Volvo chce energii uchovávat do karoserie

Volvo pracuje na novém materiálu, který by měl snížit hmotnost elektromobilů. Superkondenzátory rozprostře do karbonové karoserie.

Švédská automobilka představuje koncept nového materiálu, který by v budoucnu mohl prodloužit dojezd elektromobilů. Ve skutečnosti se ani tak nejedná o nový materiál, jako spíše o nový přístup k tomu, kam všude se dají umístit baterie vyrobené nanotechnologií.

Celý projekt vznikal pod (především finanční) záštitou Evropské unie a výsledkem práce devíti společností má být řešení vysoké hmotnosti baterií v elektromobilech. Práce na projektu zabraly přes 3,5 roku, po kterých před námi stojí první experimentální vozidlo v podobě modelu S80.

Všechno spočívá v hojném využití karbonu ve kterém jsou v sendvičové formě zabudované strukturální superkondenzátory. Ve výsledku se tedy to, co se ušetří oproti plechovým dílům vyváží bateriemi a auto tak může být lehčí, než by tomu bylo normálně. Na konkrétním prototypu můžete vidět karbonové víko kufru, z kompozitního materiálu je i podlaha zavazadelníku, přičemž dané komponenty dokážou uchovat přibližně stejné množství energie, jako poskytuje autobaterie. V přední části kompozitní materiál funguje jako rozpěrná tyč a zároveň jako baterie pro systém start-stop.

Pokud by se nový materiál využil na většině dílů auta, mohla by hmotnost klesnout o více než 15 %. Nás by spíš než to zajímala finanční stránka věci, s tím se ale švédská automobilka nepochlubila.

18.10.2013 11:33| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist