Volvo PV544 s motorem z T55: Nejblíž tanku, jak jen to doopravdy jde?

V souvislosti s výrobními kvalitami a pasivní bezpečností se starší vozy švédské značky mnohdy přirovnávají k tankům. Jak to ale dopadne, pokud se pod kapotu starého Volva nastěhuje motor z opravdového tanku?
titulka-volvo-pv544-s-motorem-z-t55-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Zdroj: Garaget.org

Vzít obří motor a nacpat jej do auta původně vybaveného podstatně menší a slabší jednotkou není úplně nový nápad, přesto si však kreace švédského nadšence Victora Jönssona zaslouží pozornost. Ten se totiž rozhodl zkřížit staré Volvo PV544 z šedesátých let s poválečným ruským tankem T55. Zatímco elegantní švédský fastback pod svou kapotou skrýval motory s objemem 1,6 litru a výkonem pohybujícím se okolo 66 koní, jeho ruský protějšek disponoval naftovým dvanáctiválcem s objemem 38,88 litrů a na pásy posílal 587 koní.

V průběhu přestavby samozřejmě muselo dojít k několika zásadnějším modifikacím. Do auta v jeho původním provedení by se motor samozřejmě nevlezl, nehledě na to, že by jej neunesl podvozek. Musel tedy vzniknout více než šest metrů dlouhý rám, na kterém je celé tohle monstrum usazeno.

Aby bylo možné využít výkon motoru a vlastně i vůbec přenést točivý moment 2300 Nm na kola, postavil Jönsson planetovou převodovku redukující krouťák na 700 Nm a zvyšující otáčky až na šest tisíc. Pohonné ústrojí nadále pokračuje manuální převodovkou ZF původem z BMW 525 TDS. Nápravy pak pochází z blíže nespecifikovaného pracovního vozu z produkce General Motors.

Ve výsledku toho z Volva vlastně na celé kreaci moc není. Vlastně se na rám s motorem nastěhovala akorát kabina řidiče a pár metrů před ní pak našla své místo příď vozu. Přestože finální vůz jezdí jako opravdový tank, tedy pomalu a neohrabaně, nelze brutální přestavbě upřít její kouzlo.

26.4.2018 7:55| autor: Martin Kusyn | zdroj: roadkillcustoms.com

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist