Vrátí se „pravý“ VW Brouk?

Ne, nemluvíme o opětovném rozjetí poválečné legendy, ale o nové interpretaci lidového vozu.

Zapomeňte na New Beetle. Ten se svému předobrazu podobal pouze kabátem, nikoli filozofií. Původní brouk byl levným autem pro masy a mezi jeho poznávací znaky patřil především vzduchem chlazený plochý motor za zadní nápravou. Vzduchové chlazení už je pasé, ale motor do zadní části auta by se prý u Volkswagenu mohl vrátit.

Povídá se o tom, že nový nejmenší model Volkswagenu (v podstatě nástupce VW Lupo) by mohl mít malý motůrek nad zadní nápravou, podobně jako třeba Smart ForTwo. Je dost možné, že se bude vyrábět několik variant s různým rozvorem a karosériemi (od sedanu, až po novou reinkarnaci Brouka). Auta by měla být co nejjednodušší a mluví se o ceně 10 – 14 tisíc amerických dolarů.

Mezi motory se mluví o dvouválci pro rozvojové země (nebo dokonce i o jednoválci!), zatímco Evropa a Amerika by měly dostat tříválcové motory s přímým vstřikováním FSI a přeplňováním turbodmychadlem.

Z důvodů co největší úspory nákladů by auto nemuselo mít ani posilovač řízení, ovšem ABS a možná i ESP na palubě budou a připlatit si bude možné i za navigaci nebo střešní okno.

Nápad na lidové vozítko není (zejména v našich ekonomických podmínkách) vůbec špatný. Zatímco kolínská trojka Toyota/Peugeot/Citroën se nám zdá přece jen ještě příliš drahý, očekávaný Fiat 500 by měl být už celkem dostupný a navíc velmi chic. Pokud by se Volkswagenu podařilo postavit mu stylově i technicky plnohodnotného soupeře, mohl by s ním udělat díru do světa.

Honza Koubek

9.5.2007 10:44

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist