Volvo vyvíjí superrychlou nabíječku

Nová nabíječka je schopná dobít elektromobil na plnou kapacitu za jeden a půl hodiny. Konkurence to zvládá za podobnou dobu, tak v čem je ten rozdíl?

Problémem elektromobilů je kromě velmi omezeného dojezdu i doba jejich nabíjení. U klasické zásuvky si počkáte klidně 10 hodin, takže se z běžné cesty mezi dvěma největšími městy Česka stane výlet na dva dny.

DOPORUČUJEME: Srovnání koncepcí: Downsizing, hybridy a ti normální
Citroën C1 proti Hondě Jazz Hybrid a Fiatu 500 TwinAir. Tři motory roku, jeden z minulého století a dva nové, se potkaly u jedné pumpy. Který je nejúspornější?

Volvo proto vyvinulo novou nabíječku, která by měla dobíjení zkrátit na pouhých třicet minut pro částečné nabití, které stačí na ujetí 80 km, a k plnému dobití vám stačí jeden a půl hodiny. Jenže ani zde nejde o „běžnou“ nabíječku, pro rychlé dobití potřebujete třífázový proud a 400 V. S běžnou zásuvkou si počkáte obligátních 8 – 10 hodin.

Takže v čem je ten rozdíl oproti takovému Peugeotu iOn, který se dokáže na 80% kapacitu nabít za 15 minut a k plnému dobití potřebuje 30 minut? Volvo má nabíječku zabudovanou přímo ve voze, takže ho jen stačí připojit k třífázovému zdroji, zatímco u ostatních elektromobilů potřebujete dobíjecí stanici.

6.11.2012 9:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist