Vsetín – Volf na bronz nedosáhl

"Nebyl to můj týden."

Do Vsetína, kde se v sobotu 4. listopadu uskutečnil, poslední podnik MČR sprintrally 2006, přijížděl tým NTS Plzeň – Gassner Rallisport s jasným cílem: posádka Jiří Volf – Petr Novák se měla s vozem Mitsubishi Lancer Evo VIII porvat o třetí místo v konečném hodnocení seriálu sprintů. Chyba na RZ 1 ovšem brněnsko-otrokovickou dvojici o tuto šanci připravila.Stejně jako všem ostatním účastníkům soutěže a jejím organizátorům zamotalo také členům týmu NTS Plzeň – Gassner Rallisport hlavy počasí. Náhlé ochlazení, led a sníh totálně překopaly původní plány a v pátek se do pozdních nočních hodin v týmu řešilo, jaké pneumatiky v sobotu obout. Volba padla na speciální zimní pneumatiky Matador SM-7. Ani ty ale nakonec k úspěchu nepomohly a sen o bronzu se Jirkovi s Petrem rozplynul už na zledovatělém úseku první rychlostní zkoušky… „Chtěli jsme jako team bojovat o třetí místo celkové klasifikace malého ‚mistráku‘, ale bohužel to nevyšlo. Nebyl to můj týden: smutné události v rodině, nervy ve firmě, atd. Byl jsem celkově rozhozený a ve Vsetíně vše vyvrcholilo. Nevymlouvám se, ale jsem také jen člověk,“ povzdechl si Jiří Volf. „Úplně mě dorazila nejistota před startem, kdy napadl sníh a my jsme řešili, jaké pneumatiky obout. Nikdy dřív jsem nejel na sněhu bez hrotů v pneumatikách, přesto jsem měl po startu erzety dojem, že auto bezpečně řídím, neměli jsme žádné zásadnější krize. V oné kritické zatáčce, byl naprosto vyleštěný led, podcenil jsem i poznámku v rozpisu ‚Levá 4 do 7‘, na zledovatělém povrchu extrémně měkké pneumatiky nic neudělaly a nekompromisně jsme šli ven. Byla to jen má chyba. Určitě k tomu nedošlo nějakým pochybením spolujezdce, který chtěl a nabádal mě, abychom jeli pomaleji. Nemohu to vzít zpět. Neustál jsem to a jsem jen rád, že se mi podařilo stočit auto tak, aby do stromu narazilo čelně a ne dveřmi na Petrově straně. Jaké mohly být následky, to raději nechci ani domýšlet. Moje omluva patří celému teamu i lidem, kteří nás do teď podporovali. Udělali pro náš úspěch maximum.“ Navigátora Petra Nováka ovšem přesto odvezla sanitka. Naštěstí šlo jen o preventivní vyšetření a Novas z celého incidentu vyvázl ‚pouze‘ s pohmožděným krkem a pánví. „Snaha o třetí místo v hodnocení šampionátu z naší strany byla, ale bohužel jsme do oné zrádné levé přijeli o něco rychleji, než jsme měli, možná jsme si do ní měli jinak najet,“ zamýšlel se navigátor Petr Novák.
Ilustrační foto„Nakonec jsem rád, že to dopadlo tak, jak dopadlo. Nestát nám v cestě strom, mohlo to být horší, protože pak tam byl most nebo něco takového. Hned po havárii jsem zažil tragikomickou chvilku, když jsem vyskočil z auta a ve sněhu si chladil bezpečnostními pásy pohmožděnou pánev. V tu chvíli ke mně přiběhl jeden z fanoušků a začal mi vykládat, jak dobře jsme jeli a že jsme dali deset sekund Barvíkovi. Co na to v tu chvíli může člověk říct?“ ptal se s trpkým úsměvem Novas. „Jeli jsme nejlepší gumy, které jsme za daných okolností mohli mít, neboť hroty pořadatelé nepovolili. Bohužel jsme se s tím nepopasovali. Možná jsem měl na Juru řvát víc, možná jsem ho měl tlouct. Nedá se nic dělat. Dělovou ranou jsme zakončili nevydařenou sezonu,“ litoval Novas. „Někdy se prostě nevyhrává rychlostí, ale hlavou. Já vše stavím na psychice a tu jsme tentokrát nezvládli.“ Jiřího Volfa čeká už o nadcházejícím víkendu (10. – 11. listopadu) start na Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy, kde se brněnský jezdec představí fanouškům po více než roční přestávce opět za volantem vozu Škoda Octavia WRC. Design vozu byl vyladěn v barvách Autodromu Sosnová. O dalším programu není zatím rozhodnuto s ohledem na značné škody, které při havárii ve Vsetíně vznikly teamu na ‚evo-osmičce‘. „Jsem v rozpacích, zda mám vůbec ze čtvrtého místa ve sprintech radost, po svém výkonu na Vsetíně. Musím do auta co nejrychleji sednout a zahnat vzpomínky na havárii, v tom je start hned další týden výhodou. Poprvé ale budu do Sosnové odjíždět v situaci, kdy nevím, zda se těším. Prioritou je oprava vozu a zajištění financí na ni, vše ostatní kolem závodění jde v současnosti u mě. Zda pojedeme v Praze, to bude záležet na rozpočtu,“ informoval Jirka.

Michael Daněk

9.11.2006 10:58

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist