volvo-vyviji-superrychlou-nabijecku.jpg

Volvo vyvíjí superrychlou nabíječku

Nissan

Nová nabíječka je schopná dobít elektromobil na plnou kapacitu za jeden a půl hodiny. Konkurence to zvládá za podobnou dobu, tak v čem je ten rozdíl?

Diskuze

7 komentářů

    Kuban

    Zásadním problém pro rozvoj je zavedený standard rozvodů el.energie…. Dle mého se záměrně nepočítalo s tak velikým potřebným odběrem na každém rohu, což v americe díky jejich polovičnímu hrdlu chápu, v evropě mi to hlava zase pro změnu moc nebere, jak přišli na oněch 230V…. Nicméně 400V si můžete v garáži udělat… 🙂 Takže to nevypadá jako špatný nápad pro vozidlo na denní provoz do práce a na nákupy po městě 🙂 Bohužel konvenční spalovací motory budou dálkovým trasám pořád dominovat.

    JaF

    Hlavní problém nabíjecích aut je potřebný instalovaný příkon, ne nabíječka. Tato varianta sice asi částečně řeší problém s nedostatečnou sítí rychlonabíjecích stanic, ale problém nedostatečně dimenzovaných el. silových rozvodů stále zůstává. Kde chybí dostatečný příkon, tam to rychlonabíjení nezachrání. A protože nejen u nás chybí přenosová kapacita silnoproudých rozvodů a to jak \“poslední míle\“ tak hlavně páteřních VN, VVN i ZVN rozvodů, tak tohle vylepšení vlastně pouze prodraží elektromobyly.

    Dokud nebudou v autech rozumné palubní elektrárny nebo extrémně vysokokapacitní baterie, které si bude uživatel pomalu a přiměřeně dlouho (den či dva) nabíjet doma a pohodlně je jednou za min. 1000km měnit, tak na elektromobily zapomeňte.
    I kdyby existovaly takové baterie, tak jejich nabíjení by opět vyžadovalo značné posílení přenosové soustavy = stamiliardy či spíše řádově víc investičně.

    JaF

    Hlavní problém nabíjecích aut je potřebný instalovaný příkon, ne nabíječka. Tato varianta sice asi částečně řeší problém s nedostatečnou sítí rychlonabíjecích stanic, ale problém nedostatečně dimenzovaných el. silových rozvodů stále zůstává. Kde chybí dostatečný příkon, tam to rychlonabíjení nezachrání. A protože nejen u nás chybí přenosová kapacita silnoproudých rozvodů a to jak \“poslední míle\“ tak hlavně páteřních VN, VVN i ZVN rozvodů, tak tohle vylepšení vlastně pouze prodraží elektromobyly.

    Dokud nebudou v autech rozumné palubní elektrárny nebo extrémně vysokokapacitní baterie, které si bude uživatel pomalu a přiměřeně dlouho (den či dva) nabíjet doma a pohodlně je jednou za min. 1000km měnit, tak na elektromobily zapomeňte.
    I kdyby existovaly takové baterie, tak jejich nabíjení by opět vyžadovalo značné posílení přenosové soustavy = stamiliardy či spíše řádově víc investičně.

    400 voltu si udelas, ale jak chcete dostat jistic 200 Amper je mi zahadou, kdyz dostanes mozna tak 25A a to kdovi jestli.

    Protoze dnesni elektromobily maji typicky kapacitu kolem 25 kWh, tzn potrebujete pri pulhodinovem nabijeni 50 kW zdroj, podel si to napetim a jsi na tech amperech co pisu.

    Dalsi vec o ktere se nemluvi je vliv rychlosti dobijeni na zivotnost baterii, pokud nabijite pomaloucku pres noc, mate typickou ztratu 5-10% rocne, na rychlonabijeckach klidne i 33% rocne

    http://www.mynissanleaf.com/wiki/index.php?title=Real_World_Battery_Capacity_Loss

    Takze podtrzeno secteno, prestante uz konecne ONANOVAT o tom, ze elektromobily ceka nejaka jina budoucnost nez smetiste dejin.

    Presne tak. Jenomze to deckam s mavatky a napisem Greenpeace nikdo nevysvetli. Oni totiz fyzice nerozumi, akorat vi co nechteji… velke regulovatelne elektrarny, jejich idolem jsou fotovoltaiky a vetrniky, ktere delaji akorat v rozvodne siti bordel a nevyrobi za deset let ani tolik elektriny, kolik se do nich vlozilo pri vyrobe. A problem nabijeni hybridu ? V klidu, kazdy dostane od statu dotace na 2 hektary zemedelske pudy, kterou zastavi fotovoltaikou s vykonem minimalne 500kW plus akumulatorova stanice s nekolika tunami baterii a rozvodna,
    aby mel tu rychlonabijecku v aute na co pripojit, pricemz baterky v aute odejdou za 3 roky a v akumulatorovne za 6 let.

    Ekologicke reseni budoucnosti, ne ?….

    Jean

    Keby to zapnem doma, tak mi zleze izolácia z káblov, staré rozvody to nemusia vydržať. A keby to zapne 10 susedov na jednej ulici, tak by svietili drôty na stlpoch, taký odber jednoducho nezvládne prenosová sústava. Je to smutné, ale rýchlonabíjanie je nezmysel použiteľný pre jednotlivcov. A aj reálne, ak to niekto použije, tak sa zníži kvalita napätia, že to môže viesť k poruchám na el. spotrebičoch.

    Ernest

    Hlavny problem elektromobilov je v tom, ze je to technologia odsudena na zanik…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist