voziky-za-osobni-auta.jpg

Vozíky za osobní auta

poradna

Jaký přívěsný vozík a kdy si smíte připojit za vozidlo skupiny B?

Diskuze

16 komentářů

    Blahovec

    Pokud si přečtu,co mohu řídit se skupinou B,podle odstavce 4 písmena a/ je mi vše jasné.Také mi je jasné písmeno b/.

    U písmene c/ tvrdíte,že ruší odstavec a/.

    Pismeno b/ neupravuje hmotnost přípojného vozidla k traktorům a pracovním strojům……

    Proto se domnívám,že vaše verze je mylná.

    Písmeno c/ upravuje jízní soupravy,kde se odvolává na písmeno a/ kde platí vozík do 750 kg pro vozidla do 3,5t.

    nebo b/ a přípojného vozidla. Kde se upravují přípojná vozidla pro vozidla v písmenu b/

    Jde jen o to ,kde větu rozdělit a které rozdělení veme v potaz soud,jehož rozhodnutí bude konečné.

    Co o mém názoru soudíte,děkuji.

    mirek

    opravdu se jedná o přívěsy nad 750kg, dá se to dohledat na stránkách http://www.mdcr.cz

    e.t.

    C nerusi Ačko. je to jen jeden pripad. Stejne jako nemuzete jet na Ačko a Bčko zaroven (autem a traktorem) tak nemuzete jet soupravou A a soupravou C zaroven. Nic se nerusi, jen to rozsiruje opravneni to nechapete?

    Je to jasne jak facka. Pismeno C rika souprava typu auto + vozejk. Ale jak popsat jaké auto? Jednoduše, pomůzeme si odstavcem A protoze tam jsme jednou uz auto definovali.

    Matematika je tak jednoducha a lidi tak blby.

    Koudelka

    Pokud mám sk. ŘP B+E, mohu řídit vozidlo do 3,5 tuny + vozík nad 750 kg, pouze musím zachovat údaj výrobce automobilu o max. váze přívěsu. To je pak jediný limitující údaj. Je to tak v celé EU a už i u nás!!!

    Igler

    Souhlasím s Vaším názorem ! Na téma skupiny B+E bylo již napsáno mnoho nesmyslů . Třeba že celková hmotnost vozu + vleku se sčítá a když přesáhne 3500kg potřebuji řidičský průkaz skupiny C .

    Skupina B+E stačí k řízení vozidla do celkové hmotnosti 3500kg + vleku do celkové hmotnosti 3500kg ( nebo podle povolení max. hmotnosti vleku výrobcem vozu )

    Anonym

    Je mi to u prdele, poněvadž žádný vozejky netahám. A kdyžtak mam skupinu C+E.

    Jirka

    No a teď si představte.

    Mám čtyřkolku , kategorie v TP motocykl – čtyřkolka.

    V TP tažné na 250 kg nebržděného př.

    Také je tam poznámka – maximální hmotnost taženého přívěsu – 550 kg

    Co teda můžu tahat ??

    Petr Fux

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat na jednu věc. Já vlastním sk. B+E a byl jsem dvakrát v autoškole a pokaždé mi řekli, že se skupinou B můžeme řídit vlek do 750kg. Příklad: Auto 3500kg + vlek 750kg, ale navíc mi řekli, že se sk. B lze řídit i napřiklad: Auto 3500kg + vlek o celkové hmotnosti 2000kg avšak musí být dodržena okamžitá hmotnost vleku 750kg. V praxi by to znamenalo, ža mohu se sk. B řídit auto 3500kg + vlek 2000kg, který má pohotovostní hmotnost 350kg a na něj tedy mohu naložit jen 400kg nákladu a vlek bude mít jen 750kg. Je tohle pravda??? Děkuji moc

    kolik stojí

    Jirka

    Ahoj lidicky rad bych vedel jestli ma nekdo zkusenosti s voziky za automobil.Potrebuji vedet jak velky muze byt vozik za autem pokud mam jen skupinu B o hmotnosti se nebavim de mi pouze o velikost (sire/delka) dekuji predem za odpoved

    krchovman

    TŘEBA U ,,C-čka,, je to srozumitelné:
    skupina C1+E -Skupina C + přívěs bržděný o hmotnosti větší než 750kg, ale souprava nesmí překročit maximální přípustnou hmotnost 12000kg
    proč to kuva nenapíšou i u B-čka tak srozumitelně např , že souprava nesmí přesáhnou celkovou hmotnost 4250kg a jestli mám auto 3500 a vozík 750 anebo mám auto 2600 a bržděný vozík 1650 tak je to fuk, protože nepřesáhnu 4250… PROBOHA PROČ TO NEJDE NAPSAT JASNĚ !!!!!!!!!!!!!!!!

    pitrs

    Dobrý den potřeboval bych vědět když někdo má jen b-cko jestli může tahat nějaký vozík

    Martin.

    Ano, lze zapojit, zde je článek i s příklady jízdních souprav
    http://www.italpower.cz/cs/clanky/autoporadna/jizdni-soupravy-a-jejich-kombinace-pro-skupinu-b-s-b96-a-be

    Pavla

    Dobrý večer, měli jsme se známými hádku ohledně přívěsných vozíků – možné hmotnosti. Ptala jsem se na policii, tam mně podali nepřesné informace, prý ať se obrátím na učitele v autoškole. Tak jsem to zkusila tam. Jde o toto: Proč pro určení potřebné skupiny na soupravu se bere v úvahu auto plus celková možná váha přívěsu i s nákladem, ale ikdyž bude vozík prázdný, neberou na to ohled. Zkrátka počítají, jako by byl vozík plně naložený. A když naložím vozík, který má v TP max.celk.hmotnost např. 600 kg, já mám v TP na auto 400 kg u nebrzděného přívěsu, bere se okamžitá hmotnost přívěsu. Ptala jsem se, jak to budou na silnici odhadovat. Prý musím dokázat, že naložený vozík má do těch 400 kg.V Německu ale platí, že i v tomto případě se bere celková váha vozíku, i kdyby byl prázdný. Tak jako se to u nás bere u stanovení skupiny /B nebo B+E/. No a jinak mi v autoškole řekli, že sami policajti v tom mají zmatek. Brala bych jako logické, že vezmou v úvahu celkovou váhu vozíku, ať je jakkoliv naložený či prázdný, protože to mnohdy není jak zvážit, ale na druhou stranu pro řidiče zase je to nevýhoda. Německo jsem vzpomněla, protože mi bylo řečeno, že pravidla jsou pro EU stejná, tak mě zajímá tento případ a rozdíl tam a tady. Díky za odpověď.

    Pepa

    Dobrý den, je to trošku mimo téma, ale mám teď dilema ohledně silničních vah. Píši práci, kde se zabývám touto problematikou a potřebuji tipy na firmy (nejlépe s dlouholetou tradicí), které se specializují na výrobu silničních vah, jediný kdo mě zatím napadl jsou http://www.tenzona.cz/prumyslove-vahy/jerabove-vahy.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist