nehoda-352x198.jpg

Vybrzďovač jde do vězení, ten, kdo reálně naboural, odejde bez trestu?

blog

Řidič, který přinutil zastavit auto za sebou a vyvolal reakci následně brzdících aut, jde do vězení. O tom, kdo ale své auto poslal zezadu do kolony stojících aut, se mlči?!

Diskuze

132 komentářů

    pn

    To je ale hrozna hovadina. Diky takovym „pravnikum“ tady mame takovej bordel v zakonech jakej mame. Nemam rad blaznivy anglosasky pravo, ale tam funguje skvelej staleti starej precedent s jednoduchym prekladem asi neco jako „nebejt jeho, nic by se nestalo“. Jednoduse – sice ten posledni boural, ale to nic nemeni na tom, ze pokud nebyt toho dementa vybrzdovace, neboural by. A duvod nemusi nutne byt nedodrzeni vzdalenosti, ale proste jakakoli okamzimkova nepozornost (kychnuti, hmyz, …). …. Nemam nic proti ani velmi rychle jedoucim spechajicim, ale pokud specha tak moc, ze ma cas na kraviny typu vybrzdovani, tak zrejme tolik nespecha a „pouze“ je to mentalne naruseny zcela necitelny jedinec, ktery dozivotne nepatri za volant ani kdyby nic nezpusobil. Domnivam se, ze na to lze bez jakychkoli diskusi nasadit psychiatrickou diagnozu a takovyho magora odstavit.

    Otakar

    Hezký článek, ale musím podotknout-může za to onen vybržďovač. Kdyby tuto svou akci neudělal, nestalo by se to. Pokud jde o poslední auto-jak se dá přijít na to, že nedodržel bezpečnou vzdálenost? Ta mimochodem není přesně definovaná. Co je pro jednoho bezpečná, je pro jiného již nebezpečná. Musí se také přičíst reakční doba řidiče, jeho rychlos atd…. Také mohl jet rychleji, protože se právě chystal předjíždět, tudíž zkracoval i vzdálenost atd atd… Každopádně v takovémto případě za vše může jen a jen onen vybržďovač. A těch je jako much. To on změnil situaci v provozu z bezpečné na nebezpečnou.

    Karel Slavík

    Bezpečná vzdálenost je taková, na kterou řidič dokáže zastavit, to je snad jasný, ne? Audinář ji nedodržel, protože jinak by zastavit dokázal. Nedobrzdil, tak ji nedodržel. Co na tom nechápete? Jenže tady bylo na konci mrtvý děcko, tak všichni vidí rudě a soudce Lynch má jasnýho viníka. Jo, ten blbec, co vybrzdil, to celé začal, ale to dítě zabil ten řidič v Audině. Jen kvůli jeho nepozornosti to nepřežilo. Když by se nelepil jak teplouš tomu auto před sebou na kufr, tak se to nestalo. Jak píše pan Rakovan, vybrždovač si trest zaslouží, i kdyby se za ním nic nestalo, ale to děcko na svědomí nemá. Holt tady ale i u soudu zřejmě zase jednou převládla krvelačnost a touha lidu po pomstě nad spravedlností.

    tom

    nesouhlasím. ten člověk neměl šanci zastavit ne kvůli nedodržení vzdálenosti ale proto že ti před ním nezastavili ale uhnuli do stran a před ním se zjevila stojící překážka způsobená bezmozkem v autě bez povka. doporučuji animaci viz YT. 11 let mi za vraždu a vícenásobný pokus o vraždu přijde málo.
    https://www.youtube.com/watch?v=vmUIY1UWNEo

    JGC

    Vážený autore, normálně do diskuzí moc nepíšu, ale tady musím. Článek je napsán tak, jakoby onen vybržďovač byl Vaším přítelem. No ještě ho chudáčka politujte… Anebo to opravdu myslíte vážně? Video jsem viděl. Jak můžete napsat, že auta za nimi v pohodě ubrzdila? Opravu ubrzdila ?!? Video je točené z kamionu. Tudíž onen kamion znemožnil vyhýbací manévr do pravého pruhu jako těm ostatním před vozidlem, které bouralo do stojících. Minimálně dvě auta, která se na poslední chvíli uhnula tak učinila „bez brzd“, tudíž bourající 4. auto nemělo ani varování v podobě brzdných světel vozidel před sebou. A do pravého pruhu nemohl kvůli kamiónu co to točil. Nezbylo, než dupnout na brzdu a bohužel pro všechny zúčastněné to vzal do nich. Je to obrovská tragédie, ale vinu za celou situaci nese jednoznačně „vybržďovač“. Ani doživotí by za zmařený život pro něho nebylo dost. Je to evidentně psychopat co nemá co dělat za volantem. Ona bezpečná vzdálenost je ta, na kterou jste schopen zastavit vozidlo v případě, že nastane událost, která se dá předvídat. Pokud by i toto měl onen řidič předvídat, anebo jakýkoliv jiný člověk, pak by se po dálnicích muselo jezdit do 50 km/h jako v obci, kde takové náhlé zastavení je na běžném pořádku, chodci vstupující náhle na přechod atd. Je předpoklad, že po dálnicí se jezdí rychle. Je-li někde překážka, musí být označená, auto odstavené na krajnici. Opravdu není v pořádku, že někdo donutí jiného zastavit v levém pruhu, na holé, suché, přehledné dálnici. A drží ho tam kolik… 20 – 30 sekund? Co asi tak předpokládal, že nastane v tom provozu, kterým se celou dobu ten zm*d proplétal a mstil se těm, co ho zpomalili… Zaslouží si přesně to co ho v lochu čeká, anebo ho svědomí za těch 11 roků dožene až se mu to rozleží v hlavě.

    PC

    Pane redaktore, seberte si svá moudra, a běžte psát do mateřídouška..Prokážete nám tím velkou službu, Vaše hovadiny se opravdu nedají číst.Pokud chcete jít do důsledků,tak z logiky věci Vám vypadne, i když u Vás opravdu nevím, že za nedobrždění mohl v první řadě onen vybržďovač. Pokud si to namalujete,tak v takovém případě jistě logicky dojdete a nebudete tu psát takové nesmysly.

    Pantáta Bezoušek

    To je ale debilní pohled na věc. Aneb když na nějakou ženu v jednu ráno někdo vytáhne kudlu na okraji sídliště a pobodá ji, tak je na vině ona, neb v jednu ráno mohla předpokládat, že v daném místě nemusí být bezpečno a je tedy za celý čin zodpovědná stejně tak jako ten útočník. Asi tak bych to přenesl jinam. Že kdyby řidič nevybržďoval, tak se nic nestalo, to není naprosto bráno v úvahu. Aneb když budu agresivní maniak a chytnu prvního člověka na ulici a omlátím mu hlavu o obrubník a ještě mu na ni šlápnu, je na vině i on, neb mohl přejít na druhou stranu chodníku a vůbec se mi nemusel dostat do ruky. A tak by se dalo pokračovat. Nesmyslný pohled na celou záležitost kolem vybržďovače…

    Jan

    Ten co nakonec fakticky zezadu boural za to skutečně nemohl. Jen člověk neznalý mechanismu dopravních nehod může tvrdit opak. Je zbytečné to tu vysvětlovat. Navíc experti provedli názornou simulaci nehody a tam je to zřejmé. Navíc obecně, kdo sleduje např. formuli 1, tak na startu občas vidí něco obdobného. Vepředu je jezdec, který pro poruchu neodstartuje, několik jezdců za ním se mu vyhnou, ale ti z konce startovního pole se už většinou nevyhnou. Je to zlehčený pohled, ale tak nějak to je.

    Petr

    A ti před ním, kteří strhli řízení, to z pohledu pana redaktora ubrzdili? Musím ubrzdit, pokud zpomalí nebo zastaví auto jedoucí bezprostředně přede mnou, to se zde nestalo. Pan redaktor zřejmě nemá děti, že se zastává takového prasete, nebo řidičák…

    Otakar

    Á – Karel Slavík – odborník na dopravu ! 😀 viz komentář níže. Další zkušený „řidič“ a „odborník“.

    jarda

    takže vlastně za všechny mrtvé může spalovač v krematoriu 😉 … zajímavá logika …

    jarda

    jak už píše Jan – vnuk závodí od pěti let motokáry – je to přesně tak, že dva či tři se vyhnou a další už to nemá kam hodit …

    |David L.

    Autor článku je hlupák a pan Slavík taky !!! Jak víte, že řidič Audi nedodržel bezpečnou vzdálenost? Jestli se nepletu, tak řidič má dodržovat vzdálenost minimálně dvě sekundy od vozidla jedoucí před ním. Před Audinou jela ještě další auta a ta těsně před stojícími auty uhnula, bohužel řidič Audi neměl šanci za dvě vteřiny zastavit. Tenhle článek je fakt hnus !!!!!

    Karel

    OK, tak jinak. Teoreticky, na dálnici stojí auto kvůli defektu. Někdo ho smete. Může za to ta píchlá guma, nebo ten, kdo nedobrzdil? Neubrzdíš, neukecáš. Souhlasím s panem redaktorem. Rozhodně však nezpochybňuju vinu toho mentálně narušeného individua. Sám jsem podobnou situaci se svými 4 dětmi v autě zažil. Hned jak ten debil co mě vyblokoval vylezl z auta, za 1 plnej a sbohem debile… Co bych tam s ním diskutoval a trávil čas.

    Petr

    Možná panu redaktorovi ten poslední řidič obdělává paničku:-)

    petrv1

    Bezpečná vzdálenost je snad taky dána rychlostí auta jedoucího přede mnou (které nedokáže zastavit na místě, takže můžu počítat s nějakou dráhou k brždění navíc) – když to ale bude „stojící“ objekt, který notabene nevidím a ani nemůžu, tak mi nepomůže ani svěcená voda….těmhle debilům je nutno konečně dávat takové tresty, aby je to ani nenapadlo. A debilům, kteří se to snaží zpochybnit, je potřeba psát příspěvky do diskuze.

    Láďa

    Když nezastavil, jeho vina. Má mít vždy takový odstup, aby stihl bezpečně zastavit.

    Víťa

    Pane Rakovan,jste skutečné duševní mrzák.

    veka

    zvláště, když najednou přede mnou uhne dodávka, přes kterou nevidím, že tam nějaký bezmozek v levém pruhu dálnice zastavil dopravu.

    Michal Narovec

    Jak jsem jmenuje auror článku? Nikde to nevidím a ani se nedivím, protože tohle mohl napsat absolutní neznalec práva. Když jedu a přede mnou někdo na dálnici bezdůvodně zabrzdí, nebude moje vina, že do něho narazím, protože jsem nedodržel bezpečnou vzdálenost. V praxi ale bývá problémem bezdůvodné brzdění prokázat. V tomto případě byl záznam z kamery vedle jedoucího vozidla. Takže pane autore, běžte se živit něčím.

    |David L.

    Pane Karle Slavíku, už nic nepište, Vaše názory jsou hloupé !!! Pokud někdo má na dálnici defekt, tak jsou snad nějaká pravidla co dělat. Přeci nezastavíte a nezačnete vyměňovat kolo ! Nejdřív se musíte dostat do odstavného pruhu, vzít si reflexní vestu, umístit 100m za vozidlo trojúhelník a až pak začít vyměňovat kolo a přitom všem být střízlivý !!!! Pokud Vás i přesto někdo smete, tak pak je to jeho vina.

    Arnou

    Příště to může zkusit před kamionem ,jako ten chytrák na D1 nedávno u Podivína.

    Medicn

    Vezměme si hypotetickou situaci, že dírou v plotě na dálnic vběhne srna přímo před kola toho „vybržďovače“. Nebo mu praskla pneumatika. Nebo cokoliv jiného, legálního. Pak by nikdo nepochyboval o vině toho posledního v koloně.
    To, že celou krizovou situaci způsobil vybržďovač nemůže vyvinit toho posledního.
    Prostě vybržďovač má obecné ohrožení a ten co narazil nedodržení bezpečné vzdálenosti.

    Arnou

    Omyl.D2

    Svoboda

    Pan Rakovan je mimo mísu. Psát takový s.ačky!!!
    Přál bych mu, aby byl mezi těma, kteří to neubrzdili.
    Psal by jinak.

    David N

    Pane Karle Slavíku, když na safari vyhodíte člověka mezi lvy a ty pak toho chudáka sežerou, budete taky vinit lvy? Je to přitažené za vlasy, ale jak jinak na Vás?…
    Je vidět, že jste se zatím, pro Vás naštěstí, neúčastnil žádné hromadné nehody a proto nevymýšlejte prosím moudra z patra.
    Hodně štěstí, ať Vás nepotká stejná situace, protože byste byl v šoku, že také nejste dokonalý 😉

    Surcuf

    Je to kapánek sporné, protože z logiky věci je jasné, že i když dodržíte „bezpečnou“ vzdálenost, (stejnou)jako všichni před Vámi, postupným bržděním vozů je třeba, aby tato vzdálenost byla větší a větší a dostali bychom se k absurdnu, neboť co stačí prvnímu a možná druhému, nestačí třetímu natož čtvrtému a s přibývajícím počtem vozů je tato vzdálenost větší a větší – fyzika.

    Lord Petrýsek

    Často se stane, že vzdálenost dodržuji, ale musí mi do levého pruhu vjet někdo pomalejší a začít také předjíždět, čímž můj rozestup hned ztratí na hodnotě. Takže to, že občas ten rozestup není a náhodou to dopadne takhle, se může stát i tomu, kdo se snaží jezdit slušně. A nikdo není dokonalý. Vybržďovat nebo bezdůvodně zastavovat na dálnici v levým pruhu zaslouží jasný a tvrdý trest a ne trestat chudáka, který holt neprokázal dostatečný postřeh nebo 100% soustředění tam, kde to třeba ani nečeká.

    RK

    Redaktor je trouba. Bezpecna vzdalenost je 2s jizdy, pokud auta pred nim uhly, tak nemel nejmensi sanci zabrzdit z dalnicni rychlosti pred stojici prekazkou. Pokud soud udelal chybu, tak akorat v tom, ze ten vybrzdovac mel dostat vetsi flastr..

    robot emil

    Napřed technická poznámka, že pokud se kinetika nějak neobjevila ve vyjmenovaných slovech, jedná se pořád ještě o kinetickou energii. A k věci – lépe si přečíst článek JUDr. Berana, který v zásadě říká, že primárnímu viníkovi pořádný flastr, ale zároveň nezavírat oči před tím, že ta audina nedodržela bezpečnou vzdálenost, a proto za ten finální následek nese její řidič spoluodpovědnost. Jakkoliv nemohl předpokládat, že kdesi vpředu jsou stojící auta, kdyby byl aspoň 30m za prdelí auta před sebou, něco by ubrzdil…

    David N

    Mimoto reakční doba s každým dalším účastníkem zkracuje brzdnou vzdálenost. Prostá matematika, tudíž je vždy otázkou času, kdy někdo nestihne včas zareagovat. Má na to samozřejmě vliv spousta dalších okolností, ale celkem mě zaráží, kolik lidí si o sobě myslí, že jsou dokonalí a neomylní.

    Jirka

    Pane Rakovane
    nepřeji vám nic zlého,ale suďte až vám někdo udělá něco podobného.Já jsem měl možnost takového v-la potkat udělal něco podobného já jsem jel jako třetí a můžu vám říci měl jsem plné pracky abych se vecpal do té díry kterou my tam ti dva řidiči nechali. prostě nečekáte že před vámi někdo něco podobného udělá.Jsou to jen keci proto že jinak by jste musel jezdit padesátkou i mimo obec,i když si necháváte 80-100 metrů mezeru tak se vždy najde někdo kdo spěchá a vecpe se mezi vás.Nesuďte jezdím od 15 let je my 63 roků,ale taková hovádka jako jezdí dnes! My jsme taky lítali na motorkách jako zběsilí.Nikdy ale nikoho nenapadlo zatarasit někomu cestu.To je fenomén dnešní doby.

    Karel Slavík

    Tady asi lidi chyběli ve škole na matice. Audinář jel prý osumdesátkou, tj. 22,2 m/s. Bezpečná vzdálenost PRO KAŽDOU SITUACI je 2s. 22,2×2=44,4m. Máte pocit, že si Audinář držel vzdálenost 45 metrů od auta před sebou? Podle těch simulací ani omylem! Jaktože se neptáte, jaký důsledek by to mělo na celou situaci, když by ji dodržel? 45 metrů! Sakra slušná mezera na to v osumdesátce začít reagovat a alespoň začít brzdit. Jenže Audinář podle znalce prej na brzdu ani nesáhnul. Proč? Protože tam těch 45 metrů neměl a když to auto před ním uhlo, tak se stihnul maximálně pomodlit. Neměl se lepit na to auto před sebou. Když by měl k autu před sebou 45 metrů, což mít měl, tak by stihnul reagovat. Tohle nikomu nevadí? A hlavně, než začnete nadávat, to, že to ten Audinář podělal, neznamená, že si ten vybržďovač nezaslouží trest. Zaslouží. Ale za to mrtvý děcko nemůže. Tak se hoďte do klidu a akceptujte, že svět není černobílej. Posrali to všichni a každý by měl nést svůj díl. Mrtvý dítě je vždycky tragédie, to je snad jasný každýmu a nikdo toho blbce v BMW neobhajuje, ale až to do vás příště nasype nějakej kamioňák na dálnici a řekne, že „nemohl nic dělat“, protože se lepil na auto před sebou, tak vás tyhle řeči doženou a pak se vám to líbit nebude. Howgh!

    Martin

    Proc se nikdy nikdo nezabyva tim, proc ho vlastne vybrzdoval. Pokud kreten brzdi provoz pomalou jizdou v levem pruhu a odmita se tvdosijne zaradit do praveho, nemuze se divit ze kdyz narazi na stejneho kretena jako je on sam, tak ho vybrzdi. Muze si za smrt sveho decka z 1/2 sam. Dokud se nebudou tihle hnupi co brzdi rychle pruhy trestat stejne jako vybrzdovaci, nic se nezmeni. Je treba resit predevsim pricinu, ne az dusledky. Ten chudak co do nej napalil, nemel sanci cokoliv udelat.

    Karel Holub

    Vážený pane redaktore. Váš článek je typický příklad novinářského překrucování. Každý, kdo tento případ trochu sleduje, tak na videu viděl, že tři auta musela krutě manévrovat, aby se stojícímu vozu vyhnula. V žádném případě bezpečně nedobrzdila, jak Vy píšete. Znám člověka, který nechápe, proč je v obci i mimo obec omezena rychlost. Říká, že každý má jet tak, aby včas zastavil. Rovněž nechápe, proč se nesmí jezdit pod vlivem alkoholu. Každý má prý vědět, kdy má dost. A zlatý hřeb je to, že nechápe, proč jsou pronásledováni dozorci z koncentráků. Prý jen důsledně plnili znění platných zákonů. Stejně hloupý je názor Váš a pana Slavíka.

    Camel

    Karel Slavík to nechápe. Video o pár řádků níže je naprosto jasné. Brzdná dráha ze 130km/h v tomto počasí je 130m + reakční čas. Tedy skoro 200m by bylo bezpečných. Pan slavík rozhodně vždy dodržuje tento odstup. 🙂
    Na tyto případy prostě neexistuje žádný bezpečný recept. Soud rozhodl správně. Když je někdo hovado, tak dostane přes prsty. 11 let za smrt je opravdu málo. Doufám, že dostane vše k náhradě, i kdyby měl přijít o všechno.
    Jak o jeho vině může někdo pochybovat? Vždyť je to jako bych vystřelil a kulka se odrazila od sloupu a někoho zabila. Také nebudu žalovat toho, kdo tam ten sloup postavil.

    Iggy78

    Na dálnici se bezpečná vzdálenost na zastavení u auta přede mnou použít nedá… To by auta musela jezdit půl kilometru za sebou…

    Jiří Tesař

    Řidič kromě dodržování bezpečné vzdálenosti od vozidel jedoucích před ním v návaznosti na stav vozu,vozovky,aktuální psychický stav jeho osoby má také předvídat!
    A na dálnici jsou možnosti předvídat něco neobvyklého dosti omezeny,protože se např. po ní jezdí v každé polovině ve všech pruzích jedním směrem. A proto je i snížena možnost předvídat nějaký důvod,proč najednou intensivně brzdit!!!
    U nehod se i proto místo nehody označuje 100 m zpět,aby další řidiči viděli,že se něco děje.
    A že 4 auta přede mnou nějaký trotl záměrně intensivně brzdil až zastavil v rychlém pruhu,asi předvídat nelze.Pokud ano,přejmenujme dálnici na pomalici a dejme tam max 30km/hod!!!
    Auta,která se dokázala vyhnout,z nich možná 2 dodávky,zastínila brzdová světla vybržďovače a i úhybný manévr osobáku před dodávkami.Čímž měl řidič co nedobrzdil dále zkrácený čas na reakci.
    Za mě by dostal max.podmínku,protože prvotní viník a nebezpečný řidič je jasný a dostal spravedlivý trest.

    NASRANEJ ŘIDIČ

    TY KRETÉNE TOHLE JINEJ PŘÍPAD RADŠI SI DEJ PÁR FACEK IMBECILE ZA TO CO PÍŠEŠ ZA SRAČKY POVĚSIT KRETÉNY CO SI MYSLEJ ŽE SILNICE JSOU JEHO I TY PRAVNIKY CO JE STOHO SEKAJ VÍŠ HOVNO A KDYŽ SI TŘEBA KÝCHNEŠ NEVÍŠ 3 VTEŘINY NIC PŘI 100KMH 10M BUZÍKU JEBNUTEJ BĚŽ PSÁT POHADKY PRO MIMINKA JASNEJ PŘÍPAD TO BYL A JEDEN VINÍK ŽADNZ CO NEUBRZDÍŠ NEUKECÁŠ

    NASRANEJ ŘIDIČ

    A JEŠTE TEN JEHO TREST BYL MALEJ KURVA MALEJ TAKOVÍ BLBEČKY POTKAVÁM POŘÁD DOŽIVOTÍ DOKUD NESCHNÍJE V KRYMU SLABÍ TRESTY V ČR

    Negramot Obecný

    Autor machruje, že rozumí fyzice a pak napíše:
    podle zákonů (fyziky) přeměnil kynetickou energii

    Básník chtěl asi napsat „podle fyzikálních zákonů přeměnil kinetickou energii“
    Pane redaktore, zpátky do školy, nebo na stromy.

    Ondřej

    Souhlasím s autorem článku. V případě že se na dálnici stane situace (kolona, nehoda či jiná závažná situace) auto dobrzdí a další vozidlo již ne je vina přeci jasná. Může za škodu řidič který nedobrzdil. Vběhne vám na přechodu dítě do silnice zabrzdíte a řidič za Vámi již ne tak je viníkem dítě? Asi ne. Řidič který svým úmyslným jednáním vedoucím ke smrti dítěte by určitě měl být dostatečně potrestán. To samé ovšem platí i o řidiči Audi který se na konečném výsledku také podílí.

    lung

    Ještě měl pan pisatel článku hodit spoluvinu i na ty co uhnuli.Kdyby neuhnuli mohl řidič Audi nabourat napřed do nich a snížila by se tím síla nárazu do auta s dítětem.Jednoznačný viník je vybržďovač a ať si ho tam spoluvězni vychutnají.

    Pavelka

    Clanek jako takovy je napsany divne. Trochu zlehcuje vinu vybrzdovace a zbytecne se zamysli nad tim co s nim bude ve vezeni. At si tam chcipne, preju mu to. Ale argument ze nehoda ma viniku vice je pravdivy. Nekdo se tu divi, jak se pozna dostatecna vzdalenost od vozidla jedouciho pred vami. Nejsou to ani ty dve vteriny, ktere se obcas pro ridice jako poucka uvadeji. Proste pokud jsem nestacil zabrzdit tak jsem prave tu vzdalenost nedodrzel. Nedodrzovani bezepcne vzdalenosti je velky nesvar ceskych ridicu a mam za to ze policie se tomu venuje nedostatecne. Vsude se jen meri rychlost ale ta sama o sobe neni zdaleka tak nebezpecna jako ta vzdalenost. A tahle diskuze jen ukazuje kolik z vas vzdalenost berete na lehkou vahu a zrejme ji nedodrzujete. Dalsi dukaz jsou vecerni zpravy kdy vetsina nehod na dalnici ma vic nez dva ucastniky. Zpravidla 4 kamiony v sobe. Atd atd.

    VLK

    Nefunkční systém, odesílám moc rychle a přítom jsem nic před tímto neodeslal

    Milan

    Martin21.3.2018 (14:03) – To pomale auto jelo v levem pruhu proto, ze predjizdelo (a take si drzelo bezpecnou vzdalenost za autem pred sebou). Do praveho pruhu se taky nemohlo zaradit (aby jej BMW mohlo predjet), protoze tou dobou bylo za autem v pravem pruhu asi jen 10-15m, takze by nedodrzelo bezpecnou vzdalenost. Ovsem arogantnimu bezohlednemu ridici BMW se zdalo, ze predjizdi pomalu.
    Kdyby pan redaktor (a plno jinych) videl video https://www.youtube.com/watch?v=vmUIY1UWNEo tak by snad nemel potrebu psat tento hloupy clanek. Na videu se vyjadruji dopravni experti, ze v tomto pripade neslo o nedodrzeni bezpecne vzdalenosti.

    Vláďa

    Jsem překvapen, kolik lidí si tu myslí, že by bourač neměl být souzen také. Celá kolona mohla brzdit kvůli něčemu jinému(porucha, zvíře, jiná nehoda……) a on by je napral stejně. Samozřejmě nemá být souzen za úmysl, ale stejně je spoluviník. Je vidět kolik lidí nedodržuje vzdálenost a ještě si za tím stojí 🙁

    Bouška

    Pane autore hloupost. To samé. Budu nebezpečně předjíždět. Protijedoucí řidič ve snaze zabránit srážce strhne auto do příkopu. Já jsem se skoro ničeho nedopustil,neboural jsem. Ten protijedoucí řidič vjel do příkopu zcela sám! Dle vaší logiky.

    Martin

    Z toho videa vubec neni patrne jak dlouho pred nehodou se ten trotl plouzil v levem pruhu.

    Karel Slavík

    to Camel: Jak jsi na to přišel? Nejel 130, ale podle znalců 80. A jestli to chceš celý hájit na tom, že na dálnici se bezpečná vzdálenost nemusí dodržovat, protože bysme nikam nejeli, tak se vrať do autoškoly! Co je to za kecy? Jasně, bezpečnou vzdálenost na dálnici nedodržujem. A co dalšího ještě nedodržuješ? Jezdíš dvě kila, protože bys taky nikam včas nedojel? Good luck s takovou argumentací, až tě někde chytnou! S tímhle sem nechoď! Řidič Audi to jasně podělal, protože se lepil na zadek tomu před ním. Kdyby tam těch 45 metrů měl, nic se nestalo. Jenže ty vidíš mrtvý dítě, tak toho maníka z BMW musíme pověsit co nejvejš, co? Už visí dost vysoko, neboj! Pořád ale zapomínáš dát flastr i tomu, co zabil dítě. Jestli z toho ten vyjde bez trestu, tak se stejně tak budou bránit všichni další, co nedobrzděj, chápeš vůbec obrovský důsledky takový argumentace?

    Ten článek jste určitě nemohl myslet vážně.Předpokládám, že Váš záměr byl jen naštvat slušné lidi a vyvolat diskuzi.

    Vláďa

    Jan

    Své jsem už výše napsal, řidič, který boural zezadu za to skutečně nemohl, viz můj příspěvěk výše. Pánové celý život jsme pracoval jako policista, takže vím, o čem mluvím. Kdybych si ale všiml, že článek napsal p. Rakovan, tak bych se ani do diskuze nezapojil. Je to zamindrákovaný člověk, který má problémy uznat jinou pravdu než tu svou. Ve svých článcích vždy napadal policii jako takovou a vždy řešil své přestupky v dopravě, které popisoval, jako zlovůli policie, když jej řešila. Mám navíc automobilní vzdělání, takže i tady vím o čem mluvím. Rakovan nemá s automobilismem nic společného. Je to jen ostuda, co kdy vyplodil, přesto se stále pasuje na odborníka.

    Martin

    To ke zase článek. Přesný odraz dnešní společnosti. Jak můžete mluvit o vzdálenosti? Ostatní také nedodrželi. Nezastavili, nečekaně uhnuli stranou. A razrm jsme u toho že řidič Audi měl předvídat nepředvídatelné. Základ je jasný, „vybržďovač“ bezdůvodně zastavil provoz v rychlém pruhu (už to samo o sobě hovoří za vše) vystavil mnoho lidí smrtelnému nebezpečí. Tak jaká diskuze. Celý tento článek je hloupý a ubohý.

    Josef Bleier

    To je ale blbost, takže z toho plyne, že kdyby do něj narazilo hned to první auto, tak by byla vina na něm? To snad nemyslíte vážně!!! Podle animace měli řidiči, co se vyhnuli, perfektní reakci, kterou ne každý má a stačí se jen podívat do zpětného zrcátka a je to. Sám najezdím 80 tisíc km ročně, s vybržďovači se setkávám pravidelně, naštěstí nevybržďují mě, ale jiné (přeci jen mám typ auta, který se asi nevybržďuje a na čelním skle mi svítí kamera). Být rodičem, který to odnesl, zabil bych ho.

    sedivak

    nechci se zastávat „vybrždovače“, ale ti „lepiči“ jsou fenomén doby. Ano přijdete o bezp. vzdálenost když vám ji někdo zkrátí tím ,že se tam předjetím nacpe. To se musí omluvit. Jak to ovliníte? Jedině také nedodržením té vzdálenosti a tím neumožněním někomu se tam neomaleně nacpat. Nebot potom,( ják říkám na tu situaci já) jsem stále ještě v Brně a ostatní již na D1. Lepiče jsem vytrestal po všech marných pokusech odjet,ujet atd. tím, že jsem stejně jako ta vozidla při této nehodě, na oslední chvíli uhnul. Ale díře ! A jen jsem se smál tomu co jsem viděl v zrcátku.Vím!! Ošklivé atd.atd.atd., ale jistě pro něj poučné! Když neéé?! Tak to byl opravdový blb, který možná také někoho zabije.!!!!!!!!!

    Ravac

    Pane redaktorem, možná se snažíte v rámci svého vzdělání a v mezích českého práva věčně argumentovat. Jenže právo není synonymum spravedlnosti. Ten bastard, jehož zadek doufám pozná středověk,vyvolal protiprávní situaci,pro mnohé tak nepochopitelnou a obtížně řešitelnou, že to dopadlo tak,jak to dopadlo. Toto chování v provozu dělá bezpečnou vzdálenost zcela relativní a je z ní pouze prázdný právnický pojem. Stejně jako jet rychlostí odpovídající rozhledu. V noci s potlačována max 60km/h,na dálnici za dodávkou možná krokem… U soudu při hodnocení důkazů zvítězil zdravý rozum . Spravedlivé to ale není. Neexistuje trest, který by zasloužil,pokud vám zabije dítě. Snad se o něj spoluvězni postarají.

    Martin

    „k žurnalistice ovšem vedla oklikou přes dlouhé barové pulty, házení lahvemi a míchání cizokrajných koktejlů“ Tak nevím jestli tahle cesta redaktora nemá souvislost s tímhle článkem… Přijde mi to jako článek z ruky choromyslného člověka, ideálně zaměstnaného pro nějaký bulvární plátek snažíce parazitovat na mršinách, ke kterým není už co víc napsat. To, že ten člověk, který naboural za to nemohl je naprosto jasný. „Kdyby jel o sto metrů dál, nestalo by se to..“ si můžete říct v hospodě a nemusíte nám tu míchat koktejl sraček.
    Mimochodem, mám pocit že ten co boural asi teď nemá úplně lehký spaní, poté co cizí vinou způsobil úmrtí, dvě zranění, psychickou újmu a materiální škody, nemyslíte?? Příště se na to podívejte i očima účastníků.

    Sheldon

    … s prominutím pane redaktore, ale jste blb.
    Koukněte se řádně na záběry a budete vědět, že nebylo kam uhnout a byla to setina vteřiny

    Hurikán

    Před lety jsem měl nehodu na motorce na dálnici D1, kdy v levém rychlém „rychlém“ pruhu někdo odstavil porouchané auto, řidič předemnou stihl dobrzdit, ale já už bohužel ne a do tohoto řidiče narazil. Dle vyšetřování jsem byl na vině jednoznačně já kvůli nedodržení bezpečné vzdálenosti a osobně to také tak cítím (navíc jsem byl rád, že jsem vyvázl lacino jen se zlomeninou, modřinami a zničenou motorkou), ale soudě podle názoru většiny zde v diskusi to vypadá, že má vina to možná ani nebyla…

    Schila

    Jelikož je vše podstatné ve většině rozumných komentářů již řečeno, tak bych to shrnul asi takto:
    Vybrzdžďovač může být rád za ještě vcelku mírný trest. Snad ho dožene jeho svědomí. Rodiny zemřelého dítěte je mi moc líto a vyjadřuji jim upřímnou soustrast. A tomu co napsal tento hloupý článek bych dal 20 hodin veřejně prospěšných prací, aby měl dost času přemýšlet o tom, co píše za kraviny….

    Petr C.

    Autore, ta energie je kinetická.
    Schopnost zvládnout poměrně složitý systém českých pravopisných pravidel je jakýmsi testem všeobecné inteligence člověka.
    Pokud někdo ani za třináct let školní docházky (nebo i více) nedokáže psát bez chyb, tak to o něčem svědčí.
    Nebavím se o překlepech, ale o hrubkách.

    K vlastnímu článku:
    Vybržďovač byl oflastrován zcela právem a srovnávat ho s řidičem, který zezadu narazil do stojících vozidel není na místě.
    Vybržďovač úmyslně a zlomyslně vyvolal zcela nestandardní a velice nebezpečnou situaci a donutil tak ostatní řidiče k reakci.
    Řidiči těsně za vybržděným vozidlem by to taky neubrzdili, ale měli kam uhnout. Ten co naboural už neměl kam, možná i chvilku zděšeně čuměl, co se to před ním děje.
    Je diskutabilní, jestli by všichni řidiči za vybržděným měli dostat pokuty za nedodržení bezpečné vzdálenosti, protože tohle nebyla situace, která se dá v dálničním provozu předpokládat.
    V obci je to něco jiného, tam se může kdykoliv stát cokoliv, taky se tam jezdí max. padesátkou a v rizikových místech je rychlost ještě dále omezena.
    Ale na dálnici, pokud auto přede mnou nevybuchne, nespadne z něj náklad nebo nespadne něco z mostu na dálnici, tak prakticky neexistuje situace, že by se mi v pruhu najednou ocitla stojící překážka.
    Strojvůdci, který ve Studénce narazil do mostu spadlého na koleje taky nikdo nevyčítá, že to neubrzdil, to prostě nemohl rozumně předpokládat, že se něco takového stane.
    I auta, která do sebe ťukla jedou dál, než se zastaví, auto kterému bouchne guma začne kličkovat, ale taky jede dál, kdyby mi tam vlítla srnka, tak srnku zmasakruju, rozbiju si auto, ale pojedu dál než dokážu zastavit, nezastaví mě to na fleku.
    Pořád tam ti další mají čas na reakci a na brzdění, případně uhýbání.
    Proto se na dálnici v hustém provozu jezdí tak, abych když ten přede mnou dupne na brzdy to za ním ubrzdil taky, tj. nechávám si aspoň 12-15 m mezeru, jednak abych něco viděl a taky, abych měl čas na svou reakci i v případě, kdy ten přede mnou šlápne na brzdy v okamžiku, kdy budu zrovna hledět do zpětného zrcátka nebo na přístrojovou desku.
    Nechávání mezer na vzdálenost potřebnou k zastavení z dálniční rychlosti není prakticky proveditelné, to by se už tak nedostatečná propustnost dálnic ještě snížila a stala by se z nich parkoviště.

    Proto každý trotl, který něco takového kvůli svému raněnému egu úmyslně způsobí by měl dostat flastr s ohledem na vysokou společenskou nebezpečnost takového jednání.
    Mě taky občas naštve, když jeden kamión jedoucí 85 km/h začne předjíždět kolegu jedoucího 82 km/h, případně více takových a celou dálnici tak zacpe, ale nenapadlo by mě ho kvůli tomu vybržďovat.

    Míra

    Vina je minimálně na obou řidičích. Kam nevidím, tam se necpu. Před lety jela žena po okruhu a dvě auta před ní nějaký vidlák zastavil v levém pruhu, když padla červená na odbočení doprava. 3 auta za ním to ještě zvládla, ale všechny slisoval 4. řidič, který se asi plně nevěnoval řízení. Vina byla jen na něm a ne na tom, který bezdůvodně zastavil. V podstatě to byl situačně stejný případ.

    antidrahos

    další ujetý článek jak obvykle

    Beznick

    Chtěl jsem se zeptat co to psalo za pi*****, ale autor je tu podepsaný, takže aspoň víme, že pan redaktor který věděl, že se bude živit psaním už na základní škole se ale špatně učil česky (tedy neví, jak se píše kinetická energie) a jako druhá věc kecá do věcí kterým nerozumí, protože dodržení bezpečné vzdálenosti na dálnici samozřejmě nepočítá s tím, že se místo jedoucího vozidla objeví najednou stojící. Kdyby vozidlo před ním brzdilo ze 130 na 0, tak by neměl problém. Jenže vozidlo před ním uhnulo do neexistujícího odstavného pruhu uprostřed a před ním se vynořilo stojící vozidlo, které by neubrzdil ani kdyby viděl na sto metrů.

    L. H.

    Než něco udělám, měl bych přemýšlet nad všemi důsledky, co se může stát, což ten brzdící idiot, jinak ho nazvat nemohu, vůbec neudělal, jednal jen z pozice své arogance. A může děkovat nevímkomu, že nedobrzdil osobák a ne plně naložená cisterna nebo kamion, tragédie mohla být i několikanásobně větší. Takové řidiče je potřeba ze silnic eliminovat, a je potřeba najít odvahu k opravdu rázným trestům, na hrubý pytel prostě hrubá záplata patří.Takovéto články s polemikami a retušováním toho, co se stalA pokud si ho spoluvězni v base podají, sklidí jen ovoce své arogance.o a snahou rozmělnit vinu jsou opravdu k ničemu, a kdyby se toto stalo autorovi, ruku na srdce, takový článek by asi nezplodil.

    JGC

    Už jsem se vyjádřil výše, ale všem, kteří si myslí, že „je“ nikdo nesmí v levém pruhu zpomalit a musí střelhbitě uhýbat, protože „oni“ spěchají,… vzpamatujte se. Každý má právo si jet tak, na co se zrovna cítí, a i když se necítí na 130 – 150, ale jedou 110, má každý právo předjet kamión co to hrne 90. Tady neplatí, že nesmí nikoho omezit. Omezit může, nesmí Vás nikdo ohrozit. Sám taky jezdím docela rychle, mám na to i auto, ale beru ohled i na ostatní a i ti kamióňáci se občas musí předjet. Ta dálnice je tu pro všechny. Tak to tak berte. Všichni se chceme dostat ve zdraví do cíle. … A tady bohužel jeden psychopat svým vědomým činem způsobil smrt a utrpení dalším lidem a trest si plně zaslouží. Všechna poučky o bezpečné vzdálenosti platí, ale tady se řeší jeden konkrétní případ, konkrétní situace, která vznikla konkrétním způsobem. Vše způsobil odsouzený. A mějme to všichni na paměti, až zase „poletíme“ v levém pruhu a někdo druhý bude chtít taky občas tu kolonu kamiónů nějak předjet, tak ho tam pusťme…

    Otakar

    Vemte už někdo tomu Slavíkovi klávesnici. Panáčku-to, že boural v rychlosti 70-80 znamená jen to, že asi brzdil. Tedy jel jistě 130 v levém pruhu. Jen nečekla, že je tam stojící vozidlo, ale že i ostatní „jen“ brzdí. Jenže potom co se rozestoupili (také nečekali zastavení – nedobrzdili), zastavit před stojící překážkou už jasně nestihl. A neměl se kam uhnout jaksi.

    UK

    Situace, že na dálnici před vozidlo vběhne zvíře přímo před kola, nebo praskne u vozidla pneumatika, či někdo zastaví pro poruchu a njiný řidič v dalším vozidle do něj nabourá, tak v žádném případě nenese automaticky vinu řidič dalšího vozidla, které do takového vozidla nabourá, jak je nám zde podsouváno. Vždy se v každém jednotlivém případě bude zkoumat zavinění, příčinná souvislost mezi jednáním a následkem, atd. Může dojít i k situaci, že nikdo nebude za nehodu vinen.

    Jiří

    https://www.youtube.com/watch?v=vmUIY1UWNEo
    Pokud to bylo opravdu tak, jak je ve vizualizaci v čase 1:50 na videu, tak tam rozhodně svůj podíl viny má i řidič, který boural. Nejde o to, jestli má mít každý 2s odstup, ale mít odstup i třeba jen 10 metrů (což v této rychlosti je méně než 0,5 s) by velice pravděpodobně tomu dítěti život zachránilo. A stejně jako autor článku, nikdo tady snad nepopírá >90% vinu vybržďovače, ale bourající řidič by neubrzdil pravděpodobně ani kdyby nedošlo k úplnému zastavení, ale třeba jen výraznějšímu přibrždění kvůli překážce na silnici.

    samot

    Naprosto souhlasím s Tomem. Nenaboural kvůli nedodržení bezpečné vzdálenosti, ale proto, že v žádném případě nemohl vidět a zareagovat na stojící překážku v levém pruhu. Koho kreténa, kterej to způsobil, bych zavřel klidně na delší dobu!!!

    martyd.

    Vybržďovač zabíjel a tak by měl být potrestán tak, aby došlo ke stejným následkům na jeho zdraví. Jen v rámci trestu by to mělo trvat mnohem déle.

    Jirka_1

    Také mě zarazilo, že jeden dostane trest, když někoho zezadu trefí a způsobí zranění nebo smrt a druhý nic. Přitom oba nedodrželi bezpečnou vzdálenost, která je v předpisech co předpisy existují. Co ten před vámi udělal je nepodstatné, prostě znění zákona je o tom, že řidič je povinen jet takovou rychlostí, aby dokázal zastavit na vzdálenost, na kterou vidí. Tečka. Tento paragraf prakticky všichni porušujeme včetně policistů všech typů, stačí se podívat na rychloměr v noci, kdy jedeme na tlumená světla. Bezpečná rychlost je totiž pouhých 40 km/h… Že někdo někoho vybrzdil je druhořadé, protože i ten vůz musel zastavit, tedy měl nějakou brzdnou dráhu, nezastavil se na místě, tedy ten za ním by měl mít dost času na to, aby zastavil – pokud by dodržel bezpečnou vzdálenost a hlavně se plně věnoval řízení.

    Jirka_1

    Takže pro všechny ty, kteří stále hledají, jak okecat chování toho třetího: řidič je povinen jet takovou rychlostí, aby dokázal zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou vidí. Na dálnici jsou poloměry zatáček voleny tak, aby bylo vidět v dálniční rychlosti na takovou vzdálenost, aby řidič dokázal zastavit před vynořivší se překážkou. Navíc se řidič má plně věnovat řízení!!! Takže neobstojí zdůvodnění, že tam nemohl čekat překážku – čekat ji nemusel, ale vidět ano. Pak je také otázka, jakou rychlostí inkriminované vozidlo v té době jelo, jestli měl vůbec dost času na reakci a dostatečnou brzdnou dráhu.

    Kdyby šlo jen o pomačkané plechy, čert to vem, dostal by pokutu a možná nějaký ten bodík, ale tady došlo k usmrcení dítěte. Zde končí každá sranda. A všichni si uvědomte, že jakmile sednete za volant, jste jednou nohou v hrobě a druhou v kriminále.

    Pupu

    Řidič AUDI si bohužel prožil noční můru. Může se to stát komukoliv z nás. Někdo tady psal o 2 vteřinách (bezpečná vzdálenost). Snažím se jezdit bezpečně, ale obávám se, že bych dopadl stejně. Nevím, třeba se nevěnoval řízení, ale v tomto konkrétním případě, nechci soudit. Každopádně za vše může ten idiot v BMW a jeho ego. Pozůstalým držím palce.

    Tomas

    Ten, kdo realne boural, boural kvuli vybrzdovaci! Tzn. vinik je vybrzdovac a jsem moc rad, ze dostal 11 let. Zadny jiny vinik neni. Autor clanku je *****

    Mirek

    Ten kdo psal tento článek a odvolává se na to ,,co neubrzdíš, to neukecáš“ by se mně ve svém volnu doučit zákony. Co třeba, že řidič nesmí bezdúvodně náhle měnit směr a rychlost jízd !!!!!!!!

    Honza

    Bezpečná vzdálenost na dobrždění, zastavovat se na dálnici v rychlém pruhu nesmí, a to že ty auta zastavili zavinil jen jeden člověk, nemůže nikdo čekat že brzdová světla na dálnici v rychlém pruhu neznamenají že zrovna předjíždí jeden náklaďák druhý, jak je u nás zvykem a je potřeba zpomalit ze 130 na 100, ale že nějakej blbec v rychlém pruhu zastavil. To si myslím že nečeká nikdo.

    Pupu

    Pro JGC: Pokud předjíždíš levým pruhem (na dálnici) rychlostí 110km/h kamion, který jede 90 km/hod a „přiřítí“ se za Tebe někdo, kdo jede „pirátských“ 130< tak vína je v první řadě na Tobě. §12/bod 5 zákona 361/2000 sb. NESMÍŠ takového řidiče omezovat atd. To, jak jede rychle, není Tvůj problém. To platí především u předjíždějících kamiónů (+5km/h více) , kteří podle mnohých chápavých "mohou", protože co mají chudáci dělat, že? Nejdůležitější je podle mě hlavně sledovat provoz a používat mozek.

    Honza

    A ještě jedno, každý další řidič ve stejně rychle jedoucí koloně se stejnými rozestupy, má na zastavení vozu méně času přesně o dobu reakce řidiče před ním.

    Robert

    Na dalnici předpokládám že se vozidla pohybují alespoň 60 km/h, i když zákon hovoří o rychlosti o 20km vyšší. Proto je logické, že si nechám patřičný odstup plus reservu. Naopak je nelogické, aby se nekdo rozhodl zastavit provoz proto, že se mu nelíbí jak tento probíhá. Autor článku hájí zločince a obviňuje defacto oběť zločinu. I tak vypadá právo v naší zemi.

    Pavel Kladno

    Všichni komentujete „vybrzďovače ale co ti druzí.?Ti co jedou ve městě 40-45km/h v jakém pruhu chtějí,na dálnici 110-120-km v levém a neuhnou? Tomu „spěchajícímu“může umírat dítě,matka,může mu jít skutečně o život,o miliónový obchod.Dále jsou v provozu vozidla na která se rychlostní limity nevstahují apod.A najednou ho tito řidiči začnou „vyučovat“a neuhnou!.Neobhajuji některé reakce ale tomu,že některým potom z nich v popisované životní situaci „rupne v hlavě“ se
    vůbec nedivím.

    JGC

    Pro Pupu:
    130 je nejvyšší povolena rychlost. Není to přikazana rychlost. Nejnižší dovolená je tusim 70. Cokoliv mezi tim je povoleno. Nehledě na pruhy. Musí předjet a zařadit se. Neobhajuji ty co jedou 110 v levém pruhu kdyz nikoho nepredjizdi. Nikoho neohrozí. A pak se zařadí do pravého. A může se jet dál. Není nařízeno jet 130.

    Fanda

    vybrzdovace mněla matka spolknout, nebo ho mněl fotr vysříkat do kopřiv.

    Pepca

    Muze za to jednoznacne vybrzdovac. To ze to nekdo nedobrzil je bohuzel fakt ktery by nenastal pokud by nejaky idiot nezacal bezduvodne brzdit. Ja jsem v aute parkrat take vytoceny kdyz lide delaji hovadiny ale v zivote by me nenapadlo nekoho vybrzdit…..

    Karel Slavík

    to Otakar: Jsi na omylu. Znalec potvrdil, že ti tři nebo čtyři (Audi na konci) jeli asi 80 km/h a že nebrzdil vůbec, takže tudy cesta nevede. Jak jsem řekl, visel tomu před sebou na prdeli a ani se neobtěžoval si od něj držet odstup. A přitom klidně mohl, ale vybod se na to. Chápu, že se ti to nehodí do krámu, protože potřebuješ nenávidět za ten následek jen toho bezmozka v BMW, co to celé začal, ale jseš mimo. Ale neboj, však ona tě ta tvoje logika jednou dožene. Budeš mít třeba na dálnici defekt, zastavíš a stejně takovej vláček jako tady bude za tebou. Ten poslední lepič nestihne uhnout a sejme tě. Ale podle tvý logiky za to můžeš ty, protože tys tam špunt udělal (zastavil). Jsi spokojenej s tím, kam tě tvoje logika dovedla? Chápeš, že je proto úplně jedno, proč to auto na dálnici stojí? S tvou logikou za to můžou ti, co zastavili. Se prober!

    Tom

    pro autor a Karel Slavík – nelžete v článku, že 3 auta před audinou stihla zastavit. Za druhé – o jaké bezpečné vzdálenosti se mluví? Jako audiny k autu před ní? A jak chcete dokázat, že ji neměl, vždyť audina nenarazila do auta jedoucího před sebou!?!? Představte si sebe v audině, jedete po dálnici 110, před vámi 2 auta a před nima dodávka, takže rozhled omezen přes dodávku na max 3 auta před sebou. Plynulá jízda. Najednou dodávka prutce uhne doprava, auto za ní doleva (pořád nevíte co se vpředu děje), auto před váma to napere doleva do svodidel a vy máte 1 vteřinu na reakci skočit po brzdách a 1 vteřinu na vyhodnocení situace co se to sakra před váma děje. Vlevo havárka, vpravo kamion a předemnou … někdo parkuje?!? Na vyhodnocení máte 1 vteřinu !!! Auta před audinou měla kam uhýbat, on už si mohl jenom vybrat do koho to šlehne. Svalovat na něj spoluvinu smrdí….

    Martin

    Asi jste nikdy neborali.Sám jsem byl v podobné situaci kdy jeden blb zastavil s osobákem na 1/11.Já boužel nedobrzdil kamion a ani nebylo kam uhnout. Trefil jsem kamion předemnou.Přijeli policajti a rozhodně nikdo neřešil, že ten první prutce zastavil aby si zavřel kufr.Byl jsem poslední a tím viník.Nechci omlouvat toho blbečka že vybrzdil auto,ale vinu by měl nést i ten co do nich naboural.

    Aleš

    Děláte si vy, autor, pr.del s tim, jestli probiha vsechno tak, jak ma?! Podle videa si vubec nemyslim, ze auta ‚bezpecne‘ dobrzdila, ridici meli pouze to stesti, ze auto pred nimi videli a uhnuli do strany, coz posledni uz nestihl. Bezpecna vzdalenost v tomto pripade ztraci vyznam, pokud se pred vami auta behem okamziku rozjedou do stran, a pred vami stoji na miste dalsi vozidlo, nejake dobrzdeni je bez sance. Jednoznacne vina odsouzeneho, nikoho jineho. Otazka je, jak by argumentoval a zda by mel autor takovyto clanek i pote, kdyby byl tim ridicem, co nedobrzdil, on.

    Otakar

    to : Karel Slavík. Myslím, že se neznáme a netykáme si. To mě přesvědčuje jen o tom, kdo jste a s kým tu máme čest. A mimochodem – pár defektů jsem již měl. Ale zastavit na dálnici kvůli tomu v druhém pruhu může asi jen Slavíček. Pro nás ostatní k tomu slouží odstavný pruh. Myslím, že experti se jasně vyjádřili o nemožnosti včasné reakce a Vy expert rozhodně nejste. Těšilo mne.

    Karel Slavík

    to Otakar: Tak promiň, já měl za to, že na netu si lidi tykaj. Nebuď naivka, že závěry znalců jsou vždycky vyvoněný. Pracujou na společenskou objednávku stejně jako toho jsou schopný soudy. Spis sem neviděl, ale tohle měla obhajoba rozstřílet. Jak jsem řekl, až budeš jednou na druhý straně, tak budeš určitě happy z toho, jak tě takovej znalec podobnou logikou sejmul. Ale to budeš zase kvičet, jak je to nespravedlivý, viď? Ať se daří!

    Otmar Průša

    … já teda jsem laik a sváteční řídič a právník už vůbec ne i ten případ jsem víc nestudoval.. Ale on zřejmě dodržoval bezpečnou vzdálenost za rychle jedoucími auty, žádné i pokud by začalo prudce brzdit by nezastavilo naráz, pokud neměl výhled a náhle se před ním objevila ale stojící překážka neměl šanci to ubrzdit a pravidla neporušil. Ten vybržďovač je psychopat a řidičák /ani zbraň atd./ mu do rukou nepatří.

    Bože to je debil. Na dálnici je tato situace hodnocena, jako nepředvídatelná překážka. Myslím, že by bylo dobré přezkoumat psychický stav pana redaktora, zda je schopen řídit vozidlo.

    Pirát

    Karel Slavík

    to Tom: O bezpečné vzdálenosti Audi od čehokoli, co bylo před ní. Máš jet jen tak rychle, na jakou vzdálenost vidíš. Je jedno, co tam je. Auto, prase, balvan. Šuma fuk. Nevidíš dost dopředu, tak si máš dát odstup. Čemu na tom nerozumíš?

    A já být ten v Audi, co jede 110? Tak jo, bezpečnej odstup je 61 metrů. Co tím chceš říct? Že je to málo, abys stihnul zareagovat? Tak si dej větší. Tvoje věc. Dej si tolik, kolik potřebuješ! Měl ten týpek tenhle odstup? Kulový! A to je právě ten jeho fuck up. A nezkoušej na mne, že takhle bychom po dálnici jezdili 40kou? So what? Máš mít odstup, aby stihnul zastavit. Nezastavils? Neměls odstup. Co na tom není jasný?

    Karel Slavík

    to Pirát: Debil seš spíš ty. Žádná nepředvídatelná překážka v pravidlech není. Tos slyšel někde v hospodě po pátým pivu, ne?

    Pebo

    Pokud by řidič narazil do před ním jedoucího vozidla, jednalo by se o nedodržení bezpečné vzdálenosti. Řidič Audi ovšem narazil do jiného, stojícího vozidla. Ad absurdum můžete též tvrdit, že za nehodu může otec mrtvého dítěte, který vozidlo odstavil na dálnici na jiném místě než k tomu určeném, a vozidlo neoznačil jako překážku v silničním provozu.

    Aleš

    To Slavík : Nevim proc, ale podle toho, jakym stylem pises ( na netu si prece tykame) prispevky, a to jak to na me od tebe pusobi, budes ty mezi prvnima, co me budou pri odstupu 61m podjizdet, nebo prinejmensim vyblikavat.

    Medvedice

    Jednoznacne nedodrzeni vzdalenosti ,ridic audi mel dostat podobny trest….

    Karel Slavík

    to Aleš: No, jako psycholog by ses neuživil. Nic si z toho nedělej. 🙂

    Otakar

    To specialist Slavík : Uvědomte si milý pane, že nikdo nepředpokládá, že v rychlém pruhu něco stojí. Ano? I kdyby vozidlo píchlo – je stále v pohybu a zpomaluje. Ale tam auta stála. A v tom je neskutečný rozdíl. S tím závoďák Audi nemohl počítat. Netušil to a ani to neviděl. Dokola si prohlížím záznam a jistě bych byla asi také v maléru. pokud je dálnice jen ucpaná, řidiči rozblikají aspoň varovná světla. Tady nikdo na tuto situaci nebyl nijak připraven, natož aby ubrzdil, případně rozblikal světla. Je pravdou, že kdyby dodržel odstup od posledního vozidla větší, nemuselo to tak skončit, jenže není povinností řidiče počítat s imbecilem v bavoráku, kterému bych já napálil doživotí. Takže když půjdu do důsledku – Bezpečná vzdálenost znamená :Řidič vozidla jedoucí za jiným vozidlem musí ponechat za ním dostatečnou bezpečnostní
    vzdálenost, aby se mohl vyhnout srážce v případě náhlého snížení rychlosti nebo náhlého zastavení vozidla, které jede před ním.
    Překlad pro Slavíka je tedy: Audiňák neohrozil a ani nenaboural do vozidla, jedoucího před ním kvůli nedodržení bezpečné vzdálenosti. Naboural do jiného a basta. Tak to je. A to platí i pro ostatní odborníky.

    Dušan

    Podle videa řidič BMW
    a) nedodržoval bezpečnou vzdálenost
    b) podjížděl (navíc riskantně)
    c) brzdil bez důvodu
    d) neměl povinné ručení
    e) o jeho kvalitách svědčí v minulosti spáchané přestupky i zákaz
    řízení
    f) agresivně se choval už před nárazem k minimálně 1 autu
    – kdyby se nezachoval jak se zachoval ta nehoda by se zkrátka nestala
    Argumentace, viníkem řidičem Audi, a bezpečnou vzdáleností – když 5 m před vás spadne meteorit a vy vjedete do kráteru, tak předpokládám jste vinni…. kdyby tam řidič BMW stál déle, tak by ostatní už z dálky reagovali. Jenže on tak učinil nenadále (jako onen meteor).

    Dědek Vašek

    Vážení pánové, jsem starý strojař, a dovolil bych si poznamenat, že někteří nedávali pozor při fyzice ve škole. Tedy včetně autora článku. Fyzikální zákony vztahující se na tento případ nejsou v žádném zákoníku, ale v mechanice, část kinematika. (A je řeč o kinetické, nikoliv kynetické energii – kyne jenom těsto). Autor nesprávně napsal, že řidiči před tím reálně bourajícím dobrzdili. Kdyby skutečně dobrzdili, a on do nich napálil, byla by jeho vina prokázána. Ale oni nedobrzdili, každý spotřeboval určitý čas na svou reakci, a pak všichni uhnuli. Ještě by se za určitých předpokladů vina dala určit výpočtem, to by ale musely být k dispozici všechny údaje o mezerách mezi auty a spotřebovaných reakčních dobách. Jelikož nejsou, nelze reálně bourajícího řidiče obviňovat. V kinematice opravdu neplatí, co si myslíme každý z nás, ale jenom výpočet. V příspěvcích se hojně objevují stesky na problémy, které nás štvou. Pánové, já pamatuju ještě časy, kdy bylo běžné, že člověk byl na cestě sám. Nikdo přede mnou, nikdo za mnou, jenom jednou za čas člověk někoho potkal. Kdybych se rozčiloval nad dnešními poměry, které jsou naprosto nesrovnatelné, už by mne dávno klepla Pepka. Dnešní základní pravidlo na silnici je: jet jako ostatní. Ti kteří jedou rychleji, nebo pomaleji, zvyšují úroveň nebezpečí. Domnívám se ale, že nebezpečnější jsou ti, kteří jedou pomaleji než jim předpisy a okolnosti dovolují, protože si myslí, že na to mají právo, a že jedou bezpečněji. Opak je pravdou. Vytvářejí stresové situace, protože ti rychlejší je obviňují z neoprávněného omezování jejich práv. A když v nich pak „bouchnou saze“, zachovají se někteří jako prasata. Na druhou stranu, není možné uznat stesky rychlých dálničních jezdců, že pomalejší řidiči je omezují tím, že předjíždějí v levém pruhu rychlostí 130. Podle zákona nemohou takto nikoho omezit, prostě proto, že nikdo kdo nemá maják, nemůže jet rychleji. Howg, domluvil jsem

    četnik

    nejsem přítelem diskusí,ale tentokrát udělám výjímku-autora článku bych posadil na jeden tejden za volant autobusu po našich končinách,aby poznal,o čem vůbec píše a aby aspoň trochu zažil situace,v nichž se zastává dementa,kterýho měla sundat tatra a  malý dítě mohlo žít…

    Jirka

    Kynetickou. Dále netřeba vůbec komentovat 🙁

    Jan

    Samozřejmě že viník je audinář. Nedodržel bezpečnou vzdálenost. Ten vybržďovač měl dostat jen částečný trest. Článek to vystihuje dokonale, ten soudce je dement.

    robil

    krásná diskuse,jen co je pravda. i já souhlasím,že řidič audiny je na vině. neohánějte se nějakými metry na bezpečnou vzdálenost. Strašně moc lidí se nevěnuje řízení a čumí jen na auto před sebou. Pak je logicky málo času na reakci. Sami si na to vzpomente, az pojedete a podívejte se na reakce ostatních, kdy skoro každý, brzdí až ve chvíli,kdy brzdí ten pred ním. A to je dost pozdě. Za mě audina taky na vině.

    Otmar Průša

    Srovnáváte nesrovnatelné. Audi nenarazilo do auta jedoucího před ním, ale do náhlé překážky. Nebyl v tom ani úmysl ani nedbalost. Výstižné mi přijde přirovnání povinnosti označit v bezpečné vzdálenosti překážku v jízdním pruhu. Vybržďovač je vrah. Audi, podobně jako ti smrtelně zranění, je oběť, mohl dopadnout stejně, pokud by měl méně bezpečný vůz..

    JL

    Smutné na tom celé je, že ten, kdo dodržoval bezpečnou vzdálenost byl nakonec nabourán a přišel o dítě. Prostě jen proto, že se nenalepil za auto, které jako první předjelo náklaďák.

    Michal

    Nechápu jak toto může někdo vůbec napsat. Kdyby ten idiot nevybržďoval, tak by se nic nestalo. On byl prvopočátkem úmyslné dopravní nehody.

    tony

    skuste v dnešní době prudce zabrzdit v rychlém pruhu, za prvé každé auto má jinak učinné brzdy někdo silné někdo slabé je to podle stáří vozidla. každý člověk má jinou reakci, ted záleží jak je auto obsazeno jestli jede sám nebo má plný počet lidí v autě tim se prodlužuje brzdná dráha, dnešní dálnice jsou přeplněné, stači mit náhlou poruchu na autě a nemáte šanci přežít.

    raz dva tři

    Viník je jednoznačně vybržďovač. Z jediného důvodu, když musel zastavit v rychlém pruhu dálnice, což se nemá, tak měl dát min. 100m za vozidlo výstražný trojuhelník. A trojuhelník co? – nebyl. Další věc, když řidič auta jedoucího před audi náhle změnil směr, protože tam stálo auto vybržďovače bez označení trojuhelníkem, dal blinkr? – znamení o změně směru jízdy v pruhu? Nedal. A pro ty mudrlanty o bezpečné vzdálenosti: jedu-li 130kmh a někdo se tady ohání 45m odstupu, tak tu vzdálenost auto urazí za 1,25s. A v ČR pokud si držíte odstup na dálnici 45m, tak se Vám tam naserou další 3 auta. Takhle se tady jezdí. Za mě viník jediný, a to je psychopat vybržďovač.

    miro

    Autor článku toho zřejmě jako řidič moc nenajezdil, možná ani nemá řidičák.

    Jan Legner

    to je stejná argumentace, jako kdyby byl odsouzen ten, který doma zastřelil zloděje. Kdyby se tam nevloupal, mohl žít

    DS

    Autor má i nemá pravdu… situace se musí posuzovat individuálně protože na české dálnici se dodržovat bezpečná vzdálenost téměř nedá. Když ji držím tak mi ji každých 20 vteřin někdo zmenší což v podstatě znamená, že nikam nedojedu.
    Celkově jde o mentalitu českého řidiče…..z osobní zkušenosti vím, že když jedu v Německu či Rakousku tak se čeký řidič chová slušně. Jakmile ale přejede čáru tak se vrací do standardního módu v česku normálního chování. Přičtu li ktomu ještě další řidiče z východních zemí u kterých je standard ještě nižší než ten náš tak naše dálnice lepší prostě nebude. Vybrždování je v mých očích stejné jako jízda pod vlivem a na silnici nepatří. Jednu cestu jak nejen to ošetřit bych ale viděl. Pojištění … v zahraničí je zcela běžná lustrace řidiče pojišťovnou (stejně jako při úvěru) pakliže je šofér „bezúhonný“ má dle věku, hodnoty a stáří vozidla nějakou sazbu. Pakliže je to dobytek tak má sazbu dobytčí. Vyvrcholí to pak situací, že pokud spadne do kategorie superdobytka je prostě nepojistitelný. Což znamená, že řízením vozidla se dopouští trestného činu a  soudy v takových případech bývají nemilosrdné. Myslím, že to je jedna z cest jak na silnici udělat aspoň trochu pořádek. Ta druhá je, že naše dálniční stíhačku budou vidět. ještě se mi nestalo že bych v Německu ujel 50 km a nepotkal policajta. U nás je zcela běžné, že na trase Rozvadov – Brno je potkám maximálně u mekáče.

    Michal

    Autor článku jen další spekulant a blb k tomu. Z videa je jasne vidět, ze navíc auta zanim nebrzdila, ale uhla do stran,což narazejici auto nemohlo, protoze nebylo kam a v miste není omezena rychlost, takže je to přesně ta situace, kdy se před někým kdo jede kolem 130 km za hodinu zjevi na 30 metrů stojící vuz, zajímalo by me, jak se určuje podle tohohle pisalka bezpečna vzdálenost, pane boze za co

    Karel Slavík

    to Michal: Jak se může na dálnici „zničehonic“ zjevit 30 metrů před tebou stojící auto? Spadlo z nebe nebo co? A jestli nespadlo z nebe, tak tam muselo stát a ukaž mi, kde na dálnici vidíš jen na 30 metrů dopředu! A i kdybys viděl jen na 30 metrů, tak nesmíš jet 130! To, co píšeš, je blbost. Když jedeš 130, máš mít odstup 72 metrů. Jestli máš 30 metrů, tak jsi potenciální vrah jako ten týpek v Audině. A když se ti tam začne někdo cpát a už vytvořenou bezpečnou vzdálenost ti zkrátí, tak musíš hned brzdit, aby sis ji zase vytvořil.

    steny

    Problém je, pokud se stala stejná nehoda pouze s tím rozdílem, že by auto stále na místě např. z důvodu poruchy, nehody. Pak by znalec také konstatoval, že se nehodě nešlo vyhnout a řidič Audi by byl bez viny na smrti dítěte? To byla řečnická otázka, samozřejmě že ne. Tato situaci ukazuje velký problém a to, že ty znalci dnes dělají posudky dle objednávky a zde byla společenská objednávka hodit to vše na zlého vybrzďovače.

    kolemjdoucí

    Takže podle většiny je viníkem této nehody autobusák.
    tv.idnes.cz/nehoda-d7-cesko-doprava-autobus-auto-db3-/domaci.aspx?idvideo=V180321_110902_prahah_jaha

    Jan Dostál

    To je jednoduché, protože na silnici mohou nastat situace, kdy je i 3s odstup malý a mám dojem, že toto bylo právě ono. Správně by se mělo dodržovat 2x větší rychlost 4x větší odstup. Jenže pak by se ukázalo, že s rostoucí rychlostí klesá propustnost. Nikomu nepřeji, aby se do obdobné situace dostal. Naštěstí to většinou nějak vyjde.

    Karel Slavík

    to kolemjdouci: Přesně, dobrej point. Tak co, týpci, za tuhle nehodu taky může ten autobusák nebo to odstavený nákladní auto v pravým, protože ti vzadu „přece nemohli nic udělat“, co? Už si uvědomujete blbost vaší argumentace, že ti vzadu za nic nemůžou?

    ALDA

    SOUHLASIM S ODPOVEDI V 13:05 od Toma. Nemohl reagovat. Podivejte se na video a mate to jasny.

    Hubert

    Někdo vyvolal krizovou situaci a obvinovat ty kdo adekvatne na danou krizovou situaci dostatecne nereagovali a pak zlehcovat miru zavineni vyvolani krizove situace je ponekud tristni.

    Rene Skalsky

    Pekne jste se tady vsichni rozparadili…. coz nechapete, ze tim nadpisem a samotnym clankem chtel autor prave a jedine vyvolat diskuzi a zajem publika…. nasledne navstevnost webu … To se mu podarilo a tak klidne snese ty odsudky a kybliky spiny…. za ty zvyseny data navstevnosti pro inzerenty to stoji zato!

    Bezpapírů

    Všichni tu řeší tzv. Bezpečnou vzdálenost a čas nebo metry. Ale v 361/2000 Sb. o PnPK v §18 odstavec 2.
    Řidič nesmí
    a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích
    VINA „vybržďovače“ a zasloužený trest.

    Ale v odstavci 1 je mimo jiné uvedeno:
    smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.
    Tedy vina posledního řidiče za mrtvé dítě. A měl by přijít taky trest.

    Stále platí zjednodušené: Co neubrzdíš, nekecáš.

    jiří

    Jak jsem tak pochopil autora, viník nehody je ten poslední, co boural . Vybrzďovač by zůstal bez trestu, on jen zastavil jiné vozidlo a nemůže za to, že někdo nedobrzdí.
    Pěkná pitomost!

    Karel Slavík

    to Jiří: Máš problém s porozuměním psanýho textu? Chápeš, že trest můžou dostat oba? Jeden za obecný ohrožení a druhej za nedbalostní ublížení na zdraví? Tak nemel blbosti, že přiznání viny i tomu druhýmu, vyviňuje toho prvního. Prostě dostanou flastr oba. Každej za to svoje. Představ si, že to taky jde! Svět není tak černobílej, jak si myslíš!

    PB

    Jak můžete vůbec jen uvažovat nad tím, že ten bourající řidič má býť i jen část viny? Ani jeden z řidičů před ním to neubrzdil. Jen měli víc štěstí v tom, že se stihli vyhnout. Ten vybržďovač dostal trest zcela po právu a bylo by nespravedlivé, kdyby se s ním o vinu dělil někdo další. Když se před vámi (záměrně píšu malé „v“, protože vám úctu vyjádřit opravdu nemohu) ve 130 km/h objeví stojící překážka ve vzdálenosti cca 20 m (což je cca délka 2 aut i s rozestupama), tak nemáte šanci zastavit ani s kotvou.

    Jirka

    jaké nedobrzdil.ty auta před ním nebrzdily,tak jak mohl vědět že se tam něco děje?

    Cikrt

    Autor článku vědomě lže. Ze záznamu nehody je jasně vidět, že auta před Audi bezpečně zastavit nedokázala, ale dokázala se vyhnout do strany, čímž stejný manévr znemožnila řidiči Audi, protože ten jako poslední když se před ním otevřel výhled, tak měl plno vpravo i vlevo.

    kukolar

    to čo je za dementa ten RAKOVAŇ

    Vojta

    S DODRŽOVÁNÍM „BEZPEČNÉ“ VZDÁLENOSTI TO OBECNĚ NENÍ VŽDY TAK ČERNOBÍLÉ, JAK SE MŮŽE ZDÁT. PŘI HUSTOTĚ DNEŠNÍ DOPRAVY SE ŘIDIČ MŮŽE SNAŽIT DRŽET ODSTUP, ALE KDYKOLI SE PAK DO MEZERY NĚKDO NACPE A JE ZASE PO BEZPEČNÉ VZDÁLENOSTI, ANIŽ BY SE ŘIDIČ NA NĚKOHO LEPIL…

    Adam

    Článek komentovat nebudu, ale zděsil jsem se myšlenkových pochodů valné většiny zde přispívajících.

    Vážení, všichni se shodneme, že vybržďovači jsou dementi nejhrubšího zrna. V tomto případě to dopadlo hrozně.
    Řidič Audi však nese částečnou vinu, ať se vám to líbí nebo ne.
    I kdyby se mělo jednat o symbolický trest, nese zodpovědnost za smrt dítěte. Jak se podle Vás řeší standardní pojistné události? najednou neplatí, že když nedobrzdíš, tak se tě nikdo na nic ptát nebude?
    to tu budete najednou obracet zažité principy naruby? jste normální? to hovado bylo nalepený na kufru a žel bohu se jednalo o tak retardovaného jedince, že ani nezačal brzdit. Jen ustrnul a povolil řitní svěrač – vždyť byl ten průběh v mediich propírán dostatečně detailně. Asi začnu jezdit taky jako kretén, nebudu dodržovat absolutně žádný rozestupy, omlátim si palici o stěnu, abych si udělal alespoň částečnou lobotomii a zpomalili se mi reakce a pud sebezáchovy a až se mi nedejbože povede, že se přimíchám do stejně tragický situace a zabiju Vám někoho z blízkých, protože ani nestihnu zareagovat (jak bych taky mohl, když Vám koukám ze 4 metrů na pátý dveře)….tak pak úplně v pohodě vylezu z vraku a nebudu mít žádný výčitky…..a vy mě nebudete nic vyčítat, vztek uvalíte jen na řidiče vepředu…..ASI NE, ŽE ? 😉

    Gustík

    Tomu říkám smůla. Doufám, že se mi nic takového nestane. Pár menších nehod mám už za sebou, ale nikdy tedy ne vlastní vinou. I tak si ale radši platím havarijní pojištění, kdyby se náhodou něco přihodilo. Ani to ale neplatí vždy, jak jsem teď zjistil… tady je o tom když tak článek: https://www.hyperfinance.cz/magazin/havarijni-pojistka-nemusi-fungovat-vsude/ … kdyby někdo potřeboval 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist