Volvo Drive-E: downsizingový extrém má 2,0 litru, dvě turba, elektrický kompresor a 450 koní

8 fotografiíVolvo

(+ video) Likvidaci pěti, šesti a osmiválců myslelo Volvo smrtelně vážně, teď ukazuje, co nastoupí na jejich místo v špičkových modelech R a zřejmě i variantách Polestar.

Diskuze

6 komentářů

    Jakub

    Volvo je švédsko-čínská značka, jak se píše v článku. Řekněme, je to tak.

    Proč se ale dřív nikde nepsalo, že to byla „americko-švédská“ značka? Hmm? Nebo proč se o Chrysleru nepíše, že je to značka italská? Nebo že to byla „americko-německá“ značka, když patřila německé spol. Daimler? Proč je Lamborghini italská značka, když spadá pod německý VW koncern (konkrétně Audi, nepletu-li se)? Proč je všemi Škoda označována jako „česká“, taky patří VW. Protože tu byla založena a má tu továrny? Volvo je taky historicky švédské a mám továrny, takže dle stejné logiky je Volvo švédské a ne „švédsko-čínské“.

    Proč je takový důraz kladen na to, že část čínská společnost má podíl ve Volvu? Hmm? Snaha něco naznačit? Trochu si rýpnout? Pohanit? Osobní averze vůči zemi draka 🙂 ? Nebo je nějaký zvláštní důvod, proč každému měřit jiným metrem?

    Jen rejpu, dík za článek!

    TM

    Cinske urcite lepsi nez Indicke 😀 Tady Nekdo pise pro senzaci.
    Spise me zajimaji vyrobni naklady toho motoru..I ta V8 od Yamahy
    co Volvo pouzivalo predtim musela byt na vyrobu levnejsi.
    Je to sice jenom 4hrnek ale ty materialy musi byt podstatne drazsi
    aby to vydrzelo tu sadu..Kovane pisty, ojnice, super vstriky a samozrejme 2 turbo
    a kompresor..

    Vana

    Tvrzení z článku, že ty turba umí tlačit vzduch do válců pod tlakem až 250 barů považuju za dobrý vtip 🙂

    Jinak si myslím že z principu funkce je dramatický rozdíl mezi přeplňováním dieselů a benzínů. Zatímco nafta hoří i při vysokých tlacích spořádaně, pro benzín to zdaleka neplatí a nevím jestli je vysoké přeplňování benzínů zrovna tou správnou cestou. Bylo by zajímavé, kdyby Volvo zveřejnilo například graf měrné spotřeby své chlouby, možná by to pak tak báječně nevypadalo.

    termix

    Jo jo, grafem spotřeby se určitě budou chlubit. To si každej nechá pro sebe, kolik to žere pod plnym plynem, aby si ten zázrak techniky vůbec někdo koupil. Zákazník pak akorát čumí jak vrána, když ten provoz má platit :D. Oproti týhle věci bude stará dobrá s85 z e60 M5 při svižný jízdě ještě velmi úsporným motorem.

    joj

    naprosto přesně! stačí porovnat jakejkoliv 2,5 V6 a 1,4TSi…pod plynem to samý, krom toho to asi vydrží možná i 100tkm bez generálky že… dementní doba

    Vana

    Hm, čekal jsem že autor článku opraví ten nesmysl se vzduchem stlačeným na 250 barů, ale uplynul týden a nic. Solidní ignorace

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist