VW možná ukončí výrobu motoru 1.4 TFSI

Dvakrát přeplňovaný čtyřválec je prý moc složitý a drahý. Automobilka zvažuje, že ho kvůli vysokým nákladům brzy stáhne z výroby.

Nová Škoda Fabia RS bude možná jedním z posledních aut, která dostala kompresorem a turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 1,4 l od Volkswagenu. Podle informací přicházejících z automobilky prý firma zvažuje, že bude výroba tohoto motoru definitivně ukončena.

Ačkoli byl motor 1.4 TSI (nebo TFSI) mnohokrát oceněn v anketě Engine of the Year, je prý příliš složitý a také moc drahý na výrobu. Volkswagen už prý dokáže stejných výsledků dosáhnout s novou generací mnohem levnějších přeplňovaných motorů a tato jednotka se mu tak již nevyplatí.Čtyřválec s turbem a kompresorem má oproti jiným downsizovaným motorům velkou výhodu v tom, že díky kompresoru eliminuje negativa malých motorů s velkými turby – tedy masivní turboefekt. Kompresor roztáčí motor už od nízkých otáček a tak má velké turbo dost času se pořádně nadechnout, aby ve vyšších otáčkách převzalo od kompresoru iniciativu.

V poslední verzi pod kapotou rychlých malých hatchbacků od VW má tento motor výkon 180 koní a v Audi A1 1.4 TFSI dokonce 185 koní. Projevem přitom připomíná spíše větší motory, netrpí totiž turboefektem. Zatím není jasné, čím Volkswagen tento motor nahradí, ale prý se připravuje nový motor 1.6 TSI se stejnými nebo dokonce ještě lepšími paramtery.

autoweb.cz

18.1.2011 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist