Volvo vyvíjí superrychlou nabíječku
Nissan
Nová nabíječka je schopná dobít elektromobil na plnou kapacitu za jeden a půl hodiny. Konkurence to zvládá za podobnou dobu, tak v čem je ten rozdíl?
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Nissan
Nová nabíječka je schopná dobít elektromobil na plnou kapacitu za jeden a půl hodiny. Konkurence to zvládá za podobnou dobu, tak v čem je ten rozdíl?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Zásadním problém pro rozvoj je zavedený standard rozvodů el.energie…. Dle mého se záměrně nepočítalo s tak velikým potřebným odběrem na každém rohu, což v americe díky jejich polovičnímu hrdlu chápu, v evropě mi to hlava zase pro změnu moc nebere, jak přišli na oněch 230V…. Nicméně 400V si můžete v garáži udělat… 🙂 Takže to nevypadá jako špatný nápad pro vozidlo na denní provoz do práce a na nákupy po městě 🙂 Bohužel konvenční spalovací motory budou dálkovým trasám pořád dominovat.
Hlavní problém nabíjecích aut je potřebný instalovaný příkon, ne nabíječka. Tato varianta sice asi částečně řeší problém s nedostatečnou sítí rychlonabíjecích stanic, ale problém nedostatečně dimenzovaných el. silových rozvodů stále zůstává. Kde chybí dostatečný příkon, tam to rychlonabíjení nezachrání. A protože nejen u nás chybí přenosová kapacita silnoproudých rozvodů a to jak \“poslední míle\“ tak hlavně páteřních VN, VVN i ZVN rozvodů, tak tohle vylepšení vlastně pouze prodraží elektromobyly.
Dokud nebudou v autech rozumné palubní elektrárny nebo extrémně vysokokapacitní baterie, které si bude uživatel pomalu a přiměřeně dlouho (den či dva) nabíjet doma a pohodlně je jednou za min. 1000km měnit, tak na elektromobily zapomeňte.
I kdyby existovaly takové baterie, tak jejich nabíjení by opět vyžadovalo značné posílení přenosové soustavy = stamiliardy či spíše řádově víc investičně.
Hlavní problém nabíjecích aut je potřebný instalovaný příkon, ne nabíječka. Tato varianta sice asi částečně řeší problém s nedostatečnou sítí rychlonabíjecích stanic, ale problém nedostatečně dimenzovaných el. silových rozvodů stále zůstává. Kde chybí dostatečný příkon, tam to rychlonabíjení nezachrání. A protože nejen u nás chybí přenosová kapacita silnoproudých rozvodů a to jak \“poslední míle\“ tak hlavně páteřních VN, VVN i ZVN rozvodů, tak tohle vylepšení vlastně pouze prodraží elektromobyly.
Dokud nebudou v autech rozumné palubní elektrárny nebo extrémně vysokokapacitní baterie, které si bude uživatel pomalu a přiměřeně dlouho (den či dva) nabíjet doma a pohodlně je jednou za min. 1000km měnit, tak na elektromobily zapomeňte.
I kdyby existovaly takové baterie, tak jejich nabíjení by opět vyžadovalo značné posílení přenosové soustavy = stamiliardy či spíše řádově víc investičně.
400 voltu si udelas, ale jak chcete dostat jistic 200 Amper je mi zahadou, kdyz dostanes mozna tak 25A a to kdovi jestli.
Protoze dnesni elektromobily maji typicky kapacitu kolem 25 kWh, tzn potrebujete pri pulhodinovem nabijeni 50 kW zdroj, podel si to napetim a jsi na tech amperech co pisu.
Dalsi vec o ktere se nemluvi je vliv rychlosti dobijeni na zivotnost baterii, pokud nabijite pomaloucku pres noc, mate typickou ztratu 5-10% rocne, na rychlonabijeckach klidne i 33% rocne
http://www.mynissanleaf.com/wiki/index.php?title=Real_World_Battery_Capacity_Loss
Takze podtrzeno secteno, prestante uz konecne ONANOVAT o tom, ze elektromobily ceka nejaka jina budoucnost nez smetiste dejin.
Presne tak. Jenomze to deckam s mavatky a napisem Greenpeace nikdo nevysvetli. Oni totiz fyzice nerozumi, akorat vi co nechteji… velke regulovatelne elektrarny, jejich idolem jsou fotovoltaiky a vetrniky, ktere delaji akorat v rozvodne siti bordel a nevyrobi za deset let ani tolik elektriny, kolik se do nich vlozilo pri vyrobe. A problem nabijeni hybridu ? V klidu, kazdy dostane od statu dotace na 2 hektary zemedelske pudy, kterou zastavi fotovoltaikou s vykonem minimalne 500kW plus akumulatorova stanice s nekolika tunami baterii a rozvodna,
aby mel tu rychlonabijecku v aute na co pripojit, pricemz baterky v aute odejdou za 3 roky a v akumulatorovne za 6 let.
Ekologicke reseni budoucnosti, ne ?….
Keby to zapnem doma, tak mi zleze izolácia z káblov, staré rozvody to nemusia vydržať. A keby to zapne 10 susedov na jednej ulici, tak by svietili drôty na stlpoch, taký odber jednoducho nezvládne prenosová sústava. Je to smutné, ale rýchlonabíjanie je nezmysel použiteľný pre jednotlivcov. A aj reálne, ak to niekto použije, tak sa zníži kvalita napätia, že to môže viesť k poruchám na el. spotrebičoch.
Hlavny problem elektromobilov je v tom, ze je to technologia odsudena na zanik…