Volvo S60 (2000 – 2009)

Automobily Volvo se běžně řadí mezi vozy prémiových značek, ostatně jejich ceny tomu odpovídají. Jízdní vlastnosti ale vždy tak přesvědčivé nejsou.

RADOSTI
Elegantní design, výkonné motory, výborná sedadla, komfortní podvozek, spolehlivost.

STAROSTI
Menší síť značkových servisů, omezený prostor na zadních sedadlech, menší zavazadelník, řízení bez zpětné vazby, vyšší ceny ojetin, malá nabídka ojetých aut.

Automobily značky Volvo nejsou českými motoristy příliš vyhledávány. To vysvětluje, proč není švédský sedan S60 v autobazarech tak častým návštěvníkem. Kdo po něm zatouží, bude muset výběru vozu věnovat více úsilí.

Naštěstí žijeme v době internetu a tak prakticky nic není nemožné. Místo bloudění po bazarech si lze vytipovat několik vozidel z pohodlí domova a jet na jisto. A co lze očekávat?Velký sedan vypadá na první pohled opravdu prostorně, to však platí pouze pro oblast předních sedadel. Vzadu je sice dostatek místa pro kolena, ale v oblasti hlavy je situace horší a cestující vyšších postav se mohou dotýkat svažující se střechy.

Volvo S60 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volvo S60 fotogalerie

A co víc, ani ze zavazadelníku si nikdo na zadek nesedne. Objem 424 litrů je při nejlepší vůli jen dostatečný. Naopak pochválit můžeme vynikající sedadla, která si pohodlím získají snad každého.


Velkou dávku komfortu zajistí také podvozek, velice zdatně tlumící nerovnosti. Příjemné cestování pak podtrhuje zdařilé odhlučnění prostoru pro posádku. Nějaké extra řidičské zážitky ale nečekejte.Jistě, přeplňované zážehové motory mohou zaujmout dravým projevem, ale podvozek odvádí jen průměrnou práci. Navíc je tu řízení zcela postrádající zpětnou vazbu, což také moc nepotěší.

Nabídka pohonných jednotek čítá výhradně pětiválce. Ze zážehových motorů se nejčastěji setkáte s agregáty o objemu 2,4 litru, disponujícími výkony 103, 125, 147 a 191 kW (jen první dva jsou atmosférické). Dvoulitr o výkonu 132 kW se vyskytuje jen zřídka.


Opravdu dobré svezení nabídne jednotka o výkonu 154 kW, ale s nízkou spotřebou nepočítejte. Ostatně tu nenajdete ani u jiných motorizací. Z turbodieselů lze zase doporučit 2.4 D/120 kW (původně značen jako 2.4 D5).Tento agregát má sil dostatek. Po faceliftu v roce 2005 se nabízel také 2.4 D5/136 kW. Avšak silnější provedení je citlivější na zacházení a to může být u ojetiny problém. Kdo motoru příliš nakládá, riskuje drahé závady.

Obecně se u motorů někdy vyskytují potíže s turby, pozor si dejte také na stav automatické převodovky, je-li jí vůz vybaven. „Nepříjemné je přimrzání parkovací brzdy, s nímž se v zimní období již setkal nejeden majitel Volva S60,“ líčí další možné potíže Petr Vaněček, ředitel výkupu AAA AUTO.

Objevují se problémy s EGR ventilem, motor může trápit také zanesená škrticí klapka. „Občas se závady vyskytují u klimatizace, takže doporučuji její kontrolu,“ pokračuje zástupce AAA AUTO. Dodejme, že někdy se vozu nevyhýbají ani poruchy elektroniky.Známé jsou netěsnosti vstřikovací soustavy nebo vůle v řízení. Méně často se můžete setkat s vůlemi na přední nápravě. Výhodou je opravdu dobrá antikorozní ochrana karoserie.


Ve zpětném zrcátku
2000 – uvedení sedanu S60 s pohonem předních kol a pětiválci pod kapotou, zážehové motory 2.3 T5/184 a 195 kW, 2.4 20V/103 a 125 kW, 2.4 T/147 kW.
2001 – jednotka 2.4 T/147 kW také s pohonem všech kol AWD (řešeno spojkou Haldex), nově další pětiválce: zážehový 2.0 T/132 kW a turbodiesely 2.4 D/96 kW (až od prosince), 2.4 D5/120 kW.
2002 – z nabídky vyřazen agregát 2.3 T5/195 kW, nový motor na palivo E85 pod označením 2.4 Bifuel/103 kW.
2003 – uvedena sportovně pojatá verze S60 R s motorem 2.5 T/221 kW a pohonem všech kol AWD.
2004 – nově motory 2.4 T5/191 kW a 2.5 T/154 kW oba pro předokolku i verzi AWD.
2005 – facelift, výkon nejslabšího turbodieselu snížen na 93 kW, nově nejvýkonnější vznětový motor 2.4 D5/136 kW.
2007 – vznětový agregát o výkonu 120 kW od této chvíle značen 2.4 D namísto doposud používaného 2.4 D5 – toto značení už jen pro nejsilnější diesel.
2009 – ukončení výroby, stejnojmenný nástupce druhé generace uveden až v roce 2010.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel model S60 první generace v roce 2001.
Za ochranu posádky při nárazu získal 4 hvězdičky z 5 možných (28 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 2 hvězdičky ze 4 možných (14 bodů)

Milan Jirouš

29.4.2012 1:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist