Volvo V40 D2

Volvo V40 uspokojí jak nadšence bezpečnostních systémů, tak i řidiče, který chce povedený hatchback se zajímavou spotřebou.

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

RADOSTI
tichý a úsporný motor; pohodlý podvozek; příjemný interiér

STAROSTI
horší výhled vzad; průměrný prostor na zadních sedadlech

Podle světlometů nebudete dlouho přemýšlet nad tím, do jaké škatulky auto zařadit, ale různé prolisy rozehrávaly (minimálně v našem modro-zeleném laku) působivou hru světla a stínů. Při tom všem se podařilo udržet sportovní profil, auto nevypadá jako kombík, ani jako crossover typu BMW 5 GT, kompromis mezi praktičností a vzhledem je v případě Volva téměř ideální.Interiér zcela naplňuje definici severského designu – vyznačuje se lehkostí s důrazem na tvar, detail a především funkci. Palubní deska je jednoduchá, vedle dvojice barevných displejů nahmatáte samé příjemné materiály a tlačítko startování. Všechno ostatní, od klimatizace, až po ovládání zábavního systému, se podařilo vměstnat na tenký světlý panel.

To pro mě byl trochu oříšek, všemu velí dvojice otočných voličů s dalšími tlačítky uvnitř. Já jsem však nikdy nevěděl, po kterém sáhnout, abych udělal to, či ono. Málokdy jsem se trefil. Naštěstí jde všechno podstatné ovládat skrze multifunkční volant, takže jsem na středový panel sahal jen minimálně.

Volvo V40 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volvo v40 fotogalerie

Vlastně jen ve chvílích, kdy jsem chtěl z obří knihovny hudebního přehrávače vybrat konkrétní album, bylo rychlejší (a mnohem pohodlnější) sáhnout po číselníku. Ten funguje stejně jako klávesnice dávných mobilních telefonů a díky němu není problém poslepu vyfiltrovat to, co vám povedený audio systém pustí do uší. To je oproti konkurenčním systémům velká výhoda, nemusíte jinde i dlouhé minuty rolovat seznamem a riskovat pomačkané plechy.Ještě rychle proletím okolo sedadel, ta jsou velmi pohodlná, s akurátním bočním vedením, od cestujících vzadu moc chvály na nové auto nejspíš nesklidíte. Ne pokud jsou zvyklí na takovou Octavii, která je v prostoru pro kolena až manažersky štědrá. A pokud je necháte nahlédnout i do kufru, dočkáte se nejspíš jen zvednutého obočí. Zavazadelník Volva pojme 335 litrů, ke kterým se dostanete přes poměrně vysokou nakládací hranu. Já osobně se mezi neustálé stěhováky neřadím a na přepravě běžných věcí mě kufr nijak neomezoval.

Naftový čtyřválec má výkon 115 koní v 3600 otáčkách, točivý moment 270 Nm v rozmezí 1750 – 2500 otáčkách, takže o nějakém dýchavičné základní motorizaci nelze mluvit. Motor je velmi kultivovaný i za studena, při optimální teplotě už lze mluvit jen o téměř neslyšitelném barytonovém projevu.

Agregát byl spojen se šestistupňovou manuální skříní, po které budete sahat často, naštěstí však velmi rádi. Řazení má exaktní chod a adekvátně dlouhé dráhy, vadit vám může leda zvláštní tvar hlavice podsvětlené řadící páky, ale není to nic, na co by se nedalo po pár týdnech zvyknout.


Displej je plně grafický, vybírat můžete rovnou mezi třemi režimy – Elegance, Eco nebo Sport. Každý z nich upřednostňuje trochu jiný atribut.Asi vás bude zajímat, jak je na tom s hlučností na dálnici i se spotřebou, což pochopitelně nemůžu opomenout. Při obligátních 130 km/h se otáčky motoru vyhoupnou na 2200 při zařazené šestce a motor si při tom vezme okolo 5,3 litru nafty na sto. Ve městě počítejte s přibližně o litr vyšší spotřebou, mimo město naopak o litr méně.

Pohled do ceníku odhalí cenu 624 000 Kč za verzi s naftovým čtyřválcem D2 a výbavou Kinetic. Už od základu vás bude chránit armáda airbagů (a chodce velký vak ukrytý pod kapotou), dostanete základní asistenční systémy a takovou výbavu, jaká se na danou cenovou kategorii sluší.

Náš kousek dále šperkoval paket Business (19 900 Kč, zahrnuje tempomat, lepší rádio, multifunkční volant nebo barevný displej) i paket Intro za 13 800 Kč, ve kterém je obsažena osvětlená hlavice řadící páky, zadní parkovací asistent s čidly a kamerou. Testovaný kus měl i balíček Security v hodnotě 19 900 Kč, který definuje bezklíčový vstup, alarm nebo dvojité zamykání.

Zapomenout nesmíme ani na balíčky Winter a Light, které za 36 500 Kč přihodily vyhřívané čelní okno, vyhřívaná sedadla nebo bixenonové světlomety v kombinaci s denním svícením v podobně vodorovných pruhů. Celkový účet se vyšplhal na hodnotu 759 100 Kč, což není málo, ale…

…Ale za to dostanete opravdu „nabušené“ auto, kterému, alespoň pohledem mých potřeb, nic nechybělo. Dostanete pohodlné, tiché a úsporné auto s výbavou, která pokrývá všechno, co může člověk za volantem potřebovat. Reálně si můžete ještě připlatit za řadu bezpečnostních systémů, ale já osobně jsem byl rád, že na palubě nebyly. Mně osobně dokázal asistent před hrozící srážkou zatím jen vyděsit, ale je pravda, že až mi jednou zachrání pocuchaný předek, budu nejspíš mluvit jinak.Verdikt
Může se verdikt nést v jiném, než v pozitivním duchu? Na Volvu V40 mi vadily jen drobné maličkosti, se kterými bych si ho klidně dokázal představit ve své garáži. Nemluvím teď o garáži snů, ale o garáži, kde o nákupu auta rozhodují ryze racionální potřeby a trocha té touhy vlastnit docela zajímavě vypadající auto. A obojí Volvo V40 bezezbytku naplňuje.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Zdvihový objem (cm3)1560
Vrtání x zdvih (mm)75 x 88,3
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)84 kW (115 k) v 3600 ot./min.
Točivý moment (Nm)270 Nm v 1750 - 2500 ot./min
0-100 km/h (s)11,9 / 7,4 / 9,1
Spotřeba paliva (l/100 km)4,0 / 3,4 / 3,6
Objem nádrže (l)52
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4369
Šířka (mm)1783 mm (se zrcátky 2041 mm)
Výška (mm)1420
Rozvor náprav (mm)2647
Provozní hmotnost (kg)1333
Celková hmotnost (kg)1890
Zavazadlový prostor (l)335
Ceny
Základní cena test. verze624 000 Kč
Cena testovaného vozu759 100 Kč
10.10.2012 6:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist