Volvo S90 (2016) oficiálně, čekejte pouze čtyřválcové motory

Fanfára dozněla, opona spadla, máme tady technické údaje k nové vlajkové lodi automobilky Volvo. (+VELKÁ FOTOGALERIE)

Bez dlouhého otálení pojďme rovnou k věci, tedy na čísla, nové Volvo S90 měří na délku 4963 mm, široké je 2019 mm včetně zrcátek a na výšku bychom naměřili 1443 mm včetně žraločí ploutve a tím je myšlena samozřejmě anténa, nejde o výraz pozitivního vztahu značky k oceánům, a rozvor nového vozu je 2941 mm. Při daných rozměrech je poloměr otáčení 11.4–11.8 m.

Podíváme-li se na hmotnost, máme zde rozpětí od 1800 do 2150 kg v závislosti na specifikaci. Palivová nádrž pojme 55 litrů v případě verze s pohonem předních kol, čtyřkolky lze natankovat 60 litry paliva a hybrid pojme 50 litrů benzínu. Mluvíme-li o objemech, tak nutno zmínit zavazadlový prostor, do kterého lze naložit 500 litrů nákladu, pokud zatížíme střechu, tak můžeme na nosiče nakládat až do hmotnosti 100 kg.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Teď jsou na řadě pohonné jednotky, a jak bylo naznačeno, v nabídce jsou výhradně řadové čtyřválce, což vzhledem k současné politice značky není překvapením. Dva motory jsou naftové a dva benzínové.

Vrcholem je T8, hybridní, dvakrát přeplňovaný čtyřválec s objemem 1969 cm3 o celkovém výkonu 320 koní v 5700 otáčkách a točivém momentu 400 Nm v 2200 – 5400 otáček. Hnací síla od agregátu, který je dopován kompresorem a turbem, jde na přední kola přes osmistupňovou automatickou převodovku, zadní kola jsou poháněna elektromotorem „krmeným“ Lithium-ion bateriemi. Spotřeba? To je „slovo do pranice,“ teoreticky by mělo nové Volvo S90 jezdit za 1,9 l/100 km, což je výsledek laboratorního měření, a v reálu nedosažitelná fikce, což je zatím jen naše soukromá teze a rádi se necháme přesvědčit testem o opaku.

Spotřeba motoru T6 je dle tabulek 7,3 l/100, výkon pohonné jednotky je identický jako u T8, i když charakter bude jiný. Dvojmo přeplňovaný motor posílá svůj výkon na všechny čtyři kola. Tady známe dynamické parametry, zrychlení z nuly na stovku zvládne Volvo S90 T6 AWD za 5,8 sekundy.

Diesely? Čtyřválec D5 má výkon 235 koní  v 4000 otáčkách a točivý moment 480 Nm v 1750 – 2250 otáčkách. Převodovka je automatická, zrychlení z nuly na stovku probíhá za 7,3 sekundy a maximálka je 230 km/h. Podle tabulek si D5 řekne o 5,1 l/100 km a abychom nezapomněli, tak D5 je čtyřkolka. Hnaná přední kola (a manuální převodovku) má D4. Zde motor nabízí výkon 190 koní v 4250 otáčkách a točivý moment 400 Nm v 1750 – 2500 otáčkách.

O deceleraci Volva S90 se stará brzdová soustava spoléhající na 16″,17″,18″ disky (rozměry jsou 296 mm/322 mm/345 mm) na přední nápravě, vzadu pak pracují 16″,17″ disky (s rozměry 302 mm/320 mm). Brzdnou válenost ze 100 km/h na 0 Volvo deklaruje jako 35 m a soustava spoléhá na asistenty ABS, EBD (elektronická distribuce brzdné síly) a EBA (elektronický brzdový asistent).

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

2.12.2015 6:43| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist