Volvo: Technologie pro úsporný provoz a potěšení z jízdy

Švédská automobilka představuje novou řadu pohonných jednotek zaměřených na ekonomický provoz a dobré dynamické vlastnosti.

Nová řada hnacích ústrojí Drive-E posouvá podle společnosti Volvo Cars potěšení z úsporného provozu na zcela novou úroveň. Automobilka dále říká, že „počet válců již není pro popis výkonu a jízdních vlastností důležitý.“

Takže se budeme bavit o downsizingu. Máme zde první tři motory z řady dvoulitrových čtyřválců Drive-E, které budou představeny v průběhu podzimu 2013. Což zase tak špatná představa není, jiní výrobci si pod zmenšováním počtu válců představují třeba litrové dvouválce. Každopádně naftová verze přichází s technologií i-Art a nejvýkonnější benzínová verze je vybavena stále celkem neobvyklou kombinací kompresoru a turbodmychadla.

Výkon dieselových motorů řady Drive-E se bude pohybovat od 120 do 230 koní, benzínové verze budou začínat na 140 koních a nejvýkonnější z nich překročí hodnotu 300 koní. Ehm, to vážně není špatné, tedy to, že výrobce dokáže při nízké spotřebě mluvit o stovkách koní…Díky několika úrovním přeplňování se otevírají možnosti pro vytvoření široké nabídky agregátů od nejúspornějších verzí až po jednotky s vysokými hodnotami výkonu a točivého momentu. Aby bylo možné uspokojit požadavky všech zákazníků, bude výkon některých verzí zvýšen hybridním pohonem nebo pomocí jiných moderních technologií.

„Sofistikované technologie Drive-E zákazníkům poskytnou vysoký výkon, nižší spotřebu paliva, výrazně nižší emise a atraktivní zvukovou kulisu. Naše čtyřválcové motory nabídnou vyšší výkony než dnešní šestiválce, zatímco jejich spotřeba bude nižší, než u současných čtyřválců,“ říká Derek Crabb. Dodává: „Pokud porovnáte čtyřválec Drive-E s jakýmkoliv šestiválcovým motorem, zjistíte, že při stejném výkonu je nový agregát výrazně lehčí a menší. Úspora paliva se pohybuje v rozmezí od 10 do 30 procent v závislosti na tom, se kterým motorem nový agregát porovnáváte.“Dieselové motory? Díky zpětné vazbě z každého vstřikovače namísto použití tradičního jednoho tlakového snímače na zásobníku common rail umožňuje technologie i-Art nepřetržité monitorování a přizpůsobování vstřikování paliva spalovacímu cyklu každého ze čtyř válců.

DOPORUČUJEME: Speciál o spotřebě – vše, co potřebujete vědět

Každý vstřikovač má na sobě umístěn malý počítač, který sleduje vstřikovací tlak. Na základě této informace adaptivní systém i-Art zajistí vstřik ideálního množství paliva během každého spalovacího cyklu.

Dieselové motory přicházejí i s dalšími vylepšeními, jako je nejmodernější dvoustupňové přeplňování, snížené tření, či inteligentní ventil v chladicím systému, jenž přispívá k rychlejšímu zahřátí motoru při studeném startu.

Autoweb.cz

19.8.2013 10:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist