sportovního splašence, ale pohodlné rodinné auto a také s ním tak jezdí, čímž SNIŽUJÍ (možná jen o pár %) riziko vzniku krizových situací, při kterých by ESP pomohlo. Tím neříkám, že ESP je zbytečné. Já osobně jsem si u Logana připlatil za všechny dostupné bezpečnostní prvky a na klimu a zadní okna v elektrice mi už nezbylo a pokud bych mohl volit již tehdy ESP, tak obětuji jakýkoliv jiný komfortní prvek, co mám. Každý máme volbu, jaké auto si v našich finančních možnostech pořídíme. Ale mrzí mě, že se často porovnává neporovnatelné bez celkového kontextu a spousta lidí (to není reakce na autora článku) hodnotí Logana jako "špatného" apod. jen proto, že je to "rumun". Všem nám přeji, aby do 2 let bylo ESP povinnou výbavou všech nových vozů a český vozový park opustily staré Š105, 120, Favority, Žigulíky, Kadety, Moskviče, Dacie 1300, Oltcity, Trabanty, Wartburgy apod.

    Martin

    Zdá se mi že pan Koubek hodnotí své zkušenosti podle toho v jakých autech ,s jakými elektronickými systémy jezdil a v neposlední řadě na jakém okruhu testoval jaký silný stroj..

    Zajímalo by mě kolik milionů kilometrů pan Koubek najzdil..Nejlépe po praze..A pak budu věřit že ví o čem je řeč, ne o tom kolika bezpečnostních kurzů se zůčastnil..

    ESP je jednoznačně velmi užitečná věc, jenže je potřeba si uvědomit že čim bezpečnější auto člověk má tim má větší pocit bezpečí a podle toho se chová – a neoprávněně.. Fotky roszsekanejch Mercedesů S a Audi A8 mluvěj za vše..

    Já jezdim obyčejnou Octavií ale když to porovnám s Favoritem tak tak jak dneska běžně vybírám zatáčku bych s favoritem skončil v pangejtu..A to je rozdíl kterej je potřeba mít pořád namysli..

    Honza Koubek, autoweb.cz

    ESP pochopitelně není všespásný systém a pokud člověk jede s prominutím jako idiot, nezachrání ho žádná elektronika.

    Ale o tom to není. Jde o situace, když je nepříliš zkušený řidič nucen řešit krizovou situaci. Bez ESP to může skončit prachbídně, s ESP se nemusí stát nic.

    Pokud jde o moje zkušenosti (přestože nevím, jestli jsou v tomto případě relevantní) narodil jsem se a vyrůstal na Vinohradech, řidičák jsem udělal den před osmnáctými narozeninami a od té doby jezdím. Nejdřív se starými až hodně starými auty (např. VW Brouk r.v. 1958), postupně s novějšími. Než jsem začal dělat motoristickou novinařinu, měl jsem najeto zhruba 190 tisíc km, převážně v městském provozu, ale i na dálkových trasách.

    Od té doby už se to počítá špatně, když člověk každý týden střídá auto, ale hrubým odhadem za těch několik let přibylo dalších 250 až 300 tisíc km. Momentálně ujedu nejméně přes 500 km týdně, někdy i podstatně víc.

    Blackburn

    Take bych si dovolil par namitek proti autorovi toho clanku.. Uvaha je to dobra, pac bezpecnosti neni nikdy dosti. Ale zas shazovat tu mene movite lidi ze nemaj na auta za miliony me neprijde zrovna fer a uz vubec kritizovat pak podle auta jejich ridicke umeni..Myslim, ze hovada se daj najit zavolantem trabanta, ale i napr v BMW 7rady. Spis mam pocit, ze cim lepsi auta, tim to ridice mene nuti zdokonalovat sve schopnosti.. Prece elektronika a  silnej motor vyresi veskere nesnaze…

    NewKy

    Je pravda, že shazovat méně movité lidi není na místě, ale myslím si, že to tento článek nedělá. Odkaz na "kloboučkáře v Loganu" beru jako vtip. Dále nevidím důvod, proč jeden z komentátorů mluví o staré Fabii Combi, nebo o VW. Předmět článku je zcela jiný. Článek měl podlé mého upozornit na to, že ne vždy se vyplatí kupovat levná auta, která sice lákají zákazníky na elektrická okna, ale přitom nemají občas ani ABS (a teď nemluvím o žádné konkrétní značce). Myslím si, že podobné články jsou potřeba, aby si lidé uvědomili, že jsou chvíle, kdy je vám klimatizace na nic, jak hlása jeden zdařilý reklamní slogan. Bezpečnost na silnicích je velkým problémem a každý, komu umřel někdo blízký v doprahodě, to dobře ví. Tento a podobné články jsou důležité pro to, aby si to uvědomili i ti ostatní.

    Já osobně jsem měl možnost porovnat auto s ESP a bez něj a musím říct, že ESP považuji za jeden z klíčových prvků aktivní bezpečnosti (mnohem důležitější, než třeba ABS). A i nejrůznější výzkumy (nejen od ADACu) tento můj názor potvrzují.

    Co bych článku vytkl, je chybějící odkaz na prameny.

    Ondra

    No nevim, pokud je mi znamo, neni ESP bez ABS 🙂 Snimace ESP funguji na zaklade signalu ABS….a ESP bez ABS by bylo docela vtipne, to by se ti jako flekovaly jednotlivy kola postupne jo? :))))) priste trosku mysli 😉

    Marek

    Tato debeta mě připomněla dobu, kdy se rozhodovalo komu bude prodána automobilka Škoda. Když vidím co udělal koncern VW za pokrok ve vozech Škoda u nás a co předvádí Renault v Rumunsku, tak děkuji všem co rozhodli o prodeji Škody VW. Renault "tvůrce automobilů" se chlubí u svých modelů 5* v nárazových testech, ale Logan je v bezpečnosti tak na úrovni Felicie. To je podle mě ta výtka vůči Loganu, který má různé možné jakoby luxusní vybavení, ale po nárazovém testu mu nejdou otevřít dveře. Ale radši vidím na silnici Logan než 105 nebo 120.

    bobik

    Budu se muset jet podívat do Pitešti, co to tam ti Francouzi páchají 🙂

    Pokud vím, tak se u Logana Renault 5* nechlubil. A jen tak na okraj – proč ADAC má u neněmeckých a VW nekoncernových aut zpravidla horší výsledky testů než zkušebna TUV? TUV však zatím neměla žádnou ostudu s neseriózně provedenými testy, narozdíl od ADACu. Myslím, že ADAC je poplatný jednomu německému koncernu.

    Marek

    Já taky neříkám, že se Renault chlubí 5* v Loganu. Ale narážím na to jak se francouzi chovájí doma a na " východě". Tj. modely Renault májí 5* a Dacii stačí 2 nebo 3*. Zde je právě schváno to tajemství ceny Dacie. Každý se může rozhodnout do čeho investovat. Já bych si tedy Dacii do našeho provozu nikdy nekoupil. V Rumunsku to je něco jiného, kvality silnic a hustota provozu je na jiné úrovni než u nás, tak tam bych se v Loganu tolik nebál. PS: no naše silnice jsou po zimě taky katostrofální.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist