Vrátí se Michael Schumacher do Formule 1? A co se změní?

Příští rok se krom nových pravidel a bodového systému očekává i jeden velký návrat.

Formule 1 dozná pro příští rok mnoha změn, a to nejen ve startovním poli, ve kterém se objeví šest nových týmů. Pojďme se tedy podívat na změny, které vrcholné odvětví motorsportu čekají.

 

Pravidla

Tankování a zastávky v boxech: Doplňování paliva během závodu je zakázáno, vozy budou startovat s plnými nádržemi a do boxů budou zajíždět jen pro výměnu pneumatik. Pneumatiky, které budou vpředu užší než v sezóně 2009, bude zakázáno předehřívat.

Body: FIA schválila nový bodový systém, který je diametrálně odlišný od toho současného. Bodovat bude deset jezdců. Body budou udělovány od 1. do 10. místa následovně: 25 – 20 – 15 – 10 – 8 – 6 – 5 – 3 – 2 – 1. Nový systém je ale silně kritizován, takže bychom se vůbec nedivili, kdyby ještě došlo k jeho změně.

 

Týmy

V roce 2010, pokud se nic nezmění, bude startovat v závodech Formule 1 celkem 13 týmů, tedy 26 vozů. Složení některých dvojic již bylo oznámeno.

Spekuluje se o velkém návratu Michaela Schumachera, který údajně jedná s týmem Mercedes GP (dříve Brawn GP). Nový tým totiž hledá jednoho velezkušeného jezdce, kterým právě Schumacher je. Jenže místo Schumachera by do druhé formule mohl klidně usednout Nick Heidfeld, který působil u BMW Sauber a ačkoli ještě žádný závod nevyhrál, patří mezi nejspolehlivější piloty F1 vůbec.

McLaren s motory Mercedes budou řídit mistři světa Jenson Button a Lewis Hamilton. Mercedes GP, dříve Brawn GP, potvrdil Nico Rosberga a dále se spekuluje o Schumacherovi, ovšem stejně tak o Heidfeldovi. Red Bull ještě neoznámil, se kterými motory bude závodit, ale už víme, že do kokpitu usednou Sebastien Vettel a Mark Webber.

Ferrari samozřejmě angažuje uzdraveného Massu a nově Fernanda Alonsa. Williams bude používat nové jednotné motory Cosworth, ve kterých je prý velký potenciál. Jezdeckou dvojici bude tvořit velezkušený Rubens Barrichello a nově Nico Hulkenberg. Tým Renault, nad jehož budoucností zatím visí otazník, angažoval Roberta Kubicu, o druhém jezdci se stále nic neví.

Force India bude používat motory Mercedes a jeho piloty budou Adrian Sutil a Vitantonio Liuzzi. Torro Rosso s motory Ferrari angažovalo Sebastiena Buemiho, druhý pilot zatím nebyl oznámen.

Nový tým Lotus používá motory Cosworth a právě byla oznámena jezdecká dvojice Jarno Trulli a Heikki Kovalainen. Lotus, jeden z nejúspěšnějších týmů historie F1, se tak do soutěže vrací po dlouhé odmlce.

Tým Campos také používá motory Cosworth a do jeho kokpitu usedne mladý Bruno Senna. O druhém pilotovi ještě nevíme. Americký tým US F1 s motory Cosworth ještě svou jezdeckou dvojici neoznámil, ale je víceméně jisté, že Danica Patricková se do formule 1 nepodívá, neboť bude závodit v sérii IndyCar.

Dalším týmem je Virgin s motory Cosworth, se kterým bude závodit Timo Glock. Druhý pilot ještě angažován nebyl. A o týmu Sauber, který má používat motory Ferrari, se také ještě nic neví.

autoweb.cz

15.12.2009 9:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist