Volvo V40 se dočkalo nových čtyřválců Drive-E, pětiválce končí

Nové pohonné jednotky se pyšní příznivou spotřebou a příjemným výkonem. Minimálně parametry se tedy odcházejícím pětiválcům vyrovnají.
volvo-v40-se-dockalo-novych-ctyrvalcu-drive-e-petivalce-konci-1100x618.jpgCelá galerie 25 Zdroj: archiv redakce

Spotřeba, emise a zase ta spotřeba. To je mantra asi všech současných automobilek, těžko jim to ale dávat za zlé, když z nich bruselští úředníci pod záminkou globálního oteplování vysávají hromadu peněz za každý gram emisí nad těžko splnitelnou normu.

Volvo tedy pomalu dává sbohem výtečným pětiválcovým motorům a vítá novou generaci agregátů s označením Drive-E, které se zatím ve všech případech spoléhají na objem dvou litrů a čtyři válce. Postupem času se dostanou do všech aktuálních modelů a právě teď přichází na řadu model V40, který dostane jednu benzínovou a jednu naftovou pohonnou jednotku.

Dieselový agregát s označením D4 se spoléhá na dvojici turbodmychadel, díky kterým produkuje výkon 190 koní a 400 Nm, mimo to jde o první sériový motor s technologií i-ART. Ta se kromě výjimečně vysokého tlaku 2500 barů vyznačuje hned čtyřmi tlakovými snímači namísto jednoho a na základě těchto informací vždy zajistí vstřik ideálního množství paliva během každého spalovacího cyklu. Výsledkem je nižší spotřeba, vyšší výkon a lepší zvuk. V případě Volva V40 D4 by se měla spotřeba v kombinovaném cyklu dostat na 3,3 l/100 km, u modelu Cross Country jsou to rovné 4 l/100km.

Volvo V40 D2

První jízda | vydáno 10. 10. 2012

U benzínového motoru  T5 se už v tuto chvíli také bavíme o čtyřválci, výkon 245 koní a 350 Nm se původnímu pětiválci téměř vyrovná, spotřebou by ho pak měl zcela předčit. Ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou by si měl říct jen o 5,8 l/100 km.

26.2.2014 8:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist