Volvo V50 a S40 D5

31 fotografiíTesty automobilů

Tentokrát se nám dostala do rukou dvě skoro stejná Volva. Jak velkou roli hrají malé detaily?

Diskuze

14 komentářů

    Charger

    výborný test. Tento web má velmi vysokou úroven..jen škoda že těch testů není za měsíc víc, ale nejspíš vás v redakci moc není…

    JP

    max.krutiak je dostupny uz od 1750ot./min.a zotrvava na hodnote 350Nm az po 3250ot./min

    Ondra

    Já si radši dám jeden pořádný test i s videem, než ty rádoby testy u konkurence. Autoweb se nebojí říct svůj názor, doporučit…ostatní se bojí, aby jim auta půjčili, tak kritizují dost opatrně. Jejich recenze jsou potom jenom přepsané PR texty od importérů. Bravo autoweb ;)))

    Charger

    Ano…však já to přežiju když tu budeme mít tak dobré testy jako máme:-))

    lyma

    Opravdu tak skvělý jak se nad ním rozplýva autor příspěvku ? Možná, ovšem před tím než se autor postaví do role znalce měl by se alespoň projet v"krabicích" když neváha napsat " Na druhou stranu, spousta lidí nějaký ten hluk navíc ráda vydrží kvůli designu. Severský design je pojem sám o sobě a Volvo se v poslední generaci dokázalo už zcela oprostit od původních pravoúhlých krabic, které si pamatujeme z doby před dvaceti lety. " Troufnul bych si tvrdit, že jako většina lidi u nás o starších typech Volva nemá ani páru. Ono totiž přes všechny výtky ke tvarům karosérií starších Volv si tyto získaly velkou oblibu pro svou bezpečnost, pohodlnost, spolehlivost a co možna autor článku ani netuší i nadčasovost. Nevtíravou, svébytnou, ale svou. Dnes, i přesto že jsem velký fanda vozů Volvo, si nejsem tak jist zda je jejich vzhled až tak nadčasový. Doufám a přeji všem majitelům nových i těch starších vozů bezpečné a pohodlné kilometry s těmito vozy. A jen na okraj pro autora, klidně jej svezu v původní pravoúhlé krabici. Je mnohém tižší než spousty aut " decentně zaoblených ".

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Autor děkuje za nabídku, nicméně měl před už pár lety možnost několik měsíců jezdit ve Volvu 460. Párkrát řídil i legendární 850R a dvakrát se mu dostalo té cti usednout za volant nádherného Volva Amazon.

    Můj komentář o designu starších vozů téhle značky nebyl ani za mák negativní – to jste si tam našel až vy. Ze současných modelů se mi nejvíce líbí V70 – právě proto, že má „uspokojivě“ hranatou záď, jak jsem napsal. Je to pro mě nejtypičtější Volvo.

    Navíc platí, že design musí každý hodnotit sám, protože každý má jiné preference – malá Volva se mi osobně líbí víc, než většina německých soupeřů, přestože nejsou hranatá. Je to můj osobní názor, takže jsem jej napsal a podepsal se pod něj.

    Jakub Matuška

    Mám dotaz – Byla obě volva obuta do srovnatelných pneu (např. stejné značky)? Nemohl být tak markantní rozdíl jízdních vlastností do jisté míry způsoben rozdílnou značkou pneumatik?

    KFL

    Jel jsem v S40 i V50 nekolikrat za posledni rok. Sokovalo me, jak priserne plasty jsou v interieru pouzity, jak pekelne malo mista na nohy je u pedalu a jak z celeho auta cisi dojem lacinosti.

    Nevim, jak D5 v nejvyssi vybave, ale S40 2.0D v zakladni vybave za nejakych 760 tisic (unor) byla naprosto desiva a vystupoval jsem z ni totalne zklaman. A nezachranila to ani stredova konzola.

    Taky by me zajimalo, jak na tom bude D5 se spolehlivosti. Stare naftove dvoulitry puvodem od Renaultu byla kapitola sama o sobe – odchazely vstriky, turba, ERG ventily (nebo jak se tomu nadava :), a to nemluvim o neustalych problemech s elektrikou, odmitanim startovat, nouzovym rezimem motoru pravidelne se objevujicim v tech nejnevhodnejsich chvilich atd. Peklo :(.

    Kuca

    Sorry kaaaamo ale spis ty nemas paru o materialech a jejich pouziti a hlavne kvalite….Ses vymatlanej kokutek kterej prisel do salonu dostal prospekt a informaci o jeho cene cooooo?Hmmmm tak tady nemachruj,sedni si do te sve Octavky a upaluj……..A zustan si tam kde se ti libi….Volvo je automobilka ktera vubec nema nic spolecneho s evropou…..Max komponenty a dily,chci rict to ze maji jine priority a zasady nez nejaka pitoma skodovka ktera zacala letos kopirovat pet bezpecnostnich prvku od Volva…..Sorry ale Volvo je dela uz skoro deset let…Tak si uvediom jak jseou jiny pozadu….Zdar OK

    KFL

    Mily kamo, v S40 jsem najezdil 2000 km a ve V50 dokonce 4000, takze to neni o prospektech nebo testovaci. Volvo muze byt odlisne v mnoha ohledech, ale to nic nezmeni na tom, ze je malo mista na nohy u pedalu a plasty v interieru jsou naprosto ohyzdny. Je to muj dojem a proto jeste nemusim bejt vypatlanej ;).

    ???

    ty magor….veď ja som viacej s Volvom 440 nacúval ako ty s oboma najazdil dopredu…veď prejsť s jedným autom 2000 a s druhým 4000 a potom to takto krityzovať??? sa spamätaj ty chudák.

    PS:ešte musím pochváliť tento web lebo má fakt kvalitné spracovanie čo slovenkým zatial dosť chýba

    NewKy

    Proboha, kdo sem pustil tohodle "yntelygenta"? 🙂

    Kuba

    Zdravim stava se mi pomerne casto, ze k testum mate videa, ale ty linkujou na videa jinych aut. Uz se mi to stalo u vicero (cca tak 6 aut) … je k tomuto testu tedy i video ci ne? dekuji moc … jen dale pokracujte ve vasi skvele praci (az na ty nefukcni vide nekter 😀 )

    luk

    Mám již 3tí Volvo. Začínal jsem na V40 r.v. 2000, 2.0T, po přestupu do S60 r.v. 2001 T5 to bylo o 3stupně někde jinde. Ten pocit velikosti, bezpečnosti a musím říct S60ka s motorem T5 mě nikdy nenechala chladným a někde stát, to auto je démon, brutální jízdní vlastnosti.
    No ale rozrostla se rodina a nebudu si nalhávat, S60 má žalostně malý vstup do kufru. A spotřeba na výlety taky není ideálek. Koupil jsem tedy V50 D5 r.v. 2008, již facelift.
    Co mě nadchlo je samozřejmě design, Volva jsou prostě krásná auta. Interiér je malinko prostorově menší než u S60, ale bezpečnost je na mnohem vyšší úrovni. Přemýšlel jsem o Mazdě 6 r.v. 2009, navštívil jsem mnoho prohlídek aut, ale musím říct V50ka vyhrála na plný čáře. Mně se líbí ta jednoduchost interiéru. A plasty??? Možná na středovém můstku, jinak cela palubní deska je z měkčeného materiálu, není to rozhodně plast, nikde nic nevrže, naprosto tichý auto.
    To že D5ka je slyšet v interiéru, tak možná při plné akceleraci a to ještě proniká krásný lahodný sportovní zvuk, takže nevadí. Kvalita spracování je na vysoké úrovni. Automat řadí celkem rychle, musím říct, že je hodně návykový. Umí podřadit funkcí kickdown o několik stupňů a to rychle. Samozřejmě na závodní pouť, to není, protože on neví, co je před vámi. Ale myslím si, že je hodně povedený. Spotřeba? Asi tomu nebudete věřit, ale já nejsem loudal, ale i přes to mám město za 6.3litrů/100km. Dálky do Prahy jezdím v pohodě za 5,9ll/100km, ano pokud pojedu v kuse 160Km jsem na 6,5l/100km, ale stále je to luxusní spotřeba na to, co ten motor umí. Naprosto mě nadchly přední světlomety. Když do patice W5W dáte Philips LED 6000k, neuvěříte, jak to krásně svítí a hlavně vypadá, tohle se opravdu povedlo. Kufr se mně zdá ok, kočárek se tam vejde v pohodě, vezl jsem rodinu na dovolenou, 4kufry, skládačka a ještě jsem v klidu viděl do zadu. Já na Volvo nedám dopustit. V50 mě zatím mile překvapila, jsem vždycky natěšený, až jí budu řídit, jsem spokojen.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist