Vrátí se Nissan 200SX?

Malé kupé od Nissanu zmizelo ze světa před deseti lety. Podmínky pro jeho návrat jsou však příznivé a automobilka se chce do lukrativního segmentu vrátit.

Auta Nissanu jsou ve velké většině určená do terénu, nebo se tak alespoň tváří. Japonci už před lety v podstatě opustili myšlenku vyrábět konvenční vozy a snaží se vždy nabídnout něco jiného než konkurence. Naštěstí při tom sem tam vzpomenou také na zapálené řidiče a postaví nějaké to 350Z nebo GT-R. Od ukončení výroby 200SX v roce 2002 však Nissanu chybí v nabídce levný sportovní model, něco čtyřválcového pro nemajetné mladší generace. Automobilka chce situaci co nejrychleji napravit.

Menším sportovním autům se v posledních letech daří. Volkswagen Scirocco je velmi úspěšný, stejně jako Mégane RenaultSport i drahý Focus RS. 370Z se však dívá jen z dálky, s cenou lehce přes milion je mimo dostřel mnoha potenciálních zákazníků. Nissan proto hledá cestu, jak se generaci mladých nadšenců přiblížit. Prostor pro nový model se otevřel, když motor 370Z vyšplhal z původních 280 postupně až na 330 koní.Skvělou zprávou je, že nové kupé bude mít na rozdíl od konkurence pohon zadních kol. Nissan bohužel teprve hledá vhodnou platformu, vývoj vhodné speciální platformy Japonci zastavili před několika lety a podvozek 370Z je příliš těžký. I to ovšem berme jako dobrou zprávu: automobilka chce udělat 200SX co nejlehčí. Bohužel to znamená, že na auto si počkáme v nejlepším případě dva roky.

S pohonem zadních kol bude 200SX velmi zajímavou alternativou k evropským předokolkám. Výkon nabízených motorů může překročit 280 koní aniž by ohrozil 370Z a slabší verze by s řádově dvěma stovkami koní měly udržet cenu přijatelně nízko. Auto čeká jen malá konkurence, Mazda RX-8 totiž pomalu končí. Nissanu by mohly způsobit těžkou hlavu především Toyota FT-86 a příbuzný model Subaru.Nissan v minolosti prodával celou řadu velmi úspěšných malých kupé. V devadesátých letech si mohli zákazníci na mnoha trzích pořídit 180, 200 či 240SX, ačkoli logika značení byla pochybná a ve spleti různých stejně označených a stejných různě označených aut bylo těžké se zorientovat. Všechna auta stála na platformě S, která vznikla v sedmdesátých letech právě pro malé sportovní vozy s pohonem zadních kol. Její produkce skončila v roce 2002, po 26 letech výroby, a spolu s ní se poroučel také Nissan Silvia, poslední v douhé řadě dostupných kupé a kabrioletů. V Evropě Nissan vyklidil pozice ještě o několik let dřív. Přesto má značka vše co potřebuje počínaje skvělou pověstí a úspěch nástupce 200SX je jistá věc. Pokud se v Nissanu rozhoupou.

autoweb.cz

26.7.2010 9:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist