shutterstock_172259177-352x198.jpg

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?

poradna

V minulosti ostře sledovaná dopravní nehoda, při které zahynulo malé dítě. Právní expert JUDr. Beran rozebírá skutečnost, zda "zabíjel" řidič auta, které přijelo na místo jako poslední.

Diskuze

43 komentářů

    Tom

    Vidím to hodně podobně. Pokud všichni před ním stihli zareagovat, tak jak to, že on (řidič Audi) ne?
    Buď nečuměl na cestu nebo letěl jako hovado.Trest určitě zaslouží. Ač nebyl prvotní příčinou nehody, tak jeho nepozornost, nevěnování se řízení, případně nedodržení bezpečné vzdálenosti vedlo k onomu smrtícímu nárazu.
    Kdyby tam nebyl ten rapl Kostner (to, že je „spíše takový flegmatik“, jak o sobě prohlašoval, mu nikdo neuvěří), tak dost možná on by byl tím, kdo vyblikává auta před sebou, aby mu uhla.

    Surcuf

    „(jen člověk rozumu mdlého může úmyslně zablokovat levý pruh na dálnici a přivést tím ostatní do velkého rizika)“. – přesně, jenže se jaksi zapomíná na fakt, že přesně tak se chvíli před nehodou choval řidič, jež zde vystupuje jako poškozený a totiž, že bezdůvodně blokoval levý jízdní pruh, vídám to dnes a denně – že pak někomu rupnou nervy je logickým důsledkem tohoto chování, jet třeba stovkou nebo i mně v levém pruhu na dálnici, která má pruhy dva je koledování si o podobné „školení“………jak to může skončit je patrno z článku. A fakt, že soud alibisticky zavře jednoho z účastníků už rodičům dítě nevrátí, jsem si jist, že ani oni se již nikdy takto chovat nebudou.

    A s tím dodržováním odstupu, jen necháte větší „díru“ hned se Vám tam zprava někdo nacpe a jsme zase tam , kde předtím – vzdálenost je nedostatečná…….

    Surcuf

    To je velmi prosté, pokud alespoň občas řídíte, měl by jste to znát, pokud pojedou za sebou řekněme tři auta, první vidí překážku, reaguje – brzdí, další má plné ruce, ale ještě to zvládne, ovšem ten třetí už nemá šanci, má nejméně času na reakci, neboť viděl problém poslední na nejkratší vzdálenost.

    Surcuf

    To je velmi prosté, pokud alespoň občas řídíte, měl by jste to znát, pokud pojedou za sebou řekněme tři auta, první vidí překážku, reaguje – brzdí, další má plné ruce, ale ještě to zvládne, ovšem ten třetí už nemá šanci, má nejméně času na reakci, neboť viděl problém poslední na nejkratší vzdálenost.

    Tom

    Proto je třeba sledovat dění před sebou. Jediný, kdo by mohl tvrdit, že to v čas neviděl, byl druhý v pořadí, protože jel za dodávkou, přes kterou opravdu vidět nemohl. Ale třetí a čtvrtý (Audi) mohli vidět přes auto před sebou.

    Tom

    On ale nic neblokoval, předjížděl kamion (který to celé natočil), a pak pokračoval v předjíždění další ho náklaďáku. Jasně, možná by zvládl uhnout doprava, nechat projet pablba v BMW, a pak zase předjíždět. Ale stejně tak ho mohl pablb v BMW podjet zprava a dál si jet jako prase. To hamtnutí na brzdu byla magorárna. Lidi u nás jezdí jako prasata a ještě se to snaží obhajovat, že ostatní také nejezdí podle pravidel. S tímhle přístupem ale na silnicích nikdy pořádek nebude.

    Lucky

    No ony zákony co se týkají jízdy na pozemní komunikaci jsou napsané jasně. Co se týká dálnice je to problém řidičů a to ve většině případů. Každý má využívat levý jízdní pruh jen pro předjíždění nebo pokud je v pravém překážka tak může projíždět v levém jinak ne. Proto je na vině řidič, který bezdůvodně začne brzdit a nebo ten který ho ohrozil a nebo omezil v průběhu jízdy. Jistě i ten, který nedodržuje bezpečný odstup nese vinu.

    Concept

    Je jasny ,ze dle zakona se ma o rychle ridice starat policie…. Ma na to vazně dost aut . Ted dalsich cca 40 ????? Meli by byt podle počtu aut a vhodných silnic na dohled od sebe !!!!! A ten trest ???Nejdriv 9 let ??? Pak 9 let bez not …… A jeste zaplatit 1,5mega??? To vypadá jako 3 tresty za jednu vec . Je rekl bych odepsanej …… A jini jsou naprosto v poho s podmínkama ?? Stary geronti co zkolabujou a nekoho zabijou …. Zname osobnosti …..

    666

    Pane doktore, máte plnou pravdu. Všimněme si, že pokud se to soudu hodí, tak najednou bezpečnoou vzdálenost potřeba dodržovat je.

    https://www.novinky.cz/domaci/213004-s-potkavacimi-svetly-je-nebezpecna-rychlost-na-dalnici-uz-60-km-hod.html

    eskortak

    Podle mého nazoru i silničního zákona jsou na vine všichni tři řidiči. Vinen je řidič který auto vybrzdil,ale taky řidič vybrždovaneho vozidla. Proč a z jakeho duvodu jel v levem pruhu? Pravy byl asi volny, když jej dokazal předjet z prava a nasledne vybrzdit? Pokud vim tak na dalnici se v levem pruhu nemá jezdit, pokud je pravy jizdni pruh volny! Tim se taky mělo začit. Třeti řidič to neubrzdil, tam by vina měla byt jasna. UZ JSEM VIDEL HODNE KRAT ZE POLICIE JIZDU V LEVEM PRUHU TOLERUJE! TO JE SPATNE.

    Wolf

    Ty musíš být ale řádný retard. Prostuduj so pravidla, nebo raději nikam nejezdi, neboť jsi nebezpečný pro okolí. Máš snad pocit, že každý v levém pruhu musí jet jen 130 a ne míň? Nebo že dálnice je jen pro ty, co si myslí, že jsou nejlepší a nejrychlejší? Holt jsou tu i tací, co předjíždí třeba ve 110. Já mám Mercedes 3,5 litr, který jede skoro 300, tak až Tě potkám, mám do Tebe zezadu narazit? Takového blba a Tobě podobný, je potřeba zavřít už za názor a sebrat papíry. Když ti dupou nervy, nemáš mít vůbec řidičák.

    Fchvf

    Ty budeš někoho nazývat retardem? Kolega to napsal přesně. Kdyby každý dodržel pravidlo o bezpečné vzdálenosti, nikdy by k havárii nedošlo. Ať už to bylo kritické brzdění důvodné (mohlo tam být zvíře, pak by odešel od soudu bez trestu) nebo bezdůvodné. Tečka.

    Pokud se nejedná o souběžnou jízdu, má jet v krajním pravém pruhu. Když vezu cizí lidi nebo dokonce děti, snažím se mnohem více myslet i za ostatní a předvídat. Viníkem smrti dítěte je Audi.

    A já se přiznám, že pokud mi někdo udělá něco podobnýho + ukáže fuckoff jsem vzteky bez sebe. Ono pak stačí lehce brzdy (jen pro rozsvícení světel). To samé v koloně, když se na mě někdo lepí, to je dostatečně vyleká. Když jsem nechával na stálo deaktivovat starstop + další věci, nabízeli mi i propojení klaksonu s brzdovými světly. Ale raději bych samostatné externí tlačítko.

    wolf

    Ano. Jsi stejný pitomec, jako ten, co vybrzdil. Ne každý si troufne jet 130, nota bene, když veze mimino. A neznamená to, že má zákaz předjíždět. Pokud máš jen myšlenky někoho školit, jsi obyčejné hovado a máš sedět v base.

    patas

    ze je vinik ten co jel v levym pruhu a dostatecne rychle se neuhnul?ty mas v ty kebuli fakt vydlabano. Rekni mi jak ohrozil ostatni tim ze jel vlevo? Max, je omezil a ten bezmozek co ho vybrzdil musel zpomalit. Nebyt toho arogantniho zmetka co neunesl o ze mu nekdo stal v ceste a ktery mel nutkani za to dotycneho potrestat tim ze ho vybrzdi , nikomu by se nic nestalo. stacilo jen ubrat plyn a par vterin pockat. Za me by mel dostat max. sazbu a dosmti prijit o ridicak.

    karel

    chcipni ty smejde!

    Stev

    Ty stim tlacitkem na brzdovky se pak nediv ze te nekdo vybrzdi a dostanes za to tvy svetylkovani po hube????

    Jirka_1

    Asi tak – mám papíry od roku 1980 a už tehdy platilo, že je řidič povinen jet takovou rychlostí, aby dokázal zastavit na vzdálenost, na kterou vidí. Nyní se k tomu ještě přidala tzv. bezpečná vzdálenost, která ale platila i tehdy, jen se o ní tak vehementně nemluvilo. Takže tak nebo tak, obojí se dá na řidiče AUDI uplatnit a skutečně jde o pochybení soudu, ten člověk měl být potrestán také a ne zrovna málo (díky jeho nárazu přišlo dítě o život). Čímž ale nezpochybňuji vinu vybrzďovače. Tož tak asi.

    Jirka_1

    Jenže ten popis odpovídá případu, kdy se nerespektuje bezpečná vzdálenost. Pokud by měli ten tzv. dvousekundový rozestup, zastavili by všichni bez problémů.

    kix

    a to vám přijde v pořádku, že se vám do bezpečné mezery někdo nacpe? Přesně tohle je mnohem větší problém, než nějakej vybržďující magor, těch je naštěstí jen menšina, ale bezpečnou vzdálenost nedodržuje skoro nikdo a pak to dopadá přesně takhle a prvotní příčina toho zastavení je pak v tomho případě druhotná, tohle nesmí nastat, aby někdo auto takhle smetl, bohužel je to národní sport, někomu jet na kufru tak, že ve zpětným ani nevidíte spz a světla.. a to i v případě kdy před sebou mám několik vozidel a rychleji to jet fakt nejde..

    kix

    pod to bych se klidně podepsal

    kix

    patas:
    on má ale pravdu, víš že je v zákoně, že při předjíždění nesmíš ani OMEZIT? tzn. kdo předjíždí tak, že omezí auta jedoucí za sebou porušuje zákon, a stejně nesmí řidič omezovat plynulost provozu například pomalým předjížděním nebo bezdůvodně pomalou jízdou, takže tady by to šlo klidně napasovat hned na 2 porušení zákona, nesmí ohrozit ani omezit při předjíždění řidiče jedoucí za sebou a stejně tak nesmí omezovat plynulost provozu pomalým předjížděním, což pokud je v levém poměrně velký provoz a všichni jedou cca 130, tak předjízdění např. stovkou je tímto postaveno mimo zákon a pokud si netroufá jet více, bohužel předjíždět nesmí, může až v případě že tím neomezí ostatní řidiče a neomezí plynulost provozu, toto by si ti „nejlepší a nejbezpečněji“ jezdící řidiči (raději opatrně pomalu) měli zapsat za uši

    kix

    361/2000 Sb. § 18 odst. 2 b) to si najdi a pak házej moudra, takže ano pokud takovým předjížděním 110 km/h dojde k omezení plynulosti provozu, tak v levým pruhu nemá co dělat a když si na to jet rychleji netroufá, tak mu nezbývá než zůstat v pravým a nebo si počkat na vhodnou situaci, kterou neomezí řidiče za sebou ani svým pomalým předjížděním neomezí plynulost provozu a tak je to napsáno správně, přeci kvůli tomu, že se někdo bojí jet rychle nebude brzdit celá dálnice?

    XXX

    Proč by měl na něco čekat, prostě jede rychlej než kamion a stačí za ním dát nohu na chvíli z plynu. Jestli chci jet rychlej mermomoci a mezi kamiony je opravdu taková mezera, tak ho podjedu a pokračuju. Je to krapet o toleranci a o rozumu.

    wol

    Ty jsi ale tele. Nikde není uvedeno, že 100, nebo 110 je pomalá jízda, když maximálka je 130.
    Když předjíždí např. kamion, tak ho předjede. Než něco napíšeš, zkus použít mozek.

    Honza

    Konečně článek, který vede čtenáře k zamyšlení nad dalšími spoluúčastníky.

    Doplnil bych rovněž, že je zde další fakt. Kdyby zúčastnění dobráci dodržovali pravidla pro jízdu v pruzích, nestalo by se to, neboť technicky by žádné podjetí nebylo možné (pokud by to nebral odstavným pruhem).

    Honza

    Milý pane Wolfe, nastudujte si laskavě zákon. Pak nebudete psát koniny.

    http://www.vsechny-autoskoly.cz/zakon_o_provozu_na_pozemnich_komunikacich/jizda_v_jizdnich_pruzich/ Body 1 a 5 doporučuji přečíst velmi důkladně.

    A normálně, selsky. Pokud chci jet economy tour stovkou (nebo bych se s dítětem měl bát jet 130, sic nevím proč), musím počítat s tím, že kamiony jedoucí kolem 80 mi budou permanentně zavazet a chtě nechtě budu muset vjíždět do levého pruhu. Bohužel nemáme dálnice o třech pruzích, aby jen ten levý byl echt rychlý (stejně by to mnozí sabotovali), a tak musím počítat s tím, že zařadit se do něj musím včas, ne se začít (v lepším případě) koukat do špiglu a blikat, až po nalepení se na něj a zpomalení na jeho nerychlost, nebo v případě horším to do levého švihnout bez podívání a blinkru, jak se u mnohých kšiltovkářů a spol. děje. Stejně tak nemůžu tam najet už kilometr před ním a svou stovkou levý pruh blokovat, analogicky se nemůžu zařadit a kilometr za ním.

    A jsme u toho, že je nějaká slušnost a nedělání naschválů druhým, stejně tak pud sebezáchovy. Tím je i to, že nakrásně předjíždím dva kamiony či jiné plaziáše jedoucí od sebe třeba 100 metrů, a i když jedu i nad tu povolenou rychlost a nějaký frája s báwem mě problikne, sic ještě tři vteřiny před tím byl předaleko, ve SVÉM zájmu a pudu sebezáchovy mu do té mezery uhnu a zařadím se zpět za něj. Mně to nic neudělá a díky tomu, že ho pustím, tak už o něm nevím a mám od něj pokoj. Považuji to za jednu ze součástí defenzivní jízdy, kdy udělám ústupek, který bych teoreticky udělat nemusel, ale on odsviští a já vím, že nenadělá paseku, tím spíš smrťák.

    Doporučuji kouknout na článek níže.

    http://www.auto.cz/bezduvodna-jizda-v-levem-pruhu-pristi-rok-vam-uz-jenom-tak-neprojde-101246

    Honza

    Nebudu se rozepisovat, reagoval jsem už u příspěvku výš a svůj vstup vložil níž. Přiložím proto jen odkaz zde:

    http://www.auto.cz/bezduvodna-jizda-v-levem-pruhu-pristi-rok-vam-uz-jenom-tak-neprojde-101246

    A odkaz na připomenutí pravidel:

    http://www.vsechny-autoskoly.cz/zakon_o_provozu_na_pozemnich_komunikacich/jizda_v_jizdnich_pruzich/

    Verny

    Problém je v tom že při jízdě v koloně, nebo při rychlé jízdě po dálnici byť s přiměřenými odstupy vždy ten následující v pořadí má ztíženou pozici a kratší dobu k přiměřené reakci. Šlo by asi i matematicky spočítat že např při odstupu 40 m a rychlosti 80 Km a reakční době 0,5 s kolikáté auto v pořadí by to neubrzdilo. A stačí nějaká drobnost, cigareta, telefon, děti a nastane to i mnohem dřív.

    kix

    tele si spíš ty, pokud je v levém pruhu provoz vozidel cca 130, tak pak jízda v levém 100 či 110 je pomalé předjíždění a je to dle zákona blokování plynulosti provozu, proč by měli ostatní čekat až někdo předjede několik kamiónů stovkou, když všichni ostatní jedou 130? Tady je zákon psán jasně a pokud chci předjíždět nesmím omezit nikoho dalšího! Tím to končí a tečka, na předjíždění není žádný nárok, pokud chci ját jet rychleji než někdo přede mnou, přeci kvůli tomu nemohu brzdit ty ostatní, jaké bych k tomu měl přeci právo a důvod? Bohužel tohle se u nás (nejen policie, ale společnost obecně) vůbec neřeší, takže prostě pokud jedu stovkou a dojedu kamion co jede 80, tak ho smim předjet jedině v případě, že tím neomezím žádné ostatní účastníky, proto když je provoz v levým cca 130, tak předjíždět stovkou nesmím! (pokud to nestihnu v době než by mě někdo takový dojel) citace zákona „Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru své jízdy, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče jedoucí za ním.“ a „Řidič nesmí – omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.“ Takže hned 2 pasáže v zákoně dle tebe správné jednání zakazují

    Matej

    Děkuji za objektivní komentář s kterým se konečně můžu stotožnit

    jirka

    Presne jak píšete. Ok jedu sto v pravym. V levym to svisti 130 az 150, dojedu kamion vyhodím blinkr mrknu jestli neomezim neohrozím, zrychlil na cestovní rychlost levého pruhu, predjedu, zařadím se pred kamion sundám nohu z plynu, a motor nechám spadnout na stovku.
    Dva kamiony ze zadu se pririti fitipaldi, treba jede v nouzi, ze jede 200 je jeho věc ne moje. Kamiony od sebe sto metru zařadím se mezi ne a pustím fitipaldiho.

    XXX

    Bylo řečeno původně 110, tak nesnižuj. Podle tvé logiky bys bránil plynulosti i v případě, že předjíždíš 130 a jiní budou chtít jet 160. Používej někdy k emocím i hlavu.

    XXX

    Když někdo zcela úmyslně poleje silnici v zatáčce olejem a vy pojedete směšnou a obecně bezpečnou rychlostí, ale stejně vás to vyveze na chodník a tam někoho přimáčknete. Jste vlastně pachatel vy, protože jste nepřizpůsobyl rychlost povaze a stavu vozovky???????? Já bych řekl že ne, ale co vy ostatní?

    Tomáš Beran

    Jak patrno z různých soudních rozhodnutí, záleží vždy hodně na okolnostech (např. předvídatelnosti nebo viditelnosti nebo „odhalitelnosti“ takové skutečnosti). Na to se takto obecně odpovědět nedá.

    XXX

    Právě, jde o velmi mnoho faktorů, se kterými je třeba pracovat. Ale pamatuju před pár lety, když závodníkům jakési rallye naházeli trošku písku do zatáčky (tuším na asfaltu) a závodníci ze silnice letěli, jeden za druhým. Jistě mnozí slušní řidiči, ale přišel faktor co se může předvídat, ale…. (já vím byla to soutěž a jízda na hraně), ale jako pachatelé, nevzpomínám si jestli dokonce trestného č. byli označeni ti, co sypali písek. Já vím, soud je nezávislej, a precedenční právo u nás není, ale to je možná někdy špatně, protože zítra udělá totéž celebrita a může to bejt zcela obráceně. A podle mě by měl bejt viník ten co situaci cíleně vyrobí, než ten kdo se jen účastní.

    Petr K.

    Tiše doufám, že to co tu píšeš je čirá provokace, protože jinak… a zlé pryč.

    Nicméně věcně a prostě. Pokud neudržím v takové sitauci nervy na uzdě, nemám za volantem co dělat.

    kix

    stovku sem uváděl z toho důvodu, že stovkou předjížděl ten v té oktávii, několik kamionu po sobě s mezerami, kde ho bylo možno podjet.. a ano pokud všichni pojedou 160 a já budu předjíždět 130 tak zdržuju plynulost provozu.. o tom jak jedou ostatní řidiči nemám právo já rozhodovat.. a já to neřeším nijak emočně a neposeru se z toho když mě někdo zdrží.. ono to bych pak ani jezdit nemohl, klidně řidiče i pouštím, když vidím že tam mají kamion a ja vycházím zrovna tak blbě že by museli za ním výrazně zpomalit a nebo riskovat že mi to pošlou před čumák, řeším to čistě dle zákona a ten zákon je napsán naprosto rozumně a pricnip je naprosto jasný, pokud chci někoho JÁ přejdet, tak nesmím omezit ostatní, přeci není možné když já jedu těch 110 a ostatní jedou 130, aby kvůli tomu že já nechci ztratit pár vteřin či minut za kamionem, sem zdržel třeba 10 dalších aut o ty stejné vteřiny či minuty o které bych já počkat nemohl? To je přeci sobecké už samo o sobě, takže ten zákon to má naprosto správně

    kix

    je jasný, že takovou věc na dálnici moc lidí předpokládat nebude, na druhou stranu jet někomu cca 10m za kufrem při cca 100 km/h je prasárna největšího kalibru.. konečně sem měl možnost vidět celé nesestříhané a necenzurované video z té nehody a z toho řidiče v audi mi je totálně špatně a nejhorší na tom je, že soud to teď legalizoval, protože závěr byl, že ani kdyby dodržel bezpečnou vzdálenost (tzn. 2s) tak by srážce zabránit nemohl, při 100km/h 2s dělají cca 55m takže to by fakt na 0 neubrzdil, ale stihnul by třeba se vyhnout stejně jako ostatní auta, nebo alespoň snížit rychlost pro zmírnění následků, s ohledem na to že byl tak nalepenej, tak nestihl udělat absolutně nic..po vyhnutí oktávie do leva neměl ani vteřinu do nárazu do stojící oktávky… mít ty 2 vteřiny stihl aby aspoň něco buď úhybný manévr nebo přibrzdit (následky s rychlostí rostou dost rapidně takže i lehké zpomalení dokáže výrazně snížit následky)

    XXX

    Jasně, souhlasím, lepit se někomu na kufr je taky nezodpovědná čuňárna.

    frantadur

    Ještě k tomu vybržďování. Každý ví, že přesně tímto způsobem zastavuje policie auta různých darebáků, a to i na dálnici. Tak ovšem navozuje stejně nebezpečnou situaci, k jaké došlo v článku popsaném případu. Takže až někdy toto jednání způsobí těžkou havárii, zda-li pak se na policistu – vybržďovače – bude pohlížet stejně?

    Arthur

    Řidič toho BMW patří do kriminálu. To je bez diskuze.
    Ale potrestán měl být rozhodně i řidič AUDI. Nedodržel bezpečnou vzdálenost za vozidlem jedoucím před ním. Může přece nastat situace, kdy vozidlo i v levém pruhu dálnice musí náhle zastavit (např. kvůli koloně, nehodě před ním, zvěři na silnici apod.). Další auta jedoucí za nimi už zabrzdit včas stihla.
    Jedná se o takový způsob prezentace této nehody ze strany médií i soudu, kdy je vina řidiče AUDI záměrně přehlížena.!!!! V prvním případě kvůli senzacechtivosti a ve druhém kvůli snaze demonstrativně potrestat čin vybržďování v této velmi medializované kauze, ovšem i za cenu nepotrestání druhého viníka, což je závažné pochybení soudu.
    To dítě zabil řidič v AUDI, nikoliv v BMW – ať se to komu líbí nebo ne. Pokud by řidič AUDI dodržel bezpečnou vzdálenost, dítě by dnes žilo !
    Jiná věc je pak určení výše trestu. U řidiče BMW nechť je pro daný čin (dopustil se zřejmě obecného ohrožení) co nejvyšší, u řidiče AUDI (dopustil se zřejmě zabití z nedbalosti) by se asi mělo přihlédnout ke všem okolnostem, za jakých se autonehoda stala.

    Jaroslav

    A já si myslím,že není tak úplně jedno,proč tam auta stojí (na dálnici).Je to určitě rozdíl,jestli to vyvolal zásah „vyšší moci“nebo naprostý pablb.Pokud by jste měli předpokládat že se může kdykoliv něco podobného přihodit i Vám,tak budete po dálnici jezdit max.80 a budete u toho celí zpocení,a jak se k Vám asi tak budou chovat ostatní…
    A jak bylo vidět na tom videu,ti ostatní to taky neubrzdili,jen měli štěstí a kam uhnout…

    MM

    Zcelajistě má pravdu v tom, že řidič Audi by měl být považován minimálně za spoluviníka, právě pro nedodržení bezpečné vzdálenosti.
    To v čem se plete je právě ta bezpečná vzdálenost. Uváděných 40m by stačilo, pokud by první auto intenzivně brzdilo a řidič Audi reagoval na jeho brzdění (za ideálních podmínek – samozřejmě)
    Problém je v tom, že vybrzděný vůz vytvořil na vozovce stojící překážku a aby byl schopen řidič Audi včas zabrzdit z rychlosti 80km/h, musel by být v okamžiku kdy zjistil stojící vůz v jízdním pruhu ve vzdálenosti minimálně 60 m od tohoto vozidla (průměrná reakční doba v 80 kmh odpovídá 22m a brzdná dráha z 80 kmh cca 35m = min 57 m. na zabrzdění).
    Ale i 40m by mělo stačit aby stihnul výrazně zareagovat a vybočit z jízdního pruhu jako auta před ním., takže problém nebyla ani tak bezpečná vzdálenost, jako nevěnování se řízení.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist