Volvo: Technologie pro úsporný provoz a potěšení z jízdy

Švédská automobilka představuje novou řadu pohonných jednotek zaměřených na ekonomický provoz a dobré dynamické vlastnosti.

Nová řada hnacích ústrojí Drive-E posouvá podle společnosti Volvo Cars potěšení z úsporného provozu na zcela novou úroveň. Automobilka dále říká, že „počet válců již není pro popis výkonu a jízdních vlastností důležitý.“

Takže se budeme bavit o downsizingu. Máme zde první tři motory z řady dvoulitrových čtyřválců Drive-E, které budou představeny v průběhu podzimu 2013. Což zase tak špatná představa není, jiní výrobci si pod zmenšováním počtu válců představují třeba litrové dvouválce. Každopádně naftová verze přichází s technologií i-Art a nejvýkonnější benzínová verze je vybavena stále celkem neobvyklou kombinací kompresoru a turbodmychadla.

Výkon dieselových motorů řady Drive-E se bude pohybovat od 120 do 230 koní, benzínové verze budou začínat na 140 koních a nejvýkonnější z nich překročí hodnotu 300 koní. Ehm, to vážně není špatné, tedy to, že výrobce dokáže při nízké spotřebě mluvit o stovkách koní…Díky několika úrovním přeplňování se otevírají možnosti pro vytvoření široké nabídky agregátů od nejúspornějších verzí až po jednotky s vysokými hodnotami výkonu a točivého momentu. Aby bylo možné uspokojit požadavky všech zákazníků, bude výkon některých verzí zvýšen hybridním pohonem nebo pomocí jiných moderních technologií.

„Sofistikované technologie Drive-E zákazníkům poskytnou vysoký výkon, nižší spotřebu paliva, výrazně nižší emise a atraktivní zvukovou kulisu. Naše čtyřválcové motory nabídnou vyšší výkony než dnešní šestiválce, zatímco jejich spotřeba bude nižší, než u současných čtyřválců,“ říká Derek Crabb. Dodává: „Pokud porovnáte čtyřválec Drive-E s jakýmkoliv šestiválcovým motorem, zjistíte, že při stejném výkonu je nový agregát výrazně lehčí a menší. Úspora paliva se pohybuje v rozmezí od 10 do 30 procent v závislosti na tom, se kterým motorem nový agregát porovnáváte.“Dieselové motory? Díky zpětné vazbě z každého vstřikovače namísto použití tradičního jednoho tlakového snímače na zásobníku common rail umožňuje technologie i-Art nepřetržité monitorování a přizpůsobování vstřikování paliva spalovacímu cyklu každého ze čtyř válců.

DOPORUČUJEME: Speciál o spotřebě – vše, co potřebujete vědět

Každý vstřikovač má na sobě umístěn malý počítač, který sleduje vstřikovací tlak. Na základě této informace adaptivní systém i-Art zajistí vstřik ideálního množství paliva během každého spalovacího cyklu.

Dieselové motory přicházejí i s dalšími vylepšeními, jako je nejmodernější dvoustupňové přeplňování, snížené tření, či inteligentní ventil v chladicím systému, jenž přispívá k rychlejšímu zahřátí motoru při studeném startu.

Autoweb.cz

19.8.2013 10:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist