Volvo XC90 PUV

650 koní v hrozivém SUV a přes 400 koní v malém S40. Jsou tohle nejrychlejší Volva všech dob?

Tento týden představilo Volvo v Las Vegas na výstavě SEMA trojici divokých konceptů, které by mohly napovídat, kam se budou ubírat výkonné verze XC90 a S40/V50, pokud se Volvo rozhodne pro jejich sériovou výrobu.

SEMA je zkratkou pro Sdružení výrobců specializované výbavy, což lze chápat jako vzletný termín pro tuning všeho druhu, a koná se každý rok v Las Vegas. Samotné místo konání je dostatečně konkrétním vodítkem k povaze většiny aut, které jsou na největší přehlídce svého druhu na světě představené.

XC90 PUV (power utility vehicle) je první velkou úpravou nového osmiválcového modelu, představeného v září v Paříži. V Americe je o SUV od Volva velký zájem a v Las Vegas se uvedlo v nové podobě se sníženým podvozkem, výrazně roztaženou karosérií, sportovními koly, nízkými pneumatikami, velkými průduchy vpředu i vzadu a čtveřicí výfukových koncovek.

Na úpravách motoru prý Volvo stále pracuje, ale už teď říká, že by se nový osmiválec o původním objemu 4,4 litru měl dostat až na výkon 650 koní. Dnes má výkon pouze poloviční, což by znamenalo, že mu téměř jistě přibude dvojice turbodmychadel.

A ještě něco – sobí znak á la Ferrari na předních blatnících nemá chybu.

Dalším autem od divize Special Vehicles je kombi V50 SV, u kterého se výkon přeplňovaného pětiválce 2,5 l zvedl z 220 na 340 koní, čímž překonává i třísetkoňové S60R a staví se na roveň současného Audi S4 Avant. Od S60R přebírá pohon všech kol a k němu přidává krátkou šestistupňovou převodovku.

Ještě zajímavější úpravu však předvedla firma Evolve, která přetvořila nové S40 na silniční speciál, ne nepodobný soutěžním autům ze závodů BTCC. Extrémně snížený podvozek s radikálním odklonem devatenáctipalcových kol mluví sám za sebe, stejně jako rozměr turbodmychadla Garrett, přemístěného na jiné místo pod kapotou, aby zbytečně neohřívalo vzduch k sání. S řadou dalších změn se pětiválec dostává na odhadovaných 425 koní, které na silnici přenáší pohon všech kol Haldex s elektronickým řízením.

Kotouče mají průměr 380 mm a svírají je osmipístkové třmeny.

I když se nejedná o oficiální tovární úpravu jako v předchozích dvou případech, je velmi možné, že v podobě Evolve S40 vzniklo jedno z nejrychlejších silničních Volv všech dob.

redakce autoweb.cz

4.11.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist