VW Passat Variant 1,9 TDI

19 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Passat čtvrté generace stále dobře vypadá i jezdí a sní o něm mnoho českých rodin...

Diskuze

24 komentářů

    DeadAngel

    nojo ..sen mnoha lidí …"Passat f TéDéÍčku a f kombíku" :DDD

    Johny

    Mluvis mi z duse, tohle auto je tragikomedie.

    Kdyz vidim kolik jich vsude jezdi, jen premyslim, jestli lidi maji tak malo odvahy koupit neco jineho, nebo proste jen tak mizerny vkus.

    Nick

    spíš málo odvahy,teda doufám,ten vkus by mě jako čecha mrzel.

    NewKy

    To, že většina lidí chodí v džínách ještě neznamená, že jsou džíny špatné nebo že ti, kteří je nosí, mají špatný vkus. Stejný to máš s Passatem – má ho tolik lidí, protože je to prostě designově vyvážené auto – klasika. S čím větším odstupem času se na to podíváš, tím jasněji to budeš vidět. Passaty byly designová "klasika" už v době, kdy Mondeo vypadalo jako vejce, Avensis vypadala divně a 626 vypadala jako "nějaký auto" bez identity. Jde o ten feeling interiéru i exteriéru. Přiznej sám sobě, že to auto působí prostě dobře (a to i po letech) – solidně, spolehlivě, trochu luxusně. Proto ho lidi kupovali a kupují. Chce to trochu respekt, chlapče 😉

    Red B

    To, že si spousta lidí koupila Peugeot 206 taky ještě neznamená, že je to dobré auto – protože je to kšunt. Design musí hodnotit každý sám, mě se Passat zdá jako naprostá, absolutní a totální nuda. Mondeo je zajímavější, Avensis je zajímavější (mluvím o srovnatelné generaci). Passat je modlou spousty čecháčků, kteří si po revoluci koupili Golfa, protože na jiný "zápaďácký" auto něměli a od tý doby jsou přesvědčený, že VW je vrchol… S jeho kvalitami to nemá až tak moc co dělat.

    PETR

    si totalni magor peugeota jsem vlastnil nekolik let a vice modelu ty jsi proste francous tak si ta krasna auta uzij preju ti mnoho uspechu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Nano

    Mimo iného, Passat 130 PS má tú prevodovku 6 stupňovú, že pán redaktor – amatér – teoretik, čo chodí pre rady a poučky do AAA.

    Assa

    Mluvíš mi z duše, mám tohodle Passata se 130K a mám pětistupňovou převodovku

    Mirdas

    CHlapi nechci nic rikat,ale je 5kvalt i 6kvalt.

    bun

    zajimave, ze vybirate sama nezajimava auta. od magazinu, ktery se venuje – nebo si alespon myslim ze by se mel venovat – ridicsky atraktivnim vozum, bych cekal, ze se bude snazit pujcit si napriklad (v AAA v praze dostupny) Passat W8 combi. passat 1.9TDI je preci jen notoricky znama pisnicka, neco zivejsiho by neskodilo. nebo bmw 540iT? mercedes clk 430? udelejte tu rubriku trochu zazivnejsi.

    Lukáš

    Tohle je přece rubrika o ojetinách… cenově přijatelných autech, které si člověk kupuje jako své "první" nebo prostě když nemá dost peněz na nové… mně naopak přijdou k smíchu první články v této rubrice, kdy tam je Ferrari, Evo, Diablo a podobné "lidovky"… je to určitě zajímavé zpestření, ale rubrika o ojetinách by asi měla být spíše nudná 🙂

    RS5

    Nechci rejpat,ale jestli někomu připadá Passat W8 atraktivni,tak je naprostej blázen.

    Nedávno jsem měl možnost řídit W8 kombi a je stejně nudnej jako veškeré VW. Motor je naprostá mrtvola.Žadný zrychlení,zátah ani zvuk prostě nic jen spotřeba kolem 16l-20l.Všechno ostatní krom brzd je stejný jak v každým jiným Passatu.

    A názor na kvalitu VW:Bohužel vlastním Passata kombi B6 1,9TDI 96kW a T5 Multivan 128kW oba jsem kupoval nové a nemohu se dočkat konce leasingů,protože po jejich ukončení jdou oba z domu a vracím se k Oplu.S VW vede moje cesta nejčastěji do servisu,a nebo na plošinu odtahovky.

    A mít za dva roky najeto na autě za 1,4mil 50000km a ktomu 26 záznamů o návštěvě servisu dokladující výměnu prkotin (jako je man.převodovka,táhla řazení,dvouhmotnostní setrvačník,vodní pumpa,topení,navigace,4x komletní řízení včetně sloupku,přístrojové desky a různých loupajících se plastů atd.)

    to je trochu moc.

    jořo ráž

    tak proč si vole kupuješ 2 VW když jsi s tím prvním nebyl spokojenej.Já vím nemůžeš se utrhnou jinam no vono neni kam.Ten Opel to je teda kravina.čus pepe TDI 96 kw passat.

    RS5

    To bude asi tim,že jsem si ty dva sráče koupil najednou.

    Bohužel jsem se dal oblbnout českejma časákama a nadšením lidí,který jezdili celej život v kom. pekáčích a pak si koupili VW. V životě se má prubnout všechno,ale s VW jsem šlápnul opravdu hodně vedle.

    Jinak co se týče Opla,tak jsem vždycky platil jen palivo a dělal běžnou údržbu.Proto se vracim.Možná za rok budu nadávat i na Opla,protože tento týden jsem si byl testnout v D VECTRU OPC a je rozhodnuto.

    A skore : 8 x s Oplem spokojen – dva ještě mám

    2 x s VW nespokojen tak,že nikdy více

    Michal

    Všímám si že většina článků o těchto vozidech je stejná. Lidi co si říkají "reportéři" někdy ani v autě neseděla, natož jela. Opisují články jeden od druhého.

    MARCEL

    AT ZIJI LIDI CO KRITIZUJI NAFTU A PORAD SE PREDHANEJI KDO MA VETSI VYKON ALE KDYZ DOJDE NA VEC JEDOU NA DALNICI 150 (NE LI MENE!!!!!!!!!!!!!!) PROTOZE JEDOU ZA 15L. A VICE… TAK PROSTE SETRI… TAK NEKRITIZUJTE NAFTU!

    Roman

    S tímto názorem opravdu souhlasím, protože jsem ještě nikde neslyšel, že by se někdo chlubil tím, že mu auto žeře i trávu kolem cesty, ale vždy se diskutuje o spotřebě směrem dolů a to je o motorech VW 1.9 TDi a o užitkovosti Passatu. Auto mám na ježdění a né abych na něj čuměl v gáráži a přemýšlel kolik si to vezme na dovolenou nebo o víkendovém výletu. Čus Roman

    hubič

    to je fakt machrovinka, jet na dálnici přes 150. nicméně zákonné limity hovoří jinak..

    MTZracing

    mam uz druhy – dohromady som na nich najazdil cca 400 tis. km.

    Bezny smrtelnik vyhrat ho na sobotnajsej tancovacke v tombole, tak asi pojdem v pondelok skusit predat.

    Nic pre rodinu, ktora by si musela oid ust odtrhnut, aby stihala platit servis.

    Maju to pekne naplanovane – zaruka 2 roky, leasing 3 roky, vo stvrtom roku sa chod obesit, lebo ho presedis v cakarni autoservisu.

    ingi L

    Když čtu vaši diskuzi, tak s něčím souhlasit musím, s něčím ne. pojezdil jsem si asi ve čtyřech golfech tdi, v passatu tdi 1999, měl jsem i A4 V6 tdi. Momentálně mám oktávku kombi tdi 66kW a kromě servisní údržby bez problému.( což se o A4 nedalo říct)Tak mě napadá, jestli ty první archaický tédéíčka nebyly vlastně nejlepší…. když se bavím se svými známými, kteří prokráčeli všemi generacemi passatů, každý mi řekne – čím novější, tím častější servisní opravy. Jsem zvědav, až jestli sem někdo napíše že najel s posledním passatem 400000 a pohoda jazz. Možná jo, ale serviní četnost 2-3x častější než u 99tky tdi 81kW. Jestli si tím VW jistí práci i pro svou servisní síť, čert ví. Moc by mě zajímal Váš názor. pěkný den všem !

    jiří mlčúch

    je to moooc dobre auto az na jednu výhradu(má menší ůložný prostor nez Octavia sedan)jinak ok.

    Karel

    Zdravim,kopil se si toto auto a chci se zeptat jestly jsem udelal dobře?Měl sem auta jen v benzínu a v manualu ale nikdy VW,je to rok 2001 96kw,auto jede super nic neklepe.

    Děkuji za odpověď

    Jan

    Absoulutni pravda!

    Jan Beran

    Dobrý deň, viem že reagujem „trochu pozdě“, predsa len Váš príspevok bol z roku 2009..
    No ja som bol na tom podobne ako Vy, najprv som mal iba benzínové autá, tak som chcel zmenu.
    Kúpili sme passata kombi, 1.9 TDi, 96kW, 5stup. automat. Kúpil som to z bazaru ako ojazdené auto.
    Odhliadnuc od faktu, že som kúpil auto so značne stočenými km (zistil som to po roku používania keď som len sypal prachy do opráv), mám zmiešané pocity. Zistil som totiž, že auto má minimálne 350tis km, ale aspoň ma upokojuje že 280tis km najazdilo v Nemecku na kvalitných cestách, prevažne na piatom prev.stupni. Motor má super zvuk (teda na traktorový diesel) a skvelý ťah – ale len do 100-vky. Potom už ťahá trochen slabšie. Vymenil som čo sa dalo, (okrem turba a váhy vzduchu – toto ešte dotiahnem). Som spokojný. Papierovú spotrebu som nikdy nemal, ale je super že keď idem 1650km/h po dialnici na tempomat, spotrebu mám v rozpätí 7-9 litrov (v závislosti od protivzduchu, prevýšenia na ceste..). Celkovo, som však rozhodnutý vrátiť sa k benzínu. Predsa len, som taký „sviatočný“ vodič, ktorý najazdí tak do 15tis km ročne (maximálne, zatiaľ mám priemer 13500km/rok). Drvivú väčšinu km jazdím v meste – do práce a späť. Ráno 10km, večer detto. Spotreba je vysoká – okolo 9-10l v meste. Mimo mesta, keď jazdím na „okrskách“ ako človek, jazdím okolo 6,7 – 7,1 l/100. ALE!! raz klesla teplota v noci pod -15, a baterka bola ta tam.. takže musela prísť výmena, no a ten plastový kryt na spodku predného skla sa musí „natlouct“ na sklo – sú tak také umelohmotné plky.. po týždni a pol po výmene skla som zbadal prasklinku (zrejme vznikla v servise pri natlkani toho plastoveho krytu na sklo). Takže výmena predného skla.. Kúpil som jazdenku, a trochen ma pri kúpe obabrali.. Takže investície do opráv ma vyšli zhruba toľko, čo ma stálo auto.. Teda celkom na 12tis€… (6tis€ za auto, a to isté za opravy). Moj záver: Diesel nikdy viac pre mňa – vodiča čo jazdí 15tis km/rok. Postrachom je turbo, trysky, váha vzduchu, a hrooooozna nedotáčavosť auta – vzhľadom k jeho váhe (teda váhe motora). Moja voľba je nejaké afto s motorom 1,8 bez turba. Prijateľný a postačujúci výkon, s prijateľnou spotrebou. Prípadne, 2,3i benzín a dať to na LPG.

    PS: svokor je automechanik a počúvol som ho, olej v motore mením po zhruba 7tis km. Ono, ukázal mi škodovácky manuál, kde to škodovka sama odporúčala svojim servisným strediskám. Teda žiadny „long life 15 – 30 tis km“. A motor to oceňuje, ide hladko, a ku podivu veľmi ticho na traktor.

    Želám veľa šťastných km a minimálny čas strávený v servise.

    Jan Beran
    beranj@azet.sk

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist