Vše, co vás zajímalo na Volvu V40

Jasně, má jako první auto na světě airbag pro chodce, ale to není všechno. Skrývá spoustu dalších technických vymožeností, které stojí za pozornost.

Nejvíc se o novém Volvu V40 mluví především ve spojení s airbagem pro chodce, který v automobilové dopravě nemá obdoby. To ale není jediná věc, kterou se vé čtyřicítka může pochlubit. Netypická je i samotná koncepce – trochu kombi, trochu hatchback a něco z MPV.

Z pohledu designu jde o nezaměnitelné Volvo. Severský design je i tady pořádně cítit, některé designové prvky mu propůjčuje menší C30, zatímco některé prolisy by dokonce měly odkazovat až na legendární model P1800.

Uvnitř je novinkou přístrojový panel Sensus. Sbohem ručičky, budoucnost tachometrů je v barevných displejích. Výhody jsou nasnadě, můžete si nechat zobrazovat ty nejdůležitější informace, na výběr jsou tři grafická témata – Elegance, Eco a Performance. Pomůže to v útoku na BMW řady 1, Audi A3 nebo Mercedes-Benz A? Volvo věří, že ano, protože jen u nás má v plánu prodat 90 tisíc kusů.

Bezpečnost
Tolikrát omílaný airbag pro chodce. Ale jak vlastně funguje? Celý systém pracuje díky sedmi čidlům, které dávají informace řídící jednotce. Pokud se blíží nevyhnutelná srážka a počítač objekt vyhodnotí jako člověka, nadlehčí v zadní části kapotu, ze které vystřelí airbag ve tvaru U. Zvýšená kapota zafunguje jako tlumič nárazu, airbag pak pokryje část se stěrači a A-sloupky. Ty mívají při srážce člověka často fatální následky.

Volvo V40 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volvo v40 fotogalerie

Samozřejmostí jsou airbagy chránící posádku vozidla – počítat můžete s čelním, bočním, hlavovým a kolenním u řidiče. Mimo to vás dokáže V40 upozornit třeba na vozidlo vyjíždějící ze strany, obsahuje varovný systém mrtvých úhlů BLIS, asistent pro jízdu v pruhu .. prostě je toho tolik, že se raději sami podívejte do specifikace.Motory
Rozsáhlá paleta motorů dává tušit, že tady si vybere opravdu každý. Na výběr jsou tři benzínové a tři naftové jednotky, s rozumným odstupňováním výkonu.

Základem naftových jednotek je řadový čtyřválec D2 o objemu 1560 ccm. Nabídne výkon 115 koní v kombinaci s točivým momentem 270 Nm. Funkce overboost zařídí dalších 15 Nm k dobru – při předjíždění se to může hodit.

Obě výkonnější jednotky už nabídnou o hrnek navíc, to znamená pětiválec D3 o objemu 1984 ccm s výkonem 150 koní a krouťákem 350 Nm. Nejsilnější vznětová jednotka, která nese označení D4 počítá se stejným objemem, výkon však poskočil na 177 koní, točivý moment je kulatých 400 Nm.U benzínových motorů začíná výkon na 150 koních, které má na starosti čtyřválcová šestnáctistovka označovaná jako T3. Silnější T4 odevzdává výkon 180 koní a točivý moment 240 Nm dokáže funkcí overboost navýšit o dalších 30 Nm.

Vrcholem celé nabídky je skvělý pětiválec 2,5 l, který můžete znát z jiných modelů nebo například Focusu ST předchozí generace. Ve Volvu je naladěný na 254 koní a díky točivému momentu 400 Nm (+ 40 Nm overboost) dokáže zrychlit na stovku za 6,7 vteřiny. Svůj podíl na tom jistě bude mít i automatická převodovka, která je standardem pro nejvýkonnější verzi.

Na závěr zbývají jen dvě otázky – jak jezdí a kolik stojí. Na tu první si budete muset chvíli počkat, ale na tu druhou odpověď mám. V základní (a přitom slušně vybavené) verzi přijde nové Volvo V40 na 590 000 Kč.

4.7.2012 5:50| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist