Aktuální trendy v povinném ručení

Cena pojistného přestává být u povinného ručení jediným kritériem, podle kterého si majitelé motorových vozidel vybírají pojišťovnu.

V poslední době se ukazuje, že si majitelé motorových vozidel uzavírají povinné ručení spíše u pojišťoven, které jsou nejen cenově výhodné, ale nabízejí také další produkty a služby. Výběr té správné pojišťovny tedy může ovlivnit také rychlost uzavření smlouvy, vyšší limity pojistného, doplňkové služby nebo zajímavá kombinace více produktů za sníženou cenu. 

Rychle roste například poptávka po možnosti uzavřít pojistnou smlouvu přes internet, protože je to rychlé a pohodlné. Zájemci o pojištění navštěvují různé nezávislé servery a pomocí porovnávačů vybírají z nabídky pojišťoven. Mohou přitom uplatnit různá kritéria výběru. Ocení, když pak mohou rychle s vybranou pojišťovnou uzavřít smlouvu a také za to většinou získají slevu na pojistném. Povinné ručení přes internet si sjednává čím dál víc řidičů a jde nesporně o trend, kterému patří budoucnost.

Dalším trendem, který se objevuje obecně při prodeji pojistek, je spojování několika pojistných produktů do balíčků a jejich prodej za zvýhodněnou cenu. U povinného ručení je běžné, že se nabízí spolu s havarijním pojištěním. Méně běžná, ale velmi zajímavá, je nabídka pojištění několika vozů za zvýhodněné pojistné.

„DIRECT Pojišťovna nabízí produkt Moje flotila, který motoristům výrazně šetří výdaje na pojištění. Moje flotila přináší slevu fyzickým osobám a živnostníkům, kteří si u DIRECTu pojistí více než jedno vozidlo. U druhého pojištěného auta je sleva 15 % u třetího, čtvrtého a pátého pak dokonce 20 % z ceny povinného ručení,“ říká Tomáš Zavoral, tiskový mluvčí DIRECT Pojišťovny.
 
Významným trendem je také růst náročnosti klientů. Jsou zvyklí získat k povinnému ručení i další doplňkové produkty a služby. Nejpopulárnější jsou asistenční služby. Zpočátku pojišťovny nabízely jen odtah nepojízdného vozidla do servisu. V současnosti je nabídka podstatně širší a zahrnuje například zajištění příjezdu mechanika na místo nehody, odtažení a uskladnění nepojízdného vozidla, servis pro řidiče, který musí čekat na opravu, případně přistavení náhradního vozidla. Pojišťovny přidávají k asistenčním službám i takové vymoženosti, jako je pomoc v případě, že řidiči dojdou na cestách pohonné hmoty, vybije se mu v zimě akumulátor, zalomí klíč v zámku dveří vozu a podobně. Některé asistenční služby jsou již v ceně povinného ručení, jiné jsou za příplatek, který však nebývá nijak závratně vysoký.

Partnerem rubriky je pojišťovna Direct.

24.5.2010 9:55

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist