Volvo S60, V70 a XC70

S novým faceliftem se u sedanu, kombi a terénního XC objevují nejen vyšší výkony a oblejší tvary, ale i žhavé technologické novinky v podobě aktivního podvozku, videokamer hlídajících mrtvý úhel výhledu nebo oken odpuzujících vodu.

Faceliftované verze sedanu S, kombi V70 a jeho terénní podoby XC70 se od svých předchůdců vzhledově odlišují novým tvarem nárazníků, oblejšími křivkami čelních masek a také jiným designem kol. Přední a zadní světlomety mají čiré kryty a ve vyšších verzích se budou lišit i nárazníky, prahy a lištami plně sladěnými s barvou laku a chromovými doplňky vsazenými do nárazníků.

V interiéru došlo ke změně tvaru středového panelu, ovladačů rádia a integrovaného telefonu a také ke zkvalitnění hliníkového a dřevěného obložení. Dále se změnil i tvar středového tunelu a loketní opěrky, přístrojová deska a čelní sloupky dostaly jiný povrch, který omezuje nepříjemné odrazy v čelním skle.

Samotné sklo v předních dveřích a zpětných zrcátkách je pozoruhodné tím, že má speciální povrchovou úpravu, která odpuzuje vodu a v dešti se na něm nic neudrží. Speciální sklo poznáte podle toho, že nese malé označení WRG. V interiéru nadále vynikají výjimečně pohodlná sedadla nové generace, jejichž konstrukci a provedení si Volvo tradičně samo hlídá.

V nabídce motorů došlo ke změně hlavně u přeplňovaného pětiválce T5, který dostal variabilní časování sacích i výfukových ventilů, větší turbodmychadlo a také vyšší objem, zvětšený ze 2,3 na 2,4 litru. Má mít rychlejší reakci na plyn, vyšší točivý moment v nízkých otáčkách a lepší emise i při zachované úrovni spotřeby.

Výkon tak vzrostl o deset koní z 250 na 260 koní a točivý moment ze 330 na 350 Nm, dostupných již při 2100 ot/min. Zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost se díky tomu u S60 T5 snížilo ze 6,8 na 6,5 s. K lepším výkonům se váží i brzdy větších rozměrů a také nová šestistupňová převodovka s kulovitou kulisou Space Ball.

Největší novinkou na podvozku je představení aktivního systému Four-C, dříve známého pouze ze sportovního S60 R. Za příplatek se objeví v nabídce i u méně výkonných modelů S60 a V70 a bude nabízet dva druhy nastavení – Comfort a Sport, ve kterých se změní charakteristika jízdních vlastností, řízení a tvrdosti odpružení. Systém byl navíc překalibrován pro rozbitější silnice, na kterých by se již neměl ve sportovním režimu projevovat tak tvrdými rázy, jako ve své první generaci. Samotné S60 R si i nadále zachová tři stupně nastavení, ale i v jeho případě půjde o novou řídicí elektroniku.

Vůbec poprvé u sériově vyráběného auta se v nové řadě Volvo objeví výstražný systém BLIS, který řidiče informuje o vozidle pohybujícím se v mrtvém úhlu výhledu. Systém spočívá v tom, že ve zpětných zrcátkách jsou umístěny miniaturní videokamery, které pětadvacetkrát za sekundu snímají dění v zóně mrtvého úhlu a pokud v něm objeví auto, aktivují trojúhelníkovou výstražnou kontrolku umístěnou v předním sloupku na rovině zpětného zrcátka. Systém funguje i za tmy, reaguje pouze na jedoucí auta a dá se i vypnout. Poprvé se tento systém objevil v roce 2001 u Volvo Safety Concept Car a oficiální premiéru měl začátkem tohoto roku na detroitském autosalonu.

Svou premiéru má u Volva i vypínatelný airbag spolujezdce. Z pohledu dlouhodobého provozu potěší budoucí majitele i to, že u pětiválcových benzínových motorů ve všech třech řadách došlo k prodloužení servisního intervalu z 19 tisíc na 29 tisíc kilometrů.

Marek Nastoupil

31.5.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist