autoweb.cz > Volvo > Volvo V40 > Volvo V40 se dočkalo nových čtyřválců Drive-E, pětiválce končí
Volvo V40 se dočkalo nových čtyřválců Drive-E, pětiválce končí
Spotřeba, emise a zase ta spotřeba. To je mantra asi všech současných automobilek, těžko jim to ale dávat za zlé, když z nich bruselští úředníci pod záminkou globálního oteplování vysávají hromadu peněz za každý gram emisí nad těžko splnitelnou normu.
Volvo tedy pomalu dává sbohem výtečným pětiválcovým motorům a vítá novou generaci agregátů s označením Drive-E, které se zatím ve všech případech spoléhají na objem dvou litrů a čtyři válce. Postupem času se dostanou do všech aktuálních modelů a právě teď přichází na řadu model V40, který dostane jednu benzínovou a jednu naftovou pohonnou jednotku.
Dieselový agregát s označením D4 se spoléhá na dvojici turbodmychadel, díky kterým produkuje výkon 190 koní a 400 Nm, mimo to jde o první sériový motor s technologií i-ART. Ta se kromě výjimečně vysokého tlaku 2500 barů vyznačuje hned čtyřmi tlakovými snímači namísto jednoho a na základě těchto informací vždy zajistí vstřik ideálního množství paliva během každého spalovacího cyklu. Výsledkem je nižší spotřeba, vyšší výkon a lepší zvuk. V případě Volva V40 D4 by se měla spotřeba v kombinovaném cyklu dostat na 3,3 l/100 km, u modelu Cross Country jsou to rovné 4 l/100km.
U benzínového motoru T5 se už v tuto chvíli také bavíme o čtyřválci, výkon 245 koní a 350 Nm se původnímu pětiválci téměř vyrovná, spotřebou by ho pak měl zcela předčit. Ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou by si měl říct jen o 5,8 l/100 km.