Vozy Red Bull míří na silnice!

Výrobce energetických nápojů se nezastaví ve Formuli 1, tým plánuje vlastní silniční auta. Rudí býci se nejprve objeví na ostrých verzích modelů Infiniti.

Rakouský limonádový magnát Dietrich Mateschitz byl odjakživa fanouškem těch správných aktivit. Léta sponzorování sportovců však jeho touhy nenaplnila, a tak se Red Bull vrhl do Formule 1. Královnu motorsportu Rakušané úspěšně pokořili, jenže kam dál? Šéfové Red Bullu věří, že vhodným dalším krokem je představení vlastního vozu. Začnou ostrými verzemi modelů Infiniti – podobně jako dělal Renault Clio v devadesátých letech reklamu Williamsu.

Šéf stáje Red Bull Christian Horner potvrdil, že jeho tým „chce použít své zkušenosti jinde než jen ve Formuli 1“. Na vysvětlenou dodal: „Bývali jsme známí jako výrobci energetických nápojů, ale dnes nás všichni respektují jako schopné konstruktéry. Je přirozeným vývojem vydat se do světa silničních vozů.“Nejsnazší cesta na silnice vede přes japonské Infiniti, s nímž Red Bull před nedávnem navázal spolupráci (přes svého dodavatele motorů – Renault). Postavit vlastní vůz bez předchozích zkušeností by bylo krajně obtížné, v přeregulovaném evropském prostředí možná i nemožné. Přestože zprávy o znáčcích Red Bullu na některém z ostrých Infiniti stále žijí na pomezí reality a spekulací, není důvod o nich pochybovat.

Infiniti spojení s rudými býky prospívá. První neoficiální zprávy naznačují, že povědomí o značce v Evropě se za pouhých pár týdnů výrazně zlepšilo. Pomohl také Sebastian Vettel, kterého si Infiniti najalo jako ambasadora (titulní fotka). Ostrý model se znáčky Red Bull je logickým dalším krokem, zvlášť v době, kdy rakouská stáj dominuje F1.Vedení automobilky prý stále nerozhodlo, který model dostane křídla. Neseriózní komiksová image Red Bullu i odkaz Clia Williams mluví ve prospěch menšího, alespoň relativně laciného auta. Infiniti sice žádné takové v nabídce nemá, ale chystá se na něj. Do segmentu C míří model inspirovaný konceptem Etherea. Vyloučit samozřejmě nelze ani účelovou výpůjčku z nabídky Nissanu, ale to už je čirá spekulace.

Co se motorů týče, má Infiniti odkud brát. Kromě jednotek mateřského Nissanu a přátel od Renaultu získali Japonci nedávno přístup k nepřebernému množství techniky koncernu Daimler AG. První stroj Red Bull-Infiniti tak může vypadat vlastně jakkoli. Musí však uspět, pokud má značka splnit plán, podle kterého bude do pěti let prodávat půl milionu aut ročně. Vloni jich udala 145 tisíc, sotva třetinu.

autoweb.cz

25.7.2011 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist